Invatamantul on line are dezavantaje mari mai ales pentru copii, care nu stiu sa isi capteze atentia pentru mult timp si cu care interactiunea si feedback-ul vor fi limitate. Pentru actul invatarii, on line ul va fi si este un regres. Nu intamplator multi parinti iau in calcul home schoolingul, adica sa ne organizam pe furis mai multi, sa platim un educator care sa faca scoala cu ei in casa unuia dintre noi.
Si nici macar in on line nu vor putea fi toti copiii. Copiii din mediile defavorizate vor fi si mai defavorizati. Nu vor avea camera lor, numai a lor, pentru liniste ( daca mai au 2-3-4 frati, s a terminat), nu vor avea laptop, nu va fi nimeni langa ei sa ii ajute.
Nu stiu ce ma revolta mai tare, dezastrul din invatamant sau pasivitatea fata de cauza principala pentru care se intampla toate astea, adica gestionarea COVID.
In ce tara tot ce tine de COVID este secretizat? Nu mai avem acces nici macar la comorbiditatilor celor decedati, nu avem acces la nimic in privinta ratei mortalitatii in tara prin comparatie cu tarile UE. In ce tara numele expertilor care iau decizii pe COVID este secretizat? Noi nu stim cine se ocupa la modul real de aceasta pandemie, dar acceptam la orbii orice forma de interventie haotica. Arafat stie ce inseamna sa scoti din circuit creierul unui copil timp de un an? Il intereseaza pe el la modul real asta?
Sunt sase luni in care copiii nu au mai fost expusi la efort intelectual sustinut. Intr o perioada de formare, cand creierul lor e setat sa descopere informatii noi, sa le inmagazineze, sa fac conexiuni logice, sa intrebe ce nu inteleg. Urmatoarele trei luni exista riscul major sa fie la fel. Creierul este ca orice muschi, nu ai facut exercitii cu el, s a atrofiat.
Cine va plati pentru acest dezastru pe termen lung care acum este incurajat si sustinut prosteste? Cine?
(Sursa: Pagina Sidonia Bogdan)