Agenția Internațională pentru Energie Atomică, îngrijorată că Israelul ar putea viza instalațiile nucleare iraniene

Prin tribunale ca prin viață | Este nevoie urgent de schimbarea legislației rutiere

„Cauzele principale care conduc la accidente rutiere, sunt lipsa totală a autorităților de a ne aduce în secolul 21, atât pe șosele, cât și pe autostrăzi… Noi românii, suntem obligați, să trăim cu ceva zeci sau sute de ani în urmă… Stau și mă întreb, pentru ce toate aceste „victime” și numărul lor ar putea să crească???? Nu sunteți în stare să țineți traficul sub control… lăsați liberă montarea de radare, amplasate la Primării, Prefecturi… cu limitări de viteză…” asta mi-a scris unul dintre oamenii care au urmărit emisiunea de aseară: „România în fruntea topului la accidente rutiere mortale, în UE” | „Prin tribunale ca prin viață” cu Mihaela Olaru.

Vă mărturisesc că am primit multe mesaje scrise de la oameni, mesaje care acuză în mod special autoritățile pentru lipsa de viziune și interes, oameni care doresc o legislație rutieră mult mai aspră, cu sancțiuni și pedepse care să descurajeze conducătorii auto periculoși să mai încalce regulile.

Sigur, majoritatea oamenilor invocă ca și principală cauză care conduce la producerea accidentelor rutiere, nerespectarea legii. De asemenea, ei amintesc că cei care au mașini puternice sunt cei mai periculoși. Pe de altă parte nici șoselele nu ne ajută prea mult, și de multe ori nu putem circula în siguranță pe ele. Avem foarte puține autostrăzi. Deci sunt foarte multe probleme și rămân în continuare multe probleme nerezolvate, foarte multe mașini vechi, străzi înguste, lipsa trecerilor de pietoni, lipsa civilizației.

Din păcate, România se află în fruntea topului la accidente rutiere mortale în Uniunea Europeană. Numai în ultimii doi ani, în București au murit în accidente rutiere peste 139 de oameni.

Conform unei statistici prezentate de Digi24.ro:

  • avem 96 de morți pe șosele raportat la un milion de locuitori, asta arată datele privind mortalitatea în accidentele rutiere în România;
  • situația este la fel de gravă și în Bulgaria unde sunt 90 de decese la un milion de locuitori;
  • și în Polonia rata este 77 de morți la un milion de locuitori.

Nu este în regulă ce se întâmplă astăzi în România. Este evident că avem nevoie de o viziune nouă asupra siguranţei rutiere. România are nevoie de programe şi obiective adaptate la actualitatea rutieră, în materie de siguranţă rutieră, cum ar fi:

  • alocare de resurse pentru infrastructura rutieră;
  • indicatoare şi marcaje, întreținerea și asigurarea calităţii;
  • prevenirea comportamentului periculos în trafic;
  • educaţie şi campanii pentru siguranţa rutieră;
  • educaţie pentru siguranţa rutieră, încă din școală;
  • instruirea conducătorilor auto;
  • școlile de şoferi mult mai performate;
  • aplicarea și respectarea legislaţiei rutiere;
  • adaptarea legislației rutiere raportată la condițiile actuale.
  • introducerea în legislația rutieră a interdicției de a nu mai conduce pe drumurile publice pentru o perioadă de câțiva ani, acolo unde nu sunt respectate regulile de circulație și este pusă în pericol viața celorlalți participanți la trafic.

Este cutremurător să vezi o creșterea semnificativă a numărului de accidente rutiere mortale din ultima perioadă, motiv pentru care se impune modificarea legislaţiei rutiere de urgență. În concluzie, avem nevoie de o viziune nouă asupra siguranţei rutiere, precum și de o schimbare a legislaţiei în domeniul rutier.

Mai multe detalii puteți urmări în emisiunea juridică „Prin tribunale ca prin viață” cu Mihaela Olaru | „România în fruntea topului la accidente rutiere mortale, în UE:

 

Așa cum am spus, am primit multe mesaje după emisiunea de duminică, motiv pentru care este bine să fie citite de cine trebuie. Redau câteva dintre ele aici:

▪ „Trei sferturi dintre conducătorii auto ar trebui să li se ia carnetele de conducere pentru viteză și nerespectarea regulilor de circulație, ca să nu mai vorbim de oameni aflați sub influenţa alcoolului sau drogați.”

▪ „Accidentele vin pe fondul oboselii, stresului și problemelor cotidiene.”

▪ „Lipsa autostrăzilor…”

▪ „Puneți la punct drumurile și nu în ultimul rând, fiți serioși nu șpăgari la permise de conducere. Disciplina în trafic, și dacă veni vorba, introduceți în clasele primare un pic de educație rutieră că o să le folosească măcar când trec strada. Nu-i bulversați cu educația sexuală… așa ceva vor învăța pas cu pas crescând și cu ajutorul părinţilor.”

▪ „Cauze pentru accidente multiple și fără leac în România:

  1. Degradarea societății și a bazei sale: familia… de aici decăderea educației și mai ales o lipsă totală de respect… de câte ori nu am fost depășiți prin dreapta sau un deștept depășește o coloană și se așează primul la semafor ignorând pe toată lumea.
  2. Lipsa unei legislații clare făcută parcă pentru șmecheri și pentru a fi încălcată…
  3. Neaplicarea legislației așa cum e ea pentru toată lumea…
  4. Lipsa infrastructurii. Drumuri cu două benzi pe un sens care se continuă după intersecție cu o singură bandă…
  5. Prevenție a accidentelor… de ex. așa-zisele radare fixe în toată Europa sunt anunțate din timp și nu intervine factorul uman… Amenzile sunt foarte mari, de ordinul câtorva mii de euro.
  6. De ce nu este desființată culpa în cazul accidentelor cu victime… nu poate exista culpa în cazul unui nebun care gonește cu 150 km/h pe un drum unde limita este de 90 de km/h.

Am sa închei cu o experiență personală… acum 25 de ani soția vărului meu a fost accidentată mortal în fața trecerii de pietoni… cel care a făcut accidentul o persoană importantă și cu influență și care a avut o alcoolemie aproape de comă alcoolică… cum s-a sfârșit?

Într-un proces se poate schimba totul…

  1. primul lucru a fost anulată alcoolemia pe motiv că probele au fost viciate și nu au fost luate corect…
  2. victima a fost scoasă vinovată de accident aceasta stând pe bordură nu pe trotuar cum au declarat martorii…
  3. în cele din urmă a fost condamnat cu suspendare pe motiv că trebuie să îi plătească pensie alimentară, deși fata avea tată și rude apropiate (bunici).
  4. în timp prin procese succesive pensia a devenit aproape simbolică

În prezent fata trăiește în Spania și pe 20 august se va căsători.”

▪ „Cauza principală este OBȚINEREA DE PERMISE PE BANI, LĂSAȚI VORBĂRIA ȘI SĂ SE IA MĂSURILE NECESARE, STOP CELOR CARE PRACTICĂ ACEST SPORT, MINISTRU DE INTERNE NU AUDE ȘI NU VEDE, RESTUL E DIVERSIUNE.”

▪ „Esențiala cauză este corupția poliției care a dat carnete la toți interlopii care nici nu știu să scrie darămite să învețe regulile de circulație; cei care au furat mașini din străinătate, uzate și le-au vândut în țară de bune cu complicitatea celor de la RAR și care știu că pot omorî oameni și chiar și așa pot rămâne în libertate. Mă contrazice cineva???”

▪ „Dar cei care au mers pe contrasens pe autostradă ce fel de șoferi sunt? Cauza accidentelor la noi în țară e cauzată de nerespectarea regulilor de circulație din cauza proastei educații. Ca avocat cred că știți ce trebuie schimbat ca aceste lucruri să fie reduse.”


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *