Atunci când se deschide o sticlă cu băutură acidulată se aude un fâs mai mare, ori mai mic.
Dincolo de rezultate și clasamente, de marcatori și șanse la cucerirea titlului continental, la actualul turneu s-a auzit un mic fâs și el a cutremurat întreaga planetă. Cred că s-a resimțit în tot sistemul nostru solar și dincolo de el.
Fâsul nici măcar nu s-a auzit la conferința de presă în care Cristiano Ronaldo a luat sticlele unui sponsor de pe masă și a adus una cu apă.
Atunci s-a declanșat cutremurul.
În doar câteva ore, sponsorul a pierdut 4 miliarde dolari. Nu știam că atâta face un fâs. Societatea în cauză nu a pierdut ocazia de a reacționa foarte rapid.
„Toată lumea are dreptul să își aleagă băutura preferată”, este mesajul transmis de reprezentanții Coca-Cola, conform The Guardian. Prețul acțiunilor Coca Cola a scăzut cu 1,6% – de la 56,10 dolari, la 55,22.
Reacțiile vin apoi în lanț logic. Iată, pentru început mesajul belgianului Radja Nainggolan după gestul lui Cristiano Ronaldo.
Mijlocașul naționalei Belgiei a postat o fotografie, pe contul său de Instagram, în care apare, la o conferință de presă, dar cu mai multe sticle în față. Evident, mesajul jucătorului a fost un îndemn către relaxarea oamenilor.
Așadar, Nainggolan apare ca și cum s-ar afla la o discuție cu reprezentanții mass-media, dar cu foarte multe sticle în față, însă nu cu apă. Printre acestea s-au regăsit Coca Cola, Rom, Votcă, Whisky dar și alcool etilic. Totul, completat cu un comentariu definitoriu: ”Haide, hai să râdem!”
Recapitulăm.
Cristiano Ronaldo, Paul Pogba și Manuel Locatelli au mutat la conferințele de presă sticlele de Coca Cola și Heineken din dreptul lor, fiind deranjați de prezența lor, în timp ce Andriy Yarmolenko și Stanislav Cherchesov s-au distrat cu sticlele.
Yarmolenko a marcat un gol pe Arena Națională, fiind ales jucătorul meciului dintre Ucraina și Macedonia de Nord (2-1).
La conferința de presă, fotbalistul i-a distrat pe cei prezenți atunci când le-a cerut celor de la Coca-Cola și Heineken să-l contacteze. El nu are nicio problemă cu sticlele celor doi mari sponsori ai Euro 2020.
UEFA amenință naționalele de la EURO 2020 prin Martin Kallen, directorul turneului, care a avertizat echipele naționale și le-a transmis că ar putea fi amendate dacă jucătorii mai fac astfel de gesturi.
„UEFA le-a reamintit naționalelor participate că parteneriatele sunt esențiale pentru desfășurare turneului și pentru asigurarea dezvoltării fotbalului în toată Europa, inclusiv fotbalul feminin și cel de juniori. Avem contracte semnate de federațiile care participă. UEFA nu amendează direct jucătorii, dar vor face acest lucru către federația participantă, care va decide dacă va merge mai departe, către jucători. Dar, pentru moment, nu vom amenda direct jucătorii”, a spus Kallen.
Oficialul UEFA spune că o acțiune disciplinară „e posibilă” și că jucătorii au obligația „să respecte contractul semnat de federație și obligațiile din el”.
Aceasta e povestea unui fâs.
Ca o concluzie, nu știu ce beți dumneavoastră, dar eu merg tot pe apă. Sau și mai bine, suc de fructe. În imagine, Radja Nainggolan și sticlele sale. Adică un turneu bizar dacă sportivii promovează băuturile tari. Nu uitați comentariul său „Haide, hai să râdem!”. Poate deveni o deviză bună într-o lume atât de tristă.