Marcel Ciolacu: De astăzi, dansul în doi s-a terminat! Decizia ca PSD și PNL să meargă cu propriii candidați la Primăria Capitalei a fost dificilă, dar este soluția corectă

E o fericire să te naști cîine sau mîță în Europa. E o nenorocire să te naști om în Africa!

Sîmbătă, 26 iunie 2021, la emisiunea Interviurile lui Cristoiu de pe Aleph News, am avut un dialog de o oră cu medicul veterinar Aurelian Ștefan.
Pe vremuri, cînd spuneai medic veterinar toată lumea înțelegea prin asta un doctor de animale mari, dintre cele crescute de om prin gospodărie în scopuri strict utilitare: vaca, pentru lapte și pentru vițel, porcul pentru carnea de la Crăciun, capra și oaia pentru laptele și, evident, pentru progenituri, boul și calul pentru tras căruța încărcată cu poveri.

N-am auzit în copilăria mea din sat să vină medicul veterinar pentru că mîța are pureci sau cîinelui i s-a rupt laba, deși, între noi fie vorba și mîța și cîinele își aveau utilitatea lor. Mîța prindea șoareci (o problemă la țară), iar cîinele lătra ca să semnalizeze ivirea unui hoț prin curtea casei.

Medicul veterinar venea pentru animalele mari din gospodărie, a căror îmbolnăvire stîrnea la unii mai mari îngrijorări decît îmbolnăvirea unui copil. Dacă-ți murea calul, era un dezastru. Ca să-ți cumperi altul te costa o avere. Dacă-ți murea copilul, nu trebuia să dai bani ca să-ți cumperi altul. Îl făceai fără să te coste nimic.

Azi cînd spui medic veterinar, spui medic de animale de companie. Medicul la care mergi cu mîța, cu cîinele, cu iepurele, cu porcușorul și chiar cu șarpele.
Aurelian Ștefan e, așadar, medic de animale de companie.

În România sînt nenumărați medici de animale de companie. Toți au cabinete, policlinici sau chiar spitale private. La un spital privat poți merge în vizită, ca la un neam internat în spital de oameni, dacă ai internat acolo un pisoi. Cu un an în urmă, am avut internați cei doi motani. Am mers în vizită împreună cu soția, ca la niște rubedenii. Și ca orice rubedenie aflată în spital, cei doi au dat din coadă văzînd c-a venit la ei cineva în vizită.
Chiar dacă nu le-am adus portocale.
De flori n-aveau nevoie, că erau motani.

Aurel Ștefan nu e medic veterinar pur și simplu.
E medic veterinar social.
În 2010, a înființat la Piteasca, lîngă București, primul spital social veterinar din țară.
Ce înseamnă în România de azi un spital social veterinar mi-a explicat Aurelian Ștefan în emisiune:

„Eu am înființat primul spital social pentru animale din România. Vorbim de ecografii, radiografii, lasere, endoscopii, rinoscopii, lucruri foarte complexe și foarte costisitoare care pot fi oferite de la zero lei. Internetul ajută oamenii să vină la noi. Dacă pisica unui miliardar are o problemă și vine la noi în primul rând îi spun că nu merită pisica, dar că o să-l ajut, e vorba de pacient. (…)

În domeniul medicinii veterinare, sunt un om de stînga. Noi, pentru motive foarte simple, putem să vedem animalele care suferă. Dacă o pisică are alergie la purici, devine toată o crustă și devine un mic monstru care va fi respins de societate pentru că are purici. Cine se îngrijește de ea nu are bani să-i pună o fiolă antipurici în ceafă. Există o inegalitate a stăpînilor. Animalele nu se pot trata singure. Aparținătorul, că trebuie să eliminăm asta cu stăpînul, vine cu pacientul la doctor. Și doctorul e privat care îi spune că îl costă 10 lei. Dacă nu are 10 lei, pleacă. Și animalul acela nu va primi tratament deoarece costă 10 lei pe care eu nu-i am. Și în momentul acesta ai nevoie de un medic veterinar social, care să te scoată un pic din impasul ăsta. Să-ți dea mai ieftin, să-ți dea gratuit, să dai ceva în schimb.”

Cum eu sînt un om de Stînga, am încercat să aplic la lumea cîinilor și mîțelor situația din lumea oamenilor. Din cîte se știe, și nu neapărat pentru că a spus-o Lenin, în lumea oamenilor sînt mari inegalități. Aceste inegalități se răsfrîng și asupra cîinilor și mîțelor care aparțin oamenilor. Dacă aparținătorul e sărac, n-are bani ca să meargă cu cîinele sau cu mîța la medicul veterinar. O consultație costă. Și atunci cîinele sau mîța suferă, dacă nu chiar moare.

Spitalul social veterinar a fost înființat de Aurelian Ștefan tocmai pentru a preîntîmpina asta. Cîinele băbuței beneficiază de același tratament ca și cîinele miliardarului.

Mulți cîini și multe pisici suferă accidente pe stradă. N-au aparținător care să dea fuga la medicul veterinar. Le descoperă, să zicem, un om în trecere pe acolo. Dacă n-are avere acesta nu-și poate îngădui să meargă cu victima la un cabinet veterinar. Merge atunci, dacă a aflat de pe internet, la spitalul lui Aurelian Ștefan.
Apelînd la o formulă din Internațională i-am zis lui Aurelian Ștefan medicul dedicat oropsiților vieții.

Un tînăr, Tiberiu Moldovan, semnează pe cristoiublog.ro articole despre dezastrele din Africa. Parcurg textele sale despre Madagascarul care moare de foame, despre Republica Centrafricană – tărîmul represaliilor sîngeroase, mulțumind lui Dumnezeu că m-am născut în România și nu în Senegal sau în Burundi.

Ascultîndu-l pe Aurelian Ștefan, mi-am zis că e bine ca cineva să se ocupe de dezmoșteniții sorții din lumea cîinilor și a mîțelor.
N-am putut să nu întreb:
Dar de dezmoșteniții sorții – cu sutele de milioane în lumea întreagă – cine se ocupă?

Pentru că mie, cel puțin, mi-e limpede:
E o fericire să te naști cîine sau mîță în Europa.
E o nenorocire să te naști om în Africa.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

11 comentarii pentru articolul „E o fericire să te naști cîine sau mîță în Europa. E o nenorocire să te naști om în Africa!”

  • „Criza democrației franceze este profundă”

    creca nu democratia e problem, ci sistemul politic, si nu doar acolo ci peste tot prin lumea mare.
    oamenii nu mai au incredere in politicieni
    …iar increderea in ei va scadea intr una, pentru ca cea care va creste, teoretic, e cea in…Noul Zeu, care e Inteligenta Artificiala.
    Mai altfel spus…oamenii vor ajunge sa voteze cu drag o inteligenta artificiala pe post de politician pentru simplul fapt ca astfel se vor simtii tratati mai cu egala consideratie decit au fost vreodata:)))

    faza e ca politicienii-oameni inca nu pricep asta, ei insisi fiind cei care participa activ la propria demolare, digitalizand tot ce misca:))

  • VII Resurse ale reconstituirii
    Surse si Concepte
    A Surse
    5. Arhive
    Am vazut deci problemele care se ridica din depozitiile din perioada aceea , si apoi din marturiile si memoriile ulterioare .
    Baza reconstituirii corecte ramane in documentele armatei romane .” Jurnalele de operatii ale unităţilor combatante, adică a acelor trupe care au intrat în contact direct cu populaţia evreiască, precum şi studiul dosarelor de telegrame schimbate între ele şi eşaloanele superioare reprezintă astăzi singura sursă credibilă pentru amploarea evenimentelor de acolo [470]” . Pastrate in arhive ele consemneaza obiectiv si oarecum standardizat anumite aspecte ale realitatii cerute de ierarhiile militare, care inregistreaza faptul nud , pertinent , fara a adauga consideratii de nici un fel . Si acestea au un caracter partial , local , dar studiul arhivelor poate da o viziune generala corecta asupra evenimentelor bazandu-se pe aceste consemnari obiective .
    Chiar Adrian Cioflâncă e de acord: “Experiența mea de cercetare în arhivele militare a arătat că informațiile cele mai importante ies la iveală din fondurile de arhivă ale unităților medii (regimente, batalioane, companii). “
    Desi , in acelasi articol comite afirmatia contradictorie :” Dacă nu ar fi existat astfel de procese în România, care au adunat zeci de mii de pagini de mărturii și documente, nu am fi știut mare lucru despre pogrom doar pe baza Arhivelor Militare și a Arhivelor Naționale. Majoritatea rapoartelor oficiale, fie ele române sau germane, minimalizează sau distorsionează faptele.”
    [ De ce plătește Germania pentru Pogromul de la Iași? Pentru că așa trebuie
    Adrian Cioflâncă , https://www.rfi.ro/politica-96530-de-ce-plateste-germania-pentru-pogromul-de-la-iasi-pentru-ca-asa-trebuie ]

  • Amară concluzie…
    Asemănarea dintre țările africane și Rromânia, este foarte mare. Ele au rămas fără resurse, capitalul a pus mâna pe ele prin tot felul de tertipuri, iar noi suntem pe cale să pierdem mult puținul ce-l avem, datorită unora…
    Nu-mi doresc nici mâță-n Europa nici om în Africa ci român, în România.

  • din punct de vedere al Dinamicii Fibonacci, Africa este, pentru Civilizatie, pe planeta,
    ce este Spatiul, pentru Civilizatie, in afara ei: exprimari care depresurizeaza nevoia de dezvoltare de tip fibonaci.

    Africa devine neutra din punct de vedere al Dinamicii Fibonacci atunci cind exprimarea ei devine una de acest tip, prin urmare e de asteptat ca tranzitia de la starea actuala la urmatoarea sa se manifeste punctiform chiar brusc, iar din cite se arata ‘haina vremurilor’ ii va fi daruita Africii, pina una alta, de China.

    • Sinteza, care a permis manifestarea in stare de echilibru relativ a lumii mari , adica ibtr o stare de pace, a fost posibila prin manifestarea Africii, asa cum arata ea, si manifestarea Spatiului, adica a dorintelor de…populare a altor planete.

      Africa si Spatiul au fost…Cuiburi extreme, care au aspirat dorinte la fel, generind doribte pe aceeasi masura, deci aspirind dinamici destabilizatoare la…poli, care sint teza si antiteza.

      • Oamenii se nasc in cuiburi pe masura. Te ai nascut paici, Maestre, ca paici ai gasit Cuib pe propria masura. Daca masura ta, Marstre, era pe masura Cuibului numit Africa…acolo te nasteai, negresit.:)
        Iar masura ta e masura dorintelor care te au definit…la nastere, si pe care tu, prin tine insuti!, le ai implinit, implinindu ti masura.

        • Un om se aseamana cu un bob de grau. Din el rasar…zeci, poate:)), insa fix citi incap in tipurile de dorintele generate de acel om:)

          • Africa poate fi schimbata doar schimband natura dorintelor bune de dorit printre africani. Adica redefinind…natura Cuibului.

          • Iar asta se poate face in stil fibonacci abia atunci cind nasterile si decesele sint egale. Asta insemnand ca dorintele dorite pacolo…incep sa poarte….acelasi numitor comun, dintr o boaba de grau rasarind…tot una.
            ( dinamica doribtelor fiind si cea care va duce la nasterea a din ce in ce mai putini oameni pe plabeta, la limita existind un moment in care…dorintele dorite de oamenii planetei se vor implini pe parcursul vietiu lor!, acesta fiind momentul in care…femeile insarcinate…nu vor mai avea ce sa nasca, toti oamenii…posibili:))) fiind aici!, pe planeta. Dar despre asta s a scris cu mii de ani in urma…, noi, azi, doar ne amintim…

      • Artificializarea dinamicilor naturii, vazuta si in tendinta de artificializare a felului in care animalele, in principal a celor de companie, sint tratate
        se face pe un teritoriu de sinteza,
        pentru ca el presupune si artificializarea manifestarilor umane, prin urmare atunci cind privim artificializarea manifestarilor animalelor de fapr doar privim in oglinda artificializatea manifestarilor umane.

    • aca un bob de grau ar avea…mai multe dorinte, un spic de grau ar contine mai multe boabe:))), insa daca ar fi asa cel bob de grau ar dezechilibra Universul!:)), pentru ca ar folosi timpul si spatiul…altui bob, spre ex de mazare:)))

      Daca oamenii n are exista pe planeta, deci Natura s ar manifesta in stare de echilibru, atunci boabele din spicul de grau ar fi suficoente pentru ca graul sa…nu dispara de pe planeta, si insuficiente pentru ca graul sa distruga definitiv vro alta specie:))
      De unde rezulta ca modificarile genetice pe care omul le tot genereaza destabilizeaza dinamica Naturii ibtr un mod greu de previzionat. Tinta insa se cunoaste:)) Doar Artificialul va mai putea rezista pe planeta, la limita.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *