Scriu aceste rânduri în dimineața zilei de 25 martie, anul de grație 2023. Se anunță la Radio România Actualități că se marchează Ora Pământului. Suntem invitați să stingem lumina timp de o oră. Înțeleg că este vorba despre protecția mediului, dar am și eu o întrebare. Cum mai vedem noi picturile cu lumina stinsă? Spre exemplu, frumoasele tablouri ale doamnei Gabriela Uță din Hunedoara? Cum se mai admiră ele?
Pun această întrebare deoarece sunt sub puternica impresie lăsate de lucrările pe care le semnează pe internet. Sunt teme diverse, unele dintre ele interpretări ale unor tablouri celebre din istoria picturii.
Intru pe contul său personal de Facebook. Sus găsesc următoarele cuvinte: ,,Se poate trăi fără artă și cultură? Da, dar nu merită”. Este un citat de Toma Caragiu.
Merg mai jos și încep să se deruleze în fața ochilor mei încântați minunății colorate. Veți vedea și dumneavoastră o parte dintre ele la galeria cu imagini de la finalul acestor rânduri.
Am admirat apoi minute întregi tablourile sale de pe parcursul anului calendaristic 2022 , toate realizate în cuțit de paletă/ ulei la „Cursul de Pictură – tehnica în cuțit” susținut de Adrian Negrea – Școala Art-M.
După atâtea cuvinte, să vedem acum și niște fotografii relevante. Fie cu tablouri, fie cu ipostaze în viața invitatei noastre, doamna Gabriela Uță. Ce găsim noi aici? Sunt câteva lucrări pe care le semnează cum ar fi ,,Apus pe mare”, tehnica: ulei/pânză. Dimensiuni: 40×60. Apoi este interpretarea lucrării ,,La Princesse de Broglie” a neoclasicului francez, Jean Auguste Dominique Ingres. Tehnica: ulei/ pânză pe șasiu.
Dimensiuni: 40×50. Mai avem ,,Natură statică cu flori” (anemone de toamnă). Interpretarea lucrării „Floral Still Life”a lui Charles Ethan Porter (între 1880 și 1890). Tehnica: ulei/ pânză pe șasiu. Dimensiuni: 30×40.
Apoi Interpretare – “Fată citind” a lui Jean-Honore Fragonard. Tehnica: ulei / pânză pe șasiu/ 40/50
Mișcarea artistică: Rococo. Și tot așa până la final.
Lasă un răspuns