Sună telefonul:
– Alo, familia Bunescu?
– Da.
– Domnul Bunescu?
– Da.
– Sunt Daniel Rață din Bruxelles. Vă invit în Belgia, cu soția, timp de o săptămână. Asigurăm transportul internațional și intern, cazarea și masa.
Eu fac o pauză de efect. Dar și pentru a căuta o replică potrivită după acest debut de conversație peste granițele europene.
– Dumneavoastră faceți glume cu mine la telefon?
– Nu, cum așa?
– Păi dacă dumneavoastră ați primi un telefon și cineva care vă spune: „Domnule Rață, sunt John Wilian Dunne. Vă sun din Canberra. Vă invit în Australia, cu soția timp, de o săptămână. Asigurăm transportul internațional și intern, cazarea și masa”. Ce ați spune?
– Aaa, păi nu o luați așa?
– Dar, cum s-o iau?
– Aveți o nepoată, Anduena. Ea ne-a spus că sunteți în domeniul artelor vizuale. Avem aici un mare sculptor român. Se numește Marian Sava. Vă invităm să îl cunoașteți și apoi să scrieți despre el. Pregătiți astfel terenul pentru niște expoziții în România.
Dialogul nu numai că este strict autentic, dar am fost și de două ori în Belgia. Am făcut reportajele și interviurile de rigoare, am organizat trei expoziții semnate de Marian Sava la București, Constanța și Galați, orașul său natal.
Iată rolul sculpturii în cunoașterea artiștilor români de peste hotare.
Dar, această artă pentru care îți trebuie mulți mușchi antrenați să te poți lupta cu piatra, lemnul sau fierul, depinde în ce lucrează omul, are și alte roluri.
Unul dintre ele este să salveze vieți omenești. Nu credeți?
Priviți imaginea alăturată. Un metrou care a deraiat a avut şansa de a evita prăbuşirea oprindu-se într-o sculptură ce înfăţişează o coadă de balenă. Locul? Stația de metrou De Akkers din Spijkenisse, lângă Rotterdam. Fotografia este semnată de Eva Plevier, de la Reuters.
Dacă nu se oprea aici, metroul se prăbușea în gol și vă dați ușor seama câți morți ar fi fost.
Ce bine este să mai fie o operă de artă în zona ta!
Lasă un răspuns