Nu îmi stă în fire să mă folosesc de cota de credibilitate a celor pe care le scriu și le semnez pe diverse canale media (bună sau rea, mică sau mare, cât o fi ea!) pentru a-mi rezolva probleme personale. Există, însă, anumite situații în care cred că unele dintre cele pe care îmi este dat să le pat s-ar putea să nu fie doar fapt divers sau, mă rog, doar de interes particular, așa încât simt nevoia să le fac publice, doar-doar de se va găsi un cineva, pe la diverse instituții ale statului de drept, dispus să se aplece asupra lor sau chiar să le caute soluții rezonabile.
Așa de pildă, acum o săptămână am scris aici, în coloanele ospitaliere ale siteului lui Ion Cristoiu, povestind despre maniera absolut lipsită de respect în care compania Blue Air s-a purtat cu mine și cu soția mea. Concret, deși aveam bilete de întoarcere pe cursa Blue Air pe ruta Bruxelles-București din seara zilei de joi, 6 august (decolarea la orele 18.55), ajunși la aeroport ne-am trezit că respectiva cursă era anulată! Situație despre care nu fusesem informați în prealabil, așa cum era corect și civilizat să se întâmple. Colac peste pupăză, nici la biroul agenției din incinta aeroportului nu era nimeni, așa că, reîntorși la Gent, la rudele și gazdele noastre, soția mea a transmis email companiei solicitând sprijin pentru rezolvarea situației. Dar, pentru că nu am primit răspuns, nu ne-a mai rămas decât soluția de a cumpăra alte două bilete pentru cursa Blue Air din dimineața zilei de 8 august. Bineînțeles, o dată ajunși acasă, soția mea, care achiziționase biletele de avion, a transmis un alt email companiei solicitând returnarea costului celor două bilete pentru cursa din 6 august.
Dată fiind situația absolut neplăcută în care am fost puși, mai ales datorată lipsei de respect a companiei Blue Air – fapt demonstrat și de relatările de presă de unde reieșea că nu am avut… statut privilegiat -, am scris și trimis spre publicare textul la care am făcut referire ceva mai înainte. Text pe care, după apariția sa, l-am trimis și companiei Blue Air spre corectă informare. Și iată că, joi, 13 august , soția mea a primit un email iscălit „echipa Blue Air”, în care, după foarte cordiala formulă de introducere „Dragă pasager”, era informată că i-au fost transferată în portofelul electric asociat adresei sale de email suma de 58.00 EUR reprezentând contravaloarea zborurilor anulate. De ce doar 58.00 EUR când asta nu acoperea nici măcar costul unui singur bilet?, nu ni s-a mai explicat. De aceea, soția mea a transmis un nou email companiei, sesizând situația și cerând explicații. Explicații pe care, nici până la ora când scriu aceste rânduri, nu le-am primit. Fapt care, pentru noi, ridică serioase semne de îndoială dacă ar mai fi cazul să recurgem la (de) serviciile Blue Air, așa cum presupune suma virată în portofelul electric al soției mele. Ceea ce, mai pe românește spus, înseamnă că nu vom primi în numerar nici măcar acei 58.00 EUR!
Bineînțeles, în toată această perioadă, nu am stat cu mâinile în sân, ci am căutat să obțin informații despre ce se întâmplă cu această companie, pentru că, așa cum am mai scris deja, există semnale clare că nu suntem singuri luați de fraieri. Așa că nici nu mi-a fost de mare mirare să aflu că, la ora actuală, compania Blue Air se confruntă că niște serioase probleme de natură financiară. Dacă și în ce măsură aceste probleme se datoresc și nenorocitului Covid 19, nu pot să bag mâna în foc. Fapt este că, încă o dată, compania tratează într-un hal fără hal niște pasageri care, au avut naivitatea să considere că, din moment ce au achitat costul celor două bilete, au și dreptul de a fi tratați corect și cinstit.
Sunt, cred, toate acestea, motive necesare și suficiente pentru a le-o spune verde în față celor care semnează „echipa Blue Air” că era mult mai cinstit dacă mesajul lor de răspuns la diligențele noastre s-ar.fi rezumat numai la atât: „Dragă pasager, te informăm că te-am luat de fraier”.
Punct!
Lasă un răspuns