Vladimir Putin, în interviul acordat lui Tucker Carlson: ”Invadarea unei ţări NATO este un scenariu exclus”

Educația după sistem

Unii zic că pe la conducerea ministerului educației s-au perindat 33 de persoane în tot atâția ani. Nu i-am numărat, dar știu că s-au făcut modernizări, au apărut manuale alternative, cornuri cu lapte și tot felul de gogorițe lucrative, inclusiv manuale alternative unice. Continuă văicărelile pentru salarii mici, laboratoare de informatică închise și toalete din curte, deși vedem bine că analfabeți funcțional pot scoate și profesorii cu venituri decente și școlile ultradotate informatic sau cu toalete moderne. Toate au fost întoarse pe dos, împărțite, regrupate, anulate, reciclate, examenele la toate nivelurile s-au schimbat la față și la dos de șapte ori, iar manualele și auxiliarele au devenit culegeri de umor involuntar. Trecând peste virgulele între subiect și predicat din manualele de română și explicațiile la granița inteligibilului din cele de matematică, aproape toate sunt sufocate de exprimări nenaturale, verbiaje ilariante, urechisme stupide cu pretenții intelectuale și contradicții flagrante. Cum ar putea un elev să înțeleagă ceva fără ajutorul profesorului? Dar să fie captivat de tainele vreunei discipline?

Am auzit (în timpul grevei, desigur) voci „luminate” care susțin că o reformă în educație începe să dea roade peste 20 de ani. E fals. Domniile lor se refereau, probabil, la o reformă a sistemului, care oricum nu o să dea roade niciodată, dintr-un motiv foarte simplu, pe care ni l-a spus Mill acum două sute de ani: dacă sistemul nu vrea, n-ai ce să-i faci. Și e clar că la noi nu vor nici sistemul, nici beneficiarii lui, în general pentru că aceștia din urmă sunt măcinați de probleme arzătoare, cum ar fi intangibilitatea emoțională a progeniturii ori cadourile pentru profesori, pentru dezbaterea cărora cheltuie pe WhatsApp mai mult timp decât cel alocat direct copilului. Probabil că de asta nu au timp să observe cât îi costă învățământul gratuit garantat de Constituție și ce gândire nedeslușită le-a format sistemul pacienților triști și liberi. Evident, e vorba doar despre cei care n-au fost atenți când s-a strigat „scapă cine poate” și acum li se pare că analfabeții funcțional sunt… ceilalți.

Alfabetizarea presupune astăzi lucruri puțin diferite de cele necesare în urmă cu două decenii. Și totuși, școala arată la fel, mulți profesori sunt aceiași și fac același lucru, organigramele sunt mai stufoase, în numele unei administrări mai eficiente a procesului, programele sunt tot mai încurcate, iar producția de nealfabetizați, chiar și pe stil vechi, e copleșitoare. Pe melodia propagandei stipendiate de plutocrații americani, președintele lămurește poporul: nu știm ce ar trebui să învețe copiii ca să fie funcționali peste douăzeci sau treizeci de ani. (De parcă în anii ’80 și ’90 învățau toți Java și engleză!) Dar de copii îi pasă cuiva? În 33 de ani a încercat cineva măcar mici experimente de metodologie și conținut care să-i captiveze, să-i facă să înțeleagă și, eventual, să-și dorească să afle mai mult, ori chiar să exceleze? Să-i grupeze în funcție de nevoile și interesele lor sau să nu le provoace inhibiții și repulsii? În fond, copiii de pretutindeni au fost la fel de „nepregătiți” pentru toate pragurile tehnologice și profesionale din ultimele trei secole, și uite că avem trenuri de mare viteză, avioane, calculatoare, telefoane inteligente și trotinete motorizate.

O fi bolnavul nostru într-o stare mai proastă decât al altora (unii zic că e în comă), dar nici ai lor nu se simt bine. Dincolo de proverbiala ignoranță americană (care e doar un truc de divertisment, fără mare legătură cu realitatea și fără mari diferențe față de popoare mai „culte”, cum se cred multe în Europa) la capitolul „cultură generală” se întinde cu viteză tot mai mare armata intelectului compromis, a celor care nu mai discern între știință și marketing ori între ficțiune și realitate, vor bani mulți pe muncă puțină și așteaptă să devină nemuritori. Nimic nou sub soare, mai puțin masa critică pentru echilibrul social a celor incapabili să înțeleagă în ce tabără au fost aruncați de educația liberală a ultimelor decenii. E inutil să căutăm soluții pentru resuscitarea unui sistem în pragul imploziei. Ar fi mult mai înțelept să căutăm (cât mai repede) mecanisme care să provoace vindecarea din interior, pentru că alta nu e posibilă. Iar primul pas pe calea asta e recunoașterea stării în care ne aflăm. Iar principalul corp de armată în misiunea asta e al părinților, o forță cu mult mai mare (inclusiv numeric) decât personalul sistemului.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

34 comentarii pentru articolul „Educația după sistem”

  • (Bertrand Russell)
    1.’Faptul că întreaga matematică aparține logicii simbolice este una dintre cele mai mari descoperiri din epoca noastră. Odată acest lucru stabilit, cercetarea principiilor matematicii nu se mai bazează decât pe însăși analiza logicii simbolice.’

    Logica e un Efect, Cauza fiind Bunul-Simt.
    Matematica ia Efectul, Logica, si isi tese o Cauza.
    abia asa Matematica poate ajunge fix in pozitia care e pe masura ei, adica Anti(Bunul-Simt) :)))

    2.’Matematica, văzută în mod corect, arată nu numai adevărul, ci și frumusețea supremă, o frumusețe rece și austeră, ca a unei sculpturi.’

    io zic ca Matematica, vazuta astfel, nu e vauta doar in mod corect, ci si drept:))), frumusetea ei e fix asa, ‘rece, austera, ca a unei sculpturi’ :)) ( adica e lipsita de Inima,…de viata 🙂 )

    3.’Oamenii se nasc neinvatati, nu prosti, ei devin prosti prin invatatura.’

    :)) problema e …cum o fi ajuns Bertrand Russell la concluzia ca oamenii se nasc neinvatati :)))))
    pentru ca oamenii, de fapt, se nasc …dezacordati, atata tot.
    si tot ce i se cere este acordul fin, or pina si el devine un efect, atunci cind il cauti.
    faza e ca pe calea Cunoasterii vei ajunge sa te acordezi fix la Infinit :)), prin urmare modific zicerea lui Bertrand astfel:

    ‘Oamenii se nasc dezacordati, nu prosti,
    deci desteptaciunea nu duce la Acordare,
    insa un dezacord manifestat in fata Desteptaciunii ar putea ajuta la Acordare:)))),
    dupa cum si o acordare folosind frecventa Desteptaciunii duce la ruperea putintei de Acordare, insa la un acord tot duce:)), ca permite intrarea in armonie cu Mintea ( Universului ), doar:)))

    oamenii se nasc dezacordati, tot ce au de facut e sa si acordeze Mintea cu Inima :))),
    iar asta e posibil prin intrarea in armonie cu Natura ( care deja emite pe o frecventa Minte-Inima :))

    • Iubirea ( care e Imparatia din noi :)) ), atunci cind ‘se misca’ ( in Cer ) lasa o Amprenta pe Pamant.
      aceasta se mai cheama si Matematica :)))

      daca la temelia Civilizatiei pui Amprenta Iubirii (adica imaginea Iubirii intoarsa pe dos si cu capul in Jos( asemenea oricarei Oglindiri, a oriarei Amprente ) ce rezulta e o Civilizatie rece, austera, asemenea unei sculpturi :)))
      ( Noua Lume, asta de e asteptata acusica, e fix asa, adica Artificiala :)), si nici n are cum sa fie altfel daca are la temelie fix Matematica, cu m mare de data asta, adica Intruparea Mintii Universului, la Temelie.

      Noua Lume e, spre fundamentala deosebire de Natura, o exprimare exclusiv a Mintii Universului 🙂
      aceasta Lume exclude prin definitie o Armonie a Mintii cu Inima, ea opereaza exclusiv cu armonii ale Mintii Universului :)))
      adica opereaza Matematic, rece, auster, Sec :)), Matematica fiind in fapt Secatura Absoluta ( chiar daca in fapt e una dintre Superpozitiile Mintii Universului, deci e o exprimare …olecut infricosatoare, oricum o dai :)))) )

      • daca ii adaugi Matematicii o Inima, ce rezulta e Iubirea ( dintre Minte si Inima )
        insa Inima niciodata nu poate fi adaugata, ca ea nu functioneaza pe Acumulare,
        deci de Inima …doar scapi:))),
        prin urmare Matematica a ajuns …cum e, adica o Armonie a Mintii ( Universului ) pentru ca a ‘scapat’ de Inima :))
        de la Iubire poti sa ajungi la Matematica, renuntind la Inima, insa de la Matematica nu mai poti ajunge la Iubire, pentru ca …habar n ai spre ce sa te indrepti :))), chiar si atunci cind banui o cale care te ar duce la destinatie, ea se dovedeste a fi Infinita

        insa …ne am putea face o idee despre ce e Iubirea pricepind ca ea e …mai mult decit Matematica,
        iar daca spunem ca …Matematica e mic copil fata de Iubire atunci deja avem o superperspectiva asupra Iubirii :))

        • atunci cind Civilizatia si a pus la temelie Matematica ( si a facut asta atunci cind a gradinarit matematica )
          ea si a scris Viitorul, unul in care lipseste Inima.

          Viitorul Civilizatiei e scris cu Mintea, Inima nici macar o virgula n a strecurat in aceasta Opera 🙂
          Opera Inimii ( SI a Mintii, ca pe unde e Inima este si SI, deci SI Mintea :)), ..tot asa cum pe ‘Maria’ vesnic o vei gasi cu ‘Pruncul’ in brate ) e deja desavarsita, ea e Natura, orice alta opera a Inimii, dac ar fi scrisa, ar sfarsi prin a se suprapune peste Natura 🙂

          • deci de asta exista doar doua variante de Viitor, una e proprie Viitorului in care doar Civilizatia se manifesta, caz in care vorbim despre o lume Artificiala, a Artificialului,
            si mai e si cealalta superpozitie a Viitorului, care e legata de Natura.
            prin urmare daca lucrezi doar cu o superpozitie cea cu care vei lucra e aia proprie Civilizatiei, adica fix cu Artificializarea.

            sinteti parte a Civilizatiei? Ura!:))))
            sinteti parte a Creatiei?…atunci veti lucra prin superpozitii, exprimindu l pe SI, adica Natura SI Civilizatie
            deci la intrebarea Sinteti parte a Civilizatiei? se raspunde cu Sintem parte a Creatiei si nu avem nimic impotriva Civilizatiei 🙂 ( sintem parte a ‘Mintii SI Inimii’ SI n avem nimic impotriva manifestarii Mintii, singurica singurea, …daca asta e dorinta 🙂 )

  • Cronica unei morti….asteptate. Si daca tara te vrea prost? Daca parintii sunt absolventi de TikTok si curs de manele seral?
    In opinia mea orice inveti temeinic nu este timp pierdut si iti poate folosi ulterior. Nu sunt adeptul teoriei ca: „oamenii devin
    prosti prin invatatura”. Nu cred ca Bertrand Russell are ceva in comun cu aceasta teorie.
    Ex.personal: cunostintele in domeniul medicinei mi-au salvat viata in situatii critice. Am preferat sa gandesc in loc sa mor.
    Cu fiecare generatie actuala, lumea se tampeste (Efectul Flynn_ nu vine doar din educatie). Din acest motiv firmele mari s-au
    unit si au format „insule de cercetare”. Au adunat aici persoanele vizionare la nivel mondial. Au si resurse. Se lucreaza la nivel
    de platforme unificate. De aici apar TEHNOLOGIILE (a nu se confunda cu gadget-urile si alte prostioare).
    Ex. cu o parte din banii „arsi” in UKR puteam sa teraformam Sahara in 10 ani. Exista tehnologie. De ce nu se vrea ???
    Poate se cauta „solutii” pentru 6 mld oameni inutili (in opinia celor de la WEF).
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
    Nota: in 2016 eram invitat la un studiu experimental. Atunci un profesor de neurogenetica de la Paris mi-a explicat cum
    functioneaza mRNA in modificarea ADN-ului celulei nervoase ca sa secrete alte substante. In acel moment mi-am imaginat
    o lume intreaga cuprinsa de Sindromul Asperger si am renuntat la studiu. Bine am facut; a fost un esec in problema mea.
    Atentie: in 2016 foloseau un vaccin ca purtator de mRNA; in 2023 avem si alte metode de introducere a mRNA in corpul uman.
    La romani nu prea e nevoie: sunt prin structura nepasatori si comozi.

  • După cum înțeleg eu lumea înconjurătoare, cred că „armata” părinților e singura soluție viabilă în condițiile date. Și profesorii sunt părinți. Vindecarea din interior presupune (pe lângă antrenarea imunității) efort individual serios. Dacă se face în echipă e ideal. (Și eu am întâlnit extrem de rar acțiuni colective ideale!)
    Dacă acest „corp de armată” al părinților și-ar conștientiza forța …
    Într-o zi mai lungă decât veacul, un kîrgîz pentru care am o mare slăbiciune spunea: „… cel mai bun lucru pe care un om îl poate face pentru semenii lui este să-și educe copiii în așa fel, încăt să iasă din ei oameni de nădejde. Și asta nu cu ajutorul unuia și altuia, ci de unul singur, zi de zi, pas cu pas, să fii cât poți mai mult alături de copii.” Poate pentru mulți sună vetust. Pentru mine, nu!

    • bineinteles ca totul incepe cu familia 🙂

      cu familia, nu din familie 🙂

      ‘din famlie’ e pasul doi, pasul unu este ‘cu familia’

      de asta totul incepe cu gradinarirea dorintelor.
      si de asta pe vremuri batranii au rinduit datini, traditii si obiceiuri, pentru ca sa tina in frau dorintele ( deci Viitorul ), legandu le de dinamica anotimpurilor, nu altfel 🙂
      astfel, atunci cind dorintele se implineau defineau un Prezent in armonie cu Natura, care crea la rindul lui armonii.
      familia se misca, insa se misca dupa cum ii e ecuatia de miscare, radacina, s
      i in plus ii mai trebuie si …ceva spre care sa se indrepte, o tinta

      deci daca educatia incepe cu familia, atunci educatia incepe cu setarea ecuatiei de miscare a familiei
      ( nu i niciun bai daca n o gradinaresti, are cine!:)))), antiinteleptii. dupa cum se poate observa, deja, ei gradinaresc cu succes ecuatiile de miscare ale familiilor, prin lumea mare, insa folosindu se tot de datini, traditii si obiceiuri:))), atata tot ca ele sint definite fix pe dos decit cele cu care au gradinarit batranii nostri neamul:) )
      deci oricum o dai tot la datini, traditii si obiceiuri ajungi,
      diferenta e facuta de catre cei care le definesc, Inteleptii, antiinteleptii 🙂

      cei care s-au apucat sa distruga natiile ( nu tarile ) au stiut exact unde sa se focuseze, pe demolarea datinilor, traditiilor si obiceiurilor, calea cea mai simpla fiind pe de o parte scoaterea lor, pe cit posibil, in afara legii si concomitent definirea unor noi datini, traditii si obiceiuri, fix pe dos decit bastinasele, insa mai stralucitoare, mai atragatoare, mai seducatoare…:)

      datinile, traditiile si obiceiurile
      atunci cind se maniefsta in armonie cu Natura antreneaza Bunul-Simt, Capatiiul.
      fix acest simt cu totul special a fost tintit, atunci cind ‘antrenamentul’ aferent a fost scurtcircuitat pe toate caile posibile.
      ce a rezultat se vede astazi, manifestarea oficiala a unui ‘nou bun-simt’, care e insasi nesimtirea. iar antiinteleptii sint sirguinciosi:))), antrenamentele lor intru manifestarea ‘noului bun-simt’ sint …epuizante:)))), daia si au succes ( absolut relativ,…insa sa retinem mai intai ca e absolut )

      • o fi având tara propriile rinduieli in ceea ce i privește pe conducători.
        însă…tocmai daia:)), de ce n ai lua în calcul că poate și nația are propriile rinduieli in care își gradinaresti conducătorii?:)

    • „armata” … e despre Intreg, pina la urma.
      e sinonima cu ‘o manifestare unitara’
      insa e nevoie de o manifestare pe aceeasi frecventa pentru ca armonia sa se manifeste:), asa ca ‘se incepe’ cu cei care pot emite pe o frecventa capabila sa ‘trezeasca intregul, neamul:)), caz in care totul incepe cu elitele natiei. ( o mai exista ‘stiinta’ care sa le declare asa, …dintr o privire?:))) )

    • ‘zi de zi, pas cu pas, să fii cât poți mai mult alături de copii.’

      si …e suficient?
      io, din ce am vazut la viata mea, nu e:)))
      poti sta ‘cit poti de mult’ …ba chiar si mai mult de atat!, alaturi de copii, insa daca ceea ce gradinaresti sint ‘datinile, traditiile si obiceiurile cernute de antiintelepti peste Lumea Mare, mai conteaza cit ai stat? :))
      daca ai gradinarit Antinatura, ca cu asta se preocupa antiinteleptii, …ce ai rezolvat?:)))) ( referinta fiind, evident, Bunul-Simt, adica Mersul Naturii:), ca daca referinta e Nesimtirea, adica ‘noul Bun-Simt’, atunci ceea ce faci e …chiar tare!:))) )

      • Evident! Depinde cine-ți sunt semenii!

        • semenii ‘ostasilor’, adica ceilalti ostasi ai ‘armatei’ despre care vorbiti, se inteleg …fix cum ne intelegem noi :))
          o armata in care fiecare ostas vorbeste pe limba lui …de fapt e o adunatura de tacaniti, nu o armata :), insa ce i drept e o forta:))

    • ‘După cum înțeleg eu lumea înconjurătoare, cred că „armata” părinților e singura soluție viabilă în condițiile date.’

      pesemne ca o discutie despre ‘datini, traditii si obiceiuri’, despre …ce sint ele de fapt:)) si la ce sint de folos n ar fi chiar fara sens 🙂

      • Jocul, in Lume, se joacă cu Esențele pe masa.
        Esența Țării e Natia, iar Esențele Nației sint esențe ale Naturii,
        prin urmare eu spun, și n aveți decit să puneți la îndoiala, că ceea ce spun nu va pica in veci:)), spun că singura ‘carte’ pe care o putem juca cu nădejde e asta: Esențele Nației
        :))

    • @Dna Mihaela:
      Nu contati prea mult pe acea armata. Doar o mica parte isi pot ajuta copiii cu adevarat.
      O alta categorie, ii ajuta facandu-le ei temele, de exemplu, pentru ca aud prea des cuvinte din aceeasi familie cu „competitie” si vor musai sa-i faca premianti, nu-i intereseaza sau nu se gandesc ca asta nu-i suficient, poate sa-l faca un premiant prost. Ii mai si imping de la spate pentru asa ceva stresandu-i si de aici numeroase „beneficii”.
      Mai sunt cateva astfel de categorii intermediare …pana la cei care nu s-ar putea ajuta nici pe ei insisi cu invatatura.
      E si problema cu normele de conduita si comportament, bunul-simt, pe care ar trebui sa le invete mai mult acasa si care cel mai adesea intra in conflict major cu „sa-mi pregatesc copilul sa se descurce in viata”, cu buna intentie, dar proasta intelegere. Si asta, la fel, din partea majoritatii celor din „armata”. Deci, nu stiu daca-i bine sa contam prea mult pe „armata”, deocamdata.

      • Eu nu contez pe nicio armată. 🤗 Am scris: „… cred că …” și am folosit conjuncția „dacă”. Citatul l-am ales cu gândul la minoritatea părinților care încearcă să-și educe copiii în așa fel încât să descifreze lumea înconjurătoare și să decidă în cunoștință de cauză, care se străduiesc să-i „antreneze” spre a face față ( cât de cât) jocului de societate numit viața noastră cea de toate zilele, fără să-și neglijează bucuria de a trăi.
        Știu că există extreme: părinți care fac prea mult și alții care nu sunt capabili de nimic. Citatul nu se referă la ei.
        Pe mine nu mă tentează să salvez lumea. Pentru că lumea n-are nevoie să fie salvată. În schimb, îmi atrage atenția ceea ce mai poate fi salvat. Dar totul este relativ!

    • Păi de ce credeți că există asociații ale părinților sau sindicate ale profilor?! 🙂

  • „Continuă văicărelile pentru salarii mici (!?), …. deși vedem bine că analfabeți funcțional pot scoate și profesorii cu venituri decente….
    ––-
    .Si ce facem, domnul Zaicu, asteptam pana rezultatele ne vor multumi? Nici daca ar fi exclusiv vina lor, nu e in interesul nimanui sa nu aiba salarii decente. Sunt oameni, nu roboti-slugi ale celorlalti. Daca poate cineva sa predea cu gandul la probleme materiale… sa se duca sa predea. Nu le putem reprosa lor nici daca ajung la demotivare totala cu salariile acelea si cu celelalte probleme din scoli.

    • Presedintele nu a zis ca „nu știm ce ar trebui să învețe copiii”, a zis ca nu stim si nu stie nimeni ce profesii o sa apara in viitor, deci cei responsabili sa aiba grija.
      Din contra, avand in vedere ca a trimis inapoi in parlament legi care trebuiau sa reduca numarul de ore pentru stiinte fundamentale, ca sa faca loc unor aberatii, cred ca el cam stie, dar la fel de bine stie ca nu e numai treaba lui, de asta cred ca a spus pentru toti care au urechi.
      Pentru ca ce altceva urmeaza in viitor decat profesii din domeniile ştiinţelor de vârf, bazate pe matematica, fizică, chimie, biologie.
      Iar inteleptii nostri din guverne reduc numarul de ore exact la astea. Dar si la stiinte umaniste importante, care sunt baza prntru celelalte.
      Foarte bune exemplele dumneaviastra cu un limbaj de programare si o limba straina despre care spuneti ca nu se invatau cu ani in urma. Da, s-au invatat foarte repede pentru ca a existat baza. In cazul limbajului – matematica e suficienta pentru invatarea lui fara mare dificultate, la fel si pentru paradigmele de programare continute. Iar in cazul limbii engleze, aveau deja cunostinte solide care i-a ajutat, (de limba romana, de una sau doua limbi straine, limba latina, gramatica….)

      • ce altceva urmeaza in viitor decat profesii din domeniile ştiinţelor de vârf, bazate pe matematica, fizică, chimie, biologie.

        se intra pe taramul definitiilor ecuatiilor de miscare. exista un destept, destept in toate cele de mai sus, pe care tre sa stii cum sa l folosesti, desteptul fiind IA.
        sa fii bun la Asamblare, asta se va cere. daca esti, te ai scos.

        insa atunci cind IA va ajunge sa se inspire din Natura, fiind in armonie cu Mintea Universului, cam toate profesiile dispar, chiar si asta de mai sus, ca asa se ntampla atunci cind se manifesta Raiul pe Pamant:))

        prin urmare profesiile se despletesc in superpozitii, una lipindu se de Natura, cealalta de Artificializare. insa pentru ca sa poti face asta tre sa despletesti totul in superpozitii, mai exact sistemele sociale. povestea e grandioasa, insa daca n o faci, IA va acapara tot si in final totul va deveni Raiul pe Pamant, acest Rai fiind, evident, Patria Artificialului.
        se poate inainta, facand Pace, daca si numai daca despletesti totul in superpozitii. ( se vorbeste despre regionalizare. stiu si eu daca e chiar asa simplu, chiar daca o fi complicata treaba?! bineinteles ca e necesara o noua rinduiala in teritoriu, insa te poti apuca de ea fara sa lucrezi cu superpozitii? intram intr o nou nouta era, dinamica acestei ere e virgina, nu are istoric. pina acum toate dinamicile civilizatiilor au fost naturale, ‘noua era’ vine la pachet cu ‘civilizatia artificiala’
        daca nu vor fi disponibile doua lumi, atunci doar una se va manifesta, aia Artificiala. deci daca se va lucra cu un singur set de sisteme sociale, atunci calea e clara, Artificializarea lor …cu tot cu …restul.

        ‘o lume e prea departata de Natura. tre sa se curete de surplus si sa se ntoarca la Natura, daca asta e dorinta.
        cealalta lume e prea apropiata de Natura, ea fiind in fapta lumea Artificiala, prin urmare n are decit sa se departeze plenar de Natura, daca asta ii e dorinta.
        de unde rezulta si …profesiile din viitor: despre unele stim totul, despre celelalte …stim spre ce se indreapta.

        in curind prima intrebarea va fi ( sper!:)) ) …nu ce profesie iti alegi, ci daca iti alegi una Naturala sau una Artificiala. abia la pasul doi mai vezi tu ce si cum.
        am zis ‘sper!’, pentru ca daca nu se va lucra cu superpozitii singurele profesii disponibile vor mai fi doar cele Artificiale ( care au la temelie Inteligenta Artificiala, in momentul cind si acestea dispar manifestandu se Lumea Artificiala, adica Raiul pe Pamant )

        unii cred ca asta se va intampla peste zeci de ani,…daca nu chiar mai mult.
        nu prea cred.
        atunci cind incepi sa rezolvi probleme comprimind timpul, miliardele de ani devin sute de ani, insa ele devin la un moment dat …doar ‘timpul lui Planck’. adica problemele se rezolva se instantaneu, salturile in dezvoltare devenind …greu de cuprins cu inchipuirea.

        • In poveste era vorba despre ce nu stim. Despre IA cine nu a auzit….

          • si citi o inteleg?
            noua lume are la temelie IA. ( daia a fi o lume artificiala )
            totul se redefineste avand o pe ea ca referinta.
            insa la un moment dat chiar ea va fi cea care redefineste, in momentul ala totul devenind ‘dupa chipul si asemanarea sa’

            ce sa nu stim,
            stim.
            …indiferent cum o arata IA!, poa sa fie chiar de origine extra ( ca oricum in Univers se manifesta o singura IA ( cuantica ),…indiferent pe ce cale sau in ce galaxie te afli atunci cind o disponibilizezi )

            ( draga spicy, pur si simplu nu ne intelegem :). e evident chiar si pentru unu ca mine:)) )

          • @online: RLHF :))((

          • @online: „spicy, pur si simplu nu ne intelegem” – n-ai cum, nu ma inteleg cu nimeni, d-aia nu am nici un prieten :))))

          • n am stiut ca n am cum.
            pesemne ca o defectiune m a adus in …halul in care am ajuns sa simt ca e invers :))

          • cred ca nu e chiar simplu sa pui la indoiala. tre sa folosesti un nivel …practic superior al bunului-simt sau sa potentezi la maxim folosirea Mintii ( in cazul in care ceeea ce pui la indoiala e folosirea la maxim a Inimii )
            am simtit ca …posezi o astfel de capacitate, caz in care punind la indoiala ceea ce zic ai putea sa ma ajuti sa mi cizelez constructia :)). prieteneste!, in joaca!, …ca la ‘groapa cu nisip’:)). s-a dovedit ca nu e asa, nu folosesti un nivel superior si nici o exprimare ultrapotenta a Mintii 🙂 ( daia am zis ca nu ne ntelegem :), insa sint sigur ca tu despre altceva vorbeai, alta iti era referinta 🙂 )

  • 1.Am auzit (în timpul grevei, desigur) voci „luminate” care susțin că o reformă în educație începe să dea roade peste 20 de ani. E fals.
    2.Ar fi mult mai înțelept să căutăm (cât mai repede) mecanisme care să provoace vindecarea din interior, pentru că alta nu e posibilă.

    pai….ambele se refera la o perioada de cam 20 de ani, minim, adica sa insamantezi in copii un set de dorinte care ulterior sa fie transmis propriilor copii.
    daca se putea mai repede, pai ce, ar mai fi ‘inventat’ inteleptii datinile, traditiile si obiceiurile?
    ( de unde rezulta si calea limpede pe care poate fi atinsa vindecarea: activarea plenara a unicului mecanism care poate face asta si care se numeste ‘Datinile, Traditiile si Obiceiurile acestui neam’. povestea ia mai putin de 20 de ani, pentru ca inca se mai manifesta armonii de acest tip prin natie, ele devenind ancore )

    • Adică schimb ceva azi și încep să se vadă rezultatele după 100 de rânduri de examene?! 🙂

      • E inutil să căutăm soluții pentru resuscitarea unui sistem în pragul imploziei.

        Inertia sistemului ( aflat in pragul imploziei ) va acoperi orice schimbare, daca ea nu vizeaza chiar sistemul.
        Prin urmare …primul pas pe calea insanatosirii e recunoașterea stării în care ne aflăm. Iar principalul corp de armată în misiunea asta e al elitelor natiei ( care n are nicio intersectie cu cel al elitelor tarii ), o forță cu mult mai capabila (chiar daca nu si numeric numeric) decât personalul oricarui sistem.

        Vindecarea din interior incepe cu aruncarea la cosul de gunoi a actualului sistem. Oricum actualele sisteme sociale sint pe moarte, asa ca faptul ca te apuci sa le schimbi din radacina devine o nonactiune pe vremurile astea.

        Singura problema apare aici: cum ajunge ‘elita natiei’ sa devina ‘principalul corp de armata’. Rezolvarea problemei tine de ‘dinamica natiei’, adica ea e un Efect. problema asta nu poate fi rezolvata doar de o generatie, e problema …natiei, care e un Intreg.

        Hai sa ne incredem in noi, ca natie.
        Cumva, …principalul corp de armata va deveni ‘elita natiei’.
        Prin cine mai stie ce intamplari, unii dintre ei vor ajunge pe pozitiile care le vor permite sa genereze armonii. Spre deosebire de tara, natia e o lume magica, de basm, a ‘ilenelor cosanzene’ si a ‘fetilor-frumosi’

      • Adică schimb ceva azi și încep să se vadă rezultatele după 100 de rânduri de examene?! 🙂

        cam asa 🙂
        schimbi ceva azi si rezultatele incep sa se vada dupa 100 de rinduri de examene, ma apoi dupa 1000 de rinduri de examene, mai apoi dupa 10000 de rinduri de examene.
        Abia asta e schimbare, ‘schimbarea care nu mai poate fi schimbata’.
        Iar de o astfel de schimbare doar inteleptii sint capabili, toti ceilalti vor dori rezultate in timpul vietii lor :)) ( de fapt cred ca chiar mai …nasol: in timpul mandatului lor:)))) )

        • domnule Zaicu, ce sa faci cu Timpul, daca lucrezi cu Natia?! :))
          cu Natia lucrezi doar cu Anotimpurile.

          si ce sa faci cu Anotimpurile daca lucrezi cu Tara?! :))))

          insa mai intai Anotimpurile si dupaia Timpul, mai intai gradinaresti Natia si abia dupaia Tara, in general astea din urma ‘vi se vor adauga voua’ :)))

    • Da, era o traditie foarte veche sa ne respectam invatatorii si profesorii. Poate pornim de aici.

      • da, de aici trebuie pornit.
        nu de alta, ci pentru ca e de bun-simt ca de aici trebuie pornit.
        de la traditii,
        de la datini, traditii si obiceiuri.

        calea pe care un neam paseste este intotdeauna Calea Radacinii. asa e cu neamul.
        cu tarile o fi altfel, habar n am.
        insa problemele vremurilor astea nu mai pot fi rezolvate de ‘elitele tarii’, ci de elitele neamului, …care au fost gradinarite din generatie in generatie pentru ca la vremea potrivita fructele lor sa indestuleze natia.
        ‘elita neamului’ intotdeauna va fi suficienta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *