Liderii coaliției PSD-PNL au decis ca medicul Cătălin Cîrstoiu să fie candidat comun la Primăria București

Nici Ilie Năstase, nici Anghel Iordănescu nu s-au simțit în Europa cetățeni de mîna a doua: Un taifas cu Ilie Năstase și Anghel Iordănescu, la Ilie Năstase acasă

Pe Ilie Năstase și Anghel Iordănescu îi știu doar de la televizor. E posibil ca în lumea asta mică să ni se fi încrucișat potecile, grație vreunei sindrofii. Ca ziarist îmi doream un interviu cu fiecare dintre ei. Poate și pentru că și Ilie Năstase și Anghel Iordănescu au fost supuși întrebărilor de presa scrisă, de site-uri și de televiziune mai mult din perspective mondene. Eu însă voiam să discut cu fiecare și lucruri serioase, convins că amîndoi au ceva de spus și în planul meditației asupra lumii din jur.

Postura celor doi de candidați pe listele UNPR mi-a facilitat un interviu luat amîndorura, mai precis un taifas cu amîndoi, avut, din cîte se vede din înregistrare, acasă la Ilie Năstase.
Redau acest dialog de aproape o oră pe cristoiublog.ro în variantă video și în variantă scrisă.

Ion Cristoiu: O știre pe care am citit-o nu demult și care sigur m-a surprins un pic a fost aceea că pe listele UNPR pentru europarlamentare sunt două personalități ale României de astăzi este vorba de domnul Ilie Năstase aici în stânga mea și…
Ilie Năstase: La mine acasă.
Ion Cristoiu: Domnul Anghel Iordănescu da, o să spun că sunt la dânșii acasă, la domnul Ilie Năstase acasă. M-a surprins deoarece domniile lor nu sunt oameni politici și deoarece e o bătălie să fii pe listele pentru europarlamentare și deoarece pentru aceste liste se bat în general fripturiști și domnul Ilie Năstase și domnul un Anghel Iordănescu sunt oameni ca să le spunem chivernisiți, la casele lor și eram tare curios să încep acest dialog în premieră pentru mine n-am avut nici un interviu până acum cu domnul Ilie Năstase și nici cu domnul Anghel Iordănescu, să-i întreb pe fiecare ce i-a apucat să se înscrie să accepte prezența pe listele unui partid.
Ilie Năstase: În primul rând cred că să știe că am fost și noi senatori în Parlamentul României și eu și domnul Iordănescu. Eu cel puțin o fac pentru prietenul nostru Gabi. Am fost adus în partid. Am văzut ce se întâmplă în politica românească, certuri continue, certurile astea s – au transferat la Bruxelles, noi vrem să, acolo a fost denigrată și România și noi românii și vrem să schimbăm treaba asta, dacă vom ajungem acolo bineînțeles. Vrem să încercăm să aducem aceleași condiții și pentru românii din România , să nu mai plece. Politicienii care au fost înainte acolo și au semnat tratatele cu Uniunea Europeană nu știu ce am semnat că nu am văzut, bănuiesc că au semnat lucruri nu prea bune pentru România și sper că nu le- au semnat pe mult, o perioadă mai lungă. Să le vedem și să le discutăm din nou. Asta aș vrea să fac dacă se poate.
Anghel Iordănescu: Aș face precizarea că am un mandat de senator un mandat și jumătate chiar, am intrat în politică ca și Ilie Năstase datorită prieteniei care mă leagă de Gabriel Oprea. Sincer nu știu, atunci când am intrat în politică, dacă aveam, cunoștințe despre politică la un nivel ridicat, dar sigur am făcut-o în dorința de a face bine de a veni cu ceva nou curat sufletește ceva din inimă care să fie pentru români. Deci din acest punct de vedere cred eu că avem cât de cât obișnuința de a reprezenta oamenii, mai ales că noi am și reprezentat România la un nivel ridicat din domeniul din domeniul din care facem parte.
Ion Cristoiu: De acord cu ce spuneți, știți că am studiat noi atunci când am intrat în Uniunea Europeană, am făcut în stilul hei rup adică față de alte țări, am zis Hai să încheiem cât mai repede dosarele, era așa, o chestiune muncitorească. Amândoi ați umblat prin Europa și înainte de 1989 și după, v-ați simțit vreodată cetățean de mâna a doua?
Ilie Năstase: Eu nu.
Ion Cristoiu: Dar ceilalți s-au uitat?
Ilie Năstase: Da, probabil că da. Pentru că dacă aveam politicienii de acum 100 de ani aveam și noi condițiile care suntem toată Europa, în Italia.

Ilie Năstase: Pentru mine Ceaușescu era tovarăș, iar Maurer, domn

Ion Cristoiu: Nu mă refer la condiții, adică când auzea poate spune un lucru sigur că fac o dezvăluire. Au fost momente în străinătate, când pe mine și pe soție ne întrebau dacă sîntem spanioli și, sigur o să mă înjurați, am zis da , pentru că ăia care ne întrebau următoarea chestiune era să ne înjure în sensul ăsta, zic.
Ilie Năstase: Bine că a fost persoane care au făcut rău și care s-au dus au făcut prostii unde s au dus, nu s-au dus chiar numai la muncă și să facă lucruri bune și frumoase. Sigur la noi, mie nu mi s-a întâmplat nu aveam de ce să…
Ion Cristoiu: Mă rog, erați vedetă.
Ilie Năstase: Exact, și nu mi s-a pus niciodată întrebarea de ce, și chiar pe timpul comunismului mi s-a spus de ce nu plec sau. Probabil că dacă îmi interziceau niște lucruri atuncea probabil că fugeam din România. Dar nu mi s-a interzis, am fost avantajat în treaba asta. Chiar la un mandat când ne-a decorat tovarășul atunci m-a întrebat: s-a făcut un cerc așa împreună și cu domnul Maurer mai mulți erau și a venit Ceaușescu la mine și mi-a zis măi , flăcăule, îmi place cum joci, dar te văd cam înjuri acolo la televizor, pe buzele tale văd. Și nu beam atunci alcool, nu am băut până la 35 de ani, 34, acum mai recent am băut că mi-au pus ăștia cătușele, dar până atunci n-am băut. Și am avut curaj să-i spun: da, domnule tovarășul secretar, am și eu temperament de român. La care domnul Maurer m-a tras un picior, pleacă mă dracu de aici că lu ăsta nu răspunde nimeni. Asta a fost.
Ion Cristoiu: Am sesizat că pentru dumneavoastră Tovarășul era tovarăș și Maurer era domn
Ilie Năstase: Era o diferență da.
Ion Cristoiu: Corect. Spuneți-mi, e aceeași întrebare în sensul că unul dumneavoastră v-ați simțit un antrenor de mâna a doua?
Anghel Iordănescu: Sincer nu. Nivelul la care suntem…
Ion Cristoiu: Mai buni decât ei?
Anghel Iordănescu: Vă spun din punctul meu de vedere, ca om de sport, în foarte multe împrejurări ne-am simțit.cel puțin egal cu ei sau chiar mai buni decât ei, iar la nivelul la care am activat, atât la echipa națională, ca antrenor la echipa națională și antrenor la echipa Steaua. De altfel și sportiv la clubul Steaua, întotdeauna m-am simțit , pentru că făceam performanță, am simțit că avem capacitatea să-i depășim.
Ion Cristoiu: Erați mai talentați?
Anghel Iordănescu: Să știți că din acest punct de vedere sportivii români sunt extrem de talentați, sunt extrem de bine pregătiți, sau eram foarte bine pregătiți în ceea ce se făcea la acea vreme. Mai târziu probabil că se poate spune că a fost o diferență privind mentalitatea. Dar întotdeauna să știți…
Ion Cristoiu: Ce înseamnă mentalitatea?
Anghel Iordănescu: Mentalitatea de sportiv, de sportiv profesionist, de echipă profesionistă pentru că totuși din acest punct de vedere , mă refer la grup, la echipă nu mă refer la sport individual cum a fost Ilie Năstase. Din acest punct de vedere…
Ilie Năstase: Eu cred că acolo erau condițiile, diferența era condițiile financiare între noi și ei erau mult prea mari.
Ion Cristoiu: Da, de mult așteptam să stau de vorbă cu două personalități despre asta.
Anghel Iordănescu: Diferența era făcută de ce spune Ilie, de condiții financiare și…
Ion Cristoiu: Mai e un lucru pe care de mult voiam să vă întreb pe dumneavoastră, noroc că am acest interviu. Mareșalul Antonescu spunea că la Stalingrad s-a văzut și chiar și generalii nemți spun că noi suntem foarte buni la atac adică la iureș și ajung la sport si când e vorba de apărare, de nervi, stăm prost, așa e?
Ilie Năstase: Nu, e temperamentul , cum spuneam , avem un temperament așa.
Ion Cristoiu: Adică ce, noi suntem buni la iureș?
Ilie Năstase: Da pe moment așa ceva uitați-vă exemplu la Paris cu … Știți de ce s-au bătut? Pentru cu doi cenți, diferența era de doi cenți, că se mărise benzina cu doi cenți, la noi s-a mărit cu nu știu cât, a ieșit cineva să spună ceva? nu a ieșit nimeni, suntem fricoși. Eu cred că frica asta a fost de la părinții noștri. Cred că li s- a făcut lor pe timpul comunismului un vaccin care se numește frică, au băgat frica în ei.
Ion Cristoiu: Și după 1989 li s-a terminat vaccinul…
Ilie Năstase: Nu, dar aia a rămas. Vedeți că și după 1989 vorbim încet la telefon în șoaptă. Nu pot să vă spun la telefon, domnule Năstase, trebuie să ne întâlnim, de ce trebuie să ne întâlnim? Că nu pot să vă spun la telefon, au rămas toate astea din urmă, eu așa le văd, poate greșesc.
Ion Cristoiu: Dar în tenis se vede că avem rezistență, în momentul în care adversarul are nu știu câte patru la zero se descurajează ai noștri?
Ilie Năstase: Poate în viața de toate zilele da, nu știu, la sport nu cred că la sport trebuie să fii foarte puternic, e să judeci imediat situația, cum e la fotbal dă gol, situație la tenis când ai minge de break și asta… sportivii au treaba asta și românii au. Dacă ne uităm la toți campionii care au fost, trebuiau să aibă treaba asta dacă nu, nu reușeau.
Ion Cristoiu: Spuneți mi e adevărat, în fotbal așa este care… parcă nu mă pricep la fotbal, dar și la noi dacă ne vâră ăia 3 goluri ne pierdem. De ce?
Anghel Iordănescu: Da e greu din punctul ăsta de vedere.

Anghel Iordănescu: Poate că nu suntem așa de tenace ca alte nații sau așa de căliți din punctul ăsta de vedere să fim luptători

Ion Cristoiu: Adică vorbesc de mentalitate românească.
Anghel Iordănescu: Mental, dacă suntem conduși cedăm renunțăm, nu avem această pregătire mentală și până la urmă diferența pleacă din condițiile pe pregătire pe care ți le oferă un.
Ion Cristoiu: Dar în istorie de ce nu am fost sârbi?
Anghel Iordănescu: Îmi e greu să vă răspund la această întrebare. Noi suntem totuși o nație talentată și mă refer în general la sport, la orice sport. Poate că …
Ion Cristoiu: Și în alte profesii suntem mai mult talentați decât profesioniști.
Anghel Iordănescu: Poate că nu suntem așa de tenace ca alte nații sau așa de căliți din punctul ăsta de vedere să fim luptători.
Ilie Năstase: Și ne lăudăm mult, avem cel mai bun doctor, avem cel mai bun inginer, păi toți au…
Ion Cristoiu: Credeți că, apropo de sport, noi românii știm să fim profesioniști în toate domeniile? Adică tinichigiu să fie tinichigiu, nu mă refer la tenis, că sunteți vedete, unii nu suntem vedete.
Ilie Năstase: Ar trebui fiecare să meargă pe felia lui, cei buni.
Ion Cristoiu: Și știm să mergem?
Ilie Năstase: Nu, nu știm. Așa a fost și în comunism, ne punea unu care nu știa nimic de energie, punea energie, unu care nu știa chimie îl pune ala chimie și așa mai departe. Și așa a rămas și acum în multe din guvernele care au trecut pe la guvernare, așa se întâmplă. Uitați-vă la sport, la sport se numește Ministerul Tineretului și Sportului, nu pui un sportiv? De ce îi spui Ministerul Tineretului și Sportului, dacă atunci nu pui un sportiv? Punem tot un politician, unul de pe la partid, care nu se pricepe și nu se bate pentru un buget bun pentru sportivi că nu știe ce înseamnă, omul nu a făcut sport, nu e din domeniu și nu știe. Dacă toți am pune oameni buni pe domeniul respectiv , am fi toți eroi, toți.
Anghel Iordănescu: Eu cred că vis -a- vis de ce spune Ilie, cred că totuși avem specialiști în toate domeniile, avem oameni bine pregătiți, oameni capabili, avem medici buni, avem profesioniști buni în orice domeniu de activitate. Întăresc ce spune Ilie, probabil că la sport se referea, la sport ar trebui să fie un om care se pricepe la sport, care a avut tangențe cu sportul, mă refer ca și ministru al sportului.
Ilie Năstase: Știți cine este ministrul Sportului în Franța? O româncă.
Ion Cristoiu: Pe mine să nu mă întrebați că nici pe la Cultură nu știu cine e.
Ilie Năstase: E o luptătoare care a câștigat niște medalii…
Ion Cristoiu: Da, știu, asta știu.
Ilie Năstase: Dar de ce se poate la ei și la noi nu se poate? Sunt atâți sportivi care au reușit, Patzaichin, toți, a fost Elisabeta Lipă, foarte frumos, a fost Gabi Szabo, foarte frumos. Ne punem tot felul de oameni care nu au nici o treabă cu sportul. Cum m-ați pune pe mine acum nu știu ce la Ministerul Dezvoltării sau nu știu. Ce caut eu acolo?
Ion Cristoiu: Profit de asta ca să vă întreb, am o întrebare pe care am pus-o și politicienilor și primarilor dar nimeni nu a putut să răspundă. Spuneți-mi și mie, vă întreb pe amândoi, dacă treci pe calea Victoriei, există acolo biblioteca Academiei unde a fost…
Ilie Năstase: O statuie, statuia lui…
Ion Cristoiu: Nu, fosta ambasadă a Germaniei, o țineți minte? Acolo vis-a-vis de biblioteca Academiei, care e în schele da? mergem mai încolo și dai în Ministerul Economiei Naționale care e în schele de 10 ani, de ce e de 10 ani? De ce nu trece nimeni pe acolo? Dacă erați primar ce făceați?
Ilie Năstase: Curățenie, atât…
Ion Cristoiu: De ce nu se duce până la capăt?
Ilie Năstase: Un primar care e primar într-adevăr, mă duc la Constanța, mă duc la Constanța foarte des, în fiecare weekend. Cazinoul e într-o paragină.
Ion Cristoiu: L-ați întrebat pe primar?
Ilie Năstase: Stadionul de fotbal la fel. Nu l-am întrebat, pentru că nu am ajuns la dânsul. Nu ne-am întâlnit, nu știu cine e. Dar dacă se vrea mi s-a spus să fac licitație, s-au certat între ei, dar tu, ca primărie, îl iei mâine, spui eu îl fac, de mâine încep eu să îl fac, deranjează pe careva? Nu cred. Sunt lucruri care ca primar te lauzi cu proiecte, eu așa cred.
Ion Cristoiu: Păi dacă ăla trece pe lângă cazino și el e în paragină?
Ilie Năstase: Ați văzut pe calea Victoriei, mai sus pe stânga… nu vă mai spun. Văd statuia lui Ataturk. Unde am pus noi statuia lui Ataturk, pe Calea Victoriei!
Ion Cristoiu: A, aia acolo în față la Giulești.
Ilie Năstase: Da, dar nu se poate așa ceva. Numai noi puteam face, să punem și sabia lui Mihai Viteazu la Istanbul, ne dă voie? Nu ne dă voie.
Anghel Iordănescu: Eu cred că până la urmă, referitor la întrebarea dumneavoastră, cred că până la urmă proverbul ăla românesc, că „omul sfințește locul” este cel mai bun și cel mai indicat în situația la care suntem.

Ilie Năstase: După 1989, doar peticim

Ion Cristoiu: Întrebarea mea e: de ce după 1989 nu se termină nimic?
Anghel Iordănescu: Pentru că până la urmă….
Ilie Năstase: Nu s-a început nimic.
Anghel Iordănescu: Nici nu am început, da. Ăsta este felul nostru de a fi și de asta spuneam că omul sfințește locul. Un om care dorește cu adevărat să facă cumva să realizeze și poate să facă. Și referitor la noi doi, cu siguranță că nu suntem politicieni, dar oamenii s-au obișnuit ca politicienii să promită enorm de mult, să vorbească enorm de mult, dar realizările sunt foarte puține și foarte mici. Poate că și din cauza asta și Ilie și eu ne dorim să reușim ceea ce am început și sperăm amândoi că dacă electoratul va decide să mergem la Bruxelles, putem merge acolo și putem realiza lucruri bune pentru că știm ce înseamnă să reprezinți România. Amândoi avem acest exercițiu de a fi reprezentat România și sunt convins că putem să o facem atunci când există și gândul bun și când ești pornit să faci …
Ilie Năstase: Eu aș mai continua puțin cu proiectele, aș spune că…
Ion Cristoiu: Nu, cu terminatul proiectelor.
Ilie Năstase: Nu, păi stați puțin, un singur proiect s-a făcut, stadionul național a fost făcut de la 0, aeroportul a fost peticit, totul. Autostrăzile Pitești au fost peticite, că au făcute înainte, chiar și aia spre Constanța. Nu am făcut de la 0 absolut nimic. Suntem singura țară din Europa care nu am făcut. Te duci în orice țară pe lângă noi și vezi lucruri noi făcute luate de la 0 și terminate. Noi nici pe alea pe care trebuie să le refacem nu ne apucăm de ele, da păi de unul nou, nu am făcut nimic. Dacă ne uităm în jur da și ăla cu scandal a fost făcut stadionul ăla. 250 de milioane cred că numai lifturile au costat 250 de milioane acolo. Când mă duc liftul se oprește numai la un etaj.
Ion Cristoiu: Asta nu știam.
Ilie Năstase: Da, dacă te duci la stadion numai un etaj. Deci nu am început nimic de la 0. Deci noi suntem o țară nouă după 1989, dar lucruri noi nu am văzut. Ați văzut dumneavoastră? că eu nu am văzut.
Ion Cristoiu: Bun, dar cine e de vină? Mentalitatea noastră de români, perioada de după 1989, politicienii, că ceva e în neregulă.
Ilie Năstase: Este cearta, cearta continuă. Deci aveați… e cineva, o să vă spun după aia cine e, la sfârșit care a spus așa: în România dacă faci sau nu faci ești criticat. Și ea e blondă, a spus mai bine faci și mare dreptate avea. Ceva a făcut și ea.
Ion Cristoiu: Nu știu cine era blonda?
Ilie Năstase: E, nu știți!
Ion Cristoiu: Bănuiesc că între timp au arestat-o.
Ilie Năstase: Între timp e plecată.
Ion Cristoiu: Am înțeles. Bun, ca să fac o paranteză de viață, am înțeles că sunteți amândoi generali? Că eu sunt numai locotenent.
Ilie Năstase: E și eu am fost și eu am început de la… atunci așa era, noi…
Ion Cristoiu: Păi, stați dar de ce sunteți dumneavoastră general? Și nu sunt eu?
Ilie Năstase: Pentru că eu am făcut niște performanțe la clubul Steaua. Eu am fost băiat de trupă. Deci eu am plecat la 7 ani la Steaua, fratele meu a jucat la Steaua, el probabil pe la 11-12 ani și așa era sistemul că dacă aveai performanțe te avansa. Eu am fost și soldat vreo 2 săptămâni și… acum pot să spun nu? Și am plecat la Roland Garros, mi s-a spus că trebuie să citesc jurământul. Am fost luat de un militar, m-am dus la vizita medicală, am venit înapoi și m-a întrebat colonelul că ne scotea pe… eram toți sportivi, handbaliști, baschetbaliști, toți sportivi, deci erau toate sporturile la clubul Steaua și toți erau militari. Și în funcție de performanțele pe care le aveai te promovau.
Ion Cristoiu: A, era un club militar, de aia? Eu credeam că v-au făcut… că așa mă întreb de ce nu-i face pe scriitori? Uite Marin Preda putea să fie general, locotenent.
Ilie Năstase: Am plecat de la soldat. Și la un moment dat m-a întrebat, l-ai învățat? Nu l-am învățat și zice, îți dăm un băiat să îți șoptească jurământul. Și a început copilul ăla în spatele meu, cred că era un fruntaș sau nu știu, plutonier: eu Ilie Năstase și eu m-am întors și am zis „stai mă dracu că eu sunt Ilie Năstase” și așa am depus jurământul. Și în funcție de rezultate așa se întâmpla, erau călăreți care erau colonei.
Ion Cristoiu: Corect, dar după 1989…
Ilie Năstase: Chiar și domnul… Dumnezeu să îl ierte, Țopescu era colonel. Și a început …
Ion Cristoiu: Dânsul e mai general decât dumneavoastră(Anghel Iordănescu), nu știu că nu mă pricep.
Ilie Năstase: Nu, eu am fost făcut general și de rezervă. Deci eu am ieșit la pensie locotenent colonel, da? Vă arăt talonul de pensie, cât credeți că am eu pensia. Nu am 27,000 ca domnul Lazăr, dar uitați, citiți bine? 1500 de lei, 1400 de lei.
Ion Cristoiu: Ați avut glorie, în schimbul pensiei.
Ilie Năstase: Nu, dar vreau să spun, dar 1400 am ieșit. Și după aceea m-au făcut colonel, general maior și general cu 2 stele.
Ion Cristoiu: După 1989?
Ilie Năstase: Da.
Ion Cristoiu: Câți președinți au contribuit?
Ilie Năstase: Numai Băsescu.
Ion Cristoiu: Dânsul a fost. Iliescu nu, de ce?
Ilie Năstase: Nu știu, așa a fost, așa s-a întâmplat.
Ion Cristoiu: Dvs, tot așa, erați la Steaua?

De ce sînt cei doi generali, iar eu doar locotenent

Anghel Iordănescu: În primul rând aș vrea să vă întreb de ce sunteți așa surprins, că am putea să fim generali? Sunt generali doctori foarte buni și extraordinari.
Ilie Năstase: Nu știa sistemul.
Ion Cristoiu: Nu știam sistemul , că eu v-am zis, am rămas locotenent.
Anghel Iordănescu: Doctori care au căpătat grade de general, ingineri de valoare au căpătat grad de general. Noi suntem 2 sportivi care am făcut performanță, care am adus performanță…
Ion Cristoiu: La un club militar, de aia v-au făcut.
Ilie Năstase: Exact. Cei de la Dinamo erau…
Anghel Iordănescu: Dar eram… sistemul acum ca să înțelegeți mai ușor când se obținea un trofeu, pentru că era altă perioadă, nu exista să vină să fim premiați, să ni se dea o primă care să mulțumească.
Ilie Năstase: Era gradul care te avansa.
Anghel Iordănescu: Faptul că făceam performanță, faptul că reprezentam România și o reprezentam cu cinste și demnitate ni s-a dat grade. Ca și Ilie Năstase eu am venit la clubul Steaua, pentru că amândoi aparținem de clubul Steaua, acolo ne-am format, acolo ne-am educat, acolo avem chiar să zic așa, armata în sânge. Obțineam performanță și ni se dădea, în loc să ni se dea recompensă materială, ni se dădea cât un grad.
Ion Cristoiu: Ați înțeles greșeala mea? Eu am crezut, uitați că am câștigat și eu ceva în seara asta, eu am crezut că v-au făcut generali pentru performanțele sportive și am zis de ce nu în domeniul artei? Am înțeles erați la cluburi militare. Dacă, să spunem, un regizor, Lucian Pintilie, ar fi fost la un club militar…
Anghel Iordănescu: Cu siguranță era acum…
Ion Cristoiu: Am înțeles, în sensul ăsta.
Anghel Iordănescu: Ilie Năstase, spunea mai devreme, că a ajuns la clubul Steaua la 7 ani, vă dați seama, el a fost efectiv educat, crescut ca un om de armată.
Ilie Năstase: Adică sunt cel mai vechi stelist, vreo 60 și ceva de ani.
Anghel Iordănescu: Eu am venit la clubul Steaua când aveam 10 ani. La 17 ani deși eram la Steaua, 18 ani, am fost luat în armată. Am făcut armata. După aceea mi s-a dat un grad, am fost avansat. La gradul de colonel am dat examen, ca orice colonel, locotenent colonel trebuia să dai examen. Eu am fost, Ilie Năstase spunea că a fost făcut general în rezervă. Eu am fost făcut general și am activat ca general. Gradul de general mi l-a dat domnul președinte Iliescu, prima stea, iar a doua stea mii-a dat-o domnul președinte Băsescu.
Ion Cristoiu: La dumneavoastră aveți doi președinți.
Ilie Năstase: Eu am numai unul.
Ion Cristoiu: Dar actualul de ce nu v-a dat. Nu vă mai poate să vă mai dea una? Ca să știu.
Ilie Năstase: Păi nu știu, mi-a dat Steaua României în Grad de Comandor, care totuși e un…
Ion Cristoiu: Câte decorații aveți?
Ilie Năstase: Păi am din Franța, am în Legiunea de Onoare, de la italieni la fel și din România Steaua României în grad de Comandor.
Ion Cristoiu: Pot să vă întreb și pe dumneavoastră, aveți mai puține? Aveți decorații.
Ilie Năstase: De fapt am două, mi-a dat și domnul Constantinescu aia de ofițer, aia cea mai înaltă…
Anghel Iordănescu: Au fost mai multe distincții cu care am fost de-a lungul timpului răsplătit, tot felul de distincții, chiar sportive, militare, lucrul acesta pentru noi și pentru Ilie și pentru mine a reprezentat cea mai mare bucurie și cea mai mare satisfacție. Recunoașterea de fapt a ceea ce am reprezentat, a valorii sportive.
Ion Cristoiu: Credeți că e bine că am renunțat la, am rămas numai cu voluntariatul în armată? Are vreun rol armata în viața unui tânăr?
Ilie Năstase: Are și pentru educație cred că are și…
Ion Cristoiu: E o școală pentru… înainte era, pentru că venea nea Gheorghe de la țară și învăța acolo.
Ilie Năstase: Este pentru toată lumea. Eu îmi aduc aminte, eram tânăr, aveam 23 de ani și mă duceam în cazărmi peste tot și în București în general și erau băieții, studenții care avea o bandă roșie aici și știai că sunt studenți. Și mă duceam și le vorbeam despre performanțele mele, pe unde mergeam eu. Asta îmi aduc aminte, o să vă arăt poza după aceea. Asta făceam.
Ion Cristoiu: Dumneavoastră ce ziceți? E bine că s-a renunțat la stagiul militar?
Anghel Iordănescu: Eu cred că perioada aceea stadiul militar prindea foarte bine pentru tineretul României…
Ion Cristoiu: Acum nu mai prinde? Nu se mai uită pe facebook?
Ilie Năstase: Acum nu mai trebuie, vine cu bombiță de aia mai mică, ce le mai trebuie?
Anghel Iordănescu: Nu știu dacă îi mai interesează, sau dacă cineva ar mai suporta…
Ilie Năstase: Păi nu ne-am pus noi în cap? Focul l-am aprins cu Deveselu, ce ne trebuia nouă Deveselu?
Ion Cristoiu: Nu, eu spuneam nu pentru România, spuneam că pentru educarea tănărului.
Anghel Iordănescu: A, pentru educare și formare eu cred că era foarte bună și te călea din toate punctele de vedere, te călea și te forma, eu cred că era indicat.

Ilie Năstase: Înainte de 1989 eram foarte primitori și nu era ura asta între oameni

Ion Cristoiu: Da, înainte de 1989 ați călătorit ca sportivi, spuneți-mi a fost vreun moment în care cineva v-a zis , vii din țara lui Ceaușescu în sensul negativ?
Ilie Năstase: Păi ne spuneam noi, aveam și niște de astea, mie mi se spunea Comi de la comunist, între noi jucătorii.
Ion Cristoiu: Negativ?
Ilie Năstase: Nu, era frumos, adică nu îmi spuneau comunist, comi, era de exemplu cu ăia din Sudul Africii resi, de la rasist, lui Arthur Ashe îi spuneam noi brone, nu se supăra. Adică nu era ca acum, orice cuvânt îl consideră poate rasist sau, nu, nu era…
Ion Cristoiu: Dar se uitau ciudat la dumneavoastră? : vine unu din est.
Ilie Năstase: Păi când ești numărul 1 nu se uită ciudat la tine, te uiți tu ciudat la ei. Nu am avut problemele astea, eram foarte apropriați între noi, în general cu europenii, pentru că premiile nu erau… nu era diferența asta așa mare care e a cum între premii și asta. Pierdeai, a doua zi te întâlneai la restaurant, eram foarte apropriați, acum nu mai există.
Ion Cristoiu: La dumneavoastră s-a întâmplat?
Anghel Iordănescu: Au fost momente, au fost…
Ion Cristoiu: În care ziceau că vii din est și se uitau și ziceau, uite a venit un comunist?
Anghel Iordănescu: Ne mai șicana așa sub formă de glumă, dar…
Ion Cristoiu: În glumă, dar nu se uitau ciudat? Nici ca români, gen, voi nu știți să vă spălați pe dinți…
Anghel Iordănescu: Nu, era nivelul prea înalt ca să se facă asemenea afirmații.
Ion Cristoiu: Dar, dacă ar fi să comparăm cele două Românii, spuneți-mi un lucru bun înainte de 1989 care nu mai e acum și invers, un lucru rău care nu mai e acum.
Ilie Năstase: Înainte de 1989 eram foarte primitori și nu era ura asta între oameni. Mă uit acum între politicieni, prinde-l, dăi cu parul în cap…
Ion Cristoiu: Dar poate joacă numai teatru…
Ilie Năstase: Da, teatru, nu știu. Oamenii care cred că… eu când am candidat în 1996 am venit și am văzut cam tot ce era prin piețe, prin fabrici și mi-am dat seama că eram mult mai rău decât ni s-a spus. Eu am stat foarte mult plecat. Acum cred că e mult mai rău decât atunci, pentru că oamenii nu mai supraviețuiesc, atunci supraviețuiau, acum doar viețuiesc. Adică se duc seara se dezbracă, a doua zi nu au nici o altă speranță, se îmbracă cu aceeași haină. Aici e problemă mare și în special la țară.
Ion Cristoiu: O să vă acuze unii că sunteți comunist, nostalgic.
Ilie Năstase: Nu sunt nostalgic, dar acum nu… erau și lucruri bune, sigur că erau și lucruri bune, dar nu putem acum, normal că libertatea se plătește nu?
Ion Cristoiu: Asta așa e.
Ilie Năstase: Și cum spunea cineva, spuneam și de data trecută, în constituția Statelor Unite există două treburi pe care noi nu putem niciodată să le băgăm în constituția noastră. Libertatea și fericirea, astea două există scrise alb pe negru.
Ion Cristoiu: Ce era bun și nu mai e bun și ce era rău și nu mai e rău?
Anghel Iordănescu: În primul rând recunoștința, oamenii de valoarea oamenii capabili, li se recunoștea meritele pe care le aveau. Fie că este vorba de sport, sau alt domeniu de activitate, exista această recunoștință și erai tratat în funcție de ceea ce reprezentai cu adevărat. Ceea ce este rău acum este faptul că oamenii parcă nu mai au timp să aprecieze nimic, oamenii în momentul de față au răutate, parcă există prea multă invidie, prea multă intrigă și din acest punct de vedere suferim cu toții. Eu cred totuși că oamenii în România au suflet bun, ne-a învrăjbit puțin politicul, de la politică s-a ajuns la această răutate, de la dorința din zilele de azi de a parveni cât mai repede cât mai ușor a creat foarte multă…
Ion Cristoiu: A crescut această răutate din politică, anul acesta în raport cu alți ani?
Anghel Iordănescu: Sută în sută și este de neconceput ceea ce s-a întâmplat și recent că vorbim de campania electorală, vorbim de Bruxelles, vorbim de Parlamentul European. Nu este normal, cel puțin așa văd eu lucrurile și sunt convins că și el la fel, să transferi această răutate politică de pe scena politică internă să transferi acolo. Acolo nu mai prezinți partidul x sau y, acolo reprezinți România. Acolo trebuie să faci tot ce îți stă în putință să ajuți România și să aduci fonduri pentru România, să faci ceva pentru România.
Ilie Năstase: Și să nu denigrezi România, că așa au făcut. Vreau să vă mai spun ceva de libertate. Acum câteva săptămâni m-am întâlnit pe stradă cu un domn care cred că puțin mai mult ca mine și era cu un băiețel care era nepotul. Ăla a fost cel mai frumos compliment pentru mine făcut de cineva. Și i-a spus tânărului „vezi cine e domnul?” „nu știu cine e domnul”, „o să îți spun eu, uite pe timpul comunismului dânsul ne-a făcut să fim liberi” și cel mic a zis „cum?”, „păi dânsul juca la Londra, ne uitam la meciuri și alea 3-4 ore cât juca noi ne simțeam liberi”, ăsta a fost un compliment. Probabil și la meciurile de fotbal la fel, omul care era atunci nu putea să iasă, să facă ce vrea, se uitau la televizor. Erau pustii străzile când jucam eu sau echipa națională, păi nu ieșea nimeni pe stradă. Stăteau alea 3 ore sau cât erau 2 ore la fotbal și se simțeau bine că vedeau și ei cum arăta stadionul de la Wembley, de la Wimbledon, nu știu. Și l-am luat ca cel mai frumos compliment pentru mine.
Anghel Iordănescu: Ceea ce este bun astăzi, față de perioada la care făceați referire este libertatea. Libertatea din toate punctele de vedere, libertatea de exprimare, libertatea de a alege să faci ceea ce îți dorești. Evident că mai sunt și excese, că oamenii mai exagerează, dar faptul că suntem liberi, faptul că ne putem exprima să spunem ce gândim, ce dormi, ce vrem să facem este un lucru… faptul că avem această posibilitate să călătorim. Mă rog cine are posibilitatea, îți dă posibilitatea să cunoști oamenii, să cunoști lumea, să cunoști, poți să te compari cu cei care sunt într-adevăr oameni liberi și oameni fericiți.
Ion Cristoiu: Credeți că suntem cea mai coruptă țară? Așa spun toți că suntem cea mai coruptă țară.
Ilie Năstase: Nu știu, dacă ai un clasament, poți să faci un clasament e greu să îl faci.
Ion Cristoiu: Nu, dar așa e imaginea noastră, de ce s-a creat imaginea asta?
Anghel Iordănescu: Eu nu cred acest lucru, dar eu nu cred…
Ilie Năstase: Sunt și motive, păi țara asta a fost vândută… românii au vândut-o nu? Nu au vândut-o străinii, era a românilor nu? Și știm cine sunt ăia care au vândut-o, știm cine a vândut petrolul, știm cine ce a vândut tot ce a vândut, nave și alea. De ce nu mergem să le luăm banii? Să le aducem înapoi? De ce?
Anghel Iordănescu: Da, dar corupția există oriunde în lume. Nu există țară să nu aibă corupții lor. Nu se poate spune că noi suntem cea mai coruptă. A, că se pune eticheta asta din anumite interese sau din anumite motive asta e cu totul și cu totul altceva, dar nu se
poate spune că noi suntem. Probabil că…

Anghel Iordănescu: Eu cred că mediul de afaceri trebuie ajutat mai mult decât este ajutat în momentul de față

Ion Cristoiu: De ce nu ați ajuns mare om de afaceri?
Anghel Iordănescu: Îmi e greu să vă spun de ce…
Ion Cristoiu: Dar de ce? Nu vă pricepeți sau?
Anghel Iordănescu: Nu, vă spun eu am niște afaceri, nu aș putea să spun de ce nu am ajuns ca Țiriac.
Ilie Năstase: Păi numai unu e Țiriac, că nici eu nu am putut, am stat pe lângă el… am stat pe lângă el dar eu eram încă pe tenis și asta și el a avut calitatea să vadă în tenis nu erau nici manageri, tenisul nu era profesionist, era mai mult amator. A fost singurul care a devenit manager și a luat câțiva jucători și a început să îi managerizeze, să le ia banul, a văzut asta, el a văzut-o. Și de acolo a început să rostogolească toată treaba asta.
Ion Cristoiu: Întrebarea este ce au oamenii de afaceri și nu aveți dumneavoastră?
Ilie Năstase: Păi nu știu, așa se naște în el că nu a avut… l-am întrebat pe Țiriac, ați făcut facultate de finanțe bănci, ați avut în familie care v-a învățat? Nu domne.
Ion Cristoiu: Poți să fii om de afaceri fără să fii sângeros?
Ilie Năstase: Da, unii da. Unii știți cum e? poți să faci performanță și cu zâmbetul pe buze, cam așa ceva, adică nu trebuie să fi dur, întotdeauna.
Anghel Iordănescu: Personal, am afacerile mele, sunt proprietarul unui hotel în Predeal, un hotel cu 150 de camere, am afaceri…
Ion Cristoiu: Dar nu vă știam ca om de afaceri, asta e o noutate.
Anghel Iordănescu: Am afaceri în domeniul imobiliar.
Ilie Năstase: Dar ți le-ai cumpărat , nu? Nu ți le-a dat nimeni?
Ion Cristoiu: Sunteți mulțumit de cum se ocupă politicienii de oamenii de faceri?
Anghel Iordănescu: Eu cred că mediul de afaceri trebuie ajutat mai mult decât este ajutat în momentul de față, adică să dea posibilitatea oamenilor de afaceri din România, pentru că ei vin cu plus valoarea, ei poate să stimuleze, să creeze și chiar creează locuri de muncă, dă posibilitatea unor oameni să câștige bine. Din punctul ăsta de vedere eu cred că trebuie să ajutăm mediul de afaceri și oamenii noștri de afaceri, pentru că în ultima perioadă au fost puțini șicanați, ca să nu folosesc un alt termen mai răutăcios.
Ilie Năstase: Schimbă legile prea des, tu îți faci un plan pe…
Ion Cristoiu: Dumneavoastră, Ilie Năstase, aveți afaceri?
Ilie Năstase: Eu nu am, dar schimbă… tu îți faci un business pe o lege și după aia, după un an 2 tu nu mai poți să îți recuperezi banii că ei schimbă legea în defavoarea ta. Asta fac ei în România.
Ion Cristoiu: Unii politicieni susțin că de fapt de vină sunt multinaționalele, credeți că sunt de vină?
Ilie Năstase: Se bagă foarte mulți bani acolo în gol, deci ăia poate să facă gaură de nu știu câte milioane și să li se șteargă datorie. Eu dacă sunt privat și am probleme cu banii. De ce le dau lor și nu îmi dau mie?
Ion Cristoiu: Dar o țară precum România are capacitatea de a se opune unei multinaționale? Știți ce înseamnă o multinațională.
Ilie Năstase: Da, dar dacă fac și aduc bani? Păi ei înghit bani. Păi cum vine asta?
Ion Cristoiu: Păi și nu suntem noi de vină?
Ilie Năstase: Ba da, ați văzut să vină cu banii? Nu. Ei când au probleme, se duc la stat, vrem bani, vrem ajutor. Și ce facem? Păi mie de ce nu îmi dați ajutor? Eu ce nu sunt român? Dacă am nevoie și îmi pierd afacerea?
Ion Cristoiu: Întrebarea era pentru amândoi, de vină sunt politicienii noștri?
Ilie Năstase: Știți ce sunt de vină? Pentru că dau legi cu scăpări. O lege cu scăpări.
Ion Cristoiu: Cu anumite scăpări.
Ilie Năstase: Pentru ei, bineînțeles, nu pentru noi. Am ridicat și eu mâna de multe ori că m-a rugat un prieten altul, am făcut de 2 ori. O dată cu domnul Guvernator Isărescu când mi s-a spus că trebuie să îl mai votăm încă 4 ani și a venit cineva, un prieten și am ridicat mâna și acum regret.
Ion Cristoiu: De ce ați votat cu Isărescu? Ce legătură avea, nu am înțeles.
Ilie Năstase: Nu, am votat încă 4 ani. Eu am problema cu el cu tenisul, cu asta. Pentru mine el a făcut un genocid sportiv, cu BNR-ul.
Ion Cristoiu: A, cu ăla, au dărâmat pe acolo.
Ilie Năstase: Cu baza, nu ne mai lasă să jucăm. Ăla e genocid sportiv. Noi am jucat în 1972 finala acolo, sunt niște lucruri, niște amintiri pe care nu le poți șterge așa. Eu nu înțeleg este banca dânsului personală? Că văd că așa o conduce, nu înțeleg. Un guvernator în orice țară civilizată își pune semnătura pe bancnotă. Ei, dânsul își pune semnătura pe niște sticle de vin, mi se pare ridicol. Dânsul e la pensie de 4 ani și ne spune nouă da, domne sunt de 4 ani, dar trebuie să îmi termin mandatul. ,
Ion Cristoiu: Poate candidează la președinție.
Anghel Iordănescu: Eu dacă ar fi să vă răspund la întrebarea pe care ați spus-o, cred că legislația e de vină și până la urmă dacă vorbim de legislație, vorbim de politicieni, de oamenii care au făcut această legislație și de asta spuneam că ar trebuie încurajat mediul de afaceri din România și vă dau un exemplu concret în ceea ce mă privește pe mine: am vrut să ridic un proiect imobiliar în care era vorba de vreo 6 blocuri. Este greu să faci un asemenea proiect, dacă vrei să te duci să iei credit de la bancă.
Ion Cristoiu: Credit? Credeam că să îți dea primăria.
Anghel Iordănescu: Nu, vorbim de partea financiară. După aceea mă refer să obții toate aceste documente de la primărie este infernal de greu, așa de greu se poate obține în sensul că durează mult, sunt foarte multe acte pe care trebuie să le pregătești să le dai, astea descurajează.
Ion Cristoiu: Și atunci ar trebui o simplificare. Și ce partid ar trebui să se ocupe, se ocupă vreun partid la ora actuală? De ce nu faceți dumneavoastră un partid al oamenilor de afaceri?
Ilie Năstase: Nu, partidul bunului simț dar aia nu adună mulți.
Ion Cristoiu: Spuneți-mi, cum suntem noi… sunteți mulțumiți de cum suntem noi în Uniunea Europeană? Adică se uită ăia de la Bruxelles la noi, ne tratează ca pe o țară de mâna a doua sau ni se pare nouă?
Anghel Iordănescu: Din punctul ăsta de vedere cred că lucrurile ar trebui schimbate și îmbunătățite. Haideți să vă dau câteva exemple. Este aproape trist să spui că o țară ca a noastră care în trecut avea o producție agricolă fantastică în momentul de față importă produse agroalimentare între 60-70%. Este aproape incredibil. Cred că totuși ar trebui să avem aici pentru că facem parte din Uniunea Europeană acasă la noi, să avem mai mult sprijin în ceea ce privește proiectele pentru a dezvolta țara, pentru a o ajuta. Proiectele acestea care pot să sprijine și să creeze locuri de muncă, mă refer la infrastructură, la educație, la sănătate, dar de ce să ajungă în România medicamente de mâna a doua. De ce nu avem același statut ca orice țară din Uniune Europeană în care să avem…
Ion Cristoiu: Chiar așa, de mâna a doua, nu e propagandă asta?
Anghel Iordănescu: Ei , nu știu, poate exagerez puțin, dar v-am dat un exemplu plastic ca să mă înțelegeți ce vreau să spun. Adică din punctul acesta de vedere eu cred că lucrurile ar trebui schimbate și asta o poate face oameni de bună credință și cum mult bun simț, pentru că în general politicienii noștri din acest punct de vedere nu prea i-a interesat. Un om care vrea să facă ceva pentru țară, se bate, se luptă pentru a reuși.
Ion Cristoiu: Amândoi aveți, ca și mine, o anumită vârstă, ce părere aveți despre tineret, este o întrebare care ni se pune nouă: ce părere ai despre tineretul de azi?
Ilie Năstase: Eu întâlnesc mulți tineri când plec destul de des și îi întâlnesc la aeroport și mai vorbesc și mai discut cu ei, unde te duci, ce faci și încep cu în a spune că România e nu știu cum, să nu zic cuvântul ăla. Și încep să discut cu ei, dar de ce zici asta? Zice: păi nu am șanse să fac nimic, să muncesc, mă duc în Anglia. Și ce faci în Anglia? Păi nu știu. Te duci așa ca nebunul? Da mă duc așa. Zic: dar de ce spui urât despre România? Stă și se gândește și zice: aveți dreptate. România… unde s-au născut părinții tăi? În România. Bunicii tăi, tu unde? Are vreo vină România? Țara România ți-a făcut ție rău? Toți spun: plec din România și eu le explic: Nu tu o să te întorci într-o zi aici că o să fie bine și în România. Sau dacă nu vrei să te întorci nu te întorci, dar la țara de dor toată lumea se întoarce.
Ion Cristoiu: Dumneavoastră ce ziceți?
Anghel Iordănescu: Fac o precizare care să nu o uitați că am 4 copii. Am 3 băieți și o fată?
Ilie Năstase: Cu câte neveste? Eu cu 4 neveste am doar 5.
Anghel Iordănescu: Cu singura nevastă. Unul este antrenor, activează în campionatul nostru românesc de fotbal, a îmbrățișat meseria mea. Al doilea a terminat teologia și în momentul de față este și la ASE. Al treilea a terminat ASE și lucrează în Ministerul Agriculturii, în momentul de față este angajat, iar Maria, cea mică a terminat și ea ASE, este la masterat și în momentul de față e reporter la Antena Stars. Ce vreau să spun cu asta și apropo de tânăra generație, eu cred că trebuie să facem mult mai mult decât s-a făcut pentru tinerii de astăzi. Tinerii în ziua de astăzi nu sunt ajutați aproape deloc, foarte puțini. Mă rog că sunt și tineri mai zbuciumați, mai… care își doresc să plece, care vor să plece, dar depinde de noi, de cum îi educăm, depinde de cum îi formăm și nu în ultimul rând mai depinde și de statul român pentru că ne plângem peste tot că n u avem forță de muncă dar nu facem absolut nimic să îi ajutăm.
Ilie Năstase: Eu o să vorbesc puțin că știu, am fost la o discuție când domnul Sarkozy era ministru de Interne și era vorba despre copiii care cerșesc în Franța, tinerii, ăștia mici, copiii. Eu nu am văzut în vreo țară civilizată ca vreun copil de 7-8 ani să cerească, am văzut bătrâni care au probleme la 60, 70 cu câinele, dar copii și mi-a spus domnul Sarkozy „e vina voastră a politicienilor din România” și cum vedeți? „vă duceți în România, dați o lege să interziceți cerșitul minorilor, nu al bătrânilor, al minorilor și o să îi recuperați pe toți copiii ăștia” că ăștia sunt în viață cerșetori. Ei rămân cerșetori pe viață. Vorbeam de copii, nu le dăm o șansă la ăștia mici, poate unu știe să joace fotbal, unu să cânte la vioară, la pian. Noi nu le dăm o șansă la copiii ăștia.
Ion Cristoiu: Eu mă refeream la zicerea unora mai în vîrstă, că tinerii sunt neserioși, că nu sunt ca noi care eram serioși. Așa e? sunteți predispus să gândiți așa? Adică îi înțelegeți?
Ilie Năstase: Nu, gândesc așa. Îi înțeleg pentru că…
Anghel Iordănescu: Nu sunt de acord cu dumneavoastră.
Ion Cristoiu: Nu, am zis, îi înțelegeți?
Anghel Iordănescu: Eu îi înțeleg și vă repet, cred că trebuie să facem mai multe pentru ei. Dar concret vă dau un exemplu, programul start-up pentru București a fost oprit, de ce? S-a ajuns la concluzia, actualul ministru, că trebuie să echilibreze cumva și să fie la nivel de țară, iar la nivel de București practic nu mai ai șanse. Programul ca să îi ajuți pe cei tineri, e normal să faci ceva să îi ajuți dacă vrei să dezvolți. De ce, asta e întrebarea mea, de ce a fost supuse aceste condiții speciale pentru București? Înțeleg că doamna primar al capitalei, doamna Firea încearcă să echilibreze cumva și ar vrea să dea drumul la un asemenea program, eu sper să se facă. Eu sper ca toți tinerii fără nici un fel de discriminare să fie încurajați, ajutați și sprijiniți.
Ilie Năstase: Acum există un program în care se vor face 500 de grădinițe sportive. Acesta e un lucru foarte bun cum spunea și domnul Țiriac. Copii noștri nu știu, nu știu să alerge, să meargă, ei stau cu telefonul în mână, cu tableta și dacă se fac 500 de grădinițe sportive, de mic, copilul va ști să alerge, o să fie mai sănătos, ce o să facă ei cu telefonul ăla nu mai e, dar îi dai șansa să facă și puțină mișcare și acesta e un lucru foarte bun.

Ilie Năstase: Da, la Paris mergeam. Cu trotineta. La noi e puțin periculos cu trotineta, cu bicicleta mă descurc

Ion Cristoiu: Folosiți tehnicile moderne?
Ilie Năstase: Nu. A întrebat domnul Țiriac într-o zi „Năstase tu ști să umbli pe tabletă? Știi să telefonezi, știi să trimiți sms?” și am zis, nu știu nici eu.
Ion Cristoiu: Cum nu știți?
Ilie Năstase: Mă uit, dar nu știu să trimit poze, să comunic și l-am întrebat, dar tu cum faci? Zice, o sun pe Geta pe secretarea mea și o întreb cum să fac, sau bag degetul și fac numărul. Asta e.
Anghel Iordănescu: Revin la ceea ce a spus Ilie vis- a- vis de sport, de ce este așa de greu să ajutăm prin stat să facem academie? Nu mă refer neapărat la fotbal, dar academii de tenis, pentru tenis sau pentru alte sporturi. De ce nu facem aceste lucruri pentru că până la urmă sportul înseamnă și sănătate, sportul înseamnă educație, sportul înseamnă competitivitate. Din punctul ăsta de vedere e clar că tineretul din ziua de azi suferă și după aceea venim și spunem că stă pe telefon, pe tabletă, pe nu știu ce. Dar el nu mai are unde să învețe să facă sport, nu mai are unde să se dezvolte și nu mai are unde să se formeze ca un om competitiv.
Ion Cristoiu: Dar dumneavoastră vă înțelegeți cu copiii dumneavoastră ca tineri?
Anghel Iordănescu: Da, chiar nu sunt probleme. Bine, stați puțin, poate că și sunt sincer, poate că în spatele meu mi se mai spune că tata cu educația lui din armată.
Ion Cristoiu: Și dumneavoastră sunteți cu device-urile acestea, nu vă pricepeți?
Anghel Iordănescu: Nu, nu sunt un fan al…
Ilie Năstase: Suntem demodați noi.
Ion Cristoiu: Scrieți de mână?
Ilie Năstase: Nu, aici bagă numele, care? Mă uit și eu când merg la …
Ion Cristoiu: Dar ăla ca să bateți pe ăsta…
Anghel Iordănescu: Nepotul din partea băiatului, Luca și Iustin cred că în momentul de față uitați așa manevrează.
Ion Cristoiu: Au trotinetă?
Anghel Iordănescu: Au , bineînțeles.
Ion Cristoiu: Electrică? Rucsac? Nu că trebuie să ai rucsac și trotinetă. Am văzut mulți oameni mai serioși ca noi care merg pe trotinetă…
Anghel Iordănescu: Dar de ce întrebați de trotinetă și nu îl întrebați pe Ilie că are bicicletă, el merge cu bicicleta.
Ion Cristoiu: Dar mergeți pe trotineta aia electrică?
Ilie Năstase: Da, la Paris mergeam. La noi e puțin periculos cu trotineta, cu bicicleta mă descurc.
Ion Cristoiu: Am înțeles că sporește numărul ăsta de trotinete electrice.
Anghel Iordănescu: La noi Ilie e periculos și dacă ești pieton, acum…
Ion Cristoiu: A, sunteți în armata bicicliștilor?
Ilie Năstase: Nu sunt, nu am carnet de conducere și pe calea asta vreau să le mulțumesc polițiștilor că în sfârșit fac sport, în sfârșit mi-am reîntărit musculatura.
Ion Cristoiu: Aia e, v-au făcut un bine, da? Pe cât vi l-au luat, pe toată viața?
Ilie Năstase: Nu, 2 ani. S-ar putea să fie și toată viața că la 3 nu se știe dacă… noi acum de exemplu i-am spus și lui mereu, poate sunt ultimii 5 ani din viața mea și unde mă duc, la Bruxelles departe. Am stat acolo, prima soție a fost de acolo, am stat 3 ani la Bruxelles, mă întorc tot acolo după 60 de ani.
Ion Cristoiu: Dar dumneavoastră vă imaginați pe trotinetă?
Anghel Iordănescu: Nu.
Ilie Năstase: Nu, el ,nu, eu am stilul dar el nu.
Ion Cristoiu: Ca să încheiem există la ora actuală în rândul tinerei generații și bănuiesc și la copiii dumneavoastră, se numește cool, ați auzit expresia asta? Ce înseamnă după dumneavoastră?
Ilie Năstase: Adică cool înseamnă că ești șmecher într-un fel, adică merge treaba. Adică poți să faci ce vrei.
Anghel Iordănescu: Bineînțeles, probabil că Ilie a spus într-un termen mai figurativ șmecher, cool e deasupra tuturor, el este super, el le știe pe toate și le face pe toate.
Ion Cristoiu: Vedeți că nu știți… sună un telefon.
Ilie Năstase: Al lui, ia vezi știi să îl închizi? Eu știu să îl deschid, nu știu să închid.
Ion Cristoiu: Sunteți cool?
Anghel Iordănescu: Cu siguranță sunt un om echilibrat, un om care îmi știu statutul, sunt un om care pot face față la orice situații și sunt un om care am trecut prin viață și am experiență de viață.
Ion Cristoiu: Dumneavoastră sunteți cool?
Ilie Năstase: Eu sunt cool că mă simt încă copil, asta e clar.
Ion Cristoiu: Mulțumesc, a fost chiar o încântare pentru mine, nu am avut niciodată dialog cu nici unul dintre dumneavoastră, dar oricum eu vă urez succes să ajungeți la Bruxelles și europarlamentari acolo, salarii mari, sau nu de asta că aveți.
Ilie Năstase: Nu, eu chiar dacă nu câștig, eu mă simt foarte bine și la București să știți. Dacă oamenii nu ne doresc, nu cerșesc nici un vot și nici nu vreau. Cum am spus înainte, poate sunt ultimii ani din viața mea și vreau să îi dedic, dacă se poate și să servesc cu mare plăcere, dacă nu rămân aici alături de soție, de copii și nu…
Anghel Iordănescu: Eu aș vrea să completez vis- a- vis de ceea ce a spus Năstase, aș vrea să se înțeleagă și sunt convins că aceeași situație este și la Ilie. Suntem oameni care am realizat ceva în viață și suntem din toate punctele de vedere realizați. Nu facem acest lucru pentru indemnizația de europarlamentar, nu facem acest lucru pentru a sta cum spunea Ilie la Bruxelles. Și el a stat în străinătate și eu am stat în străinătate, am avut satisfacții deosebite în domeniile pe care le-am reprezentat, stăm foarte bine și la București, dar dorința este de a ajuta, venind cu această bună credință și bun simț. Suntem oameni care nu vrem altceva decât să ajutăm România.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

33 comentarii pentru articolul „Nici Ilie Năstase, nici Anghel Iordănescu nu s-au simțit în Europa cetățeni de mîna a doua: Un taifas cu Ilie Năstase și Anghel Iordănescu, la Ilie Năstase acasă”

  • Despre „Puiu” nu ma pronunt. Dar Ilie ramane si va ramane mereu la superlativ in sufletul meu, indiferent cate „prostii” va face. Va ramane mereu un copil mare, cu un talent urias, omul care a descretit fruntile a milioane de iubitori ai sportului, omul care a facut Romania cunoscuta in lumea larga. Ilie a revolutionat tenisul, l-a umanizt, l-a scos din canoanele scortoase ale elitei britanice si l-a oferit lumii. Sunt de asemenea convins ca pleaca la acest drum cu cele mai bune intentii, indiferent daca place sau nu unora sau altora. Succes Nasty!

  • Maestre, moda nu-ți place ?
    Observi că nu m-am referit la „creatori”, care-s unu mai controversat, decât celălalt !
    Dar, după „evenimentul” de ieri, ar merita … abordat subiectul, dar nu în genul lui Huidu (HUOOOO ❗), ci într-un mod cât se poate de … „realist” ❗ ❗❗

  • @ Nikola
    Unde-ti este marea iubire, Serban? Esti înnebunit ca în lipsa lui nu mai ai pe cine peria, bietule!

    • Ie (!) la … Sunwaves, cu … „chisîcile” !
      Ți-am spus că pe Fb nu mai poate intra, in „veacul vecilor”, indiferent de cartelă, sau ID !

      • Ba poate, o sa se prinda si el cum

        • Nu mai poate, dacă are așa numitul face cont BLOCK ❗ (sau report, mă rog) Dar se pare că n-ai auzit despre asta, fată !
          Apare un fel de „notificare” la administratorul blogului ❗

        • „Terminatorul” din Cluj distruge ESENȚA COMUNICĂRII, stimată doamnă Adriana!
          Dak este pe bune ceea ce s-a discutat în acest șir, apăi, felicitări maxime pt admin blogului!
          Dak este pe bune ceea ce se afirmă în acest șir, apăi…încet, dar sigur!, blogul o să revină la forma inițială. De adevărate dezbateri!
          Dacă!, pe bune, am scăpat de cele două personaje ABJECTE, nu pot spune decât: Mulțumim Ție, Doamne!

          • Şi mă rog, care e forma iniţială!?
            Hai spune tu, ca eu scriu cam de 5 ani aici şi nu ştiu.
            Mie imi place cum scrie Serban, aş vrea sa am şi eu talentul şi imaginaţia lui.

          • Adriana,
            Vorbesti despre talentul lui de a-i hartui pe cei care nu aveau opinii identice cu ale lui si despre imaginatia lui bolnava referitoare la acte sexuale pe care le descria pe blog?!

      • Sigur?!
        Paguba-n ciuperci! Sa fie-ntr-un ceas bun!

    • Domn’ Nikola, domn’ Nikola! Păi?!
      Rușinică la matale!
      Am puterea să-mi exercit dreptul de veto. Sunt om de onoare…dar, până la un (.)
      Înțelesu-tu-mai???

    • @dobi
      Nu stiu, pedofil mic si paros, unde e Serban, tu ar trebui sa stii mai bine, ca-l amușinai tot timpul. Sau intreab-o pe maica-ta, ea sigur stie..

      • Trista viata ai, bai Nikola, în lipsa dementului pe care îl sustineai …
        Ai grija sa nu-ti bagi gheara-n gât ca pitigoiul (asa cum ne avertizai ca o vei face, daca Serban ar fi primit blockul meritat).

        • Ba dobi, tu cred ca esti obsedat de el, il pomenesti in 90% din postari..Il iubesti in secret??
          Pentru ca eu nu aduc vorba absolut niciodata.. 😛

          • Nu am de ce sa-l iubesc pe cel care ma jignea de fiecare data când postam, fara sa fi avut vreo treaba cu el.
            În schimb, tu, care-i sustineai comportamentul de sociopat, te topeai când ti se adresa cu Niccollo.

          • Ba, raspunsul tau tot din dragoste pare ca vine, dar neimpartasita.. 🙂
            Lasa dobi, iti gasesti tu jumatatea..sau optimea, la cata minte ai.

        • Si asta cu unghia-n gat parca am mai stabilit odata ca minti ca un porc ordinar..si chiar te-am adus in punctul in care ai recunoscut.

  • I Nastase : „uitați-vă exemplu la Paris cu … Știți de ce s-au bătut? Pentru cu doi cenți, diferența era de doi cenți, că se mărise benzina cu doi cenți, la noi s-a mărit cu nu știu cât, a ieșit cineva să spună ceva? nu a ieșit nimeni, suntem fricoși ”
    Il contrazic pe Dl Nastase . Nu sintem fricosi ci sintem lucizi . S-a devoalat in presa toata mizeria din justitie . Ce s-a intimplat ? Iaca , A Laza a iesit la pensie . Ne dam seama ca nu demonstratiile schimba lucrurile si nu violenta . Deasemenea nu sacrificiul unuia cladeste , caci se vor gasi destui netrebnici care sa profite , batindu-si joc de acel sacrificiu.Ce trebuie sa invete insa conducatorii nostri e demnitatea : ei nu se reprezinta pe sine , ci pe noi , romanii . De aceea trebuie fermitate in contracararea „indicatiilor pretioase „de orinde ar veni. Si sa facem „prin noi insine „

  • Sa plece vechii securisti, sa revina vechii securisti în politica din Babuinia!
    Bine ca avem si jurnalisti care functioneaza pe principiul enuntat, dar care critica în acelasi timp Binomul.
    Curat murdar, maestre!

    • Ca nu-ti plac cei doi, nu-i bai, ca nu-i frumos sa te deserti in gusturile cuiva, dar ce ai, bre antiromanule, cu Romania? Pai daca Romania e Babuinia, tu esti un babuin. Ai impresia ca ti-ai castigat galoanele de om de iti permiti sa insulti o tara si un neam crestin?

    • Iar aparusi ba, pesta porcina?
      La tine nu e valabila aia ¨sa nu jignesti amfitrionul¨? Pentru care-i certai nu stiu ce invitat….

  • Maestre, ideea este excelentă, dar trebuie continuată, in sensul abordării și a altor foști sportivi reprezentativi ai României, nu neapărat politicieni !
    Ilie Năstase nu trebuie judecat doar după faptele de „bad boy”, după cum nici Anghel Iordănescu nu trebuie judecat doar pt ceea ce a reușit în fotbal !
    Amândoi vor reuși și în politică, cu care, de altfel, s-au mai „întâlnit” !
    Felicitări, înc-o dată, pt interviu, Maestre !

    • Am uitat ceva !
      Să-l rog pe dl Năstase sa se uite, mai cu atenție, pe orice bancnotă, pt a vedea că există, totuși, semnătura guvernatorului Isărescu !/

  • NU votați la europarlamentare momîi soros ca Monica Macovei, Cristian Preda , daniel Buda, rareș Bogdan, sau Corina Crețu, nu aveți nevoie să vă auziți țara înjurată sau ținută fără apărare în fața unor jeguri gen Manfred Weber, Juncker sau tajani, pe la Parlamentu European , unde tot felul de pigmei politici fac ce li se ordonă. Pretextînd că dau în adversari politici, gen PSD sau ALDE, ei lovesc în țara unde s-au făcut mari și cu mentalitate de sclavi ? Nu-i vina țării, cît a fost opțiunea lor personală.

  • Ne mîndrim cu amîndoi, și cu Năstase și cu Iordănescu

  • Ilie Nastase este unul dintre cei mai valorosi cetateni ROMANI, ne este sufletul plin cind se pomeneste acest nume.
    Despre Angel Iordanescu, cel mai bun antrenor al reprezentantivei de fotbal al ROMANIE,din toate timpurile, de care ne mindrim si acum, numai de bine.
    Le urez succes in campania electorala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *