Liderii coaliției PSD-PNL au decis ca medicul Cătălin Cîrstoiu să fie candidat comun la Primăria București

Marea problemă a educaţiei este, de fapt, manifestarea unor boli sufleteşti ale poporului, cărora nu le vine nimeni de hac

Plec de la firul comentariilor lui Radu şi Geo la articolul meu A da de pomană menţine mentalitatea care nu se poate curăţa de corupţie publicat pe Cristoiublog în data de 22 ianuarie 2021 şi încerc să le dezvolt. Este pentru prima dată când scriu o pastilă pornind de la comentariile cititorilor mei, postate pe pagina unui articol anterior. Radu a adus nişte date statistice de care nu ştiam, şi anume procentul de 40% din populaţia României, care în 1948 era analfabetă, iar în 2018, acelaşi procent, de data aceasta din eşantionul elevilor, nu al întregii populaţii, elevi care, ar fi analfabeţi funcţional (copiii citesc, dar nu pricep nimic). În continuare, Radu menţiona că “dacă elevii care sunt şcolarizaţi acum, sunt pe băncile şcolii, au asemenea nivel de înţelegere, media pe total a populaţiei e şi mai proastă”. Corect. Sunt şi adulţi care citesc fără să înţeleagă. Mie mi se pare interesant de a analiza acest procent de 40%. La prima impresie, înclin să cred că situaţia din 2018 e mai gravă decât cea de la 1948, întrucât e posibil ca acel procent din totalul populaţiei de la 1948, dacă ar fi avut acces la educaţie, nu ar mai fi fost format din analfabeţi şi probabil nici analfabeţi funcţional nu ar fi fost. Acum, deşi şcolarizarea este garantată tuturor elevilor, gratuită şi obligatorie, avem un număr îngrijorător de analfabeţi funcţional. Întrebarea care urmează este: de ce a crescut numărul analfabeţilor funcţional în ultimii 30 de ani, sau poate vertiginos, în ultimii 10 ani? Aici nu este vorba de ‘nevoia de timp’ pentru a schimba în bine mentalităţile, întrucât timp am avut (de la 1948, apoi de la 1989), dar cu educaţia, care nu este şcolarizare, tot nu stăm bine. Radu menţionează că “educaţia e o acumulare în timp, rezultat al combinaţiei familie, şcoală, stat şi, în unele societăţi, religie”. Aici aş puncta că educaţia nu e doar acumulare, e dinamica acumulare-dăruire în reciprocitate, ceea ce implică persoana în totalitatea ei (corp fizic, percepţii, minte, gândire, voinţă, emoţii, sentimente, discernere-înţelegere). Din nou, reciprocitatea prezenţei e o condiţie obligatorie, adică degeaba îi ai pe Gelu şi pe Ioana, care sunt copii-persoane-prezenţe ‘holistice’, dacă părinţii lor sunt absenţi (fizic sau cu mintea, inima), prietenii sunt superficiali şi delăsători, învăţătorii, profesorii nu aprind scânteia, sunt fie duri fără sensibilitate sau apatici şi lâncezi. La fel, putem vorbi şi de comportamentele preoţilor, ale oamenilor din instituţiile statului, din companii, magazine, firme, cu care Gelu şi Ioana vor intra în contact. Acele interacţiuni pot răni, strica sau forma caractere, chiar fară a avea aceste atribuţii în fişa postului lor. Aşadar, când vorbim de ‘sistem’, de probleme în sistem, vorbim despre oameni.

E un fapt pe care nu pot să-l trec sub tăcere, că atunci când românii (cu studii superioare, nu mă refer la ceilalţi, întrucât nu le cunosc bine situaţia) ajung în occident, îşi pot schimba peste noapte, sau extrem de rapid mentalitatea, încât să nu mai comită nicio faptă de corupţie, şmecherie, ‘afacere’, dar nici să tragă chiulul. Nu mai este atunci nevoie de timp ca să-şi schimbe mentalităţile şi comportamentul social. Ceea ce înseamnă că situaţia de prelung marasm de la noi în privinţa mentalităţii – bunei educaţii – comportament social şi inter-personal ţine de un soi de contagiune emoţională, intoxicare prin imitaţie, abandon în turmă, şi atrofierea sau chinuirea acelei părţi din om numită inimă, prin absenţa acelor lucruri bune (iubirea, dragostea, atenţia, respectul, devotamentul, cultivarea sufletului, etc) din care se hrănesc sentimentele adevărate, puternice, curajoase. Vorbele acestor copii ar trebui să trezească: ‘Mami, vino acasă, nu mai vreau bani, pe tine te vreau’. Părinţii care stau acasă, dar stau ‘deconectaţi’, ‘switched off’ de la vieţile copiilor, preocupaţi doar de notele copiilor, de efortul şi performanţa lor şcolară, se aseamănă proprietarilor de ‘sclavi moderni’. O mare parte a elevilor analfabeţi funcţional nu mai siunt atenți la realitate. Nu pot fi blamaţi doar profesorii. Un copil care suferă, din tot felul de motive, nu mai poate investi energie, nici atenţie în actul învăţării, poate nici intr-al educaţiei sale. Inimile copiilor învaţă de mici să fie sacrificate sau înlocuite de alte dorinţe, cât mai ilicite sau mai ascunse. Să nu ştie stânga ce face dreapta. Marea problemă a educaţiei este, de fapt, manifestarea unor boli sufleteşti ale poporului, cărora nu le vine nimeni de hac. Nu e vorba aici de depresii sau alte boli psihice, ci de ceva – mai multe lucruri- care surpă fundaţia casei, ca nişte rădăcini care au crescut pe sub casă. Printre aceste boli aş enumera neatenţia, deconectarea de la realitatea concretă în favoarea regurgitării, ideologizării, abstractizării, muncii făcute în silă, sacrificiile aduse inimii, acceptarea-acomodarea cu lipsa respectului faţă de propria persoană şi cu oamenii, situaţiile care mint şi rănesc inima ‘în prostie’ şi cu nesimţire. Dacă extindem aceste tare de la micro la macro, se ajunge la un portret robot al ‘sistemului’. E monstruos cum oameni, profesionişti, specialişti, cerşesc atenţii (adică bani, cadouri) ca să dăruiască ‘la schimb’ grijă şi atenţie oamenilor de care sunt responsabili. A aştepta ‘atenţii’ în relaţiile profesionale, e tot una cu a le cerşi. Iar cel care le dă, de fapt umileşte profesionistul. Dar la noi totul e inversat. Când acei oameni sunt bolnavii, pacienţii, pe mâinile cadrelor medicale, e jale. Sau când sunt victimele infractorilor protejaţi de unii oameni ai legii, e jale. Această cerşetorie, pomanageală la scară macro, e chiar dovada incapacitării atenţiei şi a grijii naturale care există la liber (for free) în firea omului natural, pentru ceilalţi- nu doar clanul, familia.
Şi ajungem la munca, hai să-i zicem mai bine faptele în folosul comunităţii, care nu ţin doar de educaţia minţii şi comportamentului, ci şi de a ‘inimii’.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

61 comentarii pentru articolul „Marea problemă a educaţiei este, de fapt, manifestarea unor boli sufleteşti ale poporului, cărora nu le vine nimeni de hac”

  • Nu e nimeni nicio victima. Nici Online, nici Geo. Straveziu este raul de nunte cu pastravi care ies de sub pietre

  • M-am distrat dar e suficient. Sunteti atat de stravezii si predictibili ca mi-e si mila, zau asa! Hai pa ca ma plictisiti! geo, amice, esti „victima” perfecta. Felicitari!

  • Nu stiu de ce da’ online parca ar fi Monica Simion. Oare ma insel?

    • Glumetule! C’est hors de question!

      • Cum de esti asa sigur? Esti din club?

        • Da, omule! Eu sunt de fapt si Monica Simion si Online! Dar, pune-ti înca putin mintea la contributie: nu sunt cumva si Ion Cristoiu?!
          Caraghiosule!

          • io mi am zis chiar mai demult ca…ia sa vezi, tu esti chiar Ion Cristoiu!:))), deci am intrat la banuieli ăhăăă…, cu vreme n urma:)))
            acuma….daca ziceti ca Ion Crostoiu si geo una sint…, si mai pun la socoteala ca si mie mi a trecut prin plete o boare dasta, atunci….maaamăăă, sint si geo!:)))))
            paia cu…io sint si Simonica…o pricep, ca…mai merge, insa paia cum ca io sint si Cib!, io asa ceva refuz!:))))), sa n aud!:)))))))), si daca asta da o eroare fundamentala pe craca Cib-Ion Cristoiu-etc, aia e, io tot refuz!:))))))))

          • J’adore! Online, ai fost de milioane!

          • …creca daca as afla…daca sant fata sau baiat, as desparti o barim pe Simonica de astilalti!:))), iar daca as fi fata, as scapa fara alte griji!:)))))
            insa daca rezulta ca sant baiat, creca iese cu cearta, ca abia am io loc in mine, care, cum ziceam, am banuiala ca sint Ion Cristoiu, unde sa l mai indes si pe geo, si pe cib?!:)))
            ..deci: rugati va sa fiu fata, va rooog!:)))))))))))))))

          • Online, Cib a uitat de Paul! Poate ca si el…

          • Paul…
            ..chiar mura n gura…nu va dau!
            :)))))
            oi fi tu fata, dar…intelege si tu!
            nu i suficient ca Ion Cristoiu a facut filozofia?
            :)))))

          • 😀 😀 😀

          • ..nimeni nu poate spune ca Paul eate geo, asa ca daca toata lumea taceee, :)))

      • Stilul si modul m-a facut mai de mult sa-mi pun acesta intrebare. Ca nimic nu e in intamplator pe lumea asta!

  • Si motivul pentru care nu se gasesc solutii, e ca nu este Inteligenta naturala, sociala, emotionala, ci Mintea desteptilor, trufia, orgoliul lor, si turma.
    Sunt de acord ca o solutie care merita incercata, e dezvoltarea educatiei pe 2 extreme: cel online si cel Vechi, care trebuie redescoperit, intrucat nu se mai cunoaste. Nu mai exista exemple in realitate. Doar scormonit bine. Ala online si cel Vechi sa se bata apoi in arena, ca gladiatorii.
    Invatamantul clasic traditional (pur, format din scolile monastice occidentale), dar si cel modern cu ifose (traditional dar stricat, scapatat), e de scos la mezat. O incremenire in proiect. Cat control si ce relatii de tip Master and Servant (supus, ascultator, invatacelul cuminte sarguincios sau antiteza lui, Rebelul) a putut da…nu se mai pot redresa acele tipuri de interactiuni-relatii-asteptari.

    • Nu se gasesc solutii pentru ca nu se gasesc dascali pe masura si decidenti care sa-i asculte. Dascali si politicieni în stare sa creeze împreuna sisteme capabile sa scoata din copii tot ce au ei mai bun, dascali care-si iubesc cu adevarat meseria si care sunt foarte buni pedagogi. Dar cum sa fie gasiti dumnealor, atâta timp cât salariile foarte mici din învatamânt inhiba din fasa chemarea si dorinta celor cu har care si-ar dori sa se pregateasca pentru aceasta meserie? Aici, sunt aproximativ de accord cu stmabilul Cib Mâniosul si Suspiciosul care zice ca „Societatea e fracturata intre putini si bogati si multi si saraci. Primii, care detin painea si cutitul, au tot interesul ca ultimii sa ramana sau sa devina si mai prosti.” Iaca.

    • …pai…doar doua solutii mai exista, de unde sa mai scoata cineva…alte solutii?!:))

      Invatamantul online, daca ar putea sa fie cel mai tare de pe planeta… chiar asta de la noi!:)), bravo!

      Invatamantul bazat pe Stiintele Naturii, predate Natural, si cu invatamantul asta tot asa:)), daca ar putea sa fie asta de la noi cel mai tare din lume…bravo!, nenica:)

      Insa noi ce facem?! Sintem caldicei.
      Pai…s a dus faza cu distributia normala, acu, …adica in curind!:))), pe mijloc nu mai e tipenie de om!:)))

      Uite, IO zic asa:
      Ccnducerea Natiei tre sa se despleteasca…in superpozitiile Neamului:))), deci…vaaai!, avem doua tari, nu una!:))))
      Ce tare!:))))))

  • Inteleg perfect de ce cu Desteptii-Mintosii nu se poate repara sistemul-societatea-educatia. Si din ce am observat la majoritatea parintilor romani, fie chinuie copilul ca pe o masinarie sa dea randament sa devina Desteptul desteptilor, sau macar Mintos sadea, de liga intai, fie sunt neglijenti, laissez-faire, neinteresandu-i nici ‘prostia inteleptului’, randuirea copilulul in bunul simt al aprofundarii traditiilor, ritmurilor naturii, ci descurcareala lui in viata, asadar tot o forma de mintoseala, smecheria, cu toate comportamentele si atitudinile aferente.
    In Occident mintosii desteptii desteptilor sunt formati in invatamantul privat, de tip clasic. Apoi Oxford si Cambridge, universitati dezvoltate pe fundatia scolilor monastice – de tip clasic, nu Vechi. Restul elevilor, in malaxorul mainstream, care nu formeaza nici Intelepti, nici oameni cu Inima buna, nici mintosi care sa-i bata pe aia din privat. Ce este invatamantul Vechi, cum ar arata el, asta-i intrebarea. Poate ceva asemanator scolii-atelierului lui Rodin unde se formau pentru o vreme creatorii (nu pe linia imitatiei, dar o perioada de discipolat-ucenicie), pentru a se desprinde, precum Brancusi, si a urma calea educatiei lui individuale, fara Maestrii.

  • Prostia sau inteligenta, cum vreti s-o luati, sunt reprezentate de o curba tip Gauss. Indiferent de timp si spatiu geografic. Diferenta dintre noi si occidentali sta doar in ordinea impusa in societate. Ai nostri, mai zurbagii, aia din vest mai spalati pe creier , mai domesticiti si mai disciplinati. Exceptie francezii, mai galagiosi ca noi. Societatea e fracturata intre putini si bogati si multi si saraci. Primii, care detin painea si cutitul, au tot interesul ca ultimii sa ramana sau sa devina si mai prosti. Nimic nou sub soare. Salvarea e doar individuala si pur intamplatoare. Din pacate, ultimele evolutii ne arata ca societatea umana se duce cu cantec si voie buna direct in cap. For good!

    • io zic ca…nu prea mai e cu distributie normala, pe vremurile astea
      acu daca nu mai e, io ce sa fac?!:)))
      🙂

      Inteligentii, adica Prostii, se aduna la o extrema,
      Desteptii, adica lipsitii de Inteligenta se aduna in ailalta extrema.
      pe mijloc o sa mai ramana doar Neantul:))

      asta e. distributia gaussiana e expirata, poti s-o arunci la gunoi, mai mult te-ncurca:))) ( daca nu ii folosesti si cealalta superpozitie, ca ‘distributia domnului Gauss’ are…doua superpozitii, una e normala iar ailalta e …anti!:))) )

  • Simonica, geo, …mi-am permis sa -i cint, paici, o oda, Prostiei:)))
    …doaaamne ce dragut a fost s-o fac alaturi de voi!:)))))))))

  • ‘scoala’ care face din om un Prost e…cea mai tare scoala din Univers!:)))
    de fapt…Scala, adica ‘scoala Creatiei’, chiar cu asta se preocupa, antreneaza desteptii pina ajung Prosti!…sadea. :))))
    vezi?…Simonica, draga, …cam toate sint cu fundul in sus si pe contrasens, paici:))), tocmai daia devine ceva de bun-simt sa te pozitionezi, pe lumea asta, cu capul in jos si pe contrasens!:)))) ( caz in care devine probabil sa fii declarat pe lumea asta un nebun clar-cristal:)) )

    • faptul ca ‘scoala’, educatia, a devenit o poveste a acumularii creca rezulta si din faptul ca ‘linia’ a fost inteleasa ca o acumulare de puncte:))),
      insa in mod absolut linia presupune manifestarea unui singur! punct, care e si Punctul:),
      acest Punct ‘miscandu-se’ pe Sleau, pe…’linia golita de puncte’:)))
      deci ai Punctul si ai Sleaul, abia asa rezulta Linia,
      care intotdeauna e o poveste a Sleaului care imbratiseaza plenar Punctul, tot asa cum Sfanta Maria il Imbratiseaza pe Hristos:) :)) :)))) :)))))))
      Zero e Totul, nu Nimicul…

      • in creatie se manifesta un singur Puct, dupa cum se manifesta si un singur Foton, …de fapt tot ce e, E! in mod absolut Unu:))), adica doar unul:)))))
        chiar si un singur electron exista in tot Universul,…chestie care chiar ca creca e bulversanta:))))
        omul e invatat de mic, ca de mici ne ia lumea mare si ne da pe brazda:))), ca ‘pluralul’ inseamna…de la 2 in sus:))), adica ‘mai multi decit 1, care e ‘singularul’.
        cum sa fie asta Pluralul?!:)))), nu e, domne, ca Pluralul se manifesta…in Sinele lui Unu, nu…in afara sa!, :))), deci exista Singularul si…Pluralul sau:)),
        adica exista Unicul Foton si…Pluralul Unicului Foton:)
        sau…exista Unicul Electron si…Pluralul Unicului Elelctron:)))
        de ce ar fi doi sau trei fotoni in Univers, daca un singur foton poate ocupa tooot Spatiul, in lipsa manifestarii Timpului?:))))))))))

    • se stie ca Prostii sint produse ale Naturii. deci Prostii…sant! nu tre sa faci nimic!, Prostii exista, se manifesta, in mod spontan:))))

      insa….cu Desteptii e de lucru:)))), astia tre sa acumuleze, nenica!:)))))

      de unde rezulta ca Prostii sint rezultatul Nonactiunii
      iar Desteptii rezultatul Actiunii.
      Ahaaa, …deci iata cine initiaza Reactiunea, adica Actiunea prin care ‘se Inchide dinamica in Univers…in mod absolut: Desteptii!:)))))
      Simonica, nu vrei matale sa fim noi Prosti si-atat? :))))), pare mai pasnica, treaba:))))))))))
      il zambim si lui geo, poate ca vine si el cu noi, in sleahta prostilor:))))))), ceea ce…creca chiar lesin dac-o vad si pasta!:)))))))))))))

      • * sleahta Prostilor! :)), ca Prost imi permit sa-l fac pe geo, chiar ii urez asta!:))), insa ‘prost’…asta chiar nu 🙂

        • Prostul e Inteleptul.
          Inteleptul e Prostul.
          🙂 :))))

          • una dintre superpozitiile ‘omului’ e asta: Prostul :))))),
            iar ea e Calea, …calea catre Vesnicia…ce-o poarta in sine insasi:)))

          • iata materia fundamentala a scolii absolute: Prostia!:))))))

            iar aceasta materie se preda pe intreaga perioada de manifestare a Universului:))))))
            prin urmare nu ‘sa fii Destept’, e tinta Platformei daruita Dezvoltarii in stil fibonacci ( acestei Platforme ii se mai spune si Univers:)))))) ),
            ci sa te descoperi Prost!,
            ca ‘cunoasterea de sine’ asta Daruieste, putinta omului de a te recunoaste ca fiind Prost!:)))

  • Da-mi voie sa glumesc. „Radu a spus…” si „Radu a spus…” Si Geo, ce a spus? Ok, am ratat ocazia sa ma faci vedeta. 😆 Sau, nu ti-a placut chiar nimic din ce am spus eu? 😥
    Esti foarte profunda uneori, am citit de doua ori ca sa patrund si eu în adâncime. Este trist, dar ai perfecta dreptate, Monica Simion.

    • Geo, am prevazut ca vei spune asta, dar de fapt an lasat replicile tale intentionat ascunse, ca sa nu fie un articol partinitor. Daca nu ar fi fost si replicile tale, nu ar fi iesit niciun alt articol.

      • J’adore. Spuneam odata ca daca as fi producator de film, tu ai fi regizorul meu preferat. Acum, ma gândesc ca daca as fi premier, te-as face ministrul meu de externe. (Fara nicio ironie…)
        Atât, pentru ca o sa apara Cib Mâniosul si-o sa suspecteze din nou ca te curtez, în loc sa înteleaga ca ma folosesc de curtoazie pentru ca te apreciez si pentru ca sunt un gentlemen. 🙂

        • j’adore, asta, …creca e ceva de bine.

          …asa ca protestez!
          j’adorati-va pina nu mai puteti!, insa…cu mine cum ramene, mai nenica?!
          uite, chiar sint dispus sa ma j’adoresc si eu cu voi, ca peare a fi interesanta, faza!:))

          • Online, încearca sa faci diferenta între „j’adore” si „je t’adore”.
            Zic asa: Monica écrit bien. J’adore.
            Si zic asa: Je t’adore, mon enfant!

          • creca daca taceai…parfumul mai persista o vreme:)))

          • Poate ca ai dreptate.

        • Ca sa continui jocul, daca ai fi prim ninistru, as accepta sa fiu ministru de externe in guvernul Geo. online ar putea fi incredintat cu educatia: ministrul educatiei.

          • Monica, am notat. 🙂

          • in final avem trei ministri, o sinfura persoana, ..ca asa a zis geo, mai sus, si num 24 ore pe zi. io creca huvernul asta obsa scartaie.

        • Am notat. 🙂

          • Pai…noteaz o si pasta: Maestrul la Agricultura, ca e de la Gagesti, deci se califica:)))

          • Simonicaaa, geo m a notat nimic!, am vazut io.., doar a desenat o oaie:))), ..adica…asa pare, ca e o oaie:))
            geo, …aia e oaie? Nu ti a iesit!

    • geo, nu fii trist..a,
      ai putea face ca mine, insa de recomandat nu-ti recomand cu niciun chip!:)))
      unde esti talica…acolo e si Centrul Universului ( care e pitit undeva in Sinele tau ) :))),
      caz in care…si in sant daca ajungi ( ptiu, ptiu :))) ), tu…tot Centrul Universului ai ramas!:))))
      doaaamne ce tare esti! :))))

    • Geo, sa vezi ce articol va urma in curand. Nu ai motive sa fii trist. Tu si Online si Paul, ma ajutati sa scriu si-mi dati multe din ‘materialelel’ necesar constructiei articolelor. E ca la zidirea unei cladiri, a unei case. Si la starea necesara construirii ma ajutati, indiferent de cum mi-a fost ziua.

  • educatia vizeaza indivizii, evident, insa mai inainte ca ei sa fie educati, cel care se cade a fi educat e Intregul, adica Neamul.
    pasta nu-l mai educa nimeni:)))

  • educatia, aia Veche, se desfasura astfel:
    cel care planta semintele educatiei nu mai apuca sa le si vada inflorind, de cele mai multe ori.

    or azi orizontul celor care randuiesc…s-ar parea ca acopera cel mult mandatul lor, teoretic 4 ani, dar s-a ntamplat sa dureze chiar mai putin.
    prin urmare prea putine sint semintele semanate cu intelepciune:), adica fara ca gradinarul sa isi urmareasca folos in timpul vietii lui:))

    educatia care conteaza pentru un neam e cea tesuta in datini, traditii si obiceiuri.

    bineinteles ca neamul traieste din inertie!
    insa aceasta forta paleste pe zi ce trece, in cazul nostru, pentru ca si datinile si traditiile si obiceiurile sint demodate, ba chiar scoase in afara legii

    educatia e randuiala. rinduiala e bun-simt. astfel, educatia e bun-simt 🙂

    in cazul nostru educatia are nevoie de Forta, pentru a se ‘misca’,
    pentru ca, mai nou, noi am sters cu buretele educatia sadita in randuiala, deci in bun-simt, care se exprima…din inertie!, ca Natura:))
    prin urmare daca Forta nu exista, educatia dispare si ea:)))), or…lipsa acestei Forte vad ca deja poate fi cuantificata, ca vad ca unii habar n au ce citesc!

    beleaua cu Forta, care…iata!, e necesara in educatie e ca ea e o marime vectoriala:))),caz in care ea arata…ca papadia!:))), pentru ca un partid trage hais, unul cea, ba chiar si cea-cea:)) :)))

    insa…nicio grija, viitorul suna bine, in curind tot omul va cunoaste 20…30 de limbi straine,…am vazut io la tv:))), si creca tot in curind…cu o inteligenta atasata mintii omului, orice prost va deveni brusc destept:)))) ( problema nerezolvata ramanand asta: ca destept vei putea deveni chiar brusc, insa inteligent…doar daca ramai om!:)))), asta nefiind cazul Desteptilor ( adica plenar-desteptilor, insa tocma dasta lipsitilor de Inteligenta:)) )

    nu-ti fa prea multe griji:)
    paici creca nimeni nu e interesat de manifestarea educatiei sadita in bun-simt, ba…as spune ca, s-ar parea, tendinta unor parinti e sa scoata din copii lor niste desteptaciuni de bubuie :))
    mai simplu spus tendinta lor pare a fi de a scoate din odrasle niste mintosi, gata la orice ora sa participe activ la implinirea nemuririi omului:)))), in fapt a Raiului pe Pamant :))))

    deci am zis sa nu ti faci prea multe griji:)
    oamenii, aia care refuza nemurirea, deci cei care aleg vesnicia…sint unde le e locul:)),
    pa la ei pacolo datinile , obiceiurile si traditiile inca mai nepretuieste….doua parale!:)))

    cum iti ziceam, ‘oamenii’ se despletesc in superpozitii, oameni-Minte si oameni-Inima, prin urmare lumea e Arata in acest sens!:))), sa poa sa rasara astia la timp!:))) ( adica si unii si ailalti )

    • ieri si azi am vazut filmele lui Fellini
      si am observat ca despletirea oamenilor se aseamana cu filmele lui:)),
      pe cind filmul alb-negru proiecta culoarea in sinele omului, permitind manifestarea Curcubeului in sinele omului, filmul alb-negru al lui Fellini infiind chiar si o halca din filmul mut, nevasta-sa fiind perfecta pentru treaba asta!:))),
      in cazul filmelor color ( nu ale lui Fellini:))), ca ale astuia…color, fiind, …tot alb-negru sint:))) ) Curcubeul e asamblat in afara omului, sinele omului ramanand o exprimare lipsita de culoare:)

      asa ca oamenii-Minte vad Curcubeul in afara lor, iar oamenii-Inima il poarta in sinele lor:)

      pina la urma scoala care conteaza e aia care te ajuta sa-ti armonizezi culorile in propriul Curcubeu,
      fie el cel din afara ta
      fie ele cel din adancu…rile tale:))

      totul se desfasoara…brici!:))), pentru ca totul conspira pentru ca aceste doua curcubee, superpozitii ale Curcubeului, sa se manifeste:),
      iar manifestarea lor ii va face pe toti fericiti!:))))
      prin urmare…si daia am zis ca…nu ti fa prea multe griji…:)

      • Feliini creca a facut din fiecare film color…un clovn:))),
        care a crescut, ulterior, ajungand sa se isurubeze in realitate fix asa cum clovnii din…Clovnii s-au insurubat…mai la batranete…:), insa ‘culoarea’…am impresia ca asa a inteles-o:), iubirea lui ramanand filmul alb-negru…
        mai am de vazut juma din filmele lui, cine stie ce armonii se vor mai naste dupaia, cind voi citi, iar, un text de-al tau:)

        • acu am vazut!:)))
          deci e vorba despre ‘marea problema a educatiei!
          ahaa!
          pai hai s-o rezolv, rapid:))

          adanciti invatamantul online!
          :)))
          pina la prasele!
          adica pina cand el poate cuprinde si valenta ‘inteligenta artificiala’.
          alta cale nu exista. invatamantul clasic e un produs expirat. scolile…clasice sint…papa!
          scolile online sint nu doar viitorul…ci si…pprezentul!:)))
          gata!, cu superpozitia asta am rezolvat-o!:))))

          adanciti invatamantul Vechi!
          :)))
          pina la prasele!
          adica pina cand Stiintele Naturii pot fi imbratisate, ca pe un Intreg, cu Inima!
          alta cale nu exista. invatamantul clasic este un produs expirat. scolile clasice sint…papa! scoala Veche e nu doar Viitorul, ci si Prezentul.

          Rezumat:
          rezolvarea problemei educatiei presupune manifestarea ‘superpozitiilor’ ‘sistemului de invatamant’ :))),
          prin urmare sistemul de invatamant…e doua!:)))
          si, in plus, nici intersectie nu exista intre astea doua, insa ele se manifesta dupa Vechiul principiu:
          educatia Mintii SI educatia Inimii.

          Simonica,…e complexa, treaba, creca daia nu se apuca nimeni sa randuiasca o educatie care se manifesta prin superpozitii :))
          e mai simplu sa gradinaresti destepti decat sa tesi cuiburi pentru ca Inteligenta sa SE nasca, sa aiba…unde:)) sa se nasca:)

          • un Destept nu va Gradinari inteligenta,
            insa un Inteligent va lasa Desteptaciunea sa se manifeste dupa dorinta.

            de unde rezulta ca un Prost e mai de folos in randuitul educatiei decit un Destept:)))
            acu daca asa rezulta, asa rezulta!:)))))

            precizare: suma dintre inteligenta si desteptaciune e o constanta absoluta,
            daca desteptaciunea tinde sa fie minima, caz in care prostia devine chiar Prostia, Inteligenta e…nevoita sa ocupe plenar tot ‘spatiul’ aflat la dispozitie
            iar daca inteligenta tinde sa fie minima in exprimare, atunci desteptaciunea ocupa tot…cuibul!:))), devenind abia astfel chiar Desteptacinea intruchipata!
            …astea fiind si Emblemele din pieptul sau din fruntea ‘oamenilor’, superpozitiile Emblemei suprapunindu-se peste superpozitiile ‘omului’ :)))

            …ce s-o mai lungesc: cautati un Prost! ca daca il veti gasi l-ati gasit si pala suficient de capabil incat sa randuiasca ‘educatia’.( insa tare mi-e ca lumea asta nu mai cauta de multa vreme Prosti!:))) )

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *