Cristian Ghinea, despre participarea la guvernare: „Trebuie să fie o discuție serioasă în partid dacă mai stăm sau nu mai stăm”

Franța va investi 4,6 miliarde de dolari în infrastructura din Egipt

Ministrul francez de finanțe, Bruno Le Maire, a semnat duminică, mai multe acorduri cu Egiptul pentru a investi 4,6 miliarde de dolari în sectorul transporturilor publice și al energiei regenerabile din cea mai populată țară arabă. Franța va finanța mai multe proiecte egiptene, realizate în parteneriat cu diverse companii franceze, în valoare de cel puțin 2,18 miliarde de dolari. Prima tranșă va fi destinată gigantului din domeniul transporturilor Alstom, care va furniza 55 de trenuri de metrou pentru linia 1 a metroului din Cairo, în valoare totală de 969 de milioane de dolari, finanțate printr-un împrumut de la Trezorerie. Linia, folosită de peste un milion de navetiști zilnic, are vagoane dărăpănate, vechi de peste trei decenii. Alte nouă proiecte sunt incluse în acordul interguvernamental. Acestea vor fi finanțate de Agenția Franceză de Dezvoltare (AFD), în valoare de un miliard de euro între 2021 și 2025.

„Cu finanțarea de miliarde, Egiptul a devenit un partener economic strategic al Franței. Este prima țară în ceea ce privește împrumuturile de la Trezorerie”, a declarat ministrul francez aflat în vizită acolo. Cooperarea a fost extinsă pentru a acoperi energia regenerabilă, purificarea apei și îmbunătățirea transportului public, precum și finanțarea universităților și a rețelelor de siguranță socială, a explicat Le Maire reporterilor din Egipt. Cairo, cu o populație de peste 20 de milioane de locuitori, renumită pentru drumurile sale blocate, suferă de o lipsă acută de transport public sigur și eficient. Metroul are trei linii, care sunt în curs de extindere, iar alte trei linii de legătură urmează să fie construite. De asemenea, Egiptul a fost unul dintre cei mai mari clienți de arme ai Franței de când președintele Abdel Fattah al-Sisi a preluat puterea, în anul 2014. În luna mai, Egiptul a cumpărat 30 de avioane Rafale în valoare de 4,5 miliarde de dolari. În decembrie, președintele francez Emmanuel Macron i-a acordat lui Sisi Marea Cruce a Legiunii de Onoare, cea mai înaltă distincție a țării, ceea ce a stârnit indignare în rândul criticilor în domeniul drepturilor omului.

Delta Nilului, sau Egiptul de Jos, reprezintă, cel puțin din punctul meu de vedere, atuul Egiptului. Delta se întinde pe o suprafață de 25.000 de km pătrați (9.650 de mile pătrate). Are o lungime de aproximativ 160 km (100 mile) de la Cairo până la Marea Mediterană, cu o linie de coastă care se întinde pe o distanță de 240 km (150 mile) de la Alexandria la Port Said. În trecut, prin deltă treceau șapte brațe ale fluviului, dar apele sale sunt acum concentrate în două, ramura Damietta la est și ramura Rosetta la vest. Deși este complet plată, cu excepția unei movile ocazionale care se proiectează prin aluviuni, delta este departe de a fi lipsită de caracteristici; este străbătută de un labirint de canale navigabile și canale de drenaj. O mare parte din coasta deltei este ocupată de lagunele salmastre (apa salmastră este apa cu salinitate scăzută), ale lacurilor Maryūṭ, Idkū, Burullus și Manzilah. Transformarea deltei într-un sistem de irigații a făcut posibilă creșterea a două sau trei culturi pe an, în loc de una, pe mai mult de jumătate din suprafața sa totală. Porțiunea cultivată a văii Nilului, între Cairo și Aswān, variază între 8 și 16 km (5 și 10 mile) în lățime, deși există locuri în care se îngustează la câteva sute de metri și altele în care se lărgește până la 23 km (14 mile). De la finalizarea barajului înalt de la Aswan, în anul 1970, valea de 3.900 de mile pătrate (10.100 km pătrați) a devenit extrem de importantă.

Până când a fost inundată de apele reținute în spatele Marelui Baraj pentru a forma Lacul Nasser, valea nubiană a Nilului se întindea pe 250 km (160 mile) între orașul Aswān și granița cu Sudanul, un defileu îngust și pitoresc, cu o suprafață cultivabilă limitată. Cei aproximativ 100.000 de locuitori au fost relocați, în principal în satele construite de guvern din Noua Nubie, la Kawm Umbū (Kom Ombo), la nord de Aswān. Lacul Nasser a fost dezvoltat, în anii 1970, pentru pescuit și ca zonă turistică, iar în jurul său au crescut așezări.

Zidari egipteni pe terenul unui viitor cartier guvernamental din apropierea capitalei Cairo. Foto: AFP


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii