Majoritatea românilor consideră că situaţia generală a ţării este mai rea comparativ cu cea din urmă cu 30 de ani, potrivit rezultatelor unui sondaj INSCOP

Brazilia este lovită de cea mai mare criză de apă din ultimii 100 de ani

Seceta face ca unul dintre cele mai importante sisteme fluviale din Brazilia să devină imposibil de navigat, chestiune care face mai dificilă și mai costisitoare încercarea acestei mari puteri (și) în domeniul materiilor prime să transporte cereale și minereu de fier pe piețele globale. Bazinul râului Paraná din centrul Braziliei se confruntă cu cea mai gravă criză de apă din ultimii 100 de ani.

Al doilea cel mai mare sistem fluvial din America de Sud furnizează electricitate și apă pentru sudul industrializat al Braziliei și susține nivelul râurilor din țările vecine, unde seceta a îngreunat, de asemenea, navigația. Consecințele problemelor cu apa ale Braziliei se extind mult dincolo de granițele acestei națiuni din America Latină deoarece retragerea cursurilor de apă provoacă întreruperi ale lanțului de aprovizionare și blocaje în Argentina, cel mai mare transportator de făină de soia din lume, și în Paraguay. Brazilia este principalul exportator de soia, cafea și zahăr și al doilea mare furnizor de porumb și minereu de fier.

Sub-bazinul Tiete-Paraná, care transportă cereale și semințe oleaginoase din centura de culturi de top a Braziliei către terminalele de export, este aproape de a opri operațiunile, pentru prima dată de la ultima secetă severă din 2014, a declarat într-un interviu Luiz Rizzo Rocha, vicepreședinte al Federației Naționale a Companiilor de Navigație Fluvială. Nivelul apei, într-o porțiune cheie a căii navigabile cunoscută sub numele de Avanhandava, a scăzut sub nivelul minim necesar pentru navigație. Precipitațiile sub medie au creat blocaje, pentru al doilea an consecutiv, pe calea navigabilă Paraguay-Paraná, care este folosită de gigantul Vale SA, care exploatează minereul de fier, drept o alternativă de transport mai ieftină decât drumurile și calea ferată.

Transporturile sunt la cel mai scăzut nivel de când agenția braziliană de transport pe căi navigabile, cunoscută sub numele de Antaq, a început să colecteze date, în 2010. „Calea navigabilă Paraguay-Paraná riscă, de asemenea, să fie oprită din navigație”, a declarat José Renato Ribas Fialho, superintendentul Antaq pentru performanță, dezvoltare și sustenabilitate. Barjele transportă deja la o capacitate mai mică decât în urmă cu un an, ceea ce crește timpul și costurile de transport. Camioanele miniere supraîncarcă principala autostradă din regiune, iar accidentele sunt frecvente, potrivit lui Jesse do Carmo, președintele unui sindicat local al lucrătorilor minieri. Vale a subliniat că folosește nave cu pescaj redus pe râu și că transportă, de asemenea, minereul pe șosea și pe calea ferată într-un mod sigur și legal pentru a ajunge la clienții din Brazilia și din străinătate.

Râul Madeira din partea de sud a regiunii amazoniene se usucă, de asemenea. Calea navigabilă este utilizată pentru transportul cerealelor și al semințelor oleaginoase. Transportes Bertolini, o companie de logistică de top care operează pe Madeira, intenționează să reducă încărcăturile cu o lună mai devreme decât în sezonul secetos de anul trecut. Situația va fi critică în perioada de vârf a sezonului secetos, când se preconizează că barjele o să fie utilizate la jumătate din capacitate.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

A apărut cartea „Decembrie 1989. Un talmeș-balmeș bine regizat”

După ani și ani de documentări, discuții cu unii dintre actorii implicați în evenimentele din decembrie, Ion Cristoiu a terminat de scris cartea „Decembrie 1989. Un talmeș-balmeș bine regizat”.
Apăsați aici pentru mai multe detalii
Invitații cristoiublog

Invitații cristoiublog

Invitații cristoiublog

Invitații cristoiublog

Invitații cristoiublog