Luând exemplul manelelor electorale, multe capete luminate – de la cel mai înalt nivel chiar – s-au gândit să aplice reţeta aceasta şi în campania de vaccinare.
Câteva observaţii:
1. Minţile luminate au confundat campania electorală cu cea de creştere a încrederii într-un vaccin – care are cu totul alte reguli şi accesează alte mecanisme psihologice;
2. Manelele electorale au vizat în primul rând electoratul ţină al candidatului respectiv – care dintr-un motiv sau altul nu erau prea determinaţi să meargă la vot – şi într-o măsură mult mai mică electorat nehotărât/indecis. De exemplu: (Băsescu e jucător/Dar e aproape de popor/Un singur lucru contează/Toţi românii îl votează);
3. Candidaţii prezidenţiali care au apelat la aceste instrumente de campanie electorală erau figuri pe care publicul le cunoştea deja indiferent dacă aveau încredere sau nu în acele personaje;
4. Campania de vaccinare nu este asociată în acest moment cu o figură proeminentă care să genereze în rândul cetăţenilor o încredere mai mare sau mai mică (colonelul Gheorghiţă e o glumă);
5.Cum spuneam – campania de vaccinare accesează alte mecanisme psihologice decât cea electorală. Apariţia unei manele (sau a mai multor melodii de genul acesta) va avea exact efectul contrar: oamenii vor trata vaccinarea ca pe o CATERINCĂ;
Mult succes! (Sursa: Facebook Raluca Boboc)
Lasă un răspuns