Marcel Ciolacu: De astăzi, dansul în doi s-a terminat! Decizia ca PSD și PNL să meargă cu propriii candidați la Primăria Capitalei a fost dificilă, dar este soluția corectă

Dumnezeu e drept, Moartea e lingușitoare

La început a fost Dumnezeu și Dumnezeu a dat Viață, căci Dumnezeu e Viață. Dacă Viață nu ar fi, nu am avea ce povesti.
A fost odată un cetățean pe nume Sisif. Viu. Foarte ocupat. Într-o zi i-au invadat șobolanii hambarul, în altă zi l-a mușcat câinele, într-o joi i-au dat moliile iama printre cârpe. Până și compotul de cireșe l-a stricat la burtă. Sisif era om serios, nu consulta oracole, da’ i-a răstălmăcit un vecin cum că Moartea îi dădea semne că era pe-aproape. Nu avea Sisif timp de dat ochii cu Moartea, era invitat pe la nunți, pe la botezuri, se mai apropia și semănatul. S-a supărat Moartea și-a venit în persoană. Sisif s-a prefăcut că o invita în bucătărie, la un suc de mere, dar a închis-o în dulap. De plictiseală, Moartea a scris o întreagă poveste despre Narnia. După care a făcut o plângere la Dumnezeu. Lui Dumnezeu nu i-a plăcut Narnia, drept pentru care nu l-a dat pe Sisif Morții. Moartea, însă, iute de picior, i-a prins de brațe un bolovan.

Multe a mai văzut Sisif la viața lui, căutând leac bolovanului! Într-o zi, de pildă, a trecut pe lângă el cetățeanul Arhimede, gol pușcă, urlând „Evrika!”. Îi dăduse apa de gândit și se lăuda la toată lumea. Bietul Sisif aproape că ajunsese cu bolovanul în vârful dealului, când trepidația momentului și scăparea din vedere de câteva secunde l-a întors de unde plecase. A zis și el tot „Evrika!”, evitând să vorbească urât.

Au trecut mulți pe lângă tărășenia lui. Unul hâtru, Shakespeare, a încercat să-l tragă de limbă.
-Bă, ia zi, care crezi tu că e cel mai șmecher dintre șmecheri: tâmplarul, armatorul sau cioclul?
De la bolovan, Sisif învățase să nu răspundă la provocări. O singură dată a încercat să pună piedică bolovanului și s-a ales cu o bătătură.

Un alt cetățean, unul Nietzsche, s-a trezit de dimineață cu fundul în sus și parcă a văzut realitatea pe dos. Căpiat, de parcă se întâlnise cu ceilalți, a strigat să-l audă unul Van Gogh, de peste deal. Având o presimțire, Van Gogh și-a tăiat urechea și a lipit-o de geam. Nietzsche urla că: Gott ist tot. God is dead au scris toate ziarele. Săracii și-au scuipat în sân și l-au dat la dracu’. Băieții deștepți, care făceau comerț cu pietrele de moară, au adoptat sintagma pentru cărțile de filosofie. Ce a descoperit de fapt Nietzsche? Gott ist tot. Pe germană românească: Dumnezeu e în tot și în toate. Dar nu asta i s-a arătat lui Nietzsche. Studiind religiile, ceremoniile și obiceiurile bisericești, Nietzsche a realizat că mare parte a religiilor, și credincioșii îndrumați de ele, se închinau de fapt Morții. Nietzsche și-a spus nihilist pentru că el însuși se închina Morții. Ezra Pound avea să definească muzicalitatea cuvintelor (Diavolul a inventat și alăturat muzica cuvintelor pentru a-l lăuda pe Dumnezeu) pentru a înlesni înțelegerea sintagmei lui Nietzsche. Moderniștii vor stoarce, în operele lor, melopoeia de vlagă. Fiecare găselniță îi trăgea așa o sperietură bolovanului lui Sisif, că se făcea avalanșă. Un alt cetățean, Barthes, a anunțat mai apoi moartea autorului/scriitorului. A urmat moartea criticului, explicată de Ronan McDonald. Nici cetățeanul Varga Llosa nu s-a putut abține și a publicat note despre moartea culturii. Moartea e distructivă, ne mai miră halul în care au ajuns arta și cultura azi? Cetățeanul Nobel a descoperit dinamita, un alt mijloc de a ucide, de a aduce Moartea în discuție. Premiile din banii lui Nobel s-au dus la cei care au servit, de asemenea, Moartea. Citind literatura premiată, nu e greu de dedus care e numitorul comun.

Povestea e veche, coborâtă din rai. Omul nu poate discerne ce e bine și ce e rău, ce îi face bine sau ce îi poate face rău decât prin Dumnezeu, prin Dumnezeul Viață, nu prin dumnezei adoptați de frică sau pentru câștiguri imediate. Biblia a fost scrisă de oameni, ca urmare, răul și-a făcut loc și în Biblie, prin traduceri, prin transcrieri, prin rea-voință. Și totuși Biblia e vie. Biblia e trecut, prezent și viitor în același timp. Dumnezeu răsfoiește Biblia și o așază în înțeles după sufletul fiecăruia.

În vechile povești, precreștine oamenii alegeau fecioare și feciori și îi sacrificau monștrilor pentru a nu le fi distruse casele, satele. Așa a fost ales și Isus, cel mai curat la suflet, și dat Morții. Bisericile Morții știau ce fac. De ce a fost însă nevoie de cruzime? Când Biblia spune că Isus s-a născut între dobitoace se referă oare la oamenii care s-au purtat ca animalele? Au oamenii regrete? Nu se văd. Cântecele de slavă și imnurile nu-l păcălesc pe Dumnezeu. Multe religii, biserici au scos Purgatoriul din cartea lor de vizită. Purgatoriul nu a dispărut pentru că unii au crezut că pot scăpa de a fi judecați și de dreapta judecată. Așa cum nici toți sfinții făcuți de oameni nu ajung la Dumnezeu, pentru că au servit pe alții. Oamenii se pot îndrepta, a considera însă că Isus le-a luat toate păcatele și că ei pot să se distreze și să facă păcate, închinându-se la idoli și la ei înșiși e o mare greșeală. Vremurile ne arată că Dumnezeu nu a uitat și nu a iertat. Dumnezeu însă e drept, Moartea e lingușitoare.

De ce nu se sinchisește Dumnezeu de neghina din Biblie? Arta își trage seva din Biblie reîntorcându-se la dorul de eternitate, ca niște râuri care nu visează decât la întâlnirea cu marea. Tot ce s-a scris, pictat, cântat de la începutul lumii constituie marea poveste a Vieții. Moartea face parte din poveste, dar încercând să acapareze și să preschimbe ce nu-i aparține se autodistruge. Oamenii au scris, Moartea le-a fost de multe ori muză, uitând că Dumnezeu e Cuvântul, că dincolo de înțelesurile voite de om și de moarte Dumnezeu a creat propriul Lui înțeles. Dumnezeu nu se sinchisește de neghina din Biblie și din artă pentru că cei ce vin în numele Lui văd Adevărul.

Vă întrebați poate de ce în Postul Mare, cel care ne aduce aminte de cât de mult l-am rănit pe Dumnezeu, am adus în discuție atâția păcătoși, atâta blasfemie. Nu pentru că Isus s-ar fi așezat la masă cu vameșii și cu cămătarii, ci pentru că uneori oamenii se apleacă să ia apă, dar își dau cu nisip în ochi. Dar aceasta e povestea cetățeanului Sisif, despre domnișoara Fata Morgana altădată.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

6 comentarii pentru articolul „Dumnezeu e drept, Moartea e lingușitoare”

  • exista doua soiuri de moarte si doua soiuri de viata

    telul mortii care se exprima pe taramul timpului e sa si proiecteze manifestarea la Infinit.
    in ceea ce priveste cealalta moarte, aia care se manifesta pe taramul anotimpurilor, ea …nu exista!:)), ca e de fapt o zi de odihna, dupa odihna manifestindu se o noua primavara, …si tot asa:)

    intreb: daca aceste Vremuri sint ale Desavarsirii, ale exprimarii prin superpozitii, de ce insista omul sa vorbeasca despre timp
    fara sa puna pe celalalt taler …celalalt timp, propriu anotimpurilor?!
    vorbim despre ‘timp’? bravo.
    insa concomitent, intr u echilibrarea discutiei, oare nu cumva se cade a vorbi si despre anotimpuri? :)))

    vorbim despre moarte, despre moartea sub timp.
    daca facem doar asta, fara sa vorbim si despre cealalta moarte, aia proprie dinamicii anotimpurilor,…cum vom putea pricepe vorbele astea ‘cu moartea pe moarte calcind’ ?:)))

    exista un Ou Absolut SI un alt Ou, absolut relativ, aparut in sinele Oului Absolut atunci cind acesta S-a Crapat In Sine Insusi :)))),
    de asta peste moartea-timp se asterne, la soroc, moartea-anotimp, adica iarna
    cu moartea pe moarte calcind e tot una cu acoperirea dinamicilor sub timp de o dinamica superioara, aia a anotimpurilor, deci acoperirea Oului Absolut Relativ de oul care-l infasoara:))) si care e Oul Absolut 🙂

    ce e mai sus e o punere pe rafturile potrivite a superpozitiilor ‘mortii’ si ‘vietii’.
    la acest nivel de manifestare,…la care s-a ajuns, adica pe Vremurile astea :)),mai poti pricepe ceva exclusiv daca lucrezi cu superpozitii 🙂

    • vorbim despre Bine SI Rău,
      despre inima SI minte,
      despre unda SI corpuscul,
      deci nu vorbim despre dualitate, spre ex a Unicului Foton, ci despre Trinitate:))

  • la inceput a fost ‘inima’, ‘mintea; si SI-ul dintre ele :)), adica ‘fiul’ mintii si al inimii, adica Iubirea.
    Iubirea este SI 🙂
    Viata este SI
    Calea este SI
    Adevarul este SI ( Antiadevarul fiind SAU )

  • exista o moarte a pamantului si o moarte a cerului.
    moartea se exprima prin superpozitii. exista o moarte unda si o moarte corpuscul, moartea-unda fiind zi de ohihna.

    si moartea are anotimpurile ei.
    la un moment dat peste moarte se asterne iarna, cu moarte pe moarte ningind.
    va mai rasari o moarte, primavara, daca peste ea se astern anotimpurile.
    in lipsa anotimpurilor o alta moarte nu va rasari, insa in lipsa anotimpurilor moartea poate fi proiectata la Infinit.
    totusi, asta nu e viata vesnica, ci eterna.

    tinerete fara batranete SI viata fara de moarte e tot una cu
    eternitate SI vesnicie.
    in dinamica anotimpurilor nu exista moarte, ci doar zi de odihna,
    doar sub timp exista notiunea de moarte.

    chiar si la Infinit daca a proiecta moartea, peste ea se va asterne, negresit Iarna, pentru ca mai intai cerul si dupaia pamantul

    eternitatea e una, vesnicia e cu totul altceva,
    dupa cum si tinerete fara batranete e una, iar viata fara de moarte cu totul altceva

    vesnicia e aia cu moartea-unda, care e in fapt ‘ziua de odihna’, duminica, Iarna. deci e tot aia cu primava, cu primavara care e vesnica si care ii urmeaza zilei de odihna, asta fiind povestea vietii fara de moarte, insa cu zi de odihna
    eternitatea e cu moartea-corpuscul, care nu mai presupune manifestarea primaverii, deci renasterea, prin urmare tot ce mai poate face e ca moartea sa fie proiectata la Infinit, caz in care eternii raman tineri, necunoscind batranetea.

    civilizatia e creatia mortii-corpuscul, adica a eternitatii. daia va si descoperi nemurirea pe calea asta, a tineretii fara batranete.
    spre fundamentala depsebire natura e creatia mortii-unda, adica a vesniciei, daia nemurirea, in acest caz, nu exista, ea fiind o banala zi de odihna, deasta si vorbim, in acest caz, despre viata fara de moarte ( dar peste care, ciclic, se asterne iarna, adica ziua de odihna
    ______________________________________
    in Creatie rinduiala e simpla pina la desavarsire.
    orice dorinta a omului se implineste.
    tot spilul fiind ca omul, evident, isi doreste in mod relativ, iar dorintele i se implinesc, evident, in mod absolut,
    pentru ca Universul implineste dorinte in mod plenar!,
    …ceea ce citeodata poate fi ceva absolut bulversant :))

    mintea e rece, inima e calda.
    viata este rece SI cald
    corpuscul Si unda
    caz in care lumina lumii devine …raceala sufleteasca:)) sau, mai altfel, caldura mintii:))), aceasta fiind un
    rezultat al,…citeodata:)) , tangoului dintre minte si inima,

    o minte calda SI o inima rece :)) e ceva in genul …in cel mai adanc ungher al lui yang gasesti inima lui yin, iar in cel mai adinc ungher al lui yin gasesti inima lui yang :)))
    rezulta

  • Domniță,ești dusă rău cu pluta,dar scri frumos și inteligent…!!! S-a golit Bucovina de oameni adevărați și am rămas cu fluturi lungi …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *