Marcel Ciolacu: De astăzi, dansul în doi s-a terminat! Decizia ca PSD și PNL să meargă cu propriii candidați la Primăria Capitalei a fost dificilă, dar este soluția corectă

Într-adevăr, un moment istoric: După cinci ani de ținut prin sertare, scos și curățat de praf în ultimele zile, Proiectul România educată a fost predat Guvernului în cadrul unei Ceremonii

Marți, 8 iulie 2021, comentînd pe cristoiublog.ro sub titlul România educată sau S-a scremut Muntele și a născut o mărgică, discursul lui Klaus Iohannis de miercuri, 7 iulie 2021, prin care a anunțat românilor că Proiectul României educate e gata și va fi trimis Guvernului semnalam că măsurile anunțate de președinte se reduceau la cele de nivelul unui ordin de ministru al Educației sau cel mult de nivelul unei noi Legi a Învățămîntului. Perioada postdecembristă – scriam în comentariu – a avut drept victime ale ambițiilor politicianiste Educația și Justiția. Fiecare ministru, fiecare premier, fiecare președinte, de cum a parvenit într-un jilț mai înalt, s-a năpustit asupra Școlii pentru a o răsturna cu fundu-n sus.
Prezentat bombastic de Klaus Iohannis ca fiind rodul unei consultări unice în postdecembrism prin amploare, Proiectul justifica zicala cu Scremerea muntelui.

Miercuri, 14 iulie 2021, Proiectul România educată a făcut obiectul unei ceremonii la Palatul Victoria. Deși din punct de vedere juridic ședința s-a vrut una de adoptare a unui Memorandum, în realitate ea s-a transformat, prin voința lui Klaus Iohannis, într-o Ceremonie în cadrul căreia Guvernul, împodobit sărbătorește, cu un premier care și-a călcat chiloții pentru a avea dunga cerută de momentul istoric, a primit de la Mărețul Proiectul și, după ce l-a pupat (așa am văzut în triburile turce de pe vremea lui Osman că se proceda cu steagul tribului) și-a luat angajamentul de a-l transpune în practică. Într-adevăr, un moment istoric. După cinci ani de ținut prin sertare, scos și curățat de praf în ultimele zile, Proiectul a fost predat Guvernului.
Iar Guvernul l-a primit într-o atmosferă de beatitudine, amintind de primirea de către Moise pe Muntele Sinai a Tablelor Legii.

Ceremonia de la Palatul Victoria a sugerat o diviziune a muncii în cadrul regimului Klaus Iohannis. Președintele a creat un Proiect. Guvernului îi revine datoria de a-l transpune în practică. O diviziune a muncii net favorabilă Președintelui. N-a avut nevoie de cine știe ce bătăi de cap să întocmească un Proiect sau, mai bine zis, să coordoneze întocmirea unui Proiect. Marea problemă în România lucrului niciodată terminat e transpunerea în practică a unui Proiect. Cum îl știm pe Klaus Iohannis preocupat să nu-și bată capul, putem presupune c-a răsuflat ușurat cînd a văzut Proiectul în brațele Guvernului.

Ceremonia a cerut ca Proiectul să fie, în sfîrșit, dat publicității. Numărînd 117 pagini, Proiectul îmi confirmă ipoteza lansată după discursul lui Klaus Iohannis de miercuri, 7 iulie 2021. E vorba de un munte care s-a scremut ca să nască o mărgică. Lectura Documentului ne convinge că asistăm la o uriașă șmecherie, ca să nu-i spunem, excrocherie. Titlul România educată n-are nici o legătură cu conținutul Documentului. În presa online există un nărav numit Goana după clickbait-uri. Ce înseamnă asta? Deoarece numărul de click-uri făcute pe un titlu trece drept număr de accesări ale unui articol, multe publicații apelează la titlul înșelător, fără nici o legătură cu conținutul. Ceva în genul Putin e furios c-a pierdut Republica Moldova, un titlu pe care-l accesezi pentru a descoperi că în text e vorba de presupunerea unui ziarist că Putin e furios, presupunere citată de articol. Ceva asemănător s-a petrecut și cu titlul Proiectului. Cînd citești România educată te duci cu gîndul imediat la o serie de măsuri menite a educa întreaga Românie. Asta însemnînd că urmare a măsurilor vor fi educați pînă și cei de la Salubritate astfel încît să răstoarne coșurile de gunoi îndemnîndu-se în limba lui Shakespeare.

Documentul propriu-zis confirmă zicerile anterioare ale lui Klaus Iohannis despre Proiect. E vorba de măsuri care nu trec dincolo de hotarele Școlii. Se știe însă că nicăieri în lume Școala nu e un domeniu izolat de societate, un domeniu autonom. Școala depinde esențial de întreaga societate. Oricîte măsuri ai lua în domeniul Școlii, chiar și geniale, ele vor fi ineficiente cîtă vreme nu sînt însoțite de măsuri la nivelul întregii societăți menite a înlesni dezvoltarea Școlii. Că e vorba doar de o mărgică ne spun și alte aspecte ale Documentului. Lipsesc mai întîi temeiurile științifice ale acestor măsuri. Orice Proiect vizînd un domeniu trebuie să plece în chip esențial de la trecerea în revistă a slăbiciunilor pe care măsurile își propun să le înlăture. Realitatea pe care se întemeiază orice Proiect se vede din cercetarea sociologică de amploare. Proiectului îi lipsește punctul de plecare constînd în rezultatele unei cercetări sociologice la nivel național. Documentul are drept anexă o sumă de fotografii ale lui Klaus Iohannis în exercițiul clișeu de înconjurare de către copii. Ar fi fost de așteptat ca Anexele să fie documente științifice – statistici, bilanțuri – toate menite a justifica științific măsurile.

Ceremonia de la Palatul Victoria a urmat Ceremoniei de încheiere a întîlnirilor de la începutul săptămînii trecute. Planul de muncă anunțat de Guvern șochează prin lungimea nepermisă a termenelor de execuție. Se vede limpede că președintele nu vrea implementarea Proiectului cît mai repede, ci întreținerea imaginii de document măreț, istoric, a cărui realizare se întinde pe aproape un deceniu. Un Document istoric nu poate fi altfel decît întins pînă în 2030. Adăugînd ceremoniei inutile de la Palatul Victoria această incredibilă amînare la calendele grecești a implementării Proiectului, putem vorbi de o Operațiune de imagine strict publicitară, prin care se urmărește să fim convinși că șoricelul născut din scremerea Muntelui nu-i șoricel, ci un cal înaripat, călărit de Klaus Iohannis, în timp ce Florin Cîțu îi dă să mănînce jăratic.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

8 comentarii pentru articolul „Într-adevăr, un moment istoric: După cinci ani de ținut prin sertare, scos și curățat de praf în ultimele zile, Proiectul România educată a fost predat Guvernului în cadrul unei Ceremonii”

  • Acte d’abdication rédigé le 6 avril 1814 et annexé au Traité de Fontainebleau du 11 avril 1814
    Au palais de Fontainebleau, le 11 avril 1814.
    Les puissances alliées ayant proclamé que l’empereur Napoléon était le seul obstacle au rétablissement de la paix en Europe, l’empereur Napoléon, fidèle à son serment, déclare qu’il renonce, pour lui et ses héritiers, aux trônes de France et d’Italie, et qu’il n’est aucun sacrifice personnel, même celui de la vie, qu’il ne soit prêt à faire à l’intérêt de la France.
    Napoléon.
    ________________________________________
    Dernière allocution de Napoléon à sa garde le 20 avril 1814 à Fontainebleau.
    « Généraux, officiers, sous-officiers et soldats de ma vieille garde, je vous fais mes adieux : depuis vingt ans, je suis content de vous ; je vous ai toujours trouvés sur le chemin de la gloire. Les puissances alliées ont armé toute l’Europe contre moi ; une partie de l’armée a trahi ses devoirs, et la France elle-même a voulu d’autres destinées.
    Avec vous et les braves qui me sont restés fidèles, j’aurais pu entretenir la guerre civile pendant trois ans ; mais la France eût été malheureuse, ce qui était contraire au but que je me suis proposé.
    Soyez fidèles au nouveau roi que la France s’est choisi ; n’abandonnez pas notre chère patrie, trop longtemps malheureuse ! Aimez-la toujours, aimez-la bien cette chère patrie.
    Ne plaignez pas mon sort ; je serai toujours heureux, lorsque je saurai que vous l’êtes.
    J’aurais pu mourir ; rien ne m’eût été plus facile ; mais je suivrai sans cesse le chemin de l’honneur. J’ai encore à écrire ce que nous avons fait.
    Je ne puis vous embrasser tous ; mais j’embrasserai votre général… Venez, général… (Il serre le général Petit dans ses bras.) Qu’on m’apporte l’aigle… (Il la baise.) Chère aigle ! que ces baisers retentissent dans le coeur de tous les braves !… Adieu, mes enfans !… Mes voeux vous accompagneront toujours ; conservez mon souvenir… »

  • Pe scurt, politic, diminuarea drastică a rolului profesorului şi creşterea puterii oengistului corectitudinar, care să-l înveţe ce şi cum să predea, ba chiar să-l inspecteze sau să refuze să-l angajeze.
    Finanţarea e clar că nu va respecta legea din 2011, 6% din pib, deci educaţia tot nu va fi prioritate naţională. În rest, redenumirea unor instituţii. Contrar voinţei „corpului didactic” (sintagmă interbelică ocolită!), dealtfel neconsultat niciodată decât prin… reprezentanţi, ARACIP-ul devine un gigant nou care preia şi inspecţia şcolară: „inspecțiile școlare nu vor mai fi efectuate de către inspectoratele școlare, ci de noul ARACIP”.
    Fabricile de diplome vor avea clienţi: „bacalaureatul va fi format din testări transdisciplinare, pe model PISA, bazate pe competențe”. Adică după diminuarea predării Istoriei Patriei, acest Bac popular, cu statistici de reuşită previzibil entuziasmante, pare a declanşa, sub pretextul transdisciplinar, mult dorita reducere a importanţei Limbii Române şi Matematicii.
    Fireşte, va beneficia şi industria meditaţiilor, prin reapariţia examenului de admitere la liceu (fosta treaptă întâi!).

  • Iohannis asta e un golan…..o vrajeala de om….acu ca pleaca baba Merkel e terminat oricum…cine se mai uita in gura la prostovanu asta…săsălău dobitoc…

  • of, deloc nu ne ntelegem:))

    iata de ce proiectul Romania educata e lucrarea unui intelept:
    toate partidele de pina acum au vizat, in materia educatie, continutul, ca vasul erau chiar ele, si au fost tot atatea vase pe cate partide au fost. venea la putere alt vas?..continutul lua forma noului vas!:)), prin urmare materia educatie a fost intr o perpetua agitatie schimbandu si si forma si continutul.

    Iohannis a facut ceva…simplu. a facut din forma Romaniei forma materiei educatie, caz in care continutul materiei educatie va fi unul generat in stil ‘intreg’ , adica unitar.

    mai simplu: proiectul lui Iohannis e…un Gol. N are continut, ci doar forma. caz in care chiar nu e cazul sa banui de vreun continut…Golul!:)), altul decat esenta Intregului

    insa…Proiectul lui Iohannis se poate intelege cu acelasi succes pe care l ai cind identifici pozele de la finalul Prouectului cu manifestari plenare ale…anexelor despre care vorbiti:)))

    a durat mult? a durat putin? io zic ca a durat pina a venit sorocul:))
    acu e vremea lui!

    ganditorul, sau ganditorii din spatele…spre ex al acestui proiect manifesta o deliatete, adancime, limpezime care, daca ar fi pictate ar genera un…Zâmbet!

    ..din acest punct de vedere Proiectul Romania educata este…o incantare!:)

  • Printre masurile propuse se afla si scoaterea tezelor din ciclul gimnazial. Serios acum: tezele erau principala problema a educatiei romanesti? Faptul ca dai teza in clasa a V-a?! Sunt socat ca nimeni nu a sesizat aberatia asta.

    • Prima element in educatia copilului il reprezinta posibilitatea de a fi inscris in cresa, camin, gradinita. Romania educata inseamna crese, camine, gradinite, orice copil sa aiba un loc in sistemul de stat. O Romanie educata inseamna cadre didactice pregatite, cu pasiune pentru meserie.O Romanie educata inseamna inutilitatea meditatiilor, stimularea continuarii studiilor, prin educatia in scoala sa obtii si o specializare

      • Dar crese si gradinite de stat nu prea sunt, iar la cele particulare putini parinti isi permit sa-si inscrie copiii. Din generatia actuala de tineri frumosi si liberi f.putini sunt cei ce isi fac cu drag orele… Acum lipsesc si cadrele didactice nu numai elevii sau studentii… Meditatiile sunt in floare, materiile studiate de copii sunt aride, manualele sunt facute cu stangacie.

        • Iulian si Gabriela stiu macar despre ce vorbesc ! Panarama asta care cica vrea sa
          educe o natiune …Alte meditatii , case, Cotroceni , Versailles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *