Low-cost, proaste servicii. Dacă ai noroc, ai, dacă nu, ghinion

În urmă pandemiei, unii din marii câștigători sunt și companiile aeriene. Deși se plâng continuu că sunt în pragul falimentului, acestea continuă să ducă politici de rezervare împotriva călătorilor. De curând, am avut cazul colegului și colaboratorului nostru Șerban Cionoff, cu compania BlueAir. Pentru toate bâlbele, acesta a fost recompensat, fără explicații, cu fabuloasa sumă de 58 de euro.

Un nou caz este cel al companiei RyanAir care operează suficient de multe zboruri către România din diverse țări (Spania, Marea Britanie, Italia, Franța etc), cunoscute pentru numărul mare de cetățeni români care muncesc acolo.

Deși sosirea în aceste țări din România comportă multe riscuri, cum ar fi carantinarea obligatorie timp de 14 zile, sau să fii ținta localilor, pentru că vii dintr-o țară plină de contaminați, compania RyanAir nu pare a fi dispusă să ofere anumite facilități celor care din motive evident obiective (pandemia) sunt nevoiți să-și amâne călătoria.

Desigur, RyanAir se va apăra spunând că pentru rezervările din septembrie oferă o reducere de 100% la tariful de schimbare a datei de călătorie. Doar că un călător atent va remarca steluța care îl va duce la textul de la subsolul paginii cu oferta și va descoperi că această reducere este cu condiții. De exemplu, poți beneficia de reducere doar în cazul în care faci această schimbare cu șapte zile înainte de plecare. Asta, în condițiile în care multe state își schimbă de la o zi la alta politica de intrare a călătorilor pe propriul teritoriu național. Așa că azi călătorul poate intra fără probleme, doar cu o declarație pe propria răspundere, iar mâine, dacă intră face 14 zile de carantină fără drept de apel.

Altă condiție a ofertei RyanAir este de-a dreptul discriminatorie. Călătorul beneficiază de reducere la tariful de schimbare a datei doar dacă și-a făcut rezervarea din iunie încoace. Dacă a făcut-o pe 31 mai, de exemplu, nu beneficiază de nimic. De ce condiția asta? Compania nu explică. Ba mai mult, vorbind cu agenții lor de la serviciul clienți, aceștia îți răspund pe sistemul „Ghinion!”.

Așa că aceste companii aeriene, care se plângeau în vară că ar suferi pagube enorme dacă ai lor călători nu acceptă vouchere de călătorie ci vor bani, rămân în buzunare cu banii acelor călători care, din motive evidente, vor fi nevoiți să renunțe la zborurile din România. Cine ar vrea să stea acasă forțat 14 zile și să piardă munca în țara unde s-au stabilit?

Clarificare comentarii


Clarificare

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe blog, precum și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii