Agenția Internațională pentru Energie Atomică, îngrijorată că Israelul ar putea viza instalațiile nucleare iraniene

Spiru Haret – strălucitul exemplu al unui ministru care a avut un Proiect

1. Era pe vremea cînd făceam la un post tv, în fiecare duminică, Interviurile lui Ion Cristoiu. Într-una din edițiile emisiunii l-am avut invitat pe Remus Pricopie, ministru al Educației în Guvernul Victor Ponta, din decembrie 2012 pînă în decembrie 2014. După interviu, mi-am notat următoarele gînduri:
La emisiunea de duminică, Interviurile lui Ion Cristoiu, ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, îmi făgăduieşte (profitînd de pauza de publicitate) cele 12 volume din opera lui Spiru Haret, scoase de SNSPA al cărei rector a fost pînă la asumarea postului de demnitar.
Facem schimb de telefoane şi de promisiuni că mă va căuta la Bibliotecă.

Azi, pe la 18.30 îşi face apariţia într-o maşină cu şofer şi-mi dă cele 12 volume, plus o Istorie a Instituţiilor de învăţămînt scoasă de un străin.
De Spiru Haret mă leagă faptul c-a fost prezent la inaugurarea corpului de şcoală din Găgeşti, unde am consumat cele 7 clase zise şi elementare.

Cărînd cărţile în BAR, pentru a le pune deoparte, ca să le iau mîine, cînd voi avea un bagaj mai lejer, mă gîndesc ce poate însemna pentru domeniul administrat un politician binecuvîntat de ţelul îndeplinirii unui Proiect de amploare.

Spiru Haret a avut drept Proiect Reformarea Învăţămîntului Românesc.
Desigur, continuitatea ca ministru al Instrucţiunii (de trei ori) i-a dat posibilitatea de a-şi duce pînă la capăt Proiectul.
Putea fi însă şi toată viaţa ministru. În absenţa unui Proiect, Spiru Haret ar fi îngroşat numărul demnitarilor simpli trecători prin Istoria României.

Exemplul lui Spiru Haret mă îndeamnă să transcriu, în fine, unele gînduri despre condiţia de ministru postdecembrist.
De fiecare dată cînd am avut drept interlocutor un ministru, am căutat să pipăi – pentru mine însumi – dacă ministrul respectiv are o radiografie a situaţiei din domeniul pe care-l păstoreşte, cu realizări, nerealizări, puncte bune şi puncte slabe şi, îndeosebi, dacă, prin raportare la situaţia din domeniul său, are un Proiect.
Vizînd fie ansamblul domeniului, fie doar unele domenii.

Proiectul lui Daniel Funeriu a constat în introducerea exigenţei europene în învăţămîntul românesc.
N-a putut să-l ducă pînă la capăt, pentru că mandatul i-a fost limitat în timp.
Remus Pricopie a preluat acest Proiect.

În emisiune, ministrul îmi face o declaraţie aparent şocantă:
O mare promovabilitate la examenele naţionale e un semnal de alarmă.
Da, pentru că un procent de promovabilitate peste media europeană destăinuie o slabă exigenţă la examenele naţionale.

Deşi în emisiune am rămas la această afirmaţie a ministrului, totuşi, chestiunea merită mai multe notiţe.
Una ar fi cea potrivit căreia examenul de Bacalaureat nu e numai un filtru pentru ca în maturitate să nu treacă analfabeţii, dar şi un moment de viitor, care-i poate face pe elevi să înveţe pentru a-l trece.

Cu toţii sîntem recunoscători la maturitate profesorilor care au manifestat existenţa la disciplina lor. La vremea copilăriei şi adolescenţei muream după profesorii de treabă, pentru orele cărora nu trebuia să învăţăm şi-i uram pe cei aspri.
Abia la maturitate, cînd ai nevoie de cunoştinţele din şcoală, conştientizezi cît de bun a fost profesorul rău.

2. Suntem în ianuarie 1913.
Tensiunea dintre România şi Bulgaria creşte de la o zi la alta.

În memoriile sale, tipărite sub titlul „Patru decenii în serviciul Casei Regale a României“, Eugeniu Buhman transcrie efectele surprinzătoare ale acestei tensiuni în rîndurile populaţiei băştinase:

„Pentru a da o imagine de starea nervoasă a populaţiei noastre din acele zile, e destul să pomenesc de diversele ştiri publicate în ziare, mai ales în cele din Moldova, despre zborul unor avioane care se văd noaptea cu farurile aprinse străbătînd unele regiuni. Cum aceste ştiri au persistat să apară, s-au făcut oarecare observaţiuni şi s-a dovedit că avionul luminos nu era decît planeta Venus ce are în această lună o deosebită luminozitate”.

De observat că nici ziarele nu sunt mai breze decît bravii locuitori ai ţinuturilor moldoveneşti.

3. Mă amuză gestul prin care România Mică îşi proclamă neutralitatea, în 1875, cînd debutează războiul ruso-turc.
Mă amuză, deoarece aşa s-a întîmplat şi în 1914 şi în 1939.
România (Mică sau Mare) stă pe margine, aşteptînd să vadă înspre ce tabără se înclină balanţa.

4. Am stat de vorbă la o cafea, nu demult, cu un senator PNL dintr-un județ al țării. Nu-i dau numele pentru a nu-i face probleme cu conducerea PNL, ostilă oricărei relații a Liberalilor cu subsemnatul.
Interlocutorul meu a făcut rost de un fond european pentru reabilitarea conacelor din judeţ.
Îmi povesteşte, apoi, despre aceste conace, mărturii ale boierilor din partea locului, unele concepute de arhitecţi celebri, lăsate în paragină de ani întregi.

Ca de obicei, o idee a altuia mă face să scapăr şi să iau foc.
Da, îi zic, un motiv de complex de inferioritate al nostru faţă de Occident e absenţa unei boierimi care să fi construit ceva menit a rămîne după ei.

Noi însă am avut o aristocraţie specifică. Nu conţi, nu contese, nu marchizi, dar în privinţa averii în stare să concureze cu aristocraţii din Europa zisă şi luminată.
O dovedesc nu doar conacele, dar şi clădirile vechi din Bucureşti.

N-ar strica o campanie naţională de redescoperire a moştenirii burghezo-moşiereşti.
Aceasta, deoarece, istoriografia noastră, forţoasă în anii comunismului, a cercetat doar trecutul de luptă al clasei muncitoare.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

14 comentarii pentru articolul „Spiru Haret – strălucitul exemplu al unui ministru care a avut un Proiect”

  • LA MULTI ANI BINECUVANTATI CU SANATATE, IMPLINIRI A TOT CE VA DORITI !!!
    Cu deosebit respect !

  • STIMATE DOMNULE ION CRISTOIU,
    Doresc să vă urez „LA MULȚI ANI !”.
    Cu deosebită considerație, scriitoarea prof.dr. CORNELIA PĂUN HEINZEL

  • La multi ani, Ion Cristoiu..!

  • STIMATE DOMNULE ION CRISTOIU,
    Doresc să vă urez „LA MULȚI ANI !”, eu consider că sunteți cel mai remarcabil, cel mai reprezentativ jurnalist ai ultimilor treizeci de ani, din România.
    Cu deosebită considerație, scriitoarea prof.dr. CORNELIA PĂUN HEINZEL

  • La Multi Ani, Maestre !!!
    Cu stima ❗

  • LA MULTI ANI, MAESTRE!

  • În Japonia, acum câțiva ani, a funcționat o gară doar pentru că o elevă trebuia să ajungă la liceu în fiecare zi. După ce eleva a terminat liceul, s-a închis gara. Trenul nu mai făcea oprire în acea stație. Asta înseamnă să faci educație de esență, nu de fațadă. Distrugerea învățământului românesc a început odată cu măsurarea eficienței actului didactic prin norma promovați-repetenți. De atunci totul e în cădere liberă.

  • pe vremurile astea ori vorbesti limba Naturii, ori paia a Artificialului.

    ‘sa traim pe romaneste’ se mai poate daca si numai daca ‘traitul pe romaneste’ este ori armonizat cu Natura, ori armonizat cu Artificialul.

    natiile, oricare ar fi ele, mai pot trai pe propria limba daca si numai daca esenta dinamicilor acestor natii s-a dovedit in armonie cu Natura.
    oricum altfel ele se vor stinge, focul care se va aprinde din Cenusa natiei fiind unul care va dinamiza Artificialul.

    roman fiind, daca dorinta ta e sa fii nationalist, atunci ea ti se implineste armonizandu-ti ecuatia de miscare cu cea a Naturii.
    pe vremurile aseta mai poti fi nationalist daca si numai daca esti un ‘produs Natural…pur’, insa…ai toaaaata libertatea sa fii!:)), oricine s-ar afla in opozitie cu tine s-ar afla in opozitie cu Natura…, or…un asa aliat…e ceva!, nu-i asa?:))

  • Inaintasii nostri, precum acest SPIRU HARET au contribuit la educarea poporului in spiritul limbii romane, a cultivarii istoriei si valorilor noatre nationale, a asigurat alfabetizarea majoritatii personalului clerical ortodox ce se afla in lacasurile de cult, a asigurat formartea viitorului acestei natiuni, care mai tarziu prin actul de la unire de la 01 decembrie 1918 a consemnat faurirea statului national Roman.
    Nici nu exista termeni de comparatie intre ce a facut SPIRU HARET – ministrul scoalelor cu personajele propulsate dupa asa zisa revolutie de la 1989.
    Ca idee inclusiv actualul ministru al educatiei, acest Campeanu ar trebui sa fie intrebat ce interes are ca romanii sa nu fie educati in spiritul istoriei nationale, al cunoasterii elementare a limbii latine, a ceea ce inseamna in limba latina ministru – tradusa in limba romana, sau ce explicatie ne da dumnealui pentru desfiintarea limbii latine din curicula scolara !!

    • @adrian
      nationalismul a expirat.

      pe vremurile astea…ori esti la brat cu Natura, ori esti la brat cu Artificialul.

      insa…exista si natii care si-au ridicat temelia, poate chiar cu mii de ani in urma, in armonie cu Natura,
      prin urmare, in cazul acestora, sa fii pe vremurile astea la brat cu Natura e tot una cu a fi…la brat cu natia ta,
      insa ‘ce se cere’ e clar-cristal:
      ori in armonie cu Artificialul, ori cu Natura.

      asta ne spune si cam care e dinamica natiilor, pe planeta. alea care au temelia in armonie cu Natura ar putea sa dainuiasca inclusiv pe ‘vremea Artificialului’, in cazul celorlalte probabilitatea de a imbratisa Artificialul fiind olecut…de partea ailalta a parleazului…
      – e mai importanta istoria neamului traita la brat cu Natura, decit ‘istoria nationala’,
      …spre ex ce poate fi mai consistent, din punct de vedere al istoriei neamului petrecuta la brat cu Natura, decat a intelege natura armonioasa a datinilor, traditiilor si obiceiurilor rinduite…de batrani de-a lungul timpului…?
      ne putem cunoaste neamul, cunoscindu ne esenta, lipsindu ne de cunoasterea rinduielilor care au fost sadite in adancul datinilor, traditiilor si obiceiurilor?!

      in cazul neamului nostru…sa fii la brat cu Natura e tot una cu a fi nationalist:)), pentru ca natia asta, de-a lungul vremurilor, cu asta s-a preocupat, cu armonizarea ei cu Natura. dupa puteri!, nimic de zis, insa privind spre rinduielile Batranilor…se pare ca au fost Gradinari priceputi, ca natia si a perpetuat manifestarea dincolo de trecerea timpului…

  • doar un alt ‘Spiru Harett’ mai poate reforma invatamantul, azi.

    Marea Revolutie inlocuieste ‘acumularea de cunostinte’ cu ‘asamblarea lor’.
    ‘Stiinta Asamblarii’ e cea care ar trebui sa stea la temelia sistemului de invatamant, azi, pentru ca ‘acumularea de cunostinte’ e un produs expirat.
    ‘acumularea de cunostinte’ a devenit un efect, ‘asamblarea intr un intreg’ fiind cauza.

    Marea Revolutie face trecerea de la cauza-efect la efect-cauza, chiar daca ea o infaptuieste in mod artificial, generatorul logicii inverse cu care opereaza Civilizatia fiind Computerul Cuantic…care creste ca Fat-Frumos, papand sutele de mii de ani ca…popcornul…

    ‘logica inversa’ e esenta Stiintei Asamblarii, iar Dinamica Fibonacci este seva ei.

    invatamantul se desparte in superpozitii,
    una va urma calea Artificializarii, iar cealalta se va adanci in studiul Naturii,
    una va avea ca tinta independenta fata de Natura, cealalta va cauta armonia cu Natura.

    insa…pesemne ca toare astea se vor intampla atunci cind chiar oamenii se vor despleti in superpozitii, unii indragind Artificialul, iar altii ramanand la brat cu Natura.
    momentan, iar asta se poate vedea deja, unii oameni…se contrazic singurei. sint si de partea Naturii, insa si inversunati impotriva ei.
    cel mai probabil…Catalizatorii isi vor adanci reactivitatea, astfel incat oamenii sa se imbarce inspre una din cele doua destinatii posibile.
    deci mai inainte de orice altceva…in Lumea Mare vor descaleca noi Provocari, mai dihai ca astea de pina acusica…

    moment in care se prea poate sa rasara si…noul ‘Spiru Haret’, insa om vedea a careia dintre superpozitii ii e odrasla:))

  • Amintim de Spiru Haret, ministrul invatamantului si un Proiect, de deschidere de scoli. De ce nu vorbim si sa luam atitudine fata de „proiectul de inchidere de scoli promovat de ministrul Campeanu. Cum este posibil sa inchizi o scoala intr-o localitate unde incidenta covid este mica sau zero, 4 din 10 profesori sunt vaccinati si 200 de elevi stau acasa, sa se prosteasca? Copii sunt condamnati, dar cei care decid nu vor fi executati candva de crima.

    • LA MULȚI ANI ! pentru cel mai remarcabil, cel mai reprezentativ jurnalist al ultimelor trei decenii, din România.
      Cu deosebită considerație, scriitoare
      prof.dr. CORNELIA PĂUN HEINZEL

  • Da, cind vine vorba de „mosteniri” s-au facut greseli, unele intentionate, altele din ignoranta si prostie… dar in linii mari,cind vine vorba de scoala si educatie care sa nu se limiteze doat la cei 7 ani de acasa, cred ca s-a depus efort la nivel de conducere a tarii ca sa includa in sistemul de invatamint pe fiecare copil din tara. Asta e ceva ce nu poate fi ignorat. Mai mult, s-a creat un sistem de asa natura ca atunci cind capu’ nu-l ajuta pe elev la matematica, istorie, biologie etc, sa aiba totusi sansa sa faca ceva in viata.De aia au fost facute scoli profesionale, sau cursuri post-liceale pt cei ce nu puteau urma o forma de invatamint superior. Azi e jale. Ce spun, spun din punctul meu de vedere, nu ma astept sa-mi dea cineva dreptate, nu ma astept ca cineva sa fie de acord cu ce cred eu, dar consider ca Funeriu e un exemplu bun de idiot national cu viziune zero, intelegere a ce inseamna invatamint egala zero barat.Acest tupeist ordinar a distrus peste 1100 de scoli pe motive finaciare. Sint de acord ca in orice domeniu trebuie sa organizezi economic si eficient, dar cind le iei pe amindoua afara din context si inchizi scoli iar copiii n-au decit sa mearga pe jos, cu caruta, cu rata sau cum or putea, e, aia nu mai e in ordine. Indiferent cum e vazuta perioada ’65 – ’89, repet, din punctul meu de vedere, statul a lucrat serios la programele scolare,modul de notare si examinare al elevilor,modul de admitere la liceu si facultate. Sistemul nu permitea ca vreun copil sa nu aiba acces la scoala. Azi se doreste PE FATA si se face campanie intr-un mod meschin astfel incit sa se ajunga la analfabetizare in masa. AM spus de acum citiva ani,inainte de pandelie, ca la felul cum se invata in strainatate,in vest in principal,e clar ca se vrea raspindit sistemul lor pe intreg Pamintul. Tot ce am vazut in vest referitor la scoala, duce spre standardizarea sistemului de invatamit pe toata planeta. Nu spuneti ca e imposibil, NU E, e doar chestiune de timp.Cum Adolf facute planuri sa exploateze gazele si petroul romanesc pina in 2050 parca, asa si azi cu tarile care vor musai sa fie deasupra celorlalti…adica au planuri pe zeci de ani pt fiecare parte a lumii.Nu, nu e nicio teorie a conspiratiei, nu e impresie, nu e zvon sau birfa, e simplu REALITATE. CIne crede ca scoala in vest e buna, inseamna ca nu intelege nimic din ce se intimpla cu adevarat in scolile vestice. Aici in vest s epune accent pe obedienta, copiii invata mult de capu’ lor, mai bine zis sint pusi sa invete singuri sub diverse pretexte, adevarul fiind ca profesorii aici sint niste putori ordinare, nepregatiti cu toate diplomele cu care se lauda ei ca au obtinut ca sa „faca”pe profesorii. Uite un exemplu: aici matematica se face din an in paste. Poti sa faci matematica un semestru, apoi pauza semestrul urmator, vine vacanta de vara si incepi clasa urmatoare in acelasi stil. Unde mama,mamelor,mamiticilor masii ati auzit sa se faca in Romania cursul de matematica in halul asta?Dupa creierul lui Funeriu de exemplu, asa ar trebui ca sa fim si noi in rind cu vestul. Realitatea insa arata cum elevii vestici sint tufe, copiii urasc matematica,o considera foarte grea si greu de inteles. De ce? CANCI programa scolara aici in vest, aici profesorii au „guidelines” – poti sa faci scoala intr-un oras si ajungi cu cursul de matematica la fractii, apoi te muti in alt oras si copilul merge tot in clasa a cincea da’ la noua scoala inca se lupta cu tabla inmultirii, adunari si scaderi, mai au pina sa ajunga la fractii.Daca elevii unei clase nu se descurca bine la un subiect, profesorul nu merge mai departe, ii tine pe toti pe loc in speranta ca pina la urma toata clasa va intelege subiectul ala. El, profesorul nu se implica sa ajute pe ala care nu intelege, prefera sa tina toata clasa pe loc, asta e solutia lor.N-am loc sa scriu aici toate stupiditatile facute in sistemul de invatamint vestic, dar sa stiti ca scoala din ROMANIA , asa distrusa cum e, inca e mai buna decit scoala vestica. Inca o „anomalie” ca sa zic asa…in vest termini liceul, nu dai bac, nu dai nimic, dai un fel de teza pe care ei(vesticii) o numesc pompos „examen”.Nu e nici un examen, e mai usor decit o teza daca de elevi in Romania…in sfirsit, termini liceul aici in vest si te inscrii la facultate. Esti acceptat imediat, platesti taxa si incepi facultatea – nu-ti cere nimeni, NIMENI, nu-ti cere diploma de liceu sa dovedesti ca ai facut un liceu, nu te intreba nimeni c enote ai obtinut, singurul criteriu e bazat pe taxa si daca ai banii sau nu…daca nu, te imprumuti la banca, adica devii dator ca student inainte sa si incepi vreun curs”superior”…diploma de la liceu, daca ai facut liceul, poate sa-ti fie inminata si-un an mai tirziu de la data absolvirii liceului…ce sistem viseaza ai nostrii, doar astia plecati dupa ’89 si care au copii la scoala vestica va pot descrie cu lux de amanunte cum functioneaza „educatia” la altii.Eu nu am sa inteleg niciodata,niciodata, de ce in Romania se vrea copierea, imitarea unor sisteme straine, mai ales ca noi am avut o scoala serioasa???DE CE? Una e sa adaptezi programele scolare la timpul prezent, sa scoti subiecte inutile, sa le inlocuiesti cu ceva concret sau care e cu adevarat educativ, dar altfel de ce sa distrugi ce ai ca sa introduci ceva ce habar n-ai cum functioneaz ain realitate…ce-i asta?Alt experiment? Ca asa pare, repet,nu e teoria conspiratiei, mai degraba e „teoria constipatiei mintale” de care sufera aia care vor sa fie politicieni si vor musai sa fie numiti ministrii la invatamint. Sint atit de multe elemente de mentionat si discutat cind vine vorba de invatamint, din pacate nu am incredere in nici unul dintre ministrii de dupa ’89, iar la ce poame sint acum in politica, nu vad decit dezastru pe linie – incompetenta acestor disperati dupa fotoliu de ministru al invatamintului si lipsa lor de intelegere a itzelor sistemului, incapacitatea lor de a porni o analiza cu cap si coada a sistemului de invatamint te dezarmeaza pur si simplu, te lasa fara grai. La inspectorate nu mai sint oamenii de altadata. Nu erau toti perfecti, erau mere putrede si inainte de’89, dar erau tinuti deoparte, nu faceau ei ce vroiau.Azi e haos, numai tzopirlance si tzopirlani, daca mergi la ISMB ti se face greata de cite tzaztisme te lovesti si de felul cum se prezinta „duamnele” inspectoare, e vai de capu’ lor, niste proaste infatuate, cu machiaj strident, unghii de plastic de-un kilometru, deabea isi tin tzigara intre degete, hiriite de la tigari si cite cafele baga in eleti se face greata cind vezi cine coordoneaza sistemul de invatamint. Eu as matura cu toti inspectorasii astia pe jos, fara exceptie, au ajuns numai pile si pilisoare fara nicio legatura cu ideea de invatamint. Daca-i iei pe oricare dintre inspectorasii de azi si-i pui sa predea o ara la clasa, te iei cu miinile de fund si sari in sus, la propriu…sint atit de nepregatiti, habar n-au de metode de predare, cum sa faci educatia un sistem performant cind ai asa ceva in sistem??????????? Uitati-va la herr ciolhanis si poama aia de nevasta pe care o are…astia doi cica sint profesori…ce-or intelege elevii la orele predate de ei????Daca s-ar putea publica adevarul, nu laudele prostesi fara sens…As scrie despre invatamint fara oprire, din pacate e ca vorba aia”iti racesti gura degeaba”…se va ajunge cum vrea vestul, totul standardizat, de aia sub pretext de pandelie(pt ca nu e altceva decit pandelie curata), copiii vor incepe sa faca scoala mai mult pe internet. Asta va da posibilitatea ca orice copil de pe planeta asta sa se inscrie la o forma de invatamint care nu e neaparat din tara unde locuieste copilul. Cred ca se va ajunge la fel si fel de acorduri intre tari asa incit scoala facuta intr-o tara sa fie rcunoascuta egal in alte tari, sa nu s emai ceara echivalari, recunoasteri etc.VA fi un pic mai greu cu China, Rusia< coreea(N si S), dar treptat se vor schimba lucrurile si acolo, deja in unele scoli s-a introdus (la alegere bineinteles, pai cum sa prinzi mustele mai usor?Cu zahar sau cu otet?) studierea limbii chineza (mandarina si cantoneza), rusa e considerata limba "exotica" fie ca va vine sa credeti sau nu, traducatorii sint platiti gras daca stiu rusa, si-n paralele cu toata zbenguiala asta, se studiaza la greu englezaaaa.
    Apropos de punctele unde faceti referire la istorie ca sa zic asa, chiar azi ma uitam la diverse articole despre istoria familiei regale din Romania…cred ca ni se baga-n cap numai prostii cu rolul avut de familia asta…daca citesc printre rinduri, vestu' ne-a pricopsit cu ei, si tot vestul a avut un plan clar cu cele trei zone romanesti (Transilvania, Moldova si tara Romaneasca). Daca dau atentie la cine si ce rol a avut si nu imi blochez creierii doar pe laudele aduse de istorici, sa dea sfintii daca nu-s niste oportunisti care sufereu dupa bogatii si onoruri. Vad ca au disparut de pe internet niste articole mai vechi despre Bran de exemplu, castelul Bran a fost revendicat de urmasii Principesei Ileana…pai de unde si pina unde?Era un articol vechi in care un istoric spunea ca statul roman a dat Castelul Bran spre folosinta, ATENTIE, "SPRE FOLOSINTA", dupa dorinta reginei Maria, pe durata vietii reginei Maria… Pai daca e adevarata aceasta afirmatie, daca e scrisa in vreun document al vremii, cum Doamne iarta-ma si pazeste a fost lasat mostenire si e revendicat de urmasii,urmasilor si tot asa?????Dupa abdicarea lui Mihai, statul roman a platit ex-regelui niste despagubiri, la vremea aceea…la fel si altor membri ai acestei familii ex-regale…daca e adevarat, ce-au revendicat ei supa'89, cu ce drept????E asa un talmes-balmesh cu retrocedarile astea ca te iei cu miinile de cap,cred ca se minte grosolan…apropos de asa zisele bijuterii ale familiei ex-regale: coroana reginei Maria a fost comandata de Parlamentul Romaniei. Nu stiu, de aia intreb si nici nu inteleg de pe internet, a cui e de fapt coroana asta? Daca-i comandata de Parlamentul Romaniei de atunci (1922), bijuteria e considerata patrimoniu romanesc? A fost facuta si asta cadou reginei Maria..sau nu? Tot ce gasesc scris despre asta e ca exponatul il poti vedea la Muzeul de Istorie…bine, bine, dar al cui e?Al tarii?Sau e inchiriata biruteria de catre Muzeul de Istorie ca s-o poata expune pt vizitatori?Nu e clar, sau n-am gasit eu suficiente informatii…de ce acest amanunt. Pt ca incep sa am convingerea ca s-a exagerat pina si rolul reginei Maria in ce-a fost la vremea aia. Jocurile erau facute, interesele in zona erau clare pt cei ce conduceau Europa si lumea la vremea aia. Profilul pe care il fac unii acestei regine, nu se potriveste cu actiunile prezentate. Se stie ca istoria e scrisa de cine-i la putere la un moment dat, dar istoria odata scrisa, e mai greu s-o schimbi, dimpotriva, incep sa cred ca unora chiar le place sa "infloreasca" scrierile din trecut si vin ei cu "dovezi noi". Cred ca aceatsa femeie a fost un fel de pion mai degraba, oricita istorie a Romaniei ar fi invatat, s-a scris ca atunci cind s-a intilnit prima oara cu ilustrul ei viitor sot, ea avea 15 ani si habar n-avea unde-i Romania pe harta.Apoi dupa ce s-a casatorit, multi ani mai tirziu a plecat in vizita in Europa si s-a oprit si prin Anglia unde a fost foarte incintata ca i s-a facut o primire regala, in cuvintele ei "asa cum i se cuvenea"…or eu m-am timpit iremediabil, or daca ma apuc sa sap in "analele" vremii o sa ajung la concluzia ca unii cistiga bani din carti facute pe subiectul familiei regale a Romaniei si ca de fapt, membrii acestei familii daca nu erau regi in Romania, erau uitati in istoria vremii ca nemuri de neam regesc englezesc, nemtesc, grecesc, rusesc etc….Incep sa cred ca pina si pozele de atunci sint echivalentul a ce numi PR azi, si povestile si istrioarele cu care ni s eimpuie capu', incep sa cred ca-s croite in jurul unui mic simbure de adevar, iar altele sint "facaturi", umpluturi ca sa dea bine la supusii vremurilor de atunci….Doamne iarta-ma daca bat cimpii, da' pt mine politica e cea mai mare curva posibila, o tirfa ordinara, iar politicienii sint locatarii din bordelul numit "politica", asa ca daca azi politicienii se poarta in halul in care se poarta, cum as putea sa cred ca la 1800,1900 ar fi fost altfel?Ba cred ca a fost si mai rau decit azi cind vine vorba de interese, politica, politicieni, conducatori.Cred ca jaful in patrimoniul Romaniei e atit de adinc, ca mi-e si frica sa mai pun doua idei cap la cap…Domnule Cristoiu, daca aveti carti pe tema unor traznai scrise aici, sau persoane care cunosc istoria
    altfel decit ce vedem scris sau se invata la scoala, poate scrieti ceva cu cap si coada pe una din ideile astea…Nu intru si-n alte detalii legate de bijuurile familiei regale(alte bijuterii, pe linga coroana amintita), ca aia chiar m-a lasat tzutz…e totul pe internet,la vedere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *