Vă mulțumim că ne-ați fost alături și în anul care a trecut, continuăm împreună! Vă dorim sănătate, fericire și noroc. La mulți ani! Echipa cristoiublog

SUA se consideră superputere mondială, însă Nestlé o lasă fără apă

Rețeaua de râuri limpezi care formează Strawberry Creek din California curge pe versantul unui munte abrupt și stâncos dintr-o pădure națională, la doar două ore est de Los Angeles. Hopa, m-am încurcat, curgea, acum este doar o tristă amintire a ceea ce a fost. Nestlé a furat 45 de milioane de galoane de apă pură de izvor din acest pârâu și a îmbuteliat-o sub eticheta Arrowhead Water. Deși se află pe un teren federal, gigantul elvețian al apei îmbuteliate nu a plătit practic nimic Serviciului Forestier al SUA și statului, dar a profitat din plin. Vânzările mondiale ale Nestlé Waters în 2018 au depășit 8,8 miliarde de dolari. Conservatorii spun că unele albii de pârâuri din zonă sunt acum complet uscate, iar apele care odinioară curgeau învolburate au rămas doar o tristă amintire. Serviciul Forestier a stabilit recent că activitățile Nestlé au lăsat Strawberry Creek „deteriorat”, în timp ce „extracția actuală de apă anihilează resursele de apă de suprafață”.

Strawberry Creek este o zonă emblematică pentru luptele intense și complexe pentru apă care se desfășoară în întreaga națiune între Nestlé, opoziția populară și oficialii guvernamentali. Miza este controlul total al rezervei de apă dulce a națiunii și profituri de miliarde de euro, deoarece Nestlé îmbuteliază apa Americii și o vinde înapoi în flacoane de plastic. Cei din opoziție, cum ar fi Amanda Frye, autoare și nutriționistă, văd din ce în ce mai mult Nestlé drept o corporație ticăloasă, motivată de lăcomie. „Aceștia sunt oameni care vor doar să facă bani, dar au secat deja partea superioară a Strawberry Creek și au făcut mult rău. Sunt o corporație străină care ne ia resursele naturale, ceea ce face ca situația să fie și mai gravă”, a spus ea. Criticii caracterizează Nestlé drept o companie de apă „prădătoare”, care vizează comunitățile aflate în dificultate cu promisiuni de locuri de muncă, uneori exagerate, în timp ce folosește o varietate de strategii ieftine, cum ar fi donațiile către cercetașii locali, pentru a câștiga încrederea oficialilor din orașele mici care dețin cheile izvoarelor valoroase. Cheltuielile sale pentru lobby și contribuții pentru campanii electorale la nivel federal și de stat se ridică la milioane de euro anual, ușa rotativă dintre companie și guvern se rotește perpetuu și întreține relații confortabile cu oficiali federali, de la Serviciul Forestier până la administrația Trump, iar acum Biden. Astfel de tactici sunt în parte ceea ce se află în spatele deciziei Serviciului Forestier Strawberry Creek de a permite Nestlé să extragă apă de pe terenurile federale, a subliniat Michael O’Heaney, directorul grupului ecologist Story of Stuff Project, cu sediul la Berkeley, care a intentat un proces pentru a opri Nestlé. Vin către dumneavoastră cu o întrebare. Ar trebui ca apa să fie comercializată și vândută de către industria privată sau este un drept uman de bază? „Nestlé vorbește despre beneficiile comune și despre „Suntem aici pentru comunități”, dar când vezi cum operează pe teren, îți dai seama că sunt doar minciuni, fiindcă sunt foarte pricepuți în a se împrieteni cu legiuitorii, cu oficialii de stat și în a obține ceea ce vor”, a spus O’Heaney. Nestlé Waters, care deține 51 de mărci, inclusiv Ice Mountain, Poland Spring și Zephyrhills, vede o realitate mult diferită. Se prezintă ca un administrator responsabil al apei din America și drept o companie ecologică de „hidratare sănătoasă”, care urmărește să salveze rezervele de apă dulce din lume. Se autointitulează un creator de locuri de muncă care investește masiv în municipalitățile locale și spune că îmbuteliază o cantitate infimă din apa națiunii.

Această companie acționează pe întreg teritoriul SUA. Nestlé a susținut că drepturile sale asupra apei de izvor din California datează din 1865. Însă, o investigație din 2017 a descoperit că Nestlé lua mult mai mult decât îi revenea. Anul trecut, compania a extras aproximativ 58 de milioane de galoane, depășind cu mult cele 2,3 milioane de galoane pe an pe care le putea revendica în mod valabil, potrivit raportului. Nestlé a absorbit, în medie, de 25 de ori mai multă apă decât ar avea dreptul, de pe întreg teritoriul SUA, potrivit Story of Stuff Project, un grup de mediu care luptă de ani de zile pentru a opri operațiunile companiei de apă îmbuteliată din California. În plus, Nestlé plătește 200 de dolari pe an pentru a îmbutelia apă în apropiere de Flint, unde apa este nepotabilă. În timp ce Flint se luptă cu o criză a apei, la doar două ore distanță, gigantul băuturilor pompează în flacoane de plastic de aproape 100.000 de ori mai mult decât consumă în medie un locuitor din Michigan. De asemenea, apele albastre și cristaline de la Ginnie Springs sunt de mult timp prețuite prin șirul de perle care străjuiesc pitorescul râu Santa Fe din Florida, un loc de joacă pentru pasionații de sporturi nautice și un refugiu critic, din punct de vedere ecologic, pentru numeroasele specii de broaște țestoase, care își fac cuiburile pe malurile sale. Însă, Nestle Waters North America va putea crește capacitatea de îmbuteliere la aproape un milion de galoane de apă pe zi din zona Ginnie Springs, după ce o autorizație a fost aprobată în luna februarie a acestui an, în ciuda obiecțiilor opozanților care au spus că acest lucru va degrada izvoarele naturale și râurile din stat.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii