Liderii coaliției PSD-PNL au decis ca medicul Cătălin Cîrstoiu să fie candidat comun la Primăria București

Cum a pornit anti-terorismul „științific” în România: Ambasada SUA la București trimitea procurorilor DIICOT o listă a suspecților de terorism

Lucrul cu radicalismul islamic în închisorile românești este încredințat unei Agenții ONU care în anul 2015 „recomanda” dezincriminarea consumului de droguri.
În 2012, procurorii Direcției Anti-Teroriste DIICOT

… nu au avut niciun rechizitoriu pe terorism: a fost un an cuminte, cu mult soare și cu un SRI care oferise „informații nesemnificative cantitativ și dificil de susținut probator”. Menționăm că prin lenea Sistemului mioritic, până în 2016 (la adoptarea OUG 78), românii plecați să se înroleze peste hotare în grupurile teroriste din Siria, nici măcar nu puteau fi pedepsiți fiindcă nu exista Legea (!): toate acestea, în pofida faptului că grupul jihadist Stat Islamic era activ deja de doi ani în deșertul irakian. Mai târziu, în 2018, ca să nu se plictisească, procurorii anti-teroriști de la Unitatea centrală au ajuns să ancheteze o gâlceavă între politicieni: un caz în care Opoziția acuza un Premier al României, Viorica Dăncilă, de Înaltă Trădare. Astfel, în loc să se concentreze pe deplasarea masivă a celor câteva mii de „Luptători Străini”- foști recruți europeni ai Stat Islamic – care în această perioadă încearcă să revină în Europa dinspre Siria, DIICOT își ține procurorii anti-teroriști ocupați cu migrene politice și cu prim-miniștri care prezidează ședințe de guvern având poșeta pe masă. În definitiv, ce i-ar aștepta pe teroriștii sosiți în România? Un DIICOT cu doi procurori anti-terorism la Unitatea centrală și cu un Sistem Penitenciar în care lucrul cu radicalismul islamic este ținut sub „recomandările” UNODC – o Agenție ONU ce „recomanda” în anul 2015 dezincriminarea consumului de droguri.

Anti-terorismul „științific”

În 2008, România primea o listă cu „suspecți” de terorism și finanțarea terorismului direct de la Ambasada Statelor Unite la București: Direcția Anti-Teroristă DIICOT a intitulat-o „bază de date” și a folosit-o an de an ca instrument de lucru. Acesta a fost începutul anti-terorismului „științific” din România, la puțin timp după ce, în 2006, „teroristul în șlapi” – Florin Lesch – convertit la Islam, era arestat lângă Timișoara pentru planificarea unui atac cu bombă improvizată și cu mult timp înainte ca așa-numiții Luptători Străini („Foreign Fighters”) din Siria și Irak să înceapă să afluiască spre țările-mamă din Europa. Ce era, însă, cu Sistemul Penitenciar, cel care la capătul lanțului trofic, trebuia să izoleze fenomenul terorismului?

Cu Sistemul Penitenciar românesc

… nu era nimic: responsabilii săi spun că e bine-sănătos, are același număr de dungi. În ianuarie 2018, publicația cristoiublog.ro dezvăluia în exclusivitate, în baza unei corespondențe cu Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP), că deținuții radicalizați islamic din închisorile românești sunt cazați în aceleași spații cu ceilalți deținuți, la „recomandarea” unei Agenții ONU. Eventual, era vorba despre aceeași Agenție (United Nations Office on Drugs and Crime- UNODC) care în 2015, prin dr. Monica Beg, „recomanda” dezincriminarea posesiei și uzului de droguri în statele membre ONU. Pierdut printre „recomandările” unui organism globalist și prăfuit precum Națiunile Unite, Sistemul penitenciar românesc apare azi oarecum stingher în peisajul comunitar: lângă România, state europene cu experiență precum Marea Britanie sau Franța, care au constatat în ultimii ani că închisorile lor deveniseră zone fertile de recrutare pentru fundamentalismul islamic, au început să procedeze la separarea jihadiștilor în Centre speciale („închisoarea din închisoare”) pentru a preveni prozelitismul, cu tot ceea ce poate decurge de aici: discursuri ale urii, extremism și convertiri.

În România

… fenomenul este, însă, negat fiindcă ONU recomandă contrariul a ceea ce aplică Regatul Unit britanic. În context, în răspunsul său din decembrie 2017, Administrația Penitenciarelor nu oferea niciun fel de detalii referitoare la amploarea fenomenului- invocând că informații precum numărul deținuților vulnerabili la radicalizare sunt exceptate de la accesul public. În aprilie 2018, într-o altă corespondență cu cristoiublog.ro, aceeași instituție susținea că, în fapt, „nu există fenomenul”, adăugând că nici nu se poate implica (decizional) în „modul de custodiere a deținuților” și că se colaborează cu statele europene asupra „problemei”.

Colaborarea asupra „problemei”

… presupune să ai cu ce și să ai cu cine. Potrivit autorităților de la București, în economia regională a subiectului, România și Marea Neagră ar fi singurele entități care nu au dat Luptători Străini grupului jihadist Stat Islamic, în Siria. Faptul că România este, însă, înconjurată de state care – potrivit surselor oficiale sau neoficiale – au cetățeni ce luptă în formațiuni paramilitare islamiste din Siria și Irak (Serbia, Rusia, Bulgaria, Ungaria, Austria, Ucraina) face, însă, neserioasă această susținere. Așa cum anunțaseră organizații apropiate serviciilor de Securitate occidentale încă din anii 2015 – 2016, România a fost afectată în mod cert de recrutări ale jihadiștilor, iar fluxul de „Foreign Fighters”, dacă nu este oprit în Turcia, are în mod obișnuit o rută prin Bulgaria (Serbia) via România.

Cine sunt „Luptătorii Străini”

În 2014, Direcția anti-Teroristă DIICOT îi denumea în Rapoartele sale, eronat și ușor grotesc, „Forint Fighters” (sau „Luptătorii Forint” (sic!), unde forintul este moneda națională a Ungariei). În 2015, DIICOT îi denumea corect „Foreign fighters”, pentru ca în 2016 să lovească din nou și să-i redenumească „Foreigh Fighters”. Era vorba de aceiași „Luptători Străini” („Foreign Fighters”-lb. engl.) proveniți din State ale Uniunii Europene care au călătorit clandestin în ultimii 3-4 ani în Siria, pentru a se înrola în milițiile grupurilor terorist-islamiste. Începând cu sfârșitul anului 2017 (după ce Irak și Siria au anunțat lichidarea ultimelor pungi de rezistență ale grupului terorist sunnit Stat Islamic), „Foreign Fighters” încearcă în valuri revenirea spre Europa, prin Turcia via Bulgaria. Și mai încearcă, evident, evitarea închisorilor din țările natale. Aceasta în contextul în care state precum Franța au anunțat că cca 500 de „Luptători Străini” de cetățenie franceză reveniți acasă, se află deja în închisori, cu sentință judecătorească sau în așteptarea procesului.

Bucureștiul a păstrat o tăcere prudentă

… fiindcă recunoașterea existenței „Luptătorilor Străini” – cetățeni români înrolați în Siria sau Irak, ar fi creat un disconfort politic: cu raportări la numeroasele și stufoasele agenții de securitate și anti-terorism din birocrația UE, cu un SRI care „dejoacă” atentate teroriste pe care Parchetul Înaltei Curți de Casație și Justiție (PICCJ)-DIICOT nu le mai raportează la UE (spre unitatea Eurojust) fiindcă sunt luate în considerație doar acele atacuri ce „afectează” “două sau mai multe state”, dar și cu slabele resurse alocate: un număr infim de procurori afectați pe anti-terorism la Unitatea Centrală DIICOT.

În plus, cu o Românie mai activă

… state încercate de terorismul islamic precum SUA și-ar fi reconsiderat prezența în zona Balcanilor: publicațiile cristoiublog.ro și „Evenimentul zilei” anunțau în exclusivitate în decembrie 2017, că raportul Comisiei Michael McCaul (R- Texas) (care constatase la fața locului haosul și lipsa de comunicare între serviciile de informații din UE) a determinat administrația Donald Trump să activeze un plan de trimitere de ofițeri acoperiți Secret Service în state ca Bulgaria sau România, pentru verificarea traseelor unor potențiali „Foreign Fighters” (Legea 4555 Rutherford). Logica americanilor nu avea cusur: haosul din Uniunea Europeană poate deveni o rampă de lansare pentru teroriștii care voiau să se îmbarce spre SUA în aeroporturi europene (din București, Budapesta sau Sofia), cu pașapoarte ale unor țări UE ce nu au nevoie de vize.

Terorismul, aplaudat la închisoare

În aprilie 2016, teroristul Salah Abdeslam, unul dintre liderii celulei islamiste care a înfăptuit masacrul din noiembrie 2015 de la St. Denis – Bataclan (Paris) soldat cu 130 de morți și aproape 450 de răniți, era întâmpinat cu aplauze de deținuți la sosirea sa în închisoare. Faptul în sine descrie sugestiv starea de fapt din incinta penitenciarului de maximă siguranță Fleury-Mérogis (Essonne) care adăpostește cea mai numeroasă comunitate de extremiști islamiști din Franța. Fără doar și poate, cazul nu este singular.

Privit însă dintr-un cadru mai larg

… este de consemnat că mediul penitenciar din state guvernate pe doctrine neo-liberale precum Franța a ajuns de mai mulți ani ținta criticilor fiindcă a tolerat sau ignorat „multicultural”, faptul că închisorile deveniseră adevărate centre de convertire și radicalizare islamică. Ca frate mai tânăr și mai neexperimentat al Comunității Europene, o realitate se impunea pentru România, în exercitarea politicilor sale de prevenire și sancționare a terorismului: țara nu are nevoie de închisori în care terorismul este aplaudat, așa cum se întâmplă în Franța. Din acest punct de vedere, soluțiile importante nu vor veni niciodată de la ONU, ci din colaborarea cu membrii UE: cămașa e mai aproape de piele chiar și în politica internațională.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

7 comentarii pentru articolul „Cum a pornit anti-terorismul „științific” în România: Ambasada SUA la București trimitea procurorilor DIICOT o listă a suspecților de terorism”

  • UE e o bashina buna doar sa fie mulsa de bani depalestineni. Fara sua politica din orientul mijlociu se va numi tot terorism.Urmatoru califat dupa siria va incepe tot in zona aia.Cind se va rezolva conflictu palestinian, crede cineva ca va disparea terorismul?

  • Dăncilă, probabil, tot ‘forint fighters’ le-ar zice ! Dar … ‘în gând’, fiindcă ea a spus că știe ‘mai multe limbi străine, dar … nu scris și vorbit’ !

    • Da, bă, știe! N-ai văzut-o cum ,,citește” românește în Parlament? Aveam o părere mai bună despre tine, dar mi-am schimbat-o de când am văzut că ești ,,ciudos” pe Viorica! De ce, bă, ești așa ,,ciudos” pe ea; că știe mai multe limbi, dar nu ,,scris și vorbit”?

      • Nu tre’ să te superi pe mine, ci pe cei de la ponturi fierbinti.com, căci ei au dat ‘știrea’ asta !
        Eu, ‘decât’ am … preluat-o și-am dat-o mai departe !

        • M-IA trecut supărarea imediat ce am terminat de scris! Crezi că pot să stau supărat pe tine!

          • Am scris eu (moi, je, I, me !) vreodată așa?
            Cand, că chiar (sic!) nu-mi-aduc aminte ???
            MIAOOUU !

        • Nu a fost vorba de tine! Am scris la…caterincă în stilul în care se exprimă Dăncilă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *