În școală nu se mai studiază Limba română, ci „Comunicare în limba română”. Adio Aritmetică, elevul român a trecut la „Matematică și explorarea mediului”, unde studiază numerele dintr-un „concentru” (cuvânt inexistent în limba română care vrea să fie varianta savantă a lui „interval”) și învață să exploreze și să se exploreze, dar în clasa a IV-a sau chiar mai târziu habar nu are ce sunt neuronii, câți sunt sau cum funcționează. În cele mai multe cazuri elevul român ajunge în clasa a V-a cu o logică hemiplegică, astfel încât, chiar dacă nu are inhibiții care-i pun piedică atunci când vrea să opereze în voie cu numere, e incapabil să rezolve probleme care cer un raționament articulat înaintea calculelor. Nici măcar la probleme simple nu are explicații clare, așa că, dacă nu are noroc de un profesor bun, îngroașă rândurile celor capătă aversiune față de cifre. Schimbând ce e de schimbat, și cu literele operează cam la fel.
Se zice că „țara/sistemul te vrea prost”. E drept, sistemul de educație joacă un rol important (uneori determinant) în formarea unui tânăr. Dar, așa cum îl feresc de boli și accidente, părinții ar trebui să fie primii care intervin pentru rectificarea abaterilor în dezvoltarea cognitivă a odraslelor. Am putea crede că nu sunt calificați. Atunci ce îi califică să le plătească meditații ani în șir și cum își dau seama dacă meditațiile respective le sunt utile sau nu? Parametrii legați de trecerea unui examen nu au nicio importanță aici, din mai multe motive, printre care și acela al punctajului viciat. Bunăoară, la examenul de clasa a VIII-a cine știe să socotească rezonabil nu trebuie să-și bată capul cu complicațiile minore sau medii ale geometriei – riscă să piardă doar 15-20 de puncte din 100. Părinții se bucură și-i mai plătesc patru ani de meditații, cu cele mai bune intenții, sperând că „ceva-ceva tot o rămâne”. Și vedem bine ce rămâne: o armată de puști care se așteaptă ca, dacă varsă o mie de lei într-un cont, să primească rentă viageră de la Hidroelectrica, ori dau buzna în gropi pe care le cred piscuri montane. Cred că procentul analfabeților funcțional (pe care îl socotim după rezultatele PISA, un indicator plăpând) nu reflectă pregătirea sau interesul cadrelor didactice, ci aptitudinile și atitudinile părinților. Care, de la natură, au cele mai bune intenții.
Clarificare comentarii:
Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!
‘a fi Prost’ e o Arta, e vorba despre desavarsire in a fi asa. asta presupune suprimarea desteptaciunii pentru a i permite Inteligentei o manifestare ‘pe tot terenul’, adica plenara.
–
prin urmare „țara/sistemul te vrea prost” nu are sustinere, pentru ca tara/sistemul nu ti doreste desavarsirea, ci lipsa ei.
–
tara/sistemul te vrea pur si simplu tampit, adica incapabil sa mai identifici ce e de bun-simt in lume.
iti face varza n cap si inima cifrele si literele, albul si negrul, binele si raul, femininul si masculinul,… .
cu asta se preocup si vad ca si face treaba temeinic.
prostia nu ti afecteaza bunul-simt.
timpirea …da, poate sa faca asta.
timpirea e un proces de reeducare fundamentala care redefineste chiar si bunul-simt atunci cind lucreaza in stil popper.
–
lumea mare se afla sub asediul timpirii, nu al prostiei.
copiii merg la scoala!
si invata. …invata calea pe care pot ajunge timpiti sadea.
deci ‘invata’!
–
prostii …nu invata, ei nu invata prin definitie.
prin urmare …e mai cu folos sa ramai prostalau, se pare, decit sa mergi la scoala pentru a deprinde calea prin care sa ajungi un timpit.
–
prost poti ramane …sau ajunge neconsumind energie, sau consumind o paia negativa.
pentru ca sa ajungi un timpit maret tre sa mergi la scoala, sa inveti, sa depui efort.
alta cale nu e.
si dupa cum se vede statul/sistemul te ajuta, teoretic cu 6% din pib.
‘cheltuie’ de trei ori mai mult decit cu inarmarea, deci nu glumeste.
–
ca sa ajungi un timpit tre sa faci scoala. multa multa! cit sa fie suficient sa incurci albul cu negrul, femininul cu masculinul, cerul cu pamantul, …, …
calapodul e cel clasic in lume.
mai intai se schimba definitia invatamantului iar dupaia se propovaduieste invatamantul chiar si in ultimul ungher al civilizatiei.
asa s a facut cu democratia, asa se face cu invatamantul, asta e calapodul folosit si el e folosit si la nivel macro si la nivel micro
cu acordul celor aflati pe tron Antiadevarul umbla imbracat in haina Adevarului, Raul umbla imbracat in haina Binelui, Negrul umbla machiat in Negru, Susul umbla imbracat in definitia Josului, Recele foloseste masca Caldurii,…si tot asa
–
asta e un proces de timpire, de zapacire fundamentala astfel incat BunulSimt sa poata fi inlocuit, fara sa prinzi de veste, cu un Nou-Nout ‘bun-simt’, cu unul Anti ( Antinatura, …si ai spus totul despre el )
pentru a ajunge mare profesor in lumea asta tre sa indeplinesti doua conditii, mai inainte de orica re altele
sa fii destept, daca ai bubui de desteptaciune ce bine ar fi!
sa fii timpit, sa manifesti un nou-nout bun-simt, altul decit cel natural
–
abia asa ai putea sa i ‘inveti’ si pe altii sa devina …barim ca tine
in lume nu e vorba despre prostie, ci despre timpire, or asta presupune manifestarea actiunii cu a mare
daca tara/sistemul te ar vrea prost …ar lucra impotriva lui insusi, pentru ca in acest fel cea potentata ar fi inteligenta, adica Bunul-Simt.
or tinta statului/sistemului e fix pe dos, daia vrea …din ‘tot sufletul’ sa nu cumva sa ajungi prost, ci timpit si doar asa :))
iauzi!, exista pe lume …Institutul Tavistock
dupa o scurta diagonala pe wiki pot spune ca …daca nu el, atunci altul, leit, e la originea timpirii in mod pandemic a planetei. neurostiintele sint, pesemne, la radacina oricaror dinamici care au ca tinta reeducarea fundamentala in stil pandemic, pe toate directiile si in toate sensurile, tinta fiind nasterea unui nou ‘bun-simt’, care sa stea la temelia unei noi-noute lumi
prostii au bun-simt, chit ca el poate fi uneori inactiv
timpirea, insa, tinteste ‘lipsa bunului-simt’, pina la urma a ‘drepturilor naturale’
–
deci po sa ramai prost …pina nu mai poti!, insa e musai sa imbratisezi timpirea, ca doctrina fundamentala a Metamorfozei.
–
domnule Zaicu, nu cumva ii incurcati pe bietii prosti cu …timpitii?
chiar credeti ca atita energie e consumata in mod fundamental la nivel planetar doar pentru …a i prosti pe oameni? io zic ca nu, ea e consumata pentru a timpi in mod stiintific, ba chiar neurostiintific pe oameni …iar asta se face sum haina ‘Scolii’, a …’vechii Scoli’, care pina mai acu o vreme era, cel putin paici pe la noi, in armonie cu Natura, chit ca era asa …dupa puteri.