Dintre cei angajați în bătălia pentru scoaterea Serviciilor Secrete din bătălia politică, parte din Războiul dus de o mică parte a societății noastre cu Statul paralel, cel care a infectat democrația autentică transformînd-o într-o democrație de tip african, colonelul Daniel Dragomir a înțeles că doar documentul și data exactă mai pot constitui cît de cît arme eficiente într-o țară împietrită în fascinația față de Securitate.
Așa se face că în gălăgia de vorbe goale care e campania pentru denunțarea abuzurilor comise de Servicii, de SRI mai ales, sub privirile protectoare ale Ambasadei americane la București, o antenă CIA sub acoperire, Daniel Dragomir, vorbind mai puțin, doar atît cît trebuie, se mulțumește să prezinte documente.
Ultimul, arătat opiniei publice în cadrul unei conferințe de presă extraordinare, special concepute pentru a conferi impact evenimentului, poate fi considerat una din probele zdrobitoare ale implicării SRI în politică, la început sub comanda lui Traian Băsescu și, mai apoi, cam de după alegerile prezidențiale din 2009, pe cont propriu, din nevoia sergenților majori mesianici de a fi pe șest făuritori de politicieni, de partide, de jurnaliști, de premieri și de președinți.
E vorba de Mandatul de supraveghere tehnică nr. 846/UP din 4 iulie 2014, ora 12.30 emis în dosarul nr. 26/2014 de judecătoarea Corina Jijiie de la Secţia penală a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, între timp pensionată, pentru o perioadă de 30 de zile, începînd cu data de 4.07.2014 pînă la 2.08.2014, pentru supravegherea video, audio sau fotografiere, „cu încuviinţarea pătrunderii în spaţiul privat pentru activarea mijloacelor tehnice”, faţă de următorii (sînt enumerate peste 80 de persoane, dintre care numeroși oameni politici).
„Ulterior, pe 2 octombrie 2014, în acelaşi dosar, prin încheierea nr. 217 judecătorul Horia Valentin Şelaru – numit judecator la Înalta Curte în iunie 2013, venit direct de la Parchetul General din funcţia de procuror, prin susţinerea unui concurs – a dispus prelungirea pe o durată de 30 de zile, cu începere din data de 2.10.2014 pînă la 31.10.2014 a mandatelor de supraveghere tehnică, constînd în interceptarea comunicaţiilor ori a oricărui tip de comunicare la distanţă, supravegherea video, audio sau prin fotografiere, localizarea sau urmărirea prin mijloace tehnice, faţă de persoanele din mandatul emis de Jijiie, dar şi alţii, precum…” (urmează lista).
În nenumărate rînduri am arătat că unul dintre cele mai grave abuzuri ale SRI în ultimii 12 ani l-a constituit folosirea mandatelor de siguranță națională pentru obținerea de informații cerute de implicarea SRI în politică.
Controlul vieții politice, dar și al vieții economice, al vieții publice în general, presupune obținerea de informații despre diferite persoane, despre partide, despre jurnaliști, despre oamenii de afaceri.
Una dintre cele mai mari probleme ale raportării Serviciilor secrete în democrație la Constituție o reprezintă tendința, altfel firească pentru instituțiile de forță, de a dirija viața social-politică și economică a unei țări. Pentru a contracara această tendință, democrațiile au impus serviciilor secrete, pe de o parte, legi aspre, menite a le împiedica să abuzeze de statutul lor de instituții cu acțiuni obscure, la limita legii, iar pe de altă parte, un control riguros din partea parlamentelor, a presei, a societății civile.
Societățile democratice s-au preocupat de punerea și ținerea sub control a serviciilor secrete din două motive:
Chiar și în aceste condiții, serviciile secrete încearcă să obțină informații despre persoane și instituții în limita legii folosind pretextul marilor pericole care amenință nația și pe care doar ele, Serviciile, le pot contracara, uneori în confruntare cu civilii, văzuți ca niște iresponsabili cînd vine vorba de siguranța națională.
