Urmează o postare lungă despre situația cu Facebook și Google în Australia. Bun, dacă nu știți, vă informez eu că în Australia, producătorii de conținut au cerut bani de la fb, iar fb a blocat linkurile lor pe platoformă. Google, la rândul său, a blocat motorul de căutare pe acolo, publisherii au de partea lor guvernul.
Situația e cam așa: noi, producătorii de conținut (fie ca sunt știri, poze mișto, etc) suntem cam șantajați de algoritmul fb care ne taie reachul dacă nu plătim boost. Producătorul auto x, dă o mare felie din bugetul de publicitate ca să îi fie afișate ofertele pe fb. Booon! Lumea aici este deja pentru acest content, că acest content a făcut platforma mare, că dacă rămânea la stadiul de socializare, glitter și friends, se ducea după hi5. Bun, deci suntem în situația stupidă în care și eu, și producătorul x plătim la fb, eu ca să afișez contentul cu o mașină, ăla să afișeze oferta și asta unui public care e aici pentru noi.
Gândiți-vă la giganții ăștia social media că de fapt fac bani atât pe spinarea noastră (punând reclame între știri și info), dar și pe spinarea voastră (afișând reclame și vânzând baze de date cu preferințele voastre de consum)
Ajungem și la Google. Păi ce ar fi motorul de căutare google fără siteurile indexate acolo? Ar fi un motor de căutare pe care ai căuta, ce?
La Google am mai întâlnit și o problemă de moralitate, ei spun că sprijină contentul de calitate prin Google Media Initiative, o inițiativă prin care se aruncă mărunțiș unor siteuri de știri sau jurnaliști care vin cu proiecte extraordinare.
De ce spun mărunțiș? Pentru că sumele alea pălesc în comparație cu sumele aruncate spre creatorii de gunoi viral din YouTube, gunoi împins în fața utilizatorilor de un algoritm cel puțin dubios.
Deci, fiind convins că Facebook și Google fără linkuri de știri și contentul produs de noi ar fi la fel de atractive ca un deșert vara, îi susțin pe Australienii ăia care s-au luat la trântă cu niște giganți care au și așa prea multă putere. (Mistodie)
Lasă un răspuns