Marcel Ciolacu: De astăzi, dansul în doi s-a terminat! Decizia ca PSD și PNL să meargă cu propriii candidați la Primăria Capitalei a fost dificilă, dar este soluția corectă

De ce am ales să nu mai zbor low cost

Un pic de istorie înainte, nu multă, aveți răbdare cu mine.

Wizz air este, probabil, cel mai cunoscut mod de zbor „low cost“ din România, dar nu ei au inventat ideea și nici nu sunt singurii care o practică.

Din păcate pentru mine, am reușit, aproape de fiecare dată, într-un fel sau altul, sau am probleme cu ei. Da, dintre toți operatorii europeni low cost, cu ei am zburat cel mai mult. O singură dată cu Ryan și a fost bine – din punct de vedere statistic este irelevant, da, știu asta.

La fel cum, tot din punct de vedere statistic, este aproape imposibil să nu ai probeleme atunci când folosești doar un singur produs (auto, avion, telefon – știți voi) sau firmă.

Dar, atunci când te duci cu mașină în service și le spui celor de acolo că nu ești foarte mulțumit de serviciile lor, ai întotdeauna două opțiuni: le dai o două șansă sau schimbi service-ul. Păi, eu am tot încercat cu Wizz de vreo câteva ori.

Șansele că Wizz să ajungă în situația celor de la Blue Air sunt minime, din mai multe motive, pe care nu le vom discuta aici, pentru că nu este locul, momentul și nici nu avem pregătirea necesară. Să dăm cu presupusul putem, sigur că putem, dar nu este nici bine și nici moral – iar asta ar trebui să fie ceea ce ne ghidează în viață de zi cu zi.

Și acum, de ce am ales eu să nu mai zbor (pe cât posibil) low cost… Nu, nu e vorba despre faptul că pot, deși mulți veți spune că, vai, a ajuns să lucreze și să trăiască în Germania, deci are bani de învârtit cu lopata. Este vorba strict despre transparență. Un bilet de avion la low cost costă 30€, așa zice reclama, după care te trezești că: pentru bagaj (de mâna sau de cală) mai ai de plătit o anumită suma, pentru faptul că stai pe scaun (deși normele de securitate zic clar că trebuie să stai pe scaun – sic) mai ai de plătit o suma. Așadar, ajungi să plătești aproape la fel ca la o companie „clasică“, unde ai totul oarecum calculat și inclus în preț.

Bun, este cât se poate de adevărat că la o companie „clasică“ uneori prețul este aparent mai mare decât la cel de la low cost, dar dacă te uiți cu atenție, la sfârșitul zilei, beneficiile sunt net mai mari – vezi inclusiv actualul caz Blue Air. Am prieteni și cunostințe care încă nu și-au recuperat banii dați pe zboruri anulate în timpul pandemiei. Indiferent că vorbim despre „banii în contul de utilizator“ al companiei sau în contul bancar din care s-a făcut plata – vorbim asta despre companii low cost. Asta că să nu mai amintim faptul că low costul refuză sistematic să respecte legea și să ofere compensațiile legale atunci când o dau de gard.

La firmele clasice, măcar știi că, deși aparent ai plătit mai mult, ai niște garanții incluse, precum și niște servicii de calitate. Da, știu că unii vor zice că au avut probleme cu companiile clasice. Și da, este oarecum statistic imposibil să nu ai probleme, dar, în general, companiile clasice îți rezolvă problemele fără a ajunge să apelezi la lege.

Și, acum, că se apropie sărbătorile și toată lumea urmează să călătorească, va doresc, drumuri bune, cer senin și liniște în suflet.

Aveți grijă de voi și de cei apropiați!

Florin Pică, din Germania.

 


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

2 comentarii pentru articolul „De ce am ales să nu mai zbor low cost”

  • „tarom” nu parea low-cost:cu piloti din „spatiul ex-sovietic” (na! spatiu schengen),
    maldoveni sau ukrani,
    nu ne-a inspirat increderea.
    (pilotii kamikaze cica ajungeau la tinta)

  • a fost o problema cu „germanwings”….chilotu,dap.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *