După România educată și România climatizată, se prefigurează un nou Proiect de țară: Schimbarea becurilor (Ion Cristoiu)

Noile Legi ale Siguranței naționale: Consfințirea legală a abuzurilor pînă acum ilegale

Presa a publicat și chiar a criticat (evident, presa independentă, tot mai redusă după formarea Marii Coaliții PSD-PNL-UDMR-Sistemul instituțiilor de forță), Proiectele de legi ale Siguranței naționale. Un nou pachet de legi ale Siguranței naționale se impune. Cele existente acum sînt demult inadecvate, puse la îndoială de dinamica realității și de noua poziție a României în sistemul internațional de alianțe. De mai multe ori în ultima vreme s-a ridicat problema elaborării și trecerii prin Parlament a Pachetului de legi ale Siguranței naționale. De fiecare dată s-a văzut că Puterea, cea care-și propusese să rezolve în fine și această problemă postdecembristă, nu dispunea de forța necesară pentru a le adopta. Fie că în Parlament deținea o majoritate fragilă, fie că Guvernul era alcătuit dintr-o Coaliție pestriță, fie că Președintele era de altă culoare politică decît Parlamentul.

Toate datele spun că actuala Putere are toate argumentele pentru a rezolva, în fine, mult nerezolvata chestiune a Legilor Siguranței Naționale. Guvernul deține în Parlament o majoritate zdrobitoare. Președintele e Șeful indiscutabila al Coaliției de triburi politice de la Putere. Sistemul sprijină și el Guvernul.

În aceste condiții, cel mai mare risc pentru Putere e de a nu ține cont de nimeni și de nimic în elaborarea și adoptarea Legilor Siguranței Naționale. Documentele apărute în presă, ajunse aici din varii interese ( nu exclud și testarea opiniei publice pentru a vedea dacă aceasta poate da peste mîna care s-a întins deja după cătușe), ne dezvăluie propuneri în stare să înghețe pe toți cei care au luat în serios teza că România e o țară democratică după decenii de rătăcire prin jungla tranziției.
Toate au drept esență tentativa de creștere inimaginabilă a puterii Serviciilor secrete.

Am studiat, plecînd de la Criza traversată de CIA în 1975, relația dintre Servicii și Societate în democrație. Și am conchis că marea problemă a democrațiilor adevărate constă în echilibrul delicat dintre nevoia Serviciilor de a avea un specific al activității ( caracterul secret, de exemplu) și nevoia democrației de a ține sub control civil instituțiile de forță, prin natura lor tentate să-și facă de cap în numele Patriei care trebuie apărată de spioni și sabotori. Legile Siguranței au fost elaborate la noi în primii ani postdecembriști. Oricît ar părea de ciudat azi, la vremea respectivă Puterea FSN-istă suferea de sindromul recunoașterii drept putere democratică atît pe plan intern, cît și pe plan extern. Și cum Serviciile, la rîndul lor, sufereau de sindromul comparării cu fosta Securitate, diabolizată la modul absolut, prezentată exclusiv ca Poliție politică, deși ea a a avut și unele note de Serviciu secret în general, Legile Siguranței de la vremea respectivă sînt un exemplu de legi democratice.

Azi, după decenii de la adoptarea lor, atmosfera e schimbată radical. Mai ales în mandatele lui Traian Băsescu Serviciile au căpătat o putere înfricoșătoare. Lipsite de orice control democratic, ele au ajuns să controleze societatea românească. În chip paradoxal, instituțiile concepute în orice democrație pentru a controla civil Serviciile Secrete sînt azi sub controlul Serviciilor secrete. Comisia de control Parlamentară nu controlează Serviciile. Ea e controlată riguros de Servicii. Toate aceste deraieri au avut loc prin manipularea abilă a Legilor Siguranței Naționale, ba chiar prin sfidarea lor mai mult sau mai puțin pe față. Existența prevederilor legale dădea posibilitate unor partide politice, unor instituții de presă sau ONG-uri să semnaleze încălcarea Legilor de către Servicii. Deși pentru Servicii, mai ales în mandatele lui Klaus Iohannis, definite prin generalizarea năravurilor de moș Teacă – secretomania, supremația comenzii asupra convingerii, primitivismul prestației – criticile privind încălcarea legii nu reprezentau o piedică în strădania de a-și face de cap, totuși era riscul ca bombănelile de pe plan intern, mai ales ale unor instituții cu puternice legături în străinătate, să dea unele dureri de cap. Regimul Klaus Iohannis are drept esență reducerea drastică a posibilităților de a avea dureri de cap în materie de minimă democrație. Prin urmare, Legile Siguranței așa cum apar ele în scurgerile din presă, dau seamă de voința Serviciilor, aprobată , dacă nu chiar încurajată de Președinte, de a consfinți legal abuzurile pînă acum ilegale.

Nu știm, nici măcar din presa care le-a publicat, în ce moment al lanțului legislativ sînt aceste propuneri. Declarațiile liderilor politici sînt voit ambigue. Ar fi fost normal ca de la nivelul premierului sau al liderilor Coaliției să se precizeze public la ce nivel al procedurilor de adoptare au ajuns aceste Legi. Marcel Ciolacu a vrut să fie abil, fără a-i reuși mare lucru în acest sens, declarînd că proiectele vor fi supuse dezbaterii în Coaliție. Și că abia după ce vor trece nu numai de votul Coaliție, dar și de adoptarea lor de către Guvern, am avea motive să ne pronunțăm critic. Prin această declarație, Marcel Ciolacu a confirmat că documentele apărute în presă nu sînt falsuri, nu sînt nici măcar simple drafturi, ci o variantă de Legi care urmează să fie supuse Coaliției.

Cine le-a făcut?
Cine le-a influențat?
Și Puterea și Serviciile refuză să răspundă. În varianta de acum Legile contrazic flagrant angajamentele asumate de Eduard Hellvig la preluarea funcției de director al SRI privind schimbarea de profunzime a SRI în relația cu societatea românească, astfel încît despărțirea de fosta Securitate să fie reală. Propunerile vizează un SRI care deține instrumentul legal pentru a fi Poliția politică a președintelui. Dacă ele sînt complet străine de viziunea noii conduceri asupra SRI, de ce refuză SRI să răspundă solicitărilor oficiale ale presei de a se pronunța asupra unor propuneri care vizează tocmai SRI? Sînt propunerile făcute chiar de SRI? Sau, dacă nu sînt făcute de SRI, ele sînt pe placul SRI?

Credința în democrație se verifică mai ales în împrejurări care favorizează încălcarea democrației. Astfel de împrejurări sînt azi în România. Puterea absolută a Coaliției de Guvernare, bunăvoința Occidentului față de un regim de a dreptul slugarnic cînd vine vorba de respectarea indicațiilor privind Războiul din Ucraina, oboseala de moarte care a lovit spiritul civic autohton, sînt toate condiții care înlesnesc tendințele dictatoriale ascunse, pînă acum de teama reacțiilor interne și externe. Tăcerea față de criticile din presă, din Opoziție și din societate civilă la adresa noilor Legi ale Siguranței naționale ne dovedește că jurămintele de credință față de democrație ale lui Klaus Iohannis, ale liderilor Coaliției, ale premierului dar mai ales ale noilor conduceri ale SRI și SIE au fost false.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

14 comentarii pentru articolul „Noile Legi ale Siguranței naționale: Consfințirea legală a abuzurilor pînă acum ilegale”

  • Un editorial superb ,Maestre ! Prin acceptarea tacită a noilor legi și prevederi ale Siguranței Naționale, atât președintele cât și Serviciile se fac vinovate de încălcarea flagrantă a democrației în România, ale adevăratei demicrstii ,în care , principiile democratice ale unui stat de drept , care se respectă , ar trebui să funcționeze normal după experiențele din trecut în domeniu și care au relevat de fiecare dată disfuncțiile sistemului , ale regimului ,de care a depins buna aplicare a acestor legi !Vă mulțumim încă o dată, Maestre, pentru eforturile deloc neglijabile, de a ne clarifica această situație și de a ne lumina mintea și sufletul în a vedea niște soluții de viitor viabile ,constructive , pentru noi ca cetățeni ai unui stat de drept care își merită valoarea si locul ei în lume, fără a i se încălca principiile unei democrații reale, adevărate !

  • Daca va fi sa fie vreun referendum in legatura cu schimbarea Constitutiei, una din intrebari ar trebui sa se refere si la schimbarea denumirii oficiale a statului. Ex: Va rugam sa alegeti una din cele doua variante: Republica Securistan Romania sau Republica Sudamericana Romania.

    • @cib
      colonie gubernie banana country kolhoz dominion teritoriu de peste mari pasalac si tot asa……..
      Am niste idei mai bune……
      sparta pe bucati,regiuni sau judete doar fiecare judet are steag,in fiecare catun,sat,salas cate 13 servicii secrete mai sunt solutii….
      Acum 30 ani,cineva….ii spunea lui Tata…..”Domnul Constantinescu imi e si rusine ca fac cateva zeci de mii de dolari cu un telefon de 3 minute”,bine Tata avea vreo 50 dolari salariu ca INGINER atunci,iar persoana se ocupa cu tranzactii petroliere.Aceiasi persoana ii spune tot lui Tata ca „ne indreptam spre o societate de tip sudamerican”…….dar chiar ei au facut-o…..bine oficial persoana are vreo niste zeci de milioane de euro avere….asta oficial…si tot asa….chiar ei au facut-o….cei care au dat lovitura de stat din 1989…”lovilutia” cum spun cei din sistem.

  • daca exista un sistem care sa aiba ca esenta a ecuatiei de miscare Intelepciunea , atunci acesta este Sistemul de Securitate ( al Natiei )

    acesta,
    din Bun-Simt,
    nu ca urmare a vreunei alte legi,
    ar trebui sa opereze exclusiv cu nonactiuni

    prin urmare Sistemul de Securitate ar trebui sa aiba la Radacina, inaintea Legii de Miscare,
    Bunul-Simt ( care e Patria Nonactiunii )

    Legile care ‘nu pica’ sint cele rinduite din ‘fabricatie’, prin urmare Esenta ‘legilor sigurantei nationale’ se arata a fi cele rinduite ‘din nastere’,
    prin urmare mai de folos e o rinduiala care ‘cerne’ natia, gasindu i pe cei daruiti de la Natura cu ecuatii de miscare speciale, si mai apoi ii asterne pe acestia in Structura Sistemului de Securitate’, decit legi nascute din start pe tronul Efectului, si care se vor dovedi, prin urmare, impotente atunci cind ‘li se cere’ sa fie Cauza unor proceduri de echilibrare absoluta

    in Esenta, Legile Sistemului de Securitate se arata a fi cu totul speciale, mai cu seama pe Vremea Metamorfozei, adica pe vremea Marii Revolutii,
    adica pe vremea asta…

  • Istoria României de după 1989 trebuie scrisă pe baza proiectelor inițiale ale tuturor legilor. Acolo e adevărul cel frumos despre natura puterii și tot acolo explicația pentru poziția ca la fotbal în clasament.

  • In curind acesti idioti din presidentie/SRI n-o sa mai aiba pe cine guverna…sau ma rog, manipula…marea „strategie” americana cu razboiu cu Rusia o sa ii lase in curu gol…niste tembeli…le-a spus-o Kissinger pe față….

  • „Mai ales in mandatele lui Traian Basescu Serviciile au capatat o putere infricosatoare.”
    Daca asa-i n-ai cum sa nu-l „indragesti” pe marinarul care a condus nava spre naufragiu.Sezonul 2 mai are ceva episoade in lucru? Apocalypse Now.

  • Vrând , nevrând, SRI și SIE se întorc la apucăturile periculoase,dar și deranjante ale fostei securități ,de parcă ne-am afla într-un labirint întortocheat din care nu mai putem ieși, nu știm sau nu vrem să o facem că ar putea să ne fie afectate viața ,siguranța și intimitatea ,tocmai de către serviciile care ar trebui să ne asigure aceste lucruri ! Vă mulțumim cu multă considerație și respect, Maestre Ion Cristoiu !

    • @Ileana Vasilescu
      Intamplator cunosc putin acest domeniu al sigurantei/securitatii ca de advance defense si intelligence din pacate nu se poate vorbi.
      Acesti oameni gandesc in termeni de risc amenintare vulberabilitate.
      Pot afirma cu toata Responsabilitatea ca serviciile romanesti sunt o vulnerabilitate majora a Romaniei si chiar o amenintare.Foarte Responsabil spun asta.
      L-au gasit pe acest iohannis cu foarte multe dosare penale si el si nevasta lui adica un om santajabil,slab,o marioneta iar niste oameni profita.
      Dar sa revin la serviciile romanesti.Au fost vreo 6 momente cheie.
      1.Tradarea lui mihai pacepa din 1978,fuga acestuia,de fapt era jumatate slovac,plecase din chimie ca specializare,putin agent kgb.din acel moment serviciile secrete romanesti au incetat sa existe.Romania s-a pricopsit cu toti „spionii” die retrasi de la post si transformati in mari economisti si viitori politicieni,cunoasteti cazurile melescanu de exemplu.
      2.Incercarea de lovitura de stat din 1985,faptul ca militaru nu a fost executat demonstreaza ca deja si securitatea locala tradase si juca la mai multe capete.
      3.1989 tradarea securitatii,complotul organizat de stanculescu activ,vasile ionel parca seful rezidentei gru din Romania,stie magureanu mai bine,fostul capitanas dupa vremea lui pacepa.ca si info,la nivel esalon 2 din partid se stia inca din vara lui 1989 ca va urma o schimbare iar iliescu ii va lua locul lui Ceausescu.
      4.Dupa destramarea urss tradatorul si criminalul iliescu s-a trezit fara stapan si a cautat rapid altul pe langa care sa se gudure.Rezultat in 1992-1993 prin ioan talpes iliescu a predat practic tot sistemul americanilor,absolut toti,daca doriti va mai pot oferi detalii.
      5.2008,americanii deja nu se mai multumeau ca toti din serviciile romanesti lucrau sub indrumarea lor adica erau subordonati direct si au cerut acces si la toate sistemele informatice ale statului.si aici cunosc o multime de amanunte.Adica nu este vorba ca este ascultat/interceptat Ziaristul Ion Cristoiu ci ca de exemplu via satelit,asta ca sa nu se mai incurce cu jurisdictie europeana spre exemplu cei din five eye au acces la servele sri ale procuraturilor,judecatoriilor,anaf,ministerul finantelor samd,sper ca e suficient de clara si accesibila exprimarea.
      6.2016 fuga lui sebastian ghita.acesta prin firmele sale a avut acces la sistemele informatice,serverele,sistemele de monitorizare video,statele de plata ale tuturor angajatilor din sri sie si sts,in afara de asta,coduri sursa ale aplicatiilor vandute de firmele lui diferitelor institutii de stat,drepturi de admin in diferite retele ale institutiilor statului,are in continuare,fiti fara grija.practic acesta i-a pus pe tava rusilor similar cu pacepa in 1978 pe toti cei din servicii impreuna cu activitatile desfasurate de acestia,misiuni,operatiuni etc
      Aceste lucruri sunt fapte istorice.Daca pentru acesti oameni care sunt subordonati oricui mai putin intereselor Romaniei si de asemenea sunt cunoscuti de toti si de amici si de inamici,friend or foe….haina militara,juramantul militar,gradele,functii de comanda si alte asemenea lucruri mai inseamna ceva…..ii priveste….mai mult respect am pentru Agentul de paza de la un magazin sau de la o firma….omul acela macar stie ce face,cu ce se ocupa,ce are de pazit.
      Asa cum am afirmat,aceste organizatii ca de fapt nu sunt altceva sunt o vulberabilitate o amenintare si un risc la adresa Romaniei.
      Toata Stima!!!

      • @Constantinescu Valentin-Ionut
        “Serviciile romanesti sunt o vulnerabilitate majora a Romaniei si chiar o amenintare.”
        Tragic , dar adevarat!

      • O agenta secreta americana disparuta absolut ca magaru in ceatza, de care nu vorbeste nimeni, e Ramona Manescu.
        Unde a disparut total aceasta femeie „aparatcik” a Americii, nu se intreaba nimeni.
        Un alt agent al Ocultei lui Soros, trecut in adormire, e Claudui Craciun – de care nu a mai auzit nimeni, nimic, de ani buni.
        E socant sa vezi cum oameni, care altadata bateau cu sticla in asfalt.. acu dorm pe ei pe undeva, cine stie pe unde.

  • Domnule Ion Cristoiu
    Dumneavoastra stiti mai bine ca Mine acesti oameni.Pe vremuri,inainte de 1989,cand vroiau sa dea o lege,securistii raspandeau zvonuri cu scopul de a testa reactia oamenilor.
    Aici nu este vorba de securitate sau siguranta nationala ca de inteligenta/intelligence se pare ca nu s-a pus niciodata problema.
    Aveti in Romania vreo 6 servicii secrete,de fapt 8 cu defuncta sipa si securistii/masoni din Biserica si fiecare falanga a fostei securitati sri/sie/dgia/0215/spp/sts/sipa/bor cauta sa-si conserve si sa-si creasca afacerile.Adica ei nu discuta de interes national sau alte vorbe goale pentru acesti tradatori ci despre bani.
    Imi sunt binecunoscute interesele oamenilor din aceste servicii,sri it&c bigpharma constructii sts achizitii guvernamentale de echipamente dipi afaceri cu grupuri infractionale organizate dgia tot pe acolo adica niste contracte cu statul romatsa/metrou spre exemplu urdareanu si uti cum e coldea si lukmed sa spunem,it&c,aici pot scrie o carte,2ktelekom/uti/miratelecom/asesoft/teamnet/indsoft/s&t….constructii…ii stiti…trustul carpati de exemplu….sie cu niste afaceri murdare pe afara,concesiuni prin africa de exemplu si sinecuri la new york….sipa…delatiunile si combinatiile pe foarte multi bani din justitie….spp….niste lachei cu case de vacanta prin delta mai nou….inclusiv bor….poate nu stiati ca se inmatricluleaza remorci si cisterne pe srl-uri/pfa-uri ale parohiilor…..asadar pentru ei nu e vorba de Romania ca oricum au tradat-o toti….e vorba de interesele lor,banii lor,afacerile lor,combinatiile lor,spurcaciunile lor…..
    Am citit putin….legile…unele draft-uri imi sunt cunoscute de multi ani….aceasta miscare a juntei militare ce conduce Romania denota disperarea lor,ei stiu ca in 2-3 luni…pana in Septembrie sa spunem, va urma o criza globala….similara cu cea din 1929-1933 Domnule Ion Cristoiu si vor sa-si securizeze….cum a zis acest analfabet functional de ciuca…sa-si „siguranteze”….pozitiile…in fond sunt aceiasi care au tras in Romani in 1989…ciuca…hapau…pahontu….generali 4 stele capace bere…fosti ofiteri inferiori criminali si tradatori in 1989…..stie gen Milea cum a fost plimbat muribund pe la elias dupa ce a fost impuscat in spate…in zona ficatului…rinichi…..cum ar spune cei din sistem…SA SE STIE CA SE STIE.
    Toata Stima!!!

    • @
      ‘va urma o criza globala….similara cu cea din 1929-1933’
      ‘razboiul mondial’, cu cele doua aripi ale sale, alaturi de criza dintre ele formeaza un intreg.

      insa acest intreg a evoluat, de atunci si pina astazi, el dezvoltandu se in stil fibonacci pe ambele superpozitii.
      adica a devenit de 1,6 ori mai capabil de innoire ( deci de demolare ) si de 1,6 ori mai capabil de ‘pace’ ( deci de pastrare a starii de echilibru ), insa, ca un efect, asta se intampla intr un timp de 1,6 ori mai mic.

      prin urmare acum sintem in situatia in care ‘cele doua aripi, in fapt razboaie mondiale se unesc, iar crizele care vizeaza sistemele sociale tind sa se suprapuna peste ‘perioada razboiului’, insa in foarfeca, adica cu cit mai efervescente crizele, cu atat mai potenta valenta care permite echilibrarea.
      deci nu scapam de nici una dintre crize insa mai intra in armonia ‘demolarii controlate’ inca un sistem social, si inca unul, …
      deci ‘vechilor si expiratelor sisteme sociale’ li se va arata Haul, aievea, insa concomitent si ‘cealalta varianta’, caz in care decit sa zburzi in Hau…va deveni ceva de bun-simt alegerea ‘noilor sisteme sociale’, care pesemne ca sint si lustruite, stralucind pe rafturile Administratorilor.

      „Prosperitatea s-a întors întotdeauna și va reveni din nou”, atunci cind Globalizarea a facut din Lumea Mare un Intreg, s a metamorfozat astfel:
      Primavara va reveni peste noi daca si numai daca de ‘noi’ nu se alege Cenusa, pentru ca Globalizarea a ‘globalizat’ si ‘dinamica anotimpurilor civilizatiei’, caz in care Iarna vine in acelasi timp in ‘toata Lumea Mare’, deci…ceea ce s-a ales din imperiile de pina acum, atunci cind a sosit Iarna la poarta lor, urmeaza sa se aleaga acum de imperiul mare…cit planeta.

      de unde rezulta ca Iarna, adica Demolarea Controlata, tre sa fie proiectata astfel incat ea sa ‘lumineze’ Civilizatia tot asa cum Soarele lumineaza Pamantul’
      deci…pesemne ca se manifesta un fenomen…migrator, dinspre Natural catre oaze Artificiale, o vreme…, caz in care se prea poate sa asistam la o migrare a averilor in baze de date blockchain urmate, atunci cind vine caldura catre…ce a mai ramas din ‘vechile sisteme sociale’, si uite asa pina cind ‘cuibul’ se va muta pe taramul blockchain.
      in orice caz cei care nu vor putea migra, asemenea pasarilor calatoare, …vor ingheta. adica economiile care nu vor fi in stare sa zboare…vor suferi de frig, de lipsa de miscare,…multe dintre ele, pesemne, uramand sa…intepeneasca.

  • balantele care echilibreaza dinamicile statului se verifica in conditii de stres plenar.

    ce stres ar putea fi mai potent decit tentativa de creștere inimaginabilă a puterii Serviciilor secrete, care s-ar infaptui cu acordul conducerilor SIE si SRI, basca al Presedintiei.

    ce se verifica acum e fix sistemul de autoechilibrare al SRI, al SIE si al celorlalte servicii de securitate,
    intre care cel dintai e Presa Libera.

    succes!
    in fond…pentru astfel! de situatii ati fost create

A apărut „1990- Ce se ascunde dincolo de evenimentele din 13,14 și 15 iunie? ”. Primul volum din seria Ion Cristoiu – istoricul clipei, 1990 – 1996

Invitații cristoiublog

Invitații cristoiublog

Invitații cristoiublog