Liderii coaliției PSD-PNL au decis ca medicul Cătălin Cîrstoiu să fie candidat comun la Primăria București

Cadrele didactice se plîng de Bugetul repartizat Educației pe 2021. Klaus Iohanis le propune să viseze cu ochii deschiși la cum va arăta Școala după ce vor veni banii de la Bruxelles

Am comentat în numărul anterior Declarația de presă ținută de Klaus Iohannis după ceea ce site-ul Administrației Prezidențiale a numit Ședință cu Ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, iar președintele, în debutul textului, „discuție foarte importantă (sic!) cu ministrul Câmpeanu, cu alte persoane din Ministerul Educației, cu echipa din Administrația prezidențială”. Pe 8 februarie 2021 s-a redeschis școala în format fizic. Dată fiind provocarea la adresa Autorităților și îndeosebi problemele ivite fatal în condițiile Pandemiei, era normal să fie abordată ca temă „școala fizic”, după cum i-a zis în limbaj popular Klaus Iohannis. Despre folosirea acestei teme pentru ca Klaus Iohannis să transmită românilor mesajul de tip Distonocalm „Stați liniștiți! Situația e bună” am scris în comentariul Cînd va ieși Klaus Iohannis pentru a ne asigura că cei 18 morți din incendiul de la Matei Balș o duc bine?!

Proiectul de Buget pe 2021 semnalează printre domeniile neglijate sau tratate cu fundul, cum s-ar spune pe maidan, sau cenușărese, cum s-ar spune în redacția Editurii Humanitas, Educația. Banii alocați în plus față de Bugetul pe anul anterior (creștere cu 0,84% per ansamblu) nu numai că nu răspund uriașelor probleme cu care se confruntă Învățămîntul, necesităților istorice de modernizare a învățămîntului, dar mai mult, cum arăta Marius Nasta, președintele Sindicatului „Spiru Haret”, în realitate „bugetul scade cu vreo 300 de milioane pe componenta salarială”.

De mirare această defavorizare a Educației în condițiile în care președintele se fălește cu proiectul România educată (se fălește fără motiv, deoarece de șase ani proiectul a rămas pe hîrtie) iar Coaliția de Centru-Dreapta se pretinde a paria pe înflorirea Educației.

Era normal ca, în aceste condiții, discuția de la Cotroceni, chiar dacă „foarte importantă” să abordeze și chestiunea tratării cu fundul a Educației în Proiectul de Buget pe 2021. Au ridicat cei de la Ministerul Educației la întîlnire problema dramatică a neglijării Educației de către Coaliția de Guvernare? Înaintea discuției de la Cotroceni au circulat pe rețelele sociale zvonuri că Sorin Câmpeanu e nemulțumit de Buget, că a amenințat cu demisia și că scopul convocării la Cotroceni ar fi calmarea ministrului de către Klaus Iohannis, știut ca protector al demnitarului. Indiferent că aceste zvonuri sînt adevărate sau nu, ar fi fost nefiresc ca la Cotroceni să nu se fi abordat de către conducerea Ministerului chestiunea locului pe care-l ocupă Educația în Bugetul pe 2021.

Și dacă n-ar fi fost abordată tema, ar fi fost de așteptat ca în Declarația de presă Președintele să abordeze chestiunea. Nu de alta, dar în spațiul public opinia pe cale de a se generaliza e cea potrivit căreia, alături de Sănătate, Educația e perdanta Bugetului.

Declarația de presă a Președintelui nu suflă un cuvînt despre banii repartizați Educației prin Proiectul de Buget pe 2021. Nu spune nici că sînt suficienți măcar, potrivit năravului său din ultima vreme de a arunca peste mizeria realității praful de copt al unei gogoși rumene.

Trei sferturi din Declarație a fost consacrată de președinte felului în care vor fi cheltuiți pentru școala românească banii pe care îi vom primi de la Bruxelles. De altfel, potrivit președintelui, aceasta și nu Bugetul repartizat Educației a fost cea de a doua temă a întîlnirii:

„Acuma, a doua temă mare este felul în care putem să finanțăm substanțial școala românească din Planul Național de Redresare și Reziliență – sunt acei bani europeni, peste 30 de miliarde de euro, care vor fi la dispoziția României în următorii ani pentru a repara ce s-a stricat prin criza economică cauzată de pandemie, pentru a face sistemele publice, economia României mai performante, mai reziliente.”

Așadar, conducerea ministerului a fost convocată la Cotroceni nu pentru a se discuta Bugetul pe 2021, ci pentru a se visa cu ochii deschiși despre cum va arătat Educația după ce vor veni banii de la Bruxelles. Români se întreabă ce se va întîmpla cu Educația în condițiile Bugetului nesatisfăcător repartizat Învățămîntului. Klaus Iohannis le răspunde despre cum va fi digitalizat întregul sistem școlar, despre cum vor geme școlile de calculatoare, tablete, de mobilier modern, despre „școala verde, unde elevii învață despre aceste lucruri, dar unde școala este o școală verde, unde se produce energie alternativă, unde se respectă circuitul materialelor și așa mai departe”.

Seduși de această perspectivă a viitorului schițînd o școală românească mai ceva ca în filmele SF, românii s-au întrebat:
Cînd va începe Procesul de transformare a școlii noastre într-o școală modernă, de ultim răcnet în materie de introducere a ultimilor cuceriri ale științei și tehnicii?
Nu cînd va fi gata procesul, ci cînd va începe.
Pentru că – e limpede – procesul va dura și e nevoie să înceapă cît mai repede.

Răspunsul lui Klaus Iohannis:
Procesul nu va începe acum o dată cu adoptarea Bugetului, ci abia după ce vor veni banii de la UE.

Banii repartizați României prin PNRR vor veni, dacă lucrurile merg ceas la UE, abia la toamnă. Dacă vor veni. E un adevăr desprins din simpla recapitulare a procedurilor obligatorii prin care va trece PNRR.

În aceste condiții, ne întrebăm de ce i-a convocat Klaus Iohannis pe cei din conducerea Ministerului?
Pentru a face împreună o ședință.
O ședință de tras pe nas.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

11 comentarii pentru articolul „Cadrele didactice se plîng de Bugetul repartizat Educației pe 2021. Klaus Iohanis le propune să viseze cu ochii deschiși la cum va arăta Școala după ce vor veni banii de la Bruxelles”

  • Green Deal e un concept adanc, nu gluma.
    el vorbeste despre Artificializare, nu despre Natura, deci vorbeste despre AntiNatura.
    el vorbeste despre cum te poti dezvolta in stil fibonacci fara sa provoci reactiuni in Natura.
    Green Deal este despre Artificializare, este despre AntiNatura.

    Noul Sistem de Invatamant este unul care are ca esenta Artificialul, Pivotul acestei esente fiind Inteligenta Artificiala.

    e mai cu folos sa arunci la gunoi actualul sistem de invatamant,
    si abia dupaia sa te apuci sa-l definesti pe cel nou,
    decit s-o faci stand pe actualul sistem de invatamant ca pe-o temelie, pentru ca acesta este expirat, este un produs expirat si trebuie tratat ca atare.

    Npoul Sistem de Invatamant este despre cum invatator devine Inteligenta Artificiala, nu despre cum invatatorii-oameni isi perpetueaza miscarea si in Noul Sistem de Invatamant.
    Doctrina Anti!, cea care inspira orice dinamica a acestor Vremuri, este o poveste…Anti!:)), deci ea se manifesta pe ‘celalalt Taler’ al balantei, tocmai dasta Noul Sistem de Invatamant e cu ‘antiinvatator’:)), acesta fiind in fapt o ‘inteligenta artificiala’.

    digitalizarea nu e o poveste care tinde sa se muleze pe ‘povestea oamenilor’, ci una care tinde sa fie chiar povestea ‘antioamenilor’!:))

    in acest Nou Sistem de Invatamant profesorii de azi n-au loc, prin urmare u nou sistem de invatamant, dar care presupune si manifestarea profesorilor-oameni e un nonsens…

    a,…ca pina una alta, pentru ca n-ai incotro, o scalzi,…asta se poate, insa e doar cararea care duce catre Cale:)), adica fix catre Noul Sistem de Invatamant care exclude prin definitie manifestarea profesorilor-oameni.

    insa, spre echilibrare, ‘invatamantul’ trebuie despletit in superpozitii:
    -unul reprezinta Stiintele Naturii
    -celalalt reprezinta Stiintele Artificiale.
    in primul vedeta o reprezinta geniile,
    ‘in celalalt vedeta e Inteligenta Artificiala
    in primul se manifesta Inteligenta,
    in celalalt se manifesta Inteligenta Artificiala.

    desteptaciunea va fi la indemana oricui. sa fii destept va fi o banalitate, in curind. prin urmare scoala care creste destepti e expirata, pentru ca desteptii, mai nou, vor avea tendinta sa fie ‘crescuti’ in timpul lui Planck! :)))

    viitorul ‘scolii’, cu superpozitiile ei cu tot, este o poveste a Asamblarii.
    la moda vor fi Asamblorii.

    digitalizarea e doar pasul intermediar de care e nevoie pentru ca Inteligenta Artificiala sa se manifeste. prin digitalizare se construieste nimic altceva decat un Imperiu, insa acest Imperiu nu i apartine omului, ci antiomului, ca antiomul, si nu omul, este eroul povestii povestite in stil fibonacci de-o Inteligenta Artificiala mai capabila decat toti Zmeii care s-au manifestat paici…:)

    • nou-noutul sistem de invatamant, asemenea nou-noutelor sisteme sociale, care stau sa se nasca, e fix povestea Green Deal, iar e a e povestea Artificializarii Civilizatiei.

    • Domnule Radu, deci sa nteleg ca au Asamblat,…deja, spre ex, Istoria cu Geografia si cu Matematica?
      ..sau Medicina cu Fizica si cu Matematica si cu Geografia?:))))

      asamblori exista de pe vremea…subansamblelor:)), io vorbeam despre Asamblori. astia se ocupa cu unificarea stiintelor, mai exact cu Asamblarea stiintei…tuturor stiintelor, care e Dinamica Fibonacci.

    • Domnule Radu, intre matematica si Matematica incape un computer cuantic, Asamblarea despre care vb utilizeaza ‘ tot Timpul’:)

    • ..cu toate ca la moda vor fi Asamblorii, ei…prea multi nu vor fi:)), sa si ‘geniile’s au unificat, …intre timp, prin urmare si geniile sint, mai nou, doi intr unul, poate trei intr unul, poate chiar si mai si!:))
      iar asta se intampla si pe talerul celalalt, al Inteligentei Artificiale, care va tinde sa fie…una!:)), indiferent care e cararea pe care o urmezi, dorind sa dai de ea:))

  • La sfarsit de mandat va spune ca n-a facut nimic pentru ca n-au venit banii de la Bruxelles.
    Adica e de vina „dezastruoasa finantare” 🙂

    • Greșit,vinovat va fi PeeeSeeeeDeee 😛 😛

    • Asa e ,de acord cu tine Hombre,perfect de acord,faza cu fondurile Europene e,ca se discuta de pielea ursului din padure.Bineinteles,ca si daca astea(fondurile europene) vin,banii i vor lua marile corporatii,cad despre HoReCa,ma gandesc ca sectorul fiind prabusit,vor veni strainezii si l vor cumpara inainte pe nimic,apoi se vor da finantarile pe HoReCa,dar,daca vin fondurile ale,ca daca vin cum au venit si pana acum putem vorbi de SF uri Europene. 😆 😆 😆

      • Ce invatamant,ca doar Romania trebuie sa scoata zilieri,necalificati si prostituate,care sa fie trimisi la „export” in Europa si in lume,pentru asta nu i nevoie de scoala,ca pe exportul de asa ceva s a specializat Romania si atunci Romania nu are nevoie de invatamant.Ce nu ati inteles??? 😈 😈 😈

  • Școli verzi!? Cai verzi pe pereți!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *