Festivalul democrației s-a încheiat, Florin Cîțu este noul președinte al PNL

Prin tribunale ca prin viață | Şcoala online, între compromis și neputință

Pandemia de Covid-19 a schimbat cursul educației românești și i-a făcut pe mulți copii să fie mult mai vulnerabili la modul de predare, de învățare, precum și la pericolele din mediul online. Din acest motiv, sunt evidente beneficiile prezenţei la şcoală. Fiind direct interesată de acest subiect, am stat de vorbă cu fiica mea, elevă la liceu și cu mai mulți elevi, părinți, dar și profesori. Iată cum au perceput elevii, părinții și profesorii educația online: dezastruoasă, ineficientă, un compromis care trebuie să înceteze imediat.

Concret, toată lumea spune că este bine ca școala să reînceapă fizic, cu prezența elevilor în clase, cât de repede. Astăzi, și eu cred că nu există niciun dubiu, școala online se află între compromis și haos. Dacă, în cel mai scurt timp, copiii nu se întorc fizic la școală, și anul școlar 2020-2021 va fi compromis. În egală măsură, un sondaj online realizat între 14-20 octombrie de Fundația Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”, alături de Consiliul Național al Elevilor și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, prezintă cam aceeași opinie: „pentru 51% dintre elevi, prima lună de școală a fost mai degrabă haotică, încercând să țină pasul cu provocările pandemiei COVID-19. De asemenea, aproximativ 30% dintre elevi consideră că, în prezent, modul în care se fac cursurile este un compromis. Sunt elevi pentru care educația, acum, este foarte proastă și ineficientă. Elevii se plâng că le este dificil să învețe în contextele educaționale în care se află și că unii dintre profesori nu se implică suficient pentru a îmbunătăți calitatea educației oferite. În ceea ce privește profesorii, 40% dintre cadrele didactice evaluează educația din prima lună de școală ca fiind un compromis, iar 34% consideră că aceasta este de calitate. Totodată, sunt și profesori care consideră că educația online s-a îmbunătățit de la o zi la alta. Mergând mai departe, în proporție de 49%, părinții observă și ei compromisul din educație, iar alți 33% consideră că procesul educațional este haotic. Este un sistem ce se bazează foarte mult pe gradul de responsabilitate al copilului. Părinții constată faptul că învățământul a devenit, din ce în ce mai mult, responsabilitatea elevilor și a părinților și mai puțin a reprezentaților școlii, se predă extrem de puțin, în schimb, se dau foarte multe teme.”

O altă problemă pe care au ridicat-o părinții și elevii se referă la faptul că profesorii nu sunt destul de bine pregătiți în competențele digitale. Ca o concluzie, elevii menționează că le este dificil să învețe în contextele educaționale în care se află și că unii dintre profesori nu se implică suficient pentru a îmbunătăți calitatea educației oferite.

În aceste condiții, reprezentanții părinţilor au discutat cu ministrul Educaţiei şi au agreat data de 8 februarie pentru revenirea elevilor în bănci.
O altă problemă reală cu care se confruntă părinții și sistemul educațional din România, vizează vulnerabilitatea copiilor la pericolele din online. Ei pot deveni victime sigure ale unor persoane de rea credință. Atunci când nu există încredere între copii și părinți, copiii cad în plasa unor personaje care-i pot manipula ușor pe Internet. Situații de acest gen au fost dintotdeauna, însă am constatat că pericolele veneau din partea unor agresori necunoscuți public și cu un grad de educație scăzut. În schimb, odată cu pandemia de coronavirus, capcanele vin din partea unor persoane cunoscute în spațiul public și care au un comportament nepotrivit cu minorii pe rețelele de socializare. În opinia mea, aici vorbim de bullying asupra copilului. De ce? Simplu de înțeles, copiii nu percep acest lucru ca fiind bullying sau făcându-le rău, ci mai degrabă ca fiind un sprijin. În multe cazuri, deja cunoscute în spațiul public, găsim două tipuri de bullying, un bullying direct asupra copilului și un bullying asupra sistemului de educație, care bullying se transferă și la nivelul copilului, prin faptul că acei copii care ar trebui să participe la procesul de educație sunt instigați la ură și la bullying împotriva propriilor profesori.

Este vorba de violența psihologică, cibernetică sau cyberbullyingul, care constă în acțiuni care se realizează prin intermediul rețelelor de internet, calculator, tabletă, telefon mobil și poate cuprinde elemente de hărțuire online, alături de un conținut ilegal și ofensator, care se referă la orice comportament mediat de tehnologie, identificat în spațiul de social-media, website-uri, mesagerie. Acest act îl întâlnim atunci când vorbim de violențe sexuale, de hărțuire sau de îndemnuri la revoltă, iar toate aceste acte de violență asupra copiilor pe internet sunt grave și aduc atingere vieții și integrității psihologice a minorului. Din acest motiv, părinții trebuie să ia atitudine și să facă plângere penală de îndată la Politie sau Parchet. În concluzie, această formă de violență nu se limitează numai la anunțarea părinților sau profesorilor, ci se poate face plângere la poliție sau parchet pentru a se deschide urmărirea penală împotriva respectivilor agresori. Pe de altă parte, avem o Lege anti-bullying în școli și norme metodologice, conform cărora se pot sesiza organele de poliţie, serviciile de asistenţă socială ori SMURD.

(ORDIN nr. 4.343/2020 din 27 mai 2020 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (1^1), art. 56^1 şi ale pct. 6^1 din anexa la Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, privind violenţa psihologică – bullying EMITENT: Ministerul Educaţiei și Cercetării, publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 492 din 10 iunie 2020).

În concluzie, este foarte important să urmărim îndeaproape copiii, altfel pot fi  victimele sigure ale manipulatorilor media și ale unor modele negative din online.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

3 comentarii pentru articolul „Prin tribunale ca prin viață | Şcoala online, între compromis și neputință”

  • Scoala
    …si superpozitiile sale.

    mai nou, ‘scoala’ se desavarseste. o face pentru ca a venit…Vremea.

    facand asta ea se depleteste in ‘componente’

    o componenta e fundamentata pe Stiintele Naturii.
    cealalta e fundamentata pe Stiinta…imaginii din oglinda, a Naturii.

    una dintre acestea acopera ‘invatamantul online’.
    prin urmare invatamantul online e implacabil, tendinta lui fiind doar de a trece in curtea Inteligentei Artificiale.

  • ‘scoala online’ e o parte a lumii in care traim.
    ‘scoala online’ nu e o optiune, ci…aer.
    ‘scoala online’ nu poate fi stearsa cu buretele pentru ca…nu se armonizeaza in peisaj. ‘scoala online’ nu dispare orice i-ai face, ea e parte intergranta a lumii in care traim.

    inca exista impresia ca Civilizatia si Natura au ceva in comun.
    de fapt…n au!, …adica au, dar exclusiv in modul.

    Civilizatia nu e pentru oameni, ci pentru antioameni!.
    oamenii vor alege Natura, nu Civilizatia, prin urmare se spoate spune ca invatamantul ‘clasic’ va deveni…si mai clasic!:))), insa nu in sanul Civilizatiei, ca ‘invatamantul clasic’, ala Vechi!, isi are temelia in Natura fiind una cu ea, nu cu imaginea din oglinda, a Naturii, acesta fiind cazul ‘invatamantului online’

    momentan ‘noile definitii’ cu care va opera lumea mare nu sint clare, prin urmare ‘invatamantul online’ e greu de inteles, in esenta sa, pentru ca nu e integrat in celelalte sisteme sociale, care si ele se vor innoi in mod fundamental 🙂

    ne uitam, stand pe un taram expirat, catre un taram nou nout!
    prin pare a fi in regula sa nu pricepem chiar tot!:)))

    ‘viitorul, in! Civilizatie, e al ‘invatamantului online’, in care profii vor fi Inteligenti rau, dar Artificial:). asta nu poate fi schimbat, ca e o dorinta a oamenilor,…de cind sint ei paici! ( chiar daca nu pare a fi asa! )

    mai simplu: nu poti sa fugi de invatamantul online, ca daca o faci definitia ta se va modifica astfel: esti un inadaptabil, deci un Incapabil, deci… Exit!:)))

    mai nou ‘invatamantul’ isi foloseste…superpozitiile 🙂

    deci ‘sistemul de invatamant’ tocma ce se spargen doua, unul ocupindu-se cu Stiintele Naturii, iar celalalt, invatamantul online, cu Stiinta…Imaginea din oglinda a Naturii 🙂

    momentan oamenii…nu prea pricep care e faza, insa in curind ei se vor dumiri.
    intre ‘invatamantul online’ si ‘invatamantul…clasic’ nu exista intersectie.
    geaba vrea omu’ sa le armonizeze, …asa ceva nu se poate.

    dar…nicio grija!, Stintele Naturii,varianta clasica, aia care Izvoraste din sanul Naturii, va ajunge pina dincolo de Granita Creatiei 🙂

    adica…va fi cum iti spuneam odata…, demult, ca omul se va comporta ca si cum orice pas pe care-l face in face in intreaga Creatie, nu doar in curtea lui, in satul lui, …in tara lui sau pe planeta asta!, omul…renuntand la orice ‘gard’, ba chiar la definitia gardului! :)))),

    mai altfel spus omul se va lafai in intreaga Creatie ca si cind ar fi una cu ea!

A apărut cartea „Decembrie 1989. Un talmeș-balmeș bine regizat”

După ani și ani de documentări, discuții cu unii dintre actorii implicați în evenimentele din decembrie, Ion Cristoiu a terminat de scris cartea „Decembrie 1989. Un talmeș-balmeș bine regizat”.
Apăsați aici pentru mai multe detalii
Invitații cristoiublog

Invitații cristoiublog