Liderii coaliției PSD-PNL au decis ca medicul Cătălin Cîrstoiu să fie candidat comun la Primăria București

Cele două garnituri

În fiecare zi, la patru după-amiaza, pe linia Cinci din gara Păcăleşti, ultima dinspre Combinatul de Cartoane, sunt garate două garnituri cu tăbliţe identice: Păcăleşti–Viforoasa. Ca să ajungă la tren, cei din Ifigeşti, din Bodarcea Vale şi Bodarcea Deal, din Viforoasa de Jos şi Viforoasa Centru, trebuie să aştepte mai întîi, la peronul doi, plecarea rapidului de Iaşi, care întîrzie totdeauna, pentru că mecanicul locomotivei tocmai ia masa. Părinţii săi stau într-o căsuţă de la marginea orăşelului. De cum ajunge la Păcăleşti, mecanicul blochează dispozitivul de pornire, sare din locomotivă, ia autobuzul Gară-Crîng şi, după ce-şi sărută mama pe obraz şi dă mîna cu tatăl, se aşază la masă.

La început, staţionarea rapidului în gara Păcăleşti se supunea întîmplării. Uneori întîrzia douăzeci de minute. Alteori, o jumătate de oră. Cu timpul, şederea s-a reglementat strict:
Douăzeci şi şase de minute.
Călătorii nu mai zbiară, scoţând capetele pe ferestre:
Băi, tîmpiţilor, cît mai stăm aici?!
Cei care au mai fost pe ruta asta le spun novicilor despre ce-i vorba.

Astfel că acum toţi călătorii aşteaptă liniştiţi, în vagoane, trecerea timpului pe care mecanicul îl dedică mesei de prînz. Pînă a ajunge la linia 5, călătorii pentru trenul Păcăleşti–Viforoasa au fost nevoiţi să treacă prin adîncitura liniei întîi, peste traversele îmbibate de ulei. Nu s-au grăbit să ajungă la peronul doi, cum se întîmplă cînd traversezi linia într-o gară, îngrijoraţi c-ar putea să treacă tocmai atunci un tren în viteză, fără oprire în staţia Păcăleşti. Linia întîi e rezervată exclusiv trenului regal. România e însă de decenii Republică şi, drept urmare, pe linia una, cum i-ar spune crainica gării, nu vine nici un tren şi nici nu va veni vreodată.

După plecarea rapidului de Iaşi, însoţită de chiotele şi gesturile necuviincioase ale derbedeilor, dacă se nimeresc să fie cumva astfel de inşi printre obişnuiţii trenului Păcăleşti – Viforoasa, oameni la locul lor, cu serviciu, familie şi gospodărie, călătorii pentru Viforoasa trebuie să se caţere pe tampoanele unui marfar cu cisterne de petrol, uitat în gara Păcăleşti de un an şi ceva, de cînd i s-au rătăcit nişte şuruburi, nici pînă acum găsite, deşi au fost căutate şi de Poliţia călare. Astfel că, în fiecare zi, pe la patru după-amiază, călătorii pentru alte trenuri personale sau accelerate, spre Bucureşti sau spre Iaşi, dacă nu sunt preocupaţi de aşteptarea unui tren cu întîrziere, pot asista la un spectacol extraordinar:
Bărbaţi cu serviete diplomat, tinere cu fusta strîmtă, muieri cu saci de cartofi în spinare, mame cu copii în braţe, vlăjgani tatuaţi pe pieptul ieşit din cămaşa descheiată, se caţără pe tampoanele marfarului, se mînjesc de păcură şi ulei, îşi julesc gleznele, pentru a sări pe pietrişul de lîngă linia Cinci, fără peron, deoarece e vorba de un tren local.
Multe domnişoare gingaşe ezită să sară de la aşa înălţime, de teamă că or să cadă şi o să li se vadă chiloţii. Mai totdeauna se găsesc jos, pe pietriş, cavaleri de vîrste diferite, gata să le prindă în braţe după ce ele vor sări, chicotind stînjenite. Graţie trenului Păcăleşti–Viforoasa multe destine s-au întîlnit şi s-au unit pentru vecie. Peste ani, multe cupluri din localităţile de pe traseu îşi vor aminti cu nostalgie, la vremea bătrîneţii, cum ea i-a căzut lui în braţe, iar el – potrivit relatărilor duioase – i-a simţit inima zbătîndu-i-se în piept ca o vrăbiuţă speriată.

Fericiţi că marfarul n-a luat-o din loc cu ei cu tot, călătorii dau năvală în cele două garnituri, trîntindu-se fericiţi pe banchetele de scîndură geluită.
De fiecare dată însă, pleacă doar una dintre garnituri, pe care nimeni n-o poate ghici dinainte.

 


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

Un comentariu pentru articolul „Cele două garnituri”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *