România a obţinut, prin Roxana Mînzatu, poziţia de vicepreşedinte al Comisiei Europene şi portofoliul Competenţe şi Educaţie, Locuri de muncă şi drepturi sociale, demografie

Mersul pe bicicletă sau mersul pe jos la serviciu vor deveni norma

Pe 9 mai 2020, la ora 19.00, Ministrul Transporturilor anunță un plan de 2 miliarde de lire sterline pentru o strategie de dezvoltare a infrastructurii pentru biciclete și mersul pe jos la serviciu (cycle and walk to work scheme). Planul este pe cinci ani și obligă angajatorii la o serie de măsuri și investiții (de pildă vouchere pentru angajați ca să-și repare și să-și întrețină bicicletele de serviciu, precum și oferirea de împrumuturi avantajoase, plătite în rate, pentru angajații care au nevoie de o bicicletă). Mersul pe bicicletă la serviciu sau mersul pe jos vor deveni norma, în scopul reducerii numărului de mașini în circulație. Ce se va întâmpla cu cei care locuiesc prea departe și cărora le-ar lua două ore de mers cu bicicleta până la serviciu? Opțiunea ar putea fi telemunca, acolo unde este posibilă. O altă consecință ar putea fi creșterea mobilității pe piața imobiliară, în sensul că oamenii vor cumpăra sau vor închiria locuințe cât mai aproape de locul de muncă, pentru ‘punerea în practică a planului cincinal’, cu scopul ultim de a trăi o viață disciplinată, sănătoasă, așa cum dorește guvernul. Din pricina distanței sociale de doi metri care va trebui respectată și pe viitor, autobuzele nu vor putea transporta mai mult de zece pasageri. Se vor construi și noi rețele de cale ferată, pentru că e nevoie de mult mai multe trenuri. Consiliile vor avea sarcina să implementeze la nivel local planul de dezvoltare a acestei infrastructuri (benzi de biciclete cât mai multe, unele străzi, șosele doar pentru bicicliști și autobuze, sau zone doar pentru pietoni). Dacă aș conduce departamentul Transporturi din Consiliul local sau județean, aș rezerva locuri în parcările de la marginea orașelor, numite Park and Ride, pentru angajații care nu pot sau nu vor, din diverse motive, să pedaleze de acasă la locul de muncă. Angajații și-ar plăti parcarea, nu mai mult decât plătesc acum pentru parcarea din preajma locului lor de muncă. Aș asigura și un spațiu acoperit, supravegheat video și închis între șapte seara și șapte dimineața, unde și-ar putea lăsa bicicletele în Park and Ride. Omul ar veni cu mașina până la parcarea de la marginea orașului, apoi s-ar urca pe bicicletă și ar pedala până la serviciu. Se va simți apreciat, pentru că nu poluează orașul. Va economisi ceva bani, pentru că oricum nu i se decontează benzina pentru drumul de acasă la locul de muncă și retur. Și se va folosi de schema guvernului: ‘cycle and walk to work’, făcându-i pe plac angajatorului, care va bifa schemele.

În paralel, anticipez că se va încuraja o schimbare a gusturilor cetățenilor în privința pieței de mașini. Din date oficiale, s-a observat că de la declanșarea pandemiei, britanicii au optat pentru mai multe mașini electrice. Poate și pentru că mass media a informat că riscul și numărul de îmbolnăviri cu Covid19 depind de gradul de poluare. Orașele metropolă, cu poluare ridicată, au înregistrat cel mai mare număr de îmbolnăviri și decese. Hipoxia pe care o provoacă Covidul în organismele pe care le atacă, poate fi influențată și de aerul orașului. Cetățenii vor produce acum și ozon, de Ozonul și oxigenul sunt tratament, recuperare, profilaxie.

O altă măsură pe care guvernul a anunțat că o va sprijini, va fi înlocuirea mașinilor pe carburanți cu mașini electrice. Asta presupune dezvoltarea producției de mașini electrice și probabil tot ce înseamnă marketing, campanii de sensibilizare și influențare a gusturilor, gândirii și alegerilor făcute de cumpărători, în favoarea mașinilor electrice. Se vor face mai multe stații de încărcare a bateriilor pentru mașinile electrice, a anunțat ieri Ministrul Transporturilor. De aici până la mașinile programate, fără șofer, mai e un pas. Un pas mai mare, desigur.

Regatul Unit a pornit-o cu toată viteza pe panta politicilor care își propun să dea de pământ cu modelul tradițional, al exploatării și folosirii resurselor naturale așa zis ‘murdare’, pe care le-a apărat până acum Trump. Ca să nu mai vorbesc de nonșalanța cu care și-a poluat China cetățenii, animalele și natura.

A câștigat Greta bătălia?!

Că vor sau nu vor, cetățenii vor produce de acum și ozon. Valoarea unui om și respectul pe care-l va primi, vor depinde într-un viitor nu foarte îndepărtat, și de contribuția lui la ozonul și oxigenul planetei. Țin minte că înainte de a pleca în Anglia, prin 2001, doi englezi care au stat o vreme prin România, văzându-mă într-o haină de blană, mi-au spus categoric să nu port așa ceva în Anglia, că aș putea fi atacată pe stradă de apărători ai drepturilor animalelor care mi-ar tăia blana cu cuțitul. În cinci ani mașinile pe carburanți vor ajunge poate o minoritate, iar în zece ani vor avea soarta hainelor de blană de animale vânate.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

2 comentarii pentru articolul „Mersul pe bicicletă sau mersul pe jos la serviciu vor deveni norma”

  • Orasele vor deveni adevarate „Puscarii urbane” in care omul va trai doar pentru a merge la munca, ca in China.
    Trebuie vazut daca mai merita trait in felul acesta. Adica, omul avea si pana acum un trai marunt, bazat pe bani putini si multe lipsuri, daca i se mai ia si o bucata importanta din libertate, s-ar putea sa constate ca traiul lui in lumea civilizata nu prea mai face banii.

    • Care bani?, carduri nenicule, pentru binele tău, al nostru, banii vor fi retraşi… 😥

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *