Coordonatorul campaniei de vaccinare, Valeriu Gheorghiță, a explicat, marți, într-o conferință de presă, care este strategia pentru etapa a doua de vaccinare:
„Pentru etapa a doua sunt identificate și vor fi operaționalizate 750 de centre, dintre care, așa cum am spus, circa 100 de centre rămân deja din centrele din unitățile medicale. Aceste 750 de centre vor avea circa 1.766 de puncte de vaccinare, ceea ce vor asigura la capacitate maximă peste 100.000 de persoane care se pot vaccina în fiecare zi. Din acest punct de vedere, am identificat categoriile de boli cronice pentru etapa a doua. Pe lângă persoanele cu vârsta peste 65 de ani, vorbim de persoane care sunt diagnosticate cu diabet zaharat, persoane cu obezitate, persoane cu boli cardiovasculare cronice, cu boli cronice renale, cu boli pulmonare cronice, persoane cu afecțiuni oncologice, persoane cu boli autoimune, de asemenea persoanele cu imunodepresii, atât prin boli sau prin tratamente, și inclusiv persoanele cu infecției HIV/SIDA.
În ceea ce privește modalitatea de programare, platforma va fi gata pe data de 15 ianuarie. De la ora 3:00 se va putea începe programarea persoanelor pentru etapa a doua în centrele de vaccinare, care vor fi pregătite. Modalitatea de programare va fi pentru persoanele cu vârsta peste 65 de ani. Programarea se poate face individual, se poate face prin medicul de familie, se poate face prin serviciile de call-center, și aici ca noutate vom avea un număr unic la nivel național, pe care vi-l pot şi spune 021.4144425. Practic, sunând la acest număr apelurile vor fi preluate în cele 42 de call-centere distribuite la nivelul fiecărui județ. O altă modalitate de programare: prin Direcția de Asistență Socială din primării sau prin intermediul aparținătorilor, care pot să creeze, să își facă cont şi să înscrie până la maxim 10 persoane dintre aparținători din familie. Pentru persoanele care sunt în evidență cu boli cronice sub vârsta de 65 de ani, programarea se face în mod corect prin medicul de familie. Dacă persoana respectivă nu are acces la un medic de familie sau nu are medic de familie, se poate face programare prin serviciul de call-center individual, pe pagina web, prin Direcția de Asistență Socială sau, la fel, prin intermediul aparținătorilor. De asemenea, pentru persoanele care deservesc activități esențiale, programarea se face prin angajator și, de asemenea, atunci când angajatorul înscrie persoanele pe care le are angajate sau un contract de prestări pentru acele activități esențiale, beneficiarul poate să își stabilească, după ce este validat de angajator, ziua și centrul unde vrea să meargă să se vaccineze. Ceea ce este, din punctul nostru de vedere, oferă o libertate în a alege centrul și ziua la care vrei să te vaccinezi”.