Liderii coaliției PSD-PNL au decis ca medicul Cătălin Cîrstoiu să fie candidat comun la Primăria București

Arhiva Afectivă. Atenție, cad pietre!

Constantinescu Alexandru este numele celui care a salvat de la casare un autocar și l-a readus într-o stare impecabilă, apropiată de gloria pe care a avut-o cândva. Automobilul este un model Mercedes-Benz O302 Irannational 11R, fabricat în 1973 la uzina Irannational din Teheran. Iran, o țară cu relații economice excelente cu România în anii 70.

Autocarul a fost restaurat conform schițelor originale între 2009 și 2012 în România, are 440.000 de mile la bord și are în dotare motorul original diesel model OM360, un propulsor cu 6 pistoane în linie. Cutia este una manuală, transmisia este pe puntea spate și culoarea cea nouă, conformă cu Autocarul care cândva i-a plimbat pe părinții noștri, și chiar pe bunici, în excursii la Olănești și Căciulata este listat pe Ebay, acolo unde vânzătorul cere 133.000 de dolari.

Principalele mijloace de transport turistic în România comunistă, autocarele Iran National ale ONT-ului, erau un simbol al vacanțelor și al relaxării estivale. Apreciate, deopotrivă de șoferi și pasageri, pentru confortul excelent pe care îl ofereau, acestea au ajuns adevărate epave în epoca postdecembristă, fiind vândute către firme de transport private, care le-au folosit până la casare. Mulțumită lui Constantinescu Alexandru, un colecționar care a investit resurse importante pentru a salva un autocar Iran National de la casare, ne putem bucura și astăzi de splendoarea acestui vehicul cu o înaltă încărcătură istorică.

Alexandru Constantinescu a cumpărat autocarul Iran National în 2009 și l-a restaurat în cadrul atelierelor URAC-RATB. Efortul depus de mecanici și tinichigii a fost unul considerabil, pentru că timpul scurs din 1973 își pusese adânc amprenta peste caroseria și, mai ales, șasiul bătrânului Mercedes-Benz. De exemplu, traversele din zona punții spate erau atât de măcinate de rugină încât a fost necesară înlocuirea completă a acestora. Deși aveau 1.500.000 km parcurși, motorul, transmisia și sistemul de frânare nu au avut nevoie de reparații. Interiorul a fost refăcut complet în stilul original de Alex, care folosește frecvent autocarul pentru turneele trupei Cabaret, în care activează ca baterist.


În timp ce ascultam cum a început aventura restaurării autocarului și ce anume l-a determinat pe Alexandru Constantinescu să readucă la viață o legendă a turismului românesc, de câteva ori mi-a fugit gândul la ce auzisem în ultimul timp despre „resetarea României” .

Președintele Klaus Johannis a afirmat, joi: „Resetarea României este acum mai urgentă și mai necesară decât oricând. E esențial ca România să devină o țară care le asigură cetățenilor o viață decentă și sigură”.

Un tânăr pasionat de motoare a reînviat poveștile bunicului său și chiar amintiri ale propriilor vacanțe din copilărie, reușind să aducă în perfectă stare de funcționare un autocar părăsit. Fără resentimente sau teama de a fi taxat drept nostalgic. A avut acest vis, să vadă iarăși mergând pe șosele, mai ceva ca odinioară, un fost autocar al ONT-ului.

Oare de câți asemenea tineri ar fi nevoie nu doar pentru a restaura vehicule vechi, contribuind prin asta la prestigiul clubului Retromobil România, ci pentru a reaminti colegilor lor de generație că sunt multe lucruri în această țară care merită nu doar atenție, dar mai ales multă răbdare și pasiune.

Cum oare ar trebui să se numească acel hobby prin care să admirăm uluiți cum tinerii contribuie prin proiectele lor îndrăznețe la redarea în folosință a fostelor fabrici și uzine rămase în paragină?

Unde s-ar găsi pasionatul pentru readucerea la viață a faimoasei fabrici de covoare de la Cisnădie, sau a uzinei Tractorul Brașov? Sigur, toate acestea par utopii, dar oare, genialii victorioși ai mărețelor afaceri de succes nu au fost ei, la început, și puțin utopici?

Neșansa a făcut ca toate aceste spirite întreprinzătoare să nu-și fi adunat talentul și istețimea în cauza comună a gospodăririi României. Dar nu ăsta e marele minus acum, că oamenii de afaceri nu au reușit să se adune și să rezolve problema infrastructurii. Multe alte neajunsuri sar, sau cad mereu în calea oricăror dorințe de mai bine. Cad exact așa ca pietrele ce se desprind de stânci pe Valea Oltului sau pe DN1 Ploiești -Brașov.

Iată ce spune istoricul Dorin Dobrincu: „Problema autostrăzilor este doar vârful aisbergului. Moldova se confruntă cu izolare și cu o depopulare masivă. Moldova, de câteva decenii, are sporul natural cel mai mare pentru România, dar în ultimii 15 ani a pierdut o cincime din populație. Unul din trei cetățeni români din afara granițelor este moldovean”.


Închei oprind elanul gândurilor, adunându-le, așa cum aduni cojile de nucă, într-un singur pumn.
Un băiat a reparat un autocar vechi, l-a făcut ca nou și vrea să-l vândă.
Un președinte constată că România trebuie resetată.
Un istoric afirmă că Moldova a pierdut o cincime din populație și că unul din trei cetățeni români din afara granițelor este moldovean.
Comisia Europeană anunță că oprește finanțarea autostrăzii Sibiu-Pitești pentru a salva o specie de gândac.


Ce atâtea visuri? Ce atâta turism? Dinspre ce și dinspre unde? Și de ce autostrăzi?
Dacă nu suntem atenți și călcăm din greșeală gândacul-specie rară? Ce ne facem? Nu-i frumos! Se supără lumea civilizată pe noi și gaia ne vede!

Înainte de 89, oamenii se plângeau că nu pot vizita Europa, America, Lumea!
Acum pot! Adică, au putut.

A picat zidul, gata ! Ne-am plimbat, și cu treabă și fără treabă, oriunde am dorit. Mai ales fără treabă! De plictiseală, dar și de foame, unii ”din ai noștri” au dat iama în niscaiva gâște din oarece parcuri. Asta ne-a costat un stat la o coadă lungă până la intrarea prin poarta din față a Europei.

Acum, în 2020, nici la Gara de Nord nu se știe dacă mulți vor apuca să ajungă.
Să zică mersi ”omul nou” dacă poate ”călători” până la colțul străzii.


https://carakoom.com/blog/

2 Text: Alin Ionescu / Foto: Auto Bild / 17.08.2015

https://www.auto-bild.ro/editorial/povestea-unui-autocar-mercedes-benz-o-302-irannational-salvat-de-la-casare-77898.html

https://youtu.be/Yxpcd6KQXWw

3 Vladimir Ionescu https://cursdeguvernare.ro/klaus-iohannis-resetarea-romaniei-este-acum-mai-urgenta-si-mai-necesara-ca-oricand.html

https://www.antena3.ro/actualitate/social/in-premiera-o-tara-pe-doi-lei-cat-au-castigat-romanii-pe-urma-actiunilor-primite-in-anii-90-542313.html

https://romania.europalibera.org/a/paradoxul-autostrazilor-romaniei-dupa-ce-ca-sunt-putine-rup-si-tara-in-bucati/30008902.html

https://www.zf.ro/eveniment/bolos-a-propus-comisiei-europene-eliminarea-gandacului-de-pe-autostrada-sibiu-pitesti-cu-feromoni-18737633


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *