Mai sunt doar câteva zile şi calvarul alegerilor interne din PNL, pe care întreaga Românie a fost obligată să-l suporte timp de patru luni de zile, se va încheia definitiv. O competiţie foarte dură care a dinamitat stabilitatea coaliţiei aflate la guvernare şi a aruncat întreaga ţară într-un haos de nedescris.
Cursa internă, care i-a adus faţă în faţă pe Ludovic Orban şi pe Florin Cîţu, este una extrem de strânsă – nici până în acest moment nu s-a detaşat încă un învingător clar – astfel că cei doi competitori au încercat să folosească din plin toate atuurile de care a dispus fiecare pentru a câştiga această competiţie.
Fie că a fost vorba de relaţia personală extrem de strânsă cu baza partidului, cum a fost cazul lui Ludovic Orban, fie de multiplele avantaje ale funcţiei deţinute, cum a fost cazul lui Florin Cîţu – cel care a folosit bugetul ţării pentru a cumpăra voturile primarilor.
Sondajele de opinie nu sunt foarte prietenoase cu liberalii, toate studiile sociologice indică un trend descrescător pentru PNL. Trend care s-a accelerat atât ca urmare a erodării generate de guvernare, cât şi pe fondul scandalurilor interne din partid. Iar în acest context, extem de nefavorabil pentru PNL, imaginea publică şi cota de încredere a liderului partidului contează foarte mult.
Astfel că, pe lângă luptele subterane duse de cei doi combatanţi pentru a atrage cât mai mulţi centri de putere din partid într-o tabără sau alta, Ludovic Orban şi Florin Cîţu s-au duelat şi din punct de vedere al imaginii, fiecare încercând să proiecteze un profil cât mai favorabil pentru marele public.
Dacă Orban a mizat pe experienţa politică pe care a acumulat-o în cei aproape 30 de ani de când este prezent pe scena politică, pe loialitatea faţă de partid şi, implicit, faţă de membrii săi, dar şi pe imaginea liderului parolist, care respectă întotdeauna negocierile şi înţelegerile politice, Cîţu s-a străduit permanent să proiecteze imaginea unui dur, a unui lider de forţă.
Melodiile rock distribuite pe conturile de socializare, tricourile cu Metallica şi Foo Fighters, geaca de piele sau şapca şi hanoracul, au făcut parte din arsenalul de PR necesar să-i contureze lui Florin Cîţu imaginea unui personaj dur, autoritar. La toate acestea s-a adăugat şi execuţia cu sânge rece a celor doi miniştri ai USRPLUS care au fost excluşi de către premier din Guvern.
Confruntat cu o campanie negativă foarte agresivă, ca urmare a apariţiei în mass-media a dezvăluirilor despre trecutul său destul „tumultuos” din SUA, Florin Cîţu a şocat opinia publică prin publicarea pe contul de Instagram a unui clip video în care apare în rolul de Superman.
„De aceea l-am pus. Am primit și cu gladiatori. Dacă am probleme, este pentru că eu sunt foarte sincer. Este un cont personal, este un cont de Instagram, mie mi s-a părut funny și l-am pus acolo” – este mărturisirea făcută de premierul Cîţu într-o emisiune la Televiziunea publică.
Nu de puţine ori, cei care se ocupă de imaginea publică a personajelor politice recurg la diferite analogii cu anumite personaje din filme fie pentru a scoate în evidenţă anumite trăsături pozitive ale respectivului personaj, fie pentru a genera campanii negative la adresa oponenţilor prin ridiculizarea acestora – a se vedea, de exemplu, imaginile devenite virale pe reţelele de socializare cu Klaus Iohannis în rolul „Terminator” sau pe cele cu Victor Ponta în rolul lui Mickey Mouse, precum şi trimiterile, din păcate greşite, către fimul Matrix, făcute de Dan Barna cu ocazia congresului USR pentru alegerea candidatului la alegerile prezidenţiale.
În cazul de faţă, în tentativa sa de a încerca să mai obţină ceva simpatie din partea electoratului, Florin Cîţu spune că a avut la dispoziţie anumite filmuleţe, parodii, care îl înfăţişau pe premier în rolul lui Superman şi al Gladiatorului.
Două personaje de filme foarte celebre, ambele care se luptă cu răul, dar foarte diferite din punct de vedere al personalităţii. Deci, şi al mesajului pe care îl transmit publicului. Iar Florin Cîţu, se pare, s-a identificat cel mai bine cu eroul Superman.
La Congresul PNL din 25 septembrie, membrii PNL sunt cei care vor scrie povestea partidului prin alegerea pe care o vor face. Va fi Florin Cîţu „băieţelul timid şi anxios” care nu ştie să lucreze în echipă, aşa cum singur s-a caracterizat prin identificarea cu personajul Superman, sau cu Ludovic Orban, un personaj hârşit în luptele politice pe care le-a dus timp de 30 de ani?
Am o observație. Serviciile nu sunt aservite președintelui ci invers
Dacă Câțu vrea să fie Superman ar putea spăla geamurile iar după moțiune, pe jos.
Dacă vrea să fie dur, să-și ia un Harley. Rockerii au doar mesaje dure în rest sunt ooameni serioși și mai au și dicție.
Romania e o prada sfartecata. De cel putin 30 de ani. Iar o prada nu mai invie neam. Asa ca sa lasam patetismele. Ca nu-i peste ca guvidu’ si nici virus ca covidu’!
Cu toate ca filmele sint doua, regia, din cite rezulta citindu ti textul, pare a fi doar una:))
Da de ce nu ne ai zis de la nceput ca e cu Superman VS Gladiatorul, ca io creca era si mai…palpitant!:)))
@Raluca,
Ce vedem este fix „promovarea incompetentului” si „mazilirea profesionistului” pe considerentul ca „nu-mi plac ochii tai”… 🙂
Sa ne mai miram ca oamenii de valoare pleaca unde vad cu ochii din talmes-balmesu’ pe care-l creaza smecherii aflati la butoane in Romanica?… 🙂
Am pus toti prea multa energie in lupta asta, care de fapt este fara personalitati. Ramane doar miza data de fortele care se inclesteaza acum. Combatantii sunt reprezentanti (de mana 2-3) ai puterilor garante, partener strategic -usa si altii interesati (si cine nu i interesat, atunci cand inca o data, se praduieste Dacia taramul zeilor:)) Nimic nou sub soare. Facem ce putem si asteptam cu speranta sa se implineasca destinul nostru prezis de proroci.