Preşedintele Klaus Iohannis şi-a anunţat demisia din funcţie. George Simion: Următorul pas pe linie parlamentară va fi depunerea unei moţiuni de cenzură împotriva Guvernului Ciolacu, guvern numit de acest preşedinte ilegitim>
Călin Georgescu: între America și U.E., România trebuie să opteze imediat pentru America
Eram într-o zi la o coadă și am intrat în vorbă cu un om necunoscut.
Era supărat că trebuie să plătească taxa de salubritate și pentru fiica lui și că taxa e mai mare decât alocația pe o lună.
Și mi a explicat cum își pune speranțele în cg.
M a înduioșat și mi a părut rău. I am promis că îl votez.
Dacă asta e voința poporului, să sperăm că totul e spre bine.
Am vrut să spun că înțeleg cu tot sufletul ce e în sufletul celor care speră în cg.
Mă tem că se înșeală, însă sper sincer să nu, și cg să fie așa cum il percep ei.
.
Acuma lăsând la o parte sentimentalismul, era interesant de aflat ce părere are cg despre bugetul sri, spp, etc.
Ce părere are despre creșterea tributului la 5%. Are de gând să plătească sau nu.
Ce părere are despre faptul că am plătit armament în avans. Are sau nu de gând să ceară armele.
Desigur nu e vina viitorului președinte pentru ce a făcut fostul care nu mai pleacă. Însă de la iohanis n ai ce scoate, chiar că are inteligența unui lichen. Și bineînțeles cine vine ia și moștenirea lu iohanis.
Și bineînțeles întrebările trebuie adresate tuturor candidaților.
.
Și pentru simetrie, uite zic că mereu m am întrebat cum a intrat iohanis la facultate.
Bineînțeles el poate să spună… cu meditații.
@Alia
„Bugetele serviciilor pentru 2025: Creșteri semnificative pentru SRI și STS 30 ianuarie 2025, 18:37 Cosmin Pam Matei
SRI: buget sporit cu peste 11%
Pentru 2025, Serviciul Român de Informații ar urma să primească:
5,152 miliarde lei în credite de angajament (+7,85% față de anul precedent);
4,435 miliarde lei în credite bugetare (+11,62%).
SIE: creștere moderată, dar semnificativă la nivelul angajamentelor
Serviciul de Informații Externe (SIE) beneficiază, la rândul său, de o majorare considerabilă a creditelor de angajament, ceea ce poate sugera investiții pe termen lung:
911,700 milioane lei în credite de angajament (+22,18%);
811,700 milioane lei în credite bugetare (+5,41%).
SPP: ajustări prudente
În cazul Serviciului de Protecție și Pază, evoluțiile bugetare sunt mixte:
386,860 milioane lei în credite de angajament (-0,24%);
441,293 milioane lei în credite bugetare (+14,60%).
STS: creșteri record, peste 70% la angajamente
Serviciul de Telecomunicații Speciale înregistrează cele mai mari creșteri bugetare dintre instituțiile analizate:
2,277 miliarde lei în credite de angajament (+73,75%);
2,415 miliarde lei în credite bugetare (+50,54%).” https://www.cotidianul.ro/bugetele-serviciilor-pentru-2025-cresteri-semnificative-pentru-sri-si-sts/
Toate Bune!!!
vali
🙂
Orientarea sistemului actual pe jumătate legal este pe achiziții de tehnologie performantă americană pentru a îmblânzi „leii” din SUA care sunt supărați pentru lovitura de stat. De asta se mărește atât de mult bugetul STS.
8 miliarde de dolari achiziții pentru armată.
Trebuie uns peste tot pe unde se poate că așa vine iertarea.
Daca punem „tehnologie performanta americana” alaturi de termenul „militara”, din pacate da cu virgula. S-a dovedit in Ucraina. Nu, pe americani ii doare la bascheti cine biciuieste prin colonie, important e sa semneze cecurile pentru ei. Sa nu fim naivi.
@WE
Daca maine vine „Gigel” si promite yankeilor lui Trump un cec gras de 10% din PIB pentru mirobolantele F35, poimaine e presedinte in colonie. Doar nu-si inchipuie cineva ca „votul tau conteaza”. Asta asa, ca sa nu se egziste confuziuni!
Sunt convins ca referitor la CG intrebarile dvs sunt pur retorice.
PS Sa nu uitam ca nu exista candidat la functia de …completati dvs, care sa nu aiba certificare de la padure. Dpmdv, omul e un actor redutabil. Ah, am uitat, va cotiza (din banii nostri) la greu. Fiindca pur si simplu nu-l cheama Fidel (pentru cunoscatori).
Interviul a ieșit foarte bine. (Așa cum era de așteptat!) Dl. C.G. a enunțat câteva opinii foarte îndrăznețe (dacă ne raportăm la discursul politic standard al blegilor de la București). Mie îmi pare un om foarte calculat. De asta cred că nicio vorbă n-a fost în vânt. Aș risca să spun că este un soi de duș rece de care politica noastră cu aromă bizantină avea mare nevoie.
Văd că echipa de zgomote și-a intrat în pâine serios. Cred că vor face totul ca să-l distrugă la nivel de imagine pe C.G. Eu n-aș bagateliza deloc aceste aspecte. Insistența cu care se discută despre posibilitatea interzicerii candidaturii lui C.G. nu e semn bun. Se conturează o confruntare fără precedent, în care se va folosi tot „armamentul” din dotare. Mi-e teamă să nu ajungem să vedem ce n-a văzut Parisul.
La cât mă duce pe mine capul, doar cineva capabil să meargă pe sârmă, un echilibrist cu sânge rece ar putea reuși să scape România cu cât mai puține sechele din vremurile tulburi care se prefigurează. C.G. pare un astfel de conducător. Dintre toți cei care concurează, el este singurul capabil să dialogheze înțelept și cu vestul și cu estul.
🙂
Nu zic cu răutate, zic cu bunătate.
Ce mi-e interviul lu Gâdea cu Lasconi, ce mi-e interviul ăsta cu CG.
Am avut senzația că e un interviu de al lui Iliescu din anii 90, când vorbea și nu răspundea la nimic.
Doar că prin comparație Iliescu e un tip elevat.
Bineînțeles nu e vina jurnaliștilor, că și de ar exista un zeu ar jurnalismului, nu ar scoate nimic de la cei doi.
.
Totuși niște întrebări ar fi fost binevenite.
Ce facem cu deficitul bugetar, cum facem ca ratingul de țară să nu scadă și mai mult, ce măsuri de protecție socială luăm pentru persoanele vulnerabile în vremurile ce vin. Sau ce facem cu unele favoruri exorbitante pe care le face statul.
Dacă ajunge președinte are curajul să pună guvernul să intre peste multinaționale care NU plătesc nimic la buget.
În concret care sunt măsurile pentru a crește economia. De adus conaționalii înapoi în țară e ușor de zis din gură, era nimerită întrebarea cum în concret îi ajutăm să se întoarcă.
La fel, sunt o groază de întrebări despre chestiuni sociale, precum pensii, ce facem cu cele prea mici sau prea mari.
În concret, ce are de gând ca președinte să facă pentru românii din Ucraina, că tot e priceput la politică externă.
Știe că ceea ce numește Bugeac a fost teritoriu al Republicii Moldova, nu al României sau nu știe.
Cum intenționează să reia legăturile economice cu China.
Cum intenționează să inițieze legături economice cu state non ue.
.
Și să nu uit. În toate vremurile la agronomie se duceau numai premianții clasei.
@CIB
„Adrian Severin, afirmații șocante: Există o înțelegere pentru ca România să treacă în sfera de influență a Rusiei. Trebuie să ne debarasăm de cei care sunt la putere: în joc este dispariția statului român Teodor Stan 29/01/2025
Fost ministru de externe și europarlamentar, Adrian Severin a afirmat că în 2025, România va face drumul invers pe care l-a făcut în 1989, respectiv de la Occident către Rusia.
Severin a susținut că există o înțelegere între administrațiile americană și rusă, în acest sens.
„Ne găsim în fix aceeași situație (din 1989 – n.r.). Serviciile noastre de informații – și asta o spun cu certitudine, aceste servicii știu că America se retrage din Europa. Aceste servicii știu că între administrația americană și administrația rusă există, dacă nu înțelegerea completă, atunci schița acestei înțelegeri.
Și că în aceste condiții, așa cum în 1989, Europa Centrală și de Est urma să treacă din sfera sovietică în cea occidentală, în 2025 procesul va fi invers. Asta știu. Și aceasta o știu și alții, printre care și eu.
România trebuie să facă ce-a făcut și în 1989: să se plaseze în poziția în care schimbarea să nu o pună la pământ, să nu o sufoce, să nu o distrugă cu totul. Din nefericire, România de astăzi este mult mai slabă decât cea din 1989, pentru a înfrunta asemenea sfidări istorice. (…)
Dar n-are rost să ne mai plângem. Trebuie să ne debarasăm de cei care sunt, pentru că, în joc, este rămânerea României în istorie. Riscul este dispariția statului român”, a spus Severin la podcastul Bună Ziua Iași.” https://r3media.ro/adrian-severin-afirmatii-socante-exista-o-intelegere-pentru-ca-romania-sa-treaca-in-sfera-de-influenta-a-rusiei-trebuie-sa-ne-debarasam-de-cei-care-sunt-la-putere-in-joc-este-disparitia-statului-r/
Toate Bune!!!
vali
🙂
@Online
Asta daca va mai exista colonia Romania si poporul roman…gandeste in „timp” istoric…adica in 50 ani…100 ani…200 ani…
Zi Frumoasa Online!!!
vali
🙂
‘a treia lume’ e cel mai greu de dus. Dacă ălelalte două pot fi duse dacă joci la nivel de maestru, asta dă pe mijloc are nevoie de un maestru care se echilibreze pe ăilalți.
dacă ne oprim copiii cu maestru de ăsta atunci vom pluti. iar de la mine așa se vede că vom pluti
însă ce e clar cristal e că vremea căldiceilor a dispărut, nici pulberea n a mai rămas din ea
@CIB
Excelenta…nu stiu daca va mai fi sau nu va mai fi Romania sau poporul roman…eu deja am trait vreo 20 anisori „cei mai rai” pe aici…si asta nu o zic eu…o zic altii…daca ma intrebati pe mine…nu tin minte cand a fost „bine” aici…uitati ce scriu astia…ca au venit anii 2000 si toti am putut sa plecam la munca in afara…asta era „binele”…
„Înfometarea sistematică a populației în anii 80
Anii 90 au fost categorisiți în literatura de specialitate drept „deceniul pierdut”.
Salvarea a venit odată cu intrarea în UE și plecarea la muncă în străinătate.” https://adevarul.ro/stil-de-viata/magazin/cand-a-fost-cel-mai-greu-de-trait-in-romania-trei-2415537.html
Toate Bune!!!
vali
🙂
@CV-I
Eu m-am dat si inainte si dupa 89. Daca facem o analiza la rece a cauzelor si efectelor tuturor celor intamplate, a capacitatilor strategice ale lui Dej si Ceausescu, apoi ale lui Iliescu, vom vedea ca Romania nu avea cum sa ajunga la locul pe care l-ar fi meritat. Pentru ca…imperii. Ceausescu avea dreptate cand vorbea despre imperialism si neamestecul in problemele interne ale tarilor. Dar cine sa-l asculte? Eram toti spalati pe creiere de filmele americane si EL. „Revolutia” a fost prima revolutie portocalie aranjata de americani+tradatorul de Gorbi si o simtim si azi. Din punctul meu de vedere, cele mai bune perioade pe care le-am trait au fost anii 60-70 si 1990-2004 (2007). E complicat de explicat.
PS Nu am fost nici membru PCR, nici beneficiar al sistemului. Ca sa nu existe neintelegeri.
@CIB
Asa e Excelenta…Ceausescu avea Dreptate…noi eram „prosti”…ascultam si eu europa libera dw bbc vocea americii…
Pacea si Prietenia intre Popoare
Neamestecul in treburile interne
Cat despre „perioade”…imi aduc aminte copil fiind ca prin ’83-’84 se stricase treaba…stateam cu aeroterma electrica trei persoane intr-o camera…in 1985 ne-am mutat la curte…ce a fost dupa asta…sa zic ca si eu am prins o perioada „buna”…2003-2008…maxim…si cateva amintiri frumoase de cand eram copil…
Toate Bune!!!
vali
🙂
Minunat interviu! Domnul Crisotiu a dat din nou dovadă de un înalt profesionalism (nu că ar mai fi fost nevoie) și a condus punctual discuția pe fiecare zonă de interes. Domnul Georgescu m-a impresionat încă o dată prin prestanță și eleganță, dar și mai mult prin viziune și perspectivă, pregătire și atitudine. O mare bilă albă are și pentru stima permanentă față de domnul Cristoiu, pentru care a folosit permanent apelativul ”maestre”.
Doi profesioniști de factură superioară, într-un regal de informație!
Jos pălăria!
Uniunea Europeană vrea să cumpere iar gaze de la Rusia: Înțelegerea e parte din acordul de pace pentru Ucraina (stiripesurse.ro)
–
asta nu cumva inseamna a razboiul din ucr va continua?
daca mi amintesc bine chinezii au propus, inca din start, o pace care sa defineasca pe post de granita Niprul. din ce se vede …din perspectiva asta ….mai e ceva de mers.
–
‘zidul kievean’ va fi noul zid al berlinului
Amice, n-ai inteles. Chinezii nu fac un pas in Europa fara OK de la rusi. Stii de ce? Pentru ca rusii sunt singurii care au capacitatea militara si expertiza razboiului cu NATO iar chinezii au nevoie de rusi ca de aer in viitorul razboi din Taiwan. Chiar daca sunt fabrica lumii si nr 1 mondial economic.
nu mi pasa ca n am inteles.
completez ce zici tu cu asta: rusii nu fac un pas in Europa fara OK de la chinezi. ce nu negociaza rusii e operatiunea din ucr cu tot cu cauze. insa atat. pentru ca restul tine de felul in care evolueaza BRICS. deci Noua Lume.
si mai completez: rusii si chinezii si americanii nu fac un pas in europa fara sa se puna de acord.
un acord pe ucr depaseste cu mult granitele ucr, de fapt se suprapune peste rinduielile Noii Lumi, deci despre aceasta va fi acordul, cind va fi
Daca tu crezi ca rusii sunt ca romanii, adica vor uita de mortii din Donbas incepand din 2014 si soldatii morti in SMO si se vor pupa pe gingii cu occidentalii, da-mi voie sa ma indoiesc profund. Medvedev a spus clar: UE trebuie sa plateasca dar sa plateasca rau de tot. Sa ne fereasca D-zeu ca Putin sa plece si sa-l lase pe unul ca Medvedev sau vreun altul de genul, ca jar vom manca in Europa. Rusii sunt porniti rau. Va fi nasol inainte sa fie mai putin nasol.
ce spui matale acolo, jar vor manca, sint porniti rau,, etc… atunci zic si io ca tine:
daca tu crezi ca rusii se lasa tarati in manifestari dastea, marunte rau pe Vremurile astea, treaba ta, io creca nu.
rusii stiu exact ce ispite exista pe Vremurile astea, s au dat deja de gol.
rusii au avut o grija iesita din comun: sa nu cumva ca reactiunile lor sa fie altfel decit ‘pe masura actiunilor’, inclusiv in ceea ce priveste operatiunea din ucr.
au avut o grija….ceva de speriat!
–
spre deosebire de altii, care inca n au priceput ca a reactiona disproportionat, adica plenar disproportionat atunci cind dinamicile se mondializeaza, e tot una cu a te sinucide, pentru ca in final tot ‘surplusul’ ti se va intoarce brusc si din toate partile in moaca, rusii …uite ca nu numai ca au facut asta, au mai si implementat dinamica.
–
daca vei analiza tot ce au facut rusii, …avand mintea ntreaga pe umeri, vei concluziona ga grija asta a lor fost de speriat. deci nu vor reactiona absolut deloc cum tot spui matale, visceral…
@CIB & Online
Va certati degeaba…pe noi ne afecteaza altceva…ca noi suntem cu „americanii…apusul…occidentul”…cu „castigatorii”…
Incerc sa fiu obiectiv si detasat…
Americanii sunt ei intr un mare rahat…mai vad una alta…80% din Americani traiesc „from paycheck to paycheck”…adica de la o luna la alta…de la un salariu la altul…nu au bani pusi de o parte…
Si mai rau decat atat…in SUA…veniturile medii ale unei familii obisnuite sunt depasite de cheltuielile medii in fiecare luna…
Cineva…nu eu…spunea ca Bursa dupa Wall Street nu mai are nici o legatura cu realitatea…”indicii bursieri” nu mai au treaba cu situatia Reala…
Eu ma gandesc ca astea sunt Adevaratele motive pentru care Trump expulzeaza imigranti…”e seama plina”…si la ei…
Un Economist…Radu Georgescu spunea ca in vara asta se sparge „bula imobiliara” din SUA care e de 3.000 miliarde $…de zece ori mai mare decat cea din 2008…
Mai puneti la socoteala ca in p(l)andemie Bancile Centrale din toata lumea au „tiparit sincronizat”…adica toate cu 50% mai multa masa monetara decat exista inainte…
Vedeti ca am postat azi cu Datoria-Falimentul Coloniei Romania…
Toate Bune!!!
vali
🙂
Nu va exista nici un acord de pace. Ucraina va capitula iar SUA vor semna un nou acord de securitate propus de rusi pentru Europa. Asa-i in tenis cand ai hipersonice!
PS Daca UE va lua iar gaze de la rusi (ceea ce ma indoiesc pen-ca rusii nu mai vor sa auda de UE), le vor lua cu fix 1c mai ieftin decat LNG de la americani. Tot ca-n tenis!
sua nu poate negocia un acord pentru europa fara chinezi, pentru ca …indiferent pe unde o apuci cu o negociere, la nivelul lor, ….tot la un negot pe tema nasterii Noii Lumi ajungi, deci dai si de chinezi.
totul in lume e despre nastera Noii Lumi.
pe care unii si o doresc, pe care unii si au nascut o deja la ei acas, pe care altii nu si o doresc, insa fara ei Noua Lume nu se vaste cu absolut niciun chip.
daia am si zis ‘trei piloni’,
partenerul, vecinul, chinezii
–
am fi fost in galeria unuia daca nu picam ..peste carpati.
daca asa am picat ….aia e. facutul galeriei nu mai e de noi, tre sa ne cocotam pe Pisc si sa discutam despre Dinamica Civilizatiilor pe vremea Iernii tuturor Iernilor.
sintem prea mici ca sa ne apucam de altceva decit de cocotatul fix in varful Piscului.
daca tot vrei sa te ia in seama lumea ca tara, cocoate te nenica direct pe Pisc!
daca poti. ia ca referinta nasterea Noii Lumi, deci Revolutia Mondiala, deci Metamorfoza…
Bre, nu va exista nici o noua lume. Lumea e aceeasi de cand e ea. Doar diversi idioti care o populeaza se mai schimba din cand in cand. Asta ca sa revii pe planeta Pamant.
bre cib, matale inca n ai priceput vorba asta, bag sama:
Noua Lume, pe care noi nu ne o dorim, fara noi nu se va naste.
–
poti sa dormi linistit, despre nasterea Noii Lumi e vorba n Lumea Mare
„De Ioana Pop January 30, 2025
Cheltuielile au crescut cu 116 miliarde lei (+19%) și au ajuns la 41,22% din PIB
România a încheiat anul 2024 cu un deficit bugetar de peste 150 miliarde de lei, adică de 8,65% din Produsul Intern Brut (PIB), a anunțat Ministerul Finanțelor.
„Execuția bugetului general consolidat pe anul 2024, conform datelor operative s-a încheiat cu un deficit de 152,72 mld lei, respectiv 8,65% din PIB față de deficitul de 90,06 mld lei, respectiv 5,61% din PIB aferent anului 2023”, arată execuția bugetară pe anul 2024 publicată miercuri seară.
Veniturile totale au însumat 574,60 mld lei în anul 2024, înregistrând un avans de 10,4% (an/an), susținut de încasările din venituri curente (+17,4%): în principal contribuții de asigurări, TVA, accize, impozit pe salarii și venit, impozit pe profit și venituri nefiscale, care includ și efectele amnistiei fiscale instituite prin O.U.G. nr. 107/2024.
Cheltuielile bugetului general consolidat în sumă de 727,32 mld lei au crescut în termeni nominali cu 19,1% comparativ cu anul precedent. Exprimate ca procent din Produsul Intern Brut, cheltuielile pe anul 2024 au înregistrat o creștere cu 3,16 puncte procentuale față de anul 2023, de la 38,06% din PIB la 41,22% din PIB.” ” https://lovitura.ro/2025/01/30/e-jale-avem-deja-deficit-de-150-de-miliarde/
Ascultând interviul îmi dau seama că după 89 ne-am transformat în fiii ploii… 35 de ani de distrugeri sistematice fără viziune pentru viitor. Avem speranțe că ne vom reveni ca țară. Să vedem dacă vorbele și gândurile corecte se vor transforma în realitate.
dementa… omul asta habar n-are ce e america, sau poate stie foarte bine, ceea ce e cu atat mai grav. iar maestrul Cristoiu ii canta in struna. pai, maestre, de ce nu-l intrebi, bre, daca americanu are bani de ambulanta, de doza de insulina, sau cum ii merge cu burgerul din plastic si porumb din mai stiu eu ce… dar deh… mesia ramane mesia, ca tot bigotu american, tot un drac.
a inceput sa-mi fie sila si de cg si de toti aplaudacii lui. am avut si eu „razboaiele” mele cu iliescistii anilor 90, sunt perfect constient ca pe aplaudacii astuia nu ai cum sa-i scoti din ale lor asa cum era imposibil cu iliescistii de atunci, asa cum e rumanu cand ii intra-n cap ceva, dar macar ilici avea ceva in cap, bolsevism sau nu, asta e dement…
Nimeni din România nu știe să conducă un interviu precum domnul Cristoiu. Mărturisesc sincer că m-am uitat mai mult pentru a vedea talentul și priceperea domnului Cristoiu de a lua un interviu cum trebuie. Am simțit pe pielea mea ce înseamnă să porți un dialog cu domnul Cristoiu și vă pot spune că este o experiență fabuloasă. Repet, în România, numărul 1 în interviuri este domnul Ion Cristoiu. Restul oamenilor de presă și televiziune să ia notițe pentru a vedea cum se conduce un interviu! Marea rugăminte la domnul Cristoiu este să facă o serie de emisiuni pe tema ,,Cum se ia corect un interviu”. O carte pe tema aceasta ar fi și mai și.
Asta apropo de optiuni. Occidentul se pare ca ia din ce in ce mai multi bocanci undeva si prin Africa. Din pacate Romania are doua carti proaste pe care le poate juca: SUA si UE. Nici una nu e de viitor. Motivele sunt evidente pentru cine intelege geopolitica si cu ce se mananca aceasta. Ma rog, just my 2c!
@CIB
„Intre timp, iata-i si p-ai nostri, ca brazii, p-in Africa. Nici nu ma mir ca nu sunt p-in Ucr.”
„vineri, 13 decembrie 2024
Există însă și situații în care ai noștri s-au descurcat de minune. „Mercenariat românesc” a numit fostul „lup negru” aceste ipostaze în care unele persoane luau cei 5.000 de dolari și plăteau înapoi 2.000 ca să primească un sector ușor: pază la un hotel sau pe un aeroport. „Erau plătiți cu 3.000 de dolari și nu ieșeau la luptă. E de râsul curcilor”, spune veteranul.” https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/secretele-iesenilor-care-au-ajuns-sa-se-bata-pentru-guvernul-republicii-congo-dezvaluirile-unui-fost-lup-negru–1705634.html
Toate Bune!!!
vali
🙂
Un interviu fabulos ,in momentul de față dl Georgescu este singurul capabil să negocieze ceva pentru Romania,sa stea drept în fata altor președinți,dar …ancorarea de America s-ar putea paradoxal sa ne scufunde mai tare,cu tot Trumpismul,America e in colaps ideologic și economic,salariul minim garantat este de 7.2 dolari / ora de care beneficiază milioane de americani care cu acești bani sunt muritori de foame,toată politica Americii bazata exclusiv pe profit este falimentară,americanii produc în China pentru că acolo e profitul și piata,profitul îl acumulează elitele americane care nu returnează nimic societății ,ei vor sa crească economic doar prin impunerea de taxe,dolarul se prăbușește si odată cu el și America,in scufundarea ei daca suntem agățați foarte tare sa nu ne înecăm și noi,piețele sunt China,Brazilia,India,Rusia dar cu ce să pătrundem că noi nu producem nimic.
Subscriu la partea a doua a comentariului. CG pe mine nu ma convinge. Parca era cu „Romania first”. Acum pare ca s-a mulat pe narativul Trump pe care ori nu-l intelege, ori …e si el tot un politician, nu un om de stat. Mai are hat pana la nivelul V Orban.
Nu-i vad pe Nicușor,Ponta,Lasconi,Antonescu sa țină un discurs convingător,să negocieze ceva in fata altor președinți potenți ,aici intervine și stofa,prestanta,carisma pe care nici unul nu o posedă ,poate doar Georgescu, care poate impune respect și dorința altora de a negocia ceva cu Romania.Nici un președinte de după 90 nu are carisma și prestanta lui CG,cu părere de rău,Iliescu comunist,Băsescu prieten cu alcoolul discurs șmecheresc de port,Constantinescu un țap blajin care nu împunge,Johanis un zombie cu ochi de peste,morți,atâta că e înalt,toți fără limbaj fara prestanta ăștia au adus Romania unde e pe plan internațional adică nicăieri.
Ascultand interviul asta, mi-am dat seama de o chestie care pana acum pur si simplu mi-a scapat din vedere: POLITICIENII AR TREBUI SA PRODUCA CEL MAI MARE CASTIG PENTRU TARA!… La noi insa, de cand e lumea, s-a mers pe ideea ca politicienii AU DREPTUL SA NE MULGA de toti banii pe care doar noi ii producem. Taxe si impozite a fost tot ce au „produs” politicienii. Si nu doar din Romanica, ci pur si simplu asta a fost POLITICA.
Ceea ce a spus omu’ asta face sens. Politicienii ar trebui sa PRODUCA BUNASTAREA. Punct. Nu sunt in stare sa negocieze cu alte tari la nivel mare si in interesul celor care i-a trimis la negocieri, sa treaca la munca de jos, la nivelul lor.
Din punctul asta de vedere, ceea ce a spus Calin Georgescu cu ocazia asta, a fost o revelatie. Pur si simplu acum chiar imi dau seama ca se poate, ca exista si pentru Romanica o sansa. Adica, acum 70 de ani China era vai de capu’ ei, iar acum e lider mondial pe o gramada de domenii, iar noi n-am fost in stare de nimic in tot acest timp? Imi pare ca ne-am afundat in mocirla si ne-am complacut in ea. Eu unul n-am crezut pana acum ca romanii sunt un „popor”, dimpotriva, sunt cel mai individualist neam pe care l-am cunoscut. Insa cine stie…!?
Cred ca omu’ merita o sansa sa lucreze pentru Romanica. Eu unu’ l-as angaja!… 🙂
Trebuie sa recunosc un fapt. Initial nu am vrut sa ma uit la interviu. Aveam o atitudine neutra fata de Calin Georgescu. Politicienii romani au reusit sa ma enerveze asa de tare ca anul acesta nu am participat la nici un proces electoral. Nu am votat.
Nu voiam sa votez nici in turul doi la prezidentiale.
Ei bine, dupa acest interviu, am sa merg sa il votez pe Calin Georgescu.
E singura sansa de supravietuire a Romaniei si de retransformare a populatiei acestei tari in POPOR!!!!!!
Romania NU are nici un politician cu experienta lui internationala si cu o viziune atat de clara asupra politicilor pe care Romania trebuie sa le urmeze.
tendinta Lumii Mari e Artificializarea
tendinta …Naturala a Lumii Mari e Artificiala.
prin urmare tendinta e implacabila. de unde rezulta ca si daca va fi placata, atunci o ploaie de tip waterloo va cataliza fix Artificilizarea.
–
mai simplu: Calea Civilizatiei ( mare cit planeta ) e Artificializarea
-hrana va avea tendinta sa devina artificiala
-energia va avea tendinta sa devina artificiala ( sorii artificiali pesemne ca vor dura mai mult decit a durat recet cel din China )
-apa va avea tendinta sa dispara din peisaj ( apa e Cerul Pamantului, Pamantul Pamantului fiind ‘pamantul’, solul ) iar asta se intampla pentru ca Artificializarea ‘scoate’ din joc Cerul, Inima Naturii, deci indirect si apa va disparea, proportional cu scoaterea )
–
prin urmare …hrana apa si energie sa fie!, insa tare mi e ca pentru ca asta sa se intimple e nevoie de Intelepciune, adica intelepciune in stare pura, …practic intrupata.
BRICS va deveni mai puternica pe zi ce trece, tendinta ei fiind sa influenteze dinamicile in intreaga lume. prin urmare tendinta va deveni mai potenta pe zi ce trece.
de unde rezulta ca aceasta tendinta implacabila va mai putea stavilita, …asta in cazul in care nu vor toti de pe planeta sa intre n BRICS!, exclusiv prin manifestarea ‘celuilalt BRICS”
–
poti sa te dai cu tampla de toate stele din Univers, alta solutie decit aparitia pe ecrane a ‘celuilalt BRICS” nu exista.
–
prin urmare,
insa daca si numai daca nu cumva toata lumea mare vrea sa intre n BRICS!,
nasterea ‘celuilalt BRICS’, adica a celuilalt taler e implacabila.
insa in acest caz vorbim despre BRICS-multipolara si ‘celalalt BRICS”-unipolara( unicul pol fiind ‘statele’ )
–
de unde rezulta ca in poveste va mai aparea o lume, a treia,fix pe pozitia ‘reazemului’ balantei
polarizarea a dus la manifestarea a doar doi poli, SUA-URSS
mai apoi s a manifestat Globalizarea, polarizarea disparind
insa atunci cind Globalizarea si a consumat potentialul a aparut la orizont iarasi polarizarea
insa Fluxul se pastreaza,
adica nu ne mai intoarcem din drum, ci il continuam,
caz in care …vom continua cu ‘polarizarea sinelui’ Civilizatiei mare cit planeta.
–
daia vom vorbi, peste o vreme, in mod implacabil, despre ‘cei doi poli interni ai Civilizatiei’:
Brics si ‘celalalt BRICS’
unul fiind multipolar, celalalt fiind unipolar
‘polarizarea sinelui Civilizatiei’ e …interna, e o afacere interna, a Civilizatiei,
deci e vorba despre o asumare a acesteia pentru a iesi din capcana lui Tucidide
–
polarizarea SUA-URSS a fost …de voie, a fost vointa multa la mijloc
polarizarea sinelui, BRICS-‘celalalt BRICS’ …e fix in sens invers, e de nevoie.
doar ‘pacea in ucr’ e imposibil de negociat.
negocierea devine posibila daca si numai daca vizeaza cauzele care stau la temelia operatiunii din ucr. or in acest caz negocierea se muta pe teritoriul nasterii Noii Lumi.
‘pacea in ucr’ va fi un banal efect, cauza fiind negocierea pe tema cauzelor care au fost motivatia initierii operatiunii speciale.
pe planeta nu se negociaza pacea. ar fi insuficient daca s ar negocia doar asta.
se negociaza ‘iesirea din capcana lui Tucidide’, or acest fapt ridica brusc negocierea tocmai ‘pe ultimul nivel’,
adica negocierea vizeaza dinamica intregii Civilizatii ( mare cit planeta )
–
cui ii pasa de faptul ca toti …mai putin unul au iesit din capana?!
simplul fapt ca e unul care ramas prin in capcana e suficient pentru a i trage si pe ceilalti dupa el
Un interviu formidabil, Maestre! Mi-a făcut plăcere, mulțumesc!
Eram aproape sigură că va ieși foarte bine, în pace, discuții plăcute, centrate pe diferite puncte corect exprimate! Mult entuziasm și încredere din partea domnului Georgescu, desigur că o asemenea atitudine îi sporește șansele la prezidențiale, dar și atacurile suburbane ale demagogilor dâmbovițeni..îmi amintesc de primul interviu al domniei sale pe care l-a dat la TVR acum vreo 10-12 ani și pe care am avut plăcerea să-l urmăresc, atunci am fost atât de convinsă că România are nevoie de un asemenea conducător, toate câte le-a spus, impecabil in exprimare și ținută și prezență dovedesc agerime și „agilitate” , demnitate și onoare, fără ocolișuri unde apa ar ” băltii”, impropriu spus, dar înțelegeți ce vreau să spun..
Mulțumim.
Trump amenință țările BRICS cu taxe de 100% dacă renunță la dolar FLUX 24 By FLUX 24 – 31 ianuarie 2025, 04:37
https://flux24.ro/trump-ameninta-tarile-brics-cu-taxe-de-100-daca-renunta-la-dolar/
Eram într-o zi la o coadă și am intrat în vorbă cu un om necunoscut.
Era supărat că trebuie să plătească taxa de salubritate și pentru fiica lui și că taxa e mai mare decât alocația pe o lună.
Și mi a explicat cum își pune speranțele în cg.
M a înduioșat și mi a părut rău. I am promis că îl votez.
Dacă asta e voința poporului, să sperăm că totul e spre bine.
Am vrut să spun că înțeleg cu tot sufletul ce e în sufletul celor care speră în cg.
Mă tem că se înșeală, însă sper sincer să nu, și cg să fie așa cum il percep ei.
.
Acuma lăsând la o parte sentimentalismul, era interesant de aflat ce părere are cg despre bugetul sri, spp, etc.
Ce părere are despre creșterea tributului la 5%. Are de gând să plătească sau nu.
Ce părere are despre faptul că am plătit armament în avans. Are sau nu de gând să ceară armele.
Desigur nu e vina viitorului președinte pentru ce a făcut fostul care nu mai pleacă. Însă de la iohanis n ai ce scoate, chiar că are inteligența unui lichen. Și bineînțeles cine vine ia și moștenirea lu iohanis.
Și bineînțeles întrebările trebuie adresate tuturor candidaților.
.
Și pentru simetrie, uite zic că mereu m am întrebat cum a intrat iohanis la facultate.
Bineînțeles el poate să spună… cu meditații.
@Alia
„Bugetele serviciilor pentru 2025: Creșteri semnificative pentru SRI și STS 30 ianuarie 2025, 18:37 Cosmin Pam Matei
SRI: buget sporit cu peste 11%
Pentru 2025, Serviciul Român de Informații ar urma să primească:
5,152 miliarde lei în credite de angajament (+7,85% față de anul precedent);
4,435 miliarde lei în credite bugetare (+11,62%).
SIE: creștere moderată, dar semnificativă la nivelul angajamentelor
Serviciul de Informații Externe (SIE) beneficiază, la rândul său, de o majorare considerabilă a creditelor de angajament, ceea ce poate sugera investiții pe termen lung:
911,700 milioane lei în credite de angajament (+22,18%);
811,700 milioane lei în credite bugetare (+5,41%).
SPP: ajustări prudente
În cazul Serviciului de Protecție și Pază, evoluțiile bugetare sunt mixte:
386,860 milioane lei în credite de angajament (-0,24%);
441,293 milioane lei în credite bugetare (+14,60%).
STS: creșteri record, peste 70% la angajamente
Serviciul de Telecomunicații Speciale înregistrează cele mai mari creșteri bugetare dintre instituțiile analizate:
2,277 miliarde lei în credite de angajament (+73,75%);
2,415 miliarde lei în credite bugetare (+50,54%).”
https://www.cotidianul.ro/bugetele-serviciilor-pentru-2025-cresteri-semnificative-pentru-sri-si-sts/
Toate Bune!!!
vali
🙂
Mulțumesc.
🙂
Orientarea sistemului actual pe jumătate legal este pe achiziții de tehnologie performantă americană pentru a îmblânzi „leii” din SUA care sunt supărați pentru lovitura de stat. De asta se mărește atât de mult bugetul STS.
8 miliarde de dolari achiziții pentru armată.
Trebuie uns peste tot pe unde se poate că așa vine iertarea.
Daca punem „tehnologie performanta americana” alaturi de termenul „militara”, din pacate da cu virgula. S-a dovedit in Ucraina. Nu, pe americani ii doare la bascheti cine biciuieste prin colonie, important e sa semneze cecurile pentru ei. Sa nu fim naivi.
@WE
Daca maine vine „Gigel” si promite yankeilor lui Trump un cec gras de 10% din PIB pentru mirobolantele F35, poimaine e presedinte in colonie. Doar nu-si inchipuie cineva ca „votul tau conteaza”. Asta asa, ca sa nu se egziste confuziuni!
Sunt convins ca referitor la CG intrebarile dvs sunt pur retorice.
PS Sa nu uitam ca nu exista candidat la functia de …completati dvs, care sa nu aiba certificare de la padure. Dpmdv, omul e un actor redutabil. Ah, am uitat, va cotiza (din banii nostri) la greu. Fiindca pur si simplu nu-l cheama Fidel (pentru cunoscatori).
Interviul a ieșit foarte bine. (Așa cum era de așteptat!) Dl. C.G. a enunțat câteva opinii foarte îndrăznețe (dacă ne raportăm la discursul politic standard al blegilor de la București). Mie îmi pare un om foarte calculat. De asta cred că nicio vorbă n-a fost în vânt. Aș risca să spun că este un soi de duș rece de care politica noastră cu aromă bizantină avea mare nevoie.
Văd că echipa de zgomote și-a intrat în pâine serios. Cred că vor face totul ca să-l distrugă la nivel de imagine pe C.G. Eu n-aș bagateliza deloc aceste aspecte. Insistența cu care se discută despre posibilitatea interzicerii candidaturii lui C.G. nu e semn bun. Se conturează o confruntare fără precedent, în care se va folosi tot „armamentul” din dotare. Mi-e teamă să nu ajungem să vedem ce n-a văzut Parisul.
La cât mă duce pe mine capul, doar cineva capabil să meargă pe sârmă, un echilibrist cu sânge rece ar putea reuși să scape România cu cât mai puține sechele din vremurile tulburi care se prefigurează. C.G. pare un astfel de conducător. Dintre toți cei care concurează, el este singurul capabil să dialogheze înțelept și cu vestul și cu estul.
🙂
Nu zic cu răutate, zic cu bunătate.
Ce mi-e interviul lu Gâdea cu Lasconi, ce mi-e interviul ăsta cu CG.
Am avut senzația că e un interviu de al lui Iliescu din anii 90, când vorbea și nu răspundea la nimic.
Doar că prin comparație Iliescu e un tip elevat.
Bineînțeles nu e vina jurnaliștilor, că și de ar exista un zeu ar jurnalismului, nu ar scoate nimic de la cei doi.
.
Totuși niște întrebări ar fi fost binevenite.
Ce facem cu deficitul bugetar, cum facem ca ratingul de țară să nu scadă și mai mult, ce măsuri de protecție socială luăm pentru persoanele vulnerabile în vremurile ce vin. Sau ce facem cu unele favoruri exorbitante pe care le face statul.
Dacă ajunge președinte are curajul să pună guvernul să intre peste multinaționale care NU plătesc nimic la buget.
În concret care sunt măsurile pentru a crește economia. De adus conaționalii înapoi în țară e ușor de zis din gură, era nimerită întrebarea cum în concret îi ajutăm să se întoarcă.
La fel, sunt o groază de întrebări despre chestiuni sociale, precum pensii, ce facem cu cele prea mici sau prea mari.
În concret, ce are de gând ca președinte să facă pentru românii din Ucraina, că tot e priceput la politică externă.
Știe că ceea ce numește Bugeac a fost teritoriu al Republicii Moldova, nu al României sau nu știe.
Cum intenționează să reia legăturile economice cu China.
Cum intenționează să inițieze legături economice cu state non ue.
.
Și să nu uit. În toate vremurile la agronomie se duceau numai premianții clasei.
Ha ha, you made my day! 😀
@CIB
„Adrian Severin, afirmații șocante: Există o înțelegere pentru ca România să treacă în sfera de influență a Rusiei. Trebuie să ne debarasăm de cei care sunt la putere: în joc este dispariția statului român Teodor Stan 29/01/2025
Fost ministru de externe și europarlamentar, Adrian Severin a afirmat că în 2025, România va face drumul invers pe care l-a făcut în 1989, respectiv de la Occident către Rusia.
Severin a susținut că există o înțelegere între administrațiile americană și rusă, în acest sens.
„Ne găsim în fix aceeași situație (din 1989 – n.r.). Serviciile noastre de informații – și asta o spun cu certitudine, aceste servicii știu că America se retrage din Europa. Aceste servicii știu că între administrația americană și administrația rusă există, dacă nu înțelegerea completă, atunci schița acestei înțelegeri.
Și că în aceste condiții, așa cum în 1989, Europa Centrală și de Est urma să treacă din sfera sovietică în cea occidentală, în 2025 procesul va fi invers. Asta știu. Și aceasta o știu și alții, printre care și eu.
România trebuie să facă ce-a făcut și în 1989: să se plaseze în poziția în care schimbarea să nu o pună la pământ, să nu o sufoce, să nu o distrugă cu totul. Din nefericire, România de astăzi este mult mai slabă decât cea din 1989, pentru a înfrunta asemenea sfidări istorice. (…)
Dar n-are rost să ne mai plângem. Trebuie să ne debarasăm de cei care sunt, pentru că, în joc, este rămânerea României în istorie. Riscul este dispariția statului român”, a spus Severin la podcastul Bună Ziua Iași.”
https://r3media.ro/adrian-severin-afirmatii-socante-exista-o-intelegere-pentru-ca-romania-sa-treaca-in-sfera-de-influenta-a-rusiei-trebuie-sa-ne-debarasam-de-cei-care-sunt-la-putere-in-joc-este-disparitia-statului-r/
Toate Bune!!!
vali
🙂
România ar trebui să fie țara care propovăduiește pacea și prietenia între popoare și a popoarelor cu Natura
în ceea ce ne privește… ochii pe ‘a treia lume’, aia ‘de mijloc’, care are trei piloni
@Online
Asta daca va mai exista colonia Romania si poporul roman…gandeste in „timp” istoric…adica in 50 ani…100 ani…200 ani…
Zi Frumoasa Online!!!
vali
🙂
‘a treia lume’ e cel mai greu de dus. Dacă ălelalte două pot fi duse dacă joci la nivel de maestru, asta dă pe mijloc are nevoie de un maestru care se echilibreze pe ăilalți.
dacă ne oprim copiii cu maestru de ăsta atunci vom pluti. iar de la mine așa se vede că vom pluti
însă ce e clar cristal e că vremea căldiceilor a dispărut, nici pulberea n a mai rămas din ea
*dacă ne vom pricopsi
@CIB
Excelenta…nu stiu daca va mai fi sau nu va mai fi Romania sau poporul roman…eu deja am trait vreo 20 anisori „cei mai rai” pe aici…si asta nu o zic eu…o zic altii…daca ma intrebati pe mine…nu tin minte cand a fost „bine” aici…uitati ce scriu astia…ca au venit anii 2000 si toti am putut sa plecam la munca in afara…asta era „binele”…
„Înfometarea sistematică a populației în anii 80
Anii 90 au fost categorisiți în literatura de specialitate drept „deceniul pierdut”.
Salvarea a venit odată cu intrarea în UE și plecarea la muncă în străinătate.”
https://adevarul.ro/stil-de-viata/magazin/cand-a-fost-cel-mai-greu-de-trait-in-romania-trei-2415537.html
Toate Bune!!!
vali
🙂
@CV-I
Eu m-am dat si inainte si dupa 89. Daca facem o analiza la rece a cauzelor si efectelor tuturor celor intamplate, a capacitatilor strategice ale lui Dej si Ceausescu, apoi ale lui Iliescu, vom vedea ca Romania nu avea cum sa ajunga la locul pe care l-ar fi meritat. Pentru ca…imperii. Ceausescu avea dreptate cand vorbea despre imperialism si neamestecul in problemele interne ale tarilor. Dar cine sa-l asculte? Eram toti spalati pe creiere de filmele americane si EL. „Revolutia” a fost prima revolutie portocalie aranjata de americani+tradatorul de Gorbi si o simtim si azi. Din punctul meu de vedere, cele mai bune perioade pe care le-am trait au fost anii 60-70 si 1990-2004 (2007). E complicat de explicat.
PS Nu am fost nici membru PCR, nici beneficiar al sistemului. Ca sa nu existe neintelegeri.
EL=Europa libera
@CIB
Asa e Excelenta…Ceausescu avea Dreptate…noi eram „prosti”…ascultam si eu europa libera dw bbc vocea americii…
Pacea si Prietenia intre Popoare
Neamestecul in treburile interne
Cat despre „perioade”…imi aduc aminte copil fiind ca prin ’83-’84 se stricase treaba…stateam cu aeroterma electrica trei persoane intr-o camera…in 1985 ne-am mutat la curte…ce a fost dupa asta…sa zic ca si eu am prins o perioada „buna”…2003-2008…maxim…si cateva amintiri frumoase de cand eram copil…
Toate Bune!!!
vali
🙂
@CV-I
Oare de ce nu ma mir? Asta e viata, pe planeta asta realitatea bate narativu’ si orice cal ajunge gloaba. Cal mustang, of course!
Și, va fi tot ca în 1989 tranziția inversă? Adică cu hărmălaie, împușcături, execuții de barosani, etc?
Ușoară și lină se poate?
Un nou eșec de proporții pentru Uniunea Europeană: Uniunea piețelor de capital a murit înainte de a se naște! Miercuri, 29 Ianuarie 2025
https://ziare.com/uniunea-europeana/un-nou-esec-de-proportii-pentru-uniunea-europeana-1920484
Minunat interviu! Domnul Crisotiu a dat din nou dovadă de un înalt profesionalism (nu că ar mai fi fost nevoie) și a condus punctual discuția pe fiecare zonă de interes. Domnul Georgescu m-a impresionat încă o dată prin prestanță și eleganță, dar și mai mult prin viziune și perspectivă, pregătire și atitudine. O mare bilă albă are și pentru stima permanentă față de domnul Cristoiu, pentru care a folosit permanent apelativul ”maestre”.
Doi profesioniști de factură superioară, într-un regal de informație!
Jos pălăria!
Uniunea Europeană vrea să cumpere iar gaze de la Rusia: Înțelegerea e parte din acordul de pace pentru Ucraina (stiripesurse.ro)
–
asta nu cumva inseamna a razboiul din ucr va continua?
daca mi amintesc bine chinezii au propus, inca din start, o pace care sa defineasca pe post de granita Niprul. din ce se vede …din perspectiva asta ….mai e ceva de mers.
–
‘zidul kievean’ va fi noul zid al berlinului
asta suna cam asa: inchidem aventura din ucr anulind motivele pentru care am deschis aventura in ucr.
chiar asa?!
e de luat in seama: faza cu niprul si desantul chinezilor in hu
Amice, n-ai inteles. Chinezii nu fac un pas in Europa fara OK de la rusi. Stii de ce? Pentru ca rusii sunt singurii care au capacitatea militara si expertiza razboiului cu NATO iar chinezii au nevoie de rusi ca de aer in viitorul razboi din Taiwan. Chiar daca sunt fabrica lumii si nr 1 mondial economic.
nu mi pasa ca n am inteles.
completez ce zici tu cu asta: rusii nu fac un pas in Europa fara OK de la chinezi. ce nu negociaza rusii e operatiunea din ucr cu tot cu cauze. insa atat. pentru ca restul tine de felul in care evolueaza BRICS. deci Noua Lume.
si mai completez: rusii si chinezii si americanii nu fac un pas in europa fara sa se puna de acord.
un acord pe ucr depaseste cu mult granitele ucr, de fapt se suprapune peste rinduielile Noii Lumi, deci despre aceasta va fi acordul, cind va fi
Daca tu crezi ca rusii sunt ca romanii, adica vor uita de mortii din Donbas incepand din 2014 si soldatii morti in SMO si se vor pupa pe gingii cu occidentalii, da-mi voie sa ma indoiesc profund. Medvedev a spus clar: UE trebuie sa plateasca dar sa plateasca rau de tot. Sa ne fereasca D-zeu ca Putin sa plece si sa-l lase pe unul ca Medvedev sau vreun altul de genul, ca jar vom manca in Europa. Rusii sunt porniti rau. Va fi nasol inainte sa fie mai putin nasol.
ce spui matale acolo, jar vor manca, sint porniti rau,, etc… atunci zic si io ca tine:
daca tu crezi ca rusii se lasa tarati in manifestari dastea, marunte rau pe Vremurile astea, treaba ta, io creca nu.
rusii stiu exact ce ispite exista pe Vremurile astea, s au dat deja de gol.
Bre, are dreptate Ionut, bati campii cu gratie. Traiesti in lumea Science Fiction cu fotonii tai. Hai pa!
rusii au avut o grija iesita din comun: sa nu cumva ca reactiunile lor sa fie altfel decit ‘pe masura actiunilor’, inclusiv in ceea ce priveste operatiunea din ucr.
au avut o grija….ceva de speriat!
–
spre deosebire de altii, care inca n au priceput ca a reactiona disproportionat, adica plenar disproportionat atunci cind dinamicile se mondializeaza, e tot una cu a te sinucide, pentru ca in final tot ‘surplusul’ ti se va intoarce brusc si din toate partile in moaca, rusii …uite ca nu numai ca au facut asta, au mai si implementat dinamica.
–
daca vei analiza tot ce au facut rusii, …avand mintea ntreaga pe umeri, vei concluziona ga grija asta a lor fost de speriat. deci nu vor reactiona absolut deloc cum tot spui matale, visceral…
@CIB & Online
Va certati degeaba…pe noi ne afecteaza altceva…ca noi suntem cu „americanii…apusul…occidentul”…cu „castigatorii”…
Incerc sa fiu obiectiv si detasat…
Americanii sunt ei intr un mare rahat…mai vad una alta…80% din Americani traiesc „from paycheck to paycheck”…adica de la o luna la alta…de la un salariu la altul…nu au bani pusi de o parte…
Si mai rau decat atat…in SUA…veniturile medii ale unei familii obisnuite sunt depasite de cheltuielile medii in fiecare luna…
Cineva…nu eu…spunea ca Bursa dupa Wall Street nu mai are nici o legatura cu realitatea…”indicii bursieri” nu mai au treaba cu situatia Reala…
Eu ma gandesc ca astea sunt Adevaratele motive pentru care Trump expulzeaza imigranti…”e seama plina”…si la ei…
Un Economist…Radu Georgescu spunea ca in vara asta se sparge „bula imobiliara” din SUA care e de 3.000 miliarde $…de zece ori mai mare decat cea din 2008…
Mai puneti la socoteala ca in p(l)andemie Bancile Centrale din toata lumea au „tiparit sincronizat”…adica toate cu 50% mai multa masa monetara decat exista inainte…
Vedeti ca am postat azi cu Datoria-Falimentul Coloniei Romania…
Toate Bune!!!
vali
🙂
Nu va exista nici un acord de pace. Ucraina va capitula iar SUA vor semna un nou acord de securitate propus de rusi pentru Europa. Asa-i in tenis cand ai hipersonice!
PS Daca UE va lua iar gaze de la rusi (ceea ce ma indoiesc pen-ca rusii nu mai vor sa auda de UE), le vor lua cu fix 1c mai ieftin decat LNG de la americani. Tot ca-n tenis!
sua nu poate negocia un acord pentru europa fara chinezi, pentru ca …indiferent pe unde o apuci cu o negociere, la nivelul lor, ….tot la un negot pe tema nasterii Noii Lumi ajungi, deci dai si de chinezi.
totul in lume e despre nastera Noii Lumi.
pe care unii si o doresc, pe care unii si au nascut o deja la ei acas, pe care altii nu si o doresc, insa fara ei Noua Lume nu se vaste cu absolut niciun chip.
daia am si zis ‘trei piloni’,
partenerul, vecinul, chinezii
–
am fi fost in galeria unuia daca nu picam ..peste carpati.
daca asa am picat ….aia e. facutul galeriei nu mai e de noi, tre sa ne cocotam pe Pisc si sa discutam despre Dinamica Civilizatiilor pe vremea Iernii tuturor Iernilor.
sintem prea mici ca sa ne apucam de altceva decit de cocotatul fix in varful Piscului.
daca tot vrei sa te ia in seama lumea ca tara, cocoate te nenica direct pe Pisc!
daca poti. ia ca referinta nasterea Noii Lumi, deci Revolutia Mondiala, deci Metamorfoza…
Bre, nu va exista nici o noua lume. Lumea e aceeasi de cand e ea. Doar diversi idioti care o populeaza se mai schimba din cand in cand. Asta ca sa revii pe planeta Pamant.
bre cib, matale inca n ai priceput vorba asta, bag sama:
Noua Lume, pe care noi nu ne o dorim, fara noi nu se va naste.
–
poti sa dormi linistit, despre nasterea Noii Lumi e vorba n Lumea Mare
O noua victorie a US Whatever:https://www.youtube.com/watch?v=CodekFniCjc
Si astia vor sa se bata cu rusii pe terenul alora? Muahahahahaaaa!!!
„De Ioana Pop January 30, 2025
Cheltuielile au crescut cu 116 miliarde lei (+19%) și au ajuns la 41,22% din PIB
România a încheiat anul 2024 cu un deficit bugetar de peste 150 miliarde de lei, adică de 8,65% din Produsul Intern Brut (PIB), a anunțat Ministerul Finanțelor.
„Execuția bugetului general consolidat pe anul 2024, conform datelor operative s-a încheiat cu un deficit de 152,72 mld lei, respectiv 8,65% din PIB față de deficitul de 90,06 mld lei, respectiv 5,61% din PIB aferent anului 2023”, arată execuția bugetară pe anul 2024 publicată miercuri seară.
Veniturile totale au însumat 574,60 mld lei în anul 2024, înregistrând un avans de 10,4% (an/an), susținut de încasările din venituri curente (+17,4%): în principal contribuții de asigurări, TVA, accize, impozit pe salarii și venit, impozit pe profit și venituri nefiscale, care includ și efectele amnistiei fiscale instituite prin O.U.G. nr. 107/2024.
Cheltuielile bugetului general consolidat în sumă de 727,32 mld lei au crescut în termeni nominali cu 19,1% comparativ cu anul precedent. Exprimate ca procent din Produsul Intern Brut, cheltuielile pe anul 2024 au înregistrat o creștere cu 3,16 puncte procentuale față de anul 2023, de la 38,06% din PIB la 41,22% din PIB.” ”
https://lovitura.ro/2025/01/30/e-jale-avem-deja-deficit-de-150-de-miliarde/
Ascultând interviul îmi dau seama că după 89 ne-am transformat în fiii ploii… 35 de ani de distrugeri sistematice fără viziune pentru viitor. Avem speranțe că ne vom reveni ca țară. Să vedem dacă vorbele și gândurile corecte se vor transforma în realitate.
condolences
https://click.ro/actualitate/international/18-cadavre-dupa-ce-un-avion-de-pasageri-s-a-2418347.html
dementa… omul asta habar n-are ce e america, sau poate stie foarte bine, ceea ce e cu atat mai grav. iar maestrul Cristoiu ii canta in struna. pai, maestre, de ce nu-l intrebi, bre, daca americanu are bani de ambulanta, de doza de insulina, sau cum ii merge cu burgerul din plastic si porumb din mai stiu eu ce… dar deh… mesia ramane mesia, ca tot bigotu american, tot un drac.
a inceput sa-mi fie sila si de cg si de toti aplaudacii lui. am avut si eu „razboaiele” mele cu iliescistii anilor 90, sunt perfect constient ca pe aplaudacii astuia nu ai cum sa-i scoti din ale lor asa cum era imposibil cu iliescistii de atunci, asa cum e rumanu cand ii intra-n cap ceva, dar macar ilici avea ceva in cap, bolsevism sau nu, asta e dement…
Nimeni din România nu știe să conducă un interviu precum domnul Cristoiu. Mărturisesc sincer că m-am uitat mai mult pentru a vedea talentul și priceperea domnului Cristoiu de a lua un interviu cum trebuie. Am simțit pe pielea mea ce înseamnă să porți un dialog cu domnul Cristoiu și vă pot spune că este o experiență fabuloasă. Repet, în România, numărul 1 în interviuri este domnul Ion Cristoiu. Restul oamenilor de presă și televiziune să ia notițe pentru a vedea cum se conduce un interviu! Marea rugăminte la domnul Cristoiu este să facă o serie de emisiuni pe tema ,,Cum se ia corect un interviu”. O carte pe tema aceasta ar fi și mai și.
Intre timp, iata-i si p-ai nostri, ca brazii, p-in Africa. Nici nu ma mir ca nu sunt p-in Ucr.
https://www.youtube.com/watch?v=9eJIqVW6SUQ
Asta apropo de optiuni. Occidentul se pare ca ia din ce in ce mai multi bocanci undeva si prin Africa. Din pacate Romania are doua carti proaste pe care le poate juca: SUA si UE. Nici una nu e de viitor. Motivele sunt evidente pentru cine intelege geopolitica si cu ce se mananca aceasta. Ma rog, just my 2c!
@CIB
„Intre timp, iata-i si p-ai nostri, ca brazii, p-in Africa. Nici nu ma mir ca nu sunt p-in Ucr.”
„vineri, 13 decembrie 2024
Există însă și situații în care ai noștri s-au descurcat de minune. „Mercenariat românesc” a numit fostul „lup negru” aceste ipostaze în care unele persoane luau cei 5.000 de dolari și plăteau înapoi 2.000 ca să primească un sector ușor: pază la un hotel sau pe un aeroport. „Erau plătiți cu 3.000 de dolari și nu ieșeau la luptă. E de râsul curcilor”, spune veteranul.”
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/secretele-iesenilor-care-au-ajuns-sa-se-bata-pentru-guvernul-republicii-congo-dezvaluirile-unui-fost-lup-negru–1705634.html
Toate Bune!!!
vali
🙂
Un interviu fabulos ,in momentul de față dl Georgescu este singurul capabil să negocieze ceva pentru Romania,sa stea drept în fata altor președinți,dar …ancorarea de America s-ar putea paradoxal sa ne scufunde mai tare,cu tot Trumpismul,America e in colaps ideologic și economic,salariul minim garantat este de 7.2 dolari / ora de care beneficiază milioane de americani care cu acești bani sunt muritori de foame,toată politica Americii bazata exclusiv pe profit este falimentară,americanii produc în China pentru că acolo e profitul și piata,profitul îl acumulează elitele americane care nu returnează nimic societății ,ei vor sa crească economic doar prin impunerea de taxe,dolarul se prăbușește si odată cu el și America,in scufundarea ei daca suntem agățați foarte tare sa nu ne înecăm și noi,piețele sunt China,Brazilia,India,Rusia dar cu ce să pătrundem că noi nu producem nimic.
Subscriu!!!
Subscriu la partea a doua a comentariului. CG pe mine nu ma convinge. Parca era cu „Romania first”. Acum pare ca s-a mulat pe narativul Trump pe care ori nu-l intelege, ori …e si el tot un politician, nu un om de stat. Mai are hat pana la nivelul V Orban.
Nu-i vad pe Nicușor,Ponta,Lasconi,Antonescu sa țină un discurs convingător,să negocieze ceva in fata altor președinți potenți ,aici intervine și stofa,prestanta,carisma pe care nici unul nu o posedă ,poate doar Georgescu, care poate impune respect și dorința altora de a negocia ceva cu Romania.Nici un președinte de după 90 nu are carisma și prestanta lui CG,cu părere de rău,Iliescu comunist,Băsescu prieten cu alcoolul discurs șmecheresc de port,Constantinescu un țap blajin care nu împunge,Johanis un zombie cu ochi de peste,morți,atâta că e înalt,toți fără limbaj fara prestanta ăștia au adus Romania unde e pe plan internațional adică nicăieri.
De acord cu Dvs.
@Domnu’ Cristoiu,
Ascultand interviul asta, mi-am dat seama de o chestie care pana acum pur si simplu mi-a scapat din vedere: POLITICIENII AR TREBUI SA PRODUCA CEL MAI MARE CASTIG PENTRU TARA!… La noi insa, de cand e lumea, s-a mers pe ideea ca politicienii AU DREPTUL SA NE MULGA de toti banii pe care doar noi ii producem. Taxe si impozite a fost tot ce au „produs” politicienii. Si nu doar din Romanica, ci pur si simplu asta a fost POLITICA.
Ceea ce a spus omu’ asta face sens. Politicienii ar trebui sa PRODUCA BUNASTAREA. Punct. Nu sunt in stare sa negocieze cu alte tari la nivel mare si in interesul celor care i-a trimis la negocieri, sa treaca la munca de jos, la nivelul lor.
Din punctul asta de vedere, ceea ce a spus Calin Georgescu cu ocazia asta, a fost o revelatie. Pur si simplu acum chiar imi dau seama ca se poate, ca exista si pentru Romanica o sansa. Adica, acum 70 de ani China era vai de capu’ ei, iar acum e lider mondial pe o gramada de domenii, iar noi n-am fost in stare de nimic in tot acest timp? Imi pare ca ne-am afundat in mocirla si ne-am complacut in ea. Eu unul n-am crezut pana acum ca romanii sunt un „popor”, dimpotriva, sunt cel mai individualist neam pe care l-am cunoscut. Insa cine stie…!?
Cred ca omu’ merita o sansa sa lucreze pentru Romanica. Eu unu’ l-as angaja!… 🙂
Trebuie sa recunosc un fapt. Initial nu am vrut sa ma uit la interviu. Aveam o atitudine neutra fata de Calin Georgescu. Politicienii romani au reusit sa ma enerveze asa de tare ca anul acesta nu am participat la nici un proces electoral. Nu am votat.
Nu voiam sa votez nici in turul doi la prezidentiale.
Ei bine, dupa acest interviu, am sa merg sa il votez pe Calin Georgescu.
E singura sansa de supravietuire a Romaniei si de retransformare a populatiei acestei tari in POPOR!!!!!!
Romania NU are nici un politician cu experienta lui internationala si cu o viziune atat de clara asupra politicilor pe care Romania trebuie sa le urmeze.
tendinta Lumii Mari e Artificializarea
tendinta …Naturala a Lumii Mari e Artificiala.
prin urmare tendinta e implacabila. de unde rezulta ca si daca va fi placata, atunci o ploaie de tip waterloo va cataliza fix Artificilizarea.
–
mai simplu: Calea Civilizatiei ( mare cit planeta ) e Artificializarea
-hrana va avea tendinta sa devina artificiala
-energia va avea tendinta sa devina artificiala ( sorii artificiali pesemne ca vor dura mai mult decit a durat recet cel din China )
-apa va avea tendinta sa dispara din peisaj ( apa e Cerul Pamantului, Pamantul Pamantului fiind ‘pamantul’, solul ) iar asta se intampla pentru ca Artificializarea ‘scoate’ din joc Cerul, Inima Naturii, deci indirect si apa va disparea, proportional cu scoaterea )
–
prin urmare …hrana apa si energie sa fie!, insa tare mi e ca pentru ca asta sa se intimple e nevoie de Intelepciune, adica intelepciune in stare pura, …practic intrupata.
BRICS va deveni mai puternica pe zi ce trece, tendinta ei fiind sa influenteze dinamicile in intreaga lume. prin urmare tendinta va deveni mai potenta pe zi ce trece.
de unde rezulta ca aceasta tendinta implacabila va mai putea stavilita, …asta in cazul in care nu vor toti de pe planeta sa intre n BRICS!, exclusiv prin manifestarea ‘celuilalt BRICS”
–
poti sa te dai cu tampla de toate stele din Univers, alta solutie decit aparitia pe ecrane a ‘celuilalt BRICS” nu exista.
–
prin urmare,
insa daca si numai daca nu cumva toata lumea mare vrea sa intre n BRICS!,
nasterea ‘celuilalt BRICS’, adica a celuilalt taler e implacabila.
insa in acest caz vorbim despre BRICS-multipolara si ‘celalalt BRICS”-unipolara( unicul pol fiind ‘statele’ )
–
de unde rezulta ca in poveste va mai aparea o lume, a treia,fix pe pozitia ‘reazemului’ balantei
polarizarea a dus la manifestarea a doar doi poli, SUA-URSS
mai apoi s a manifestat Globalizarea, polarizarea disparind
insa atunci cind Globalizarea si a consumat potentialul a aparut la orizont iarasi polarizarea
insa Fluxul se pastreaza,
adica nu ne mai intoarcem din drum, ci il continuam,
caz in care …vom continua cu ‘polarizarea sinelui’ Civilizatiei mare cit planeta.
–
daia vom vorbi, peste o vreme, in mod implacabil, despre ‘cei doi poli interni ai Civilizatiei’:
Brics si ‘celalalt BRICS’
unul fiind multipolar, celalalt fiind unipolar
‘polarizarea sinelui Civilizatiei’ e …interna, e o afacere interna, a Civilizatiei,
deci e vorba despre o asumare a acesteia pentru a iesi din capcana lui Tucidide
–
polarizarea SUA-URSS a fost …de voie, a fost vointa multa la mijloc
polarizarea sinelui, BRICS-‘celalalt BRICS’ …e fix in sens invers, e de nevoie.
doar ‘pacea in ucr’ e imposibil de negociat.
negocierea devine posibila daca si numai daca vizeaza cauzele care stau la temelia operatiunii din ucr. or in acest caz negocierea se muta pe teritoriul nasterii Noii Lumi.
‘pacea in ucr’ va fi un banal efect, cauza fiind negocierea pe tema cauzelor care au fost motivatia initierii operatiunii speciale.
tocmai de asta ‘trei puncte de sprijin’
pe planeta nu se negociaza pacea. ar fi insuficient daca s ar negocia doar asta.
se negociaza ‘iesirea din capcana lui Tucidide’, or acest fapt ridica brusc negocierea tocmai ‘pe ultimul nivel’,
adica negocierea vizeaza dinamica intregii Civilizatii ( mare cit planeta )
–
cui ii pasa de faptul ca toti …mai putin unul au iesit din capana?!
simplul fapt ca e unul care ramas prin in capcana e suficient pentru a i trage si pe ceilalti dupa el
Un interviu formidabil, Maestre! Mi-a făcut plăcere, mulțumesc!
Eram aproape sigură că va ieși foarte bine, în pace, discuții plăcute, centrate pe diferite puncte corect exprimate! Mult entuziasm și încredere din partea domnului Georgescu, desigur că o asemenea atitudine îi sporește șansele la prezidențiale, dar și atacurile suburbane ale demagogilor dâmbovițeni..îmi amintesc de primul interviu al domniei sale pe care l-a dat la TVR acum vreo 10-12 ani și pe care am avut plăcerea să-l urmăresc, atunci am fost atât de convinsă că România are nevoie de un asemenea conducător, toate câte le-a spus, impecabil in exprimare și ținută și prezență dovedesc agerime și „agilitate” , demnitate și onoare, fără ocolișuri unde apa ar ” băltii”, impropriu spus, dar înțelegeți ce vreau să spun..
Mulțumim.
problema lumii in ucr e zaporojie
poate redefini din radacina …tot felul de proiecte
polarizarea care le infasoara pe toate celelalte e
Artificial VS Natural
trei puncte de sprijin
.
-partenerul, America
-vecinul, Rusia
-China
cîteodată ..pina și omul se sprijină ba pe unmpicior, ba pe altul, darămite o țară…