Consiliul Național al Elevilor vs Selly?
Nu, nu prea cred. Ieri, Ministrul Educației nu a participat la o dezbatere la care a fost invitat, organizată la inițiativa lui Selly, vloggerul care are peste 2,8 milioane de followeri pe YouTube. În primul rând, cred că e foarte toxic să punem un „versus” între două persoane/entități care au, în fond, același scop.
În Consiliul Național al Elevilor, nu ne e teamă/rușine să ne recunoaștem limitele, pentru că ne aflăm într-un continuu proces de perfecționare: într-adevăr, de cele mai multe ori, reach-ul acțiunilor noastre este unul cu mult sub cel al activităților lui Selly. El a reușit, în mod incontestabil, să pună pe agenda publică tema educației (în mod tangențial, dar a reușit), într-un moment în care întreaga dezbatere publică se concentrează doar pe sistemul de sănătate.
Dar nu-i totuna pui de curcă cu cui de purcă. În ultimii ani, Consiliul Național al Elevilor a reprezentat interesele elevilor în mod consecvent în relația cu Ministerul Educației și Cercetării, lucru care s-a întâmplat, de altfel, și în cadrul ședinței pe care am avut-o ieri cu Ministrul Educației.
Punctual, ieri am discutat despre:
– Modificarea ordinului comun al MS și MEC, privind măsurile sanitare în școli: propunerile CNE (care pot fi consultate aici: https://bit.ly/3dfOJ9X) au fost aprobate aproape integral, urmând ca ordinul comun să fie republicat zilele viitoare.
Propunerile noastre vizează aspecte precum testarea elevilor carantinați și introducerea unei prevederi care să impună școlilor transmiterea cursurilor live către elevii care învață de acasă pentru că fac parte din grupe de risc.
– Bursele elevilor: Legea educației naționale spune foarte clar că Guvernul României are datoria de a stabili, prin hotărâre de guvern, o sumă minimă de la care fiecare primărie din țară trebuie să pornească atunci când acordă burse.
În cadrul întâlnirii de ieri, am început analiza pe cifre – câți elevi ar putea beneficia de burse conform metodologiei actuale, în ce măsură acordă primăriile burse șamd., pentru a putea lucra la o notă de fundamentare înainte de aprobarea Legii bugetului de stat pe anul viitor, astfel încât sumele necesare să fie cuprinse în bugetul viitor.
– Transportul elevilor: am primit numeroase reclamații din partea colegilor noștri, care ne spun faptul că operatorii de transport nu le asigură gratuitatea abonamentelor/biletelor, conform legii. Zilele trecute a trecut de Senat o inițiativă legislativă în acest sens, însă până la intrarea în vigoare a acelei Legi, am solicitat monitorizarea implementării în teritoriu a actualelor reglementări, atât prin instituțiile prefectului, cât și prin MLDPA.
Impedimentul principal, la momentul de față, este faptul că multe Consilii Județene nu au prevăzut în bugetele lor sumele necesare transportului elevilor și ținând cont de faptul că în curând va avea loc investirea noilor CJ-uri, ni s-a spus că este posibil ca acest aspect să mai dureze.
– Feedback-ul elevilor pentru profesori: conform Statutului Elevului, elevii au dreptul de a oferi feedback semestrial profesorilor, însă acest aspect nu a fost realizat în mod unitar până acum, motiv pentru care am solicitat înființarea unui grup de lucru pentru feedback-ul semestrial, iar săptămâna viitoare, ca follow-up, vom avea primul draft de fișă de feedback semestrial.
Dacă ne dorim să avem un sistem de educație cu adevărat deschis, comunicarea dintre elevi și profesori ar trebui să fie mult mai deschisă, bazată pe încredere și sprijin reciproc. Oferirea feedback-ului e primul pas în această direcție.
Personal, nu pot spune că sunt un mare fan al activității lui Selly, dar trebuie să recunosc că are câteva melodii destul de catchy.
Am fi ipocriți să nu dăm cezarului ce-i al cezarului: munca pe care a depus-o pentru a ajunge în punctul acesta e incontestabilă, lucru pentru care are respectul meu sincer. Nu-i deloc ușor să construiești o comunitate atât de mare, care să te urmărească în mod constant.
În același timp, totuși, îmi mențin părerea: reforma educațională nu e flashy și nu se face la televizor. Reforma educației ia energie și resurse și se realizează în timp (mult timp), cu stiloul pe hârtie, tratând aspecte punctuale.
Poate că în mandatul meu de președinte al Consiliului Național al Elevilor nu vom reforma din temelii educația din România, dar vom pune, cu siguranță, încă o cărămidă la construcția asta imensă și greu de urnit.
În final, acceptăm criticile de orice natură, chiar dacă nu sunt întotdeauna exprimate în cel mai diplomat și echidistant mod.
La fel ca sistemul educațional din România, și noi suntem într-o continuă creștere și perfecționare. ?
(Sursa: Pagina Rareș Voicu)
lui
Rarese,puiule mai bine taceai si filozof ramineai,adica tu aici o pupi in cur pe idioata de la invatamint si esti invidios pe Selly,pai bai baiatule tu esti la nivelul unghiei luu mici de la piciorul sting,mars pui de hastagist,am vazut la tv ce iti poate pielea,nimic