Dacian Cioloș: Acum, că au trecut alegerile în PNL, este momentul ca noul președinte PNL să vină cu o propunere de prim-ministru, alta decât Florin Cîțu

Prin tribunale ca prin viață | „Opriți moartea de pe șosele” – semnați petiția

În urmă cu două săptămâni, am scris un articol care a atras atenția asupra nevoii si necesității schimbării legislației rutiere.
Articolul de atunci a atras sute de mesaje puternice, semnale de alarmă, deoarece oamenii doresc o legislație rutieră mult mai aspră, cu sancțiuni și pedepse care să descurajeze conducătorii auto periculoși să mai încalce regulile.

Din păcate, nu este zi în care să nu aibă loc câteva accidente rutiere mortale, familii îndoliate care rămân fără copii, părinți sau bunici.
Clar este nevoie de modificarea legislației rutiere de îndată, de obligativitatea respectării regulilor și mai ales de conștientizarea fiecărui participant la trafic, de tragediile ce vor urma dacă nu se circulă cu atenție pe drumurile publice.

Mai devreme am semnat petiția domnului Sebastian Drimbe, polițist în județul Bihor: „OPRITI MOARTEA DE PE SOSELE!!!”, accesând următorul link:
https://www.petitieonline.com/opriti_moartea_depe_sosele

Acest polițist se află de 15 ani în slujba statului și a cetățenilor, și spune că a văzut multe accidente rutiere cu victime, printre victime, din nefericire, fiind și copii.
Așa cum spune și Sebastian Drimbe, și eu m-am săturat! M-am săturat să văd cum numărul victimelor de pe șosele a crescut într-una în ultimii ani, cum nu a apărut nicio măsură eficientă din partea legiuitorilor de a scădea numărul accidentelor rutiere. M-am săturat să văd cum mor oameni și copii nevinovați pe șoselele țării.

Până și domnul polițist precizează că amenzile nu sunt suficiente și că singurul mod în care conducătorii auto pot fi determinați să nu mai accelereze iresponsabil, să nu mai depășească pe linie continuă, să nu mai urce băuți la volan și să conducă mai preventiv este înăsprirea măsurilor complementare la anumite abateri.
Măsurile complementare reprezintă, pe lângă punctele de amendă aferente, suspendarea dreptului de a conduce, acel „mi-a luat carnetul” pe care l-ați auzit de la cei prinși cu musca pe căciulă.

Ce propune prin această petiție publică?
Polițistul Sebastian Drimbe propune, mărirea prin lege a măsurilor complementare după cum urmează:

  • pentru conducerea unui vehicul cu o alcoolemie de până la 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat, suspendarea dreptului de a conduce pentru 365 zile (de la 90 de zile în prezent);
  • pentru depășirea limitei legale de viteză cu peste 50 km/h, suspendarea dreptului de a conduce pentru 180 de zile (de la 90 de zile în prezent);
  • pentru depășire neregulamentară (depășirea pe linia continuă), suspendarea dreptului de a conduce pentru 180 de zile (de la 30 de zile în prezent);
  • pentru virajul la stânga peste linia continuă, suspendarea dreptului de a conduce pentru 30 de zile (în prezent nu se suspendă);
  • pentru neoprirea la culoarea roșie a semaforului electric, suspendarea dreptului de a conduce pentru 180 de zile (de la 30 de zile în prezent);
  • pentru utilizarea telefonului mobil la volan, suspendarea permisului pentru 30 de zile (pe lângă amendă și puncte de penalizare, cum este sancționată în prezent);

Foarte important: Cum vi se par propunerile din această petiție?|
Așa cum am spus și în articolul anterior, susțin un proiect legislativ care să prevadă:

  • educaţie pentru siguranţa rutieră, încă din școală;
  • instruirea conducătorilor auto;
  • școlile de şoferi mult mai performate;
  • aplicarea și respectarea legislaţiei rutiere;
  • adaptarea legislației rutiere raportată la condițiile actuale;
  • introducerea în legislația rutieră a interdicției de a nu mai conduce pe drumurile publice pentru o perioadă de câțiva ani, acolo unde nu sunt respectate regulile de circulație și este pusă în pericol viața celorlalți participanți la trafic.

În concluzie, vă invit să semnați cât mai mulți această petiție pentru a putea să influențăm factorii de decizie (politicieni, specialiști în domeniu, etc) care au puterea de a duce mai departe propunerea de modificare a Codului Rutier.
Și nu uitați că România continuă să se situeze în fruntea topului la accidente rutiere mortale, în UE.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

2 comentarii pentru articolul „Prin tribunale ca prin viață | „Opriți moartea de pe șosele” – semnați petiția”

  • Nu mai dati carnet de condicere la prostime – nu faci dicttura si pedepse din cauza ca dai carnet la toti prostii si toate proastele ..
    gandire tipica de femeie – sa vina tatucul ceausescu sa ne salveze si de accidente si de tot… sa stai ca oaia in dictatura cu „statul” cre te pazeste si iti spune si cand sa mergi la buda..

    femeia tot femeie.. coivia aurita.. am vazut unde ne-a dus victoria socialista si statul comunist..
    1000 EUR impoziut anual pe masina – INDIDFERENT ca are 1 cm3 sau 1 milion cm3 .. examen de conducere pe circuitul titi aur .. si se rezolva.. nu trebuie sa conduca masini tot prostu si tot proasta.. sa mearga cu .. pardn.. trenu care nu exista !

  • Sint cu totul de acord cu propunerile,dar numai cu pedepse nu se rezolva .Cei care vor avea permisul suspendat vor conduce fara carnet,pentru ca daca sint inconstienti si incalca Codul Rutier vor face in continuare la fel.
    De aceea doresc sa adaug EDUCATIA RUTIERA
    -eliberare de carnet de conducere provizoriu( valabil 2 ani) de la 16 ani,dupa absolvirea unei scoli de conducere,
    -conducerea sa fie efectuata numai insotit de un coducator auto cu vechime de cel putin 5 ani,fara evenimente rutiere grave si pe arii strict delimitate in functie de domicilui,
    -in cazul in care nu respecta regulile impuse nu vor putea da examen pentru carnet definitiv pina la virsta de 21 ani
    -scolile de soferi sa fie clasificate in functie promovabilitate,cele cu rezultate nule sa fie desfintate sau elevii sa nu fie primiti la examene,
    Este mai simplu sa consultati Modelul American

A apărut cartea „Decembrie 1989. Un talmeș-balmeș bine regizat”

După ani și ani de documentări, discuții cu unii dintre actorii implicați în evenimentele din decembrie, Ion Cristoiu a terminat de scris cartea „Decembrie 1989. Un talmeș-balmeș bine regizat”.
Apăsați aici pentru mai multe detalii
Invitații cristoiublog

Invitații cristoiublog

Invitații cristoiublog

Invitații cristoiublog