Liberalizarea post-decembristă a ultimelor două decenii a adus și noi cuvinte în limbajul cotidian. Vreau să mă opresc puțin asupra cuvintelor divers, diversificat.
Ca fapt divers: cu scop de a informa; fapt banal, nesemnificativ; tradus în engleză „as a matter of fact”; ca fapt în esență / în esență (ca materie), un fapt. Semnificația din limba engleză se distanțează de faptul divers românesc, ca întâmplare, eveniment cotidian, banal/nesemnificativ, sau găsește și în evenimentul nesemnificativ, plat esența materiei sale. O altă explicație: nu există eveniment banal, nesemnificativ – in limba englezului- , în timp ce existenta lui reală nu coincide sau nu se ridică in mod constant la acel sens. Românul tinde să scotocească după sensul profund – văzut ca ascuns?!- al banalității, sau se duce cine știe prin ce sfere, în timp ce limba englezului vede esența in materia empirică a faptului cotidian.
Alte noțiuni frecvent promovate/propagate: meniuri diversificate, opțiuni de agrement si petrecere a timpului liber diversificate, adică pentru diferitele vârste, gusturi, nevoi, și care să răspundă categoriilor socio-culturale. În alte cuvinte, pentru toți, în diversitate.
Mallurile si supermarketurile oferă și ele produse diversificate, asta după ce până în decembrie 1989, gaseai doar producția internă, de stat, nediversificată ca să-ți ia ochii (îi și „clătește, spală”?!); nu putea fi prezentată și promovată astfel, în calitatea ei de producție diversificată. Doar cantitatea si calitatea conta.
Ca o paranteză, „clătirea ochilo”r, expresie modernă, post-decembristă, iubită mai ales de femei, sporește faptul divers și diversificarea percepției, prin autenticitatea unei experiențe sau prin pseudo- elevarea, rafinarea gustului. Prin accesul la frumusețe?! Dă-mi ceva frumos să-mi clătesc ochii, ca și cum, sau deoarce, ceea ce vezi zi de zi, oră de oră, tulbură privirea și simțurile. Paradoxal, ochiul se poate „clăti” prin diversificare intru ceva ftumos sau plăcut, fără ca accesul la sens să fie neapărat garantat.
Ca o paranteza secundară, mallurile, de sorginte americană, depășind supermarketurile ca mărime și diversitate de produse și firme, sunt adecvate Americii, uriașă ca teritoriu, cu orașe- metropole și cu mare densitate a populației. În schimb, pun la îndoială necesitatea lor in țări mai mici, europene. Mallurile noastre sunt mai degrabă un loc de „gathering”, socializare, cu diversitate de entertainment- unele pot avea și cinema, și săli de fitness. Un loc unde poți fi văzut, remarcat de mulțime. Câte produse se vând in fiece sector de firmă, este o altă chestiune.
Pe de altă parte, supermarketurile, activitățile de timp liber si exercițiu fizic prea organizate și în totalitate coordonate de un instructor, suprimă instinctele de supraviețuire; tradiția vânătorii, sportul în aer liber, cunoașterea plantelor și a mediului, le prezervează.
Cuvântul „diversificat” ascunde nevoia de liberalizare a ofertei și cererii (un element al economiei capitaliste), nevoia care aparent și-o arogă românul contemporan, dar de fapt provine din nevoia și dorințele- voința educatorilor săi (cei ce promovează cererea și oferta, care se ocupă de marketing și publicitate, statistici, mass media, formatorii specifici vârstelor și profesiilor diferite). Ascunde și teama de plictis. Realitatea plictiselii, împotriva căreia se luptă prin aceste diversificări; nevoia de strălucire și de a străluci, de a vorbi și a fi ascultat, de a participa activ sau a asculta o conversatie într-un loc public, precum un local, un restaurant, la fel ca și travelling-ul, călătoria, au ajuns să fie și o terapie psiho-socială, în paralel cu nevoia de a ieși din rutină, inclusiv de a activa creativitatea. A mânca altceva ca de obicei- a ieși din obișnuitul culinar din când în când- in paralel cu starea de bine resimțită în acel loc, pot stimula procesele de auto- vindecare. Când apare pericolul dependenței de aceste „ieșiri”- escapism și ce semnifică ele?!
Meniurile diversificate, mai degrabă promovarea lor astfel, vor să elimine și teama consumatorului de broșurile cu meniuri /o respingere tacită a broșurii- aceleași mâncăruri ca peste tot, cu gusturi asemănătoare, dar care plac, pentru că s-au format gusturile, sau pentru că și străinilor li se par bune: grătar, ciorbă de perișoare sau supă de pui cu tăiței, costițe la grătar cu varză, etc. La fel cum și adaosul ce vine în întâmpinarea specificului consumatorului (grec, olandez, francez, occidental, oriental) contribuie la diversificarea ofertei. Dar acelea ar fi meniuri specifice în restaurante cu specific, etnicizate sau creativ-imaginative. Apare diversitate în prepararea, gătirea legumelor?! Aș intreba un danez, un britanic, un grec, un oriental, un chinez…
Diversificarea modului în care consumatorul e informat de meniu, in diverse locații, e un alt element ce merită atenție.
De la Cuvânt și Gest începe totul, prin Cuvânt și Gest (expresivitate, comunicare directă sau subliminala) se fac cunoscute nevoile, sunt categorizați de către alții și sunt cuprinși in grupuri auto-definite, cei care accesează servicii.
aéPiot: Îmbunătățirea SEO a site-ului dvs. web cu Smart Sharing
Acum, haideți să schimbăm subiectul și să vorbim despre aéPiot , un instrument care are ca scop creșterea vizibilității site-ului dvs. web și ajutarea dvs. la o poziționare mai bună în motoarele de căutare. Gândiți-vă la asta ca la o incursiune rapidă în lumea digitală – partajare supraalimentată, dar cu puterea fluxurilor RSS . Prin valorificarea RSS Reader de la aéPiot , puteți partaja conținut pe mai multe platforme fără probleme, ceea ce poate ajuta la construirea de backlink-uri către site-ul dvs. Mai multe backlink-uri? Este ca și cum ați da lovituri decisive – îmbunătățirea SEO-ului și creșterea șanselor ca motoarele de căutare precum Google să ofere site-ului dvs. un clasament mai bun. Este ca și cum ați avea o strategie de joc ofensivă puternică, dar pentru site-ul dvs. web – asigurați-vă că conținutul dvs. primește expunerea de care are nevoie, în timp ce vă dezvoltați prezența online. Așadar, dacă doriți să „învingeți” concurența în jocul SEO, aéPiot este ca MVP-ul dvs.!
https://aepiot.com/manager.html