Referitor la cerința doamnei ministru a Educației și Cercetării, adresată inspectoratelor școlare, care prevede o reducere a orelor din programa școlară, am un punct de vedere total diferit.
Legislația oferă autorităților locale posibilitatea de a coordona școlile și de a organiza rețeaua școlară. Solicit doamnei ministru a Educației și Cercetării să renunțe la această măsură ineficientă și necontestată până acum de cei din teritoriu. În teritoriu nu au decât subordonați politic, și, din păcate, un subordonat politic nu se va opune niciunei inițiative pornite de la un superior.
Ar fi bine ca doamna ministru să întrebe specialiștii responsabili din învățământ (o spun din perspectiva celui care a fost și este preocupat de învățământ). Afirm cu toată convingerea că următoarea etapă a evoluției omenirii și, în mod special a României este învățământul, cercetarea tehnologică și tot ceea ce înseamnă dezvoltarea IT-ului.
Consider că este normal ca în școlile cu profil real să nu fie tăiate orele de fizică, matematică și mai ales cele de tehnologie. Există suficient balast în programele școlare care plictisesc copiii și care ar putea fi scos cu ușurință. Principala preocupare ar trebui să fie stârnirea interesului elevilor pentru învățare pentru formare și pentru cunoaștere.
Reducerea orelor de tehnologie cu orice chip este o mare greșeală, din punctul meu de vedere, mai ales acum, când vorbim de lipsa forței de muncă calificată în ceea ce privește serviciile publice; o greșeală la fel de mare ca și desființarea școlilor de arte și meserii.
Eu mă aflu în situația de a reface școlile de artă și meserii și caut o măsură legislativă care să protejeze forța de muncă și elevii pe care trebuie să-i reținem o perioadă suficientă în țară, astfel încât să nu devină slugi în concernele de afară.
Cu o asemenea măsuri luate la întâmplare, mulți copii vor ajunge în situația în care vor crede că școala chiar a devenit o instituție facultativă, iar educația de prisos.
(Sursa: Pagina Dorin Florea)
Slabirea educatiei este una din marile cauze pentru care Omenirea a ajuns in fundatura in care se chinuie in prezent.