În ultimii 12 ani, cînd SRI a devenit un fel de juntă militară a țării, obținerea de informații în vederea implicării în politică, în manipularea presei, în obținerea de piețe de desfacere pentru firmele sub acoperire, s-a făcut pe două căi:
Cererea și obținerea de mandate atît pe siguranță națională, cît și pe corupție, se întemeiază legal pe așa numitele suspiciuni. Din acest punct de vedere, există o diferență uriașă între mandatele de siguranță națională și cele pe corupție. Față de mandatele DNA, cele pe siguranță națională au pentru abuzurile SRI un dublu avantaj:
Daniel Dragomir a arătat opinie publice un mandat de siguranță națională prin care, ca într-o lovitură de forță, sînt spionate pînă în cele mai mici amănunte ale vieții private un număr de peste 80 de persoane. Asta scrie pe mandat. În realitate, numărul persoanelor spionate e mult mai mare. Un asemenea mandat dă posibilitatea spionării și altor persoane decît cele aprobate prin mandat. Fiecare dintre cei interceptați, la un nivel care în SUA e aprobat de un judecător cu greu chiar și în cazul unor indicii temeinice de terorism, a intrat în legătură cu alte persoane, și ele importante din punct din vedere politic, jurnalistic, economic, astfel că mandatele semnate cu ochii închiși de judecătorii de la ÎCCJ, au dat SRI posibilitatea de a ști totul despre o mare parte a celor implicați în politică sau în comentarea politicii.
Trucul cu emiterea de mandate pentru cineva în scopul precis de a asculta pe altcineva a fost folosit cu brio în cazul Dan Andronic. Jurnalistului i s-a dat mandat de siguranță națională pentru a putea fi interceptat Traian Băsescu, cu care Dan Andronic mai vorbea la telefon.
De ce sînt atît de importante cele două documente prezentate de Daniel Dragomir?
De ce?
Pentru că astfel opinia publică ar afla despre veritabile născociri ale Direcției Juridice de pe vremea faimosului Dumitru Dumbravă în materie de suspiciuni de terorism. Și dacă opinia publică ar afla asta, nu-i așa că s-ar întreba și asupra ușurinței cu care se cer azi mandate de siguranță națională pentru obținerea de informații necesare dobîndirii unui al doilea mandat de către Klaus Iohannis?
La multi ani ! Salutări ‘primarelui’, din Găgesti !!!
@Alex Tektron
Intr-adevar puterea suzerana prefera o republica prezidentiala pt un control mai facil
@Autor :” SRI sub privirile protectoare ale Ambasadei ” Eroare gresita ( vorba Leliei Munteanu ) , maestre . Trebuia scris : „SRI la ordinul Ambasadei” . Ia uitati-va la data emiterii ordinului : 4 iulie , ziua SUA . Sa fi fost emis in urma sindrofiei de la Ambasada ?
Totul duce către ?BANI. Puterea, influența,duc, mereu, la BANI !!! Cine ar vrea putere, astăzi, dar fără să primească 1 franc ? Crezând că vor supraviețui ?! Mulți cunosc deviza $-ui american ; o deviză contrazisă de realitatea ultimelor decenii. Nu putem crede în minciuna „vândută” de ei ! Dar, ca exemplu, putem tipării noi, pe BANCNOTELE noastre, ceva mult mai real și valoros : ” E nimic în Univers” ori ” Și tu vei muri” . Numai așa avem o șansã la conștiință, la rămășițele lumii.
Treaba cu Statul este la fel ca cu Dumnezeu: cine este Dumnezeu? Nu prea stim, dar stim precis cine e reprezentantul luí: Papa de la Roma care actioneaza in numele luí. Asa si cu Statul. Nu prea stim ce este, dar stim cine e reprezentantul: KWJ. El ia deciziile in numele luí si serviciile le duc la indeplinire. Si pe Papa il aleg cardinalii, nu il desemneaza Dumnezeu. Cardinalii nostrii sunt SRI, SIE, DNA…
😆 😎
Dar stai! S-a schimbat ceva din ’89? Ha,ha, ce gluma buna! Ah, da : secera si ciocanul cu stars & stripes! Sunt emotionat pana la lacrimi!
😛
1.Nu votez Iohanis ; nici dacă numele lui va fi Prozodie. 2. Vom scrie degeaba, vom învăța degeaba(adică fără Sens). Nimic , never, nevermore, o țară săracă, cu muncitorii calificați doar în informații , nu va progresa, nu va avea câștig. Norocul ? Cică norocul ,o da, a fost plàtit ; din 1941 până în 26 $ecembrie a.c. ora 23;30. Mulțumiri Maestre că sunteți aici.
… – … !!! 😐 😈