Novak Djokovic a câştigat Australian Open pentru a zecea oară. El va reveni pe locul 1 ATP

Industria auto a luat-o razna, chinezii i-au cumpărat pe suedezi

Nu este nicio noutate faptul că noile mașini devin din ce în ce mai puțin fiabile. Din propria experiență, pot să spun că un singur brand japonez continuă tradiția lucrurilor de calitate (Toyota), iar un brand sud-coreean continuă să uimească (SsangYong). Nu dețin procente, acțiuni sau altceva, laud lucrurile de calitate în mod gratuit. Din păcate pentru clienți și din fericire pentru producători, au trecut vremurile când un UNIMOG risca să nu mai fie fabricat din cauză că putea duce compania mamă la faliment, fiindcă nu se defecta.

Mai nou, Mercedes-Benz a blocat performanța completă a unor vehicule electrice în spatele unui paywall care costă 1.200 de dolari pe an. Compania susține că „Acceleration Increase” va dezlănțui performanțele îmbunătățite ale vehiculelor sale Mercedes-EQ EQE și EQS. Lucru extrem de dubios, deoarece îmbunătățirile vin din software și nu din partea mecanică, caii electronici de pe hârtie sunt devansați de către cei mecanici. Astfel, nu este de mirare că firma MB a fost criticată de către mulți clienți. Uimitor este faptul că, mașinile în cauză costă între 74.350 și 161.860 lire sterline (89.817 și 195.929 dolari), dar nu, asta nu este de ajuns, acum oamenii trebuie să plătească și abonamente. Abonamentul Acceleration Increase va permite vehiculelor să meargă de la 0 la 100 de mile pe oră ceva mai repede, cu aproximativ 1 secundă. Ajungi mai repede la mecanic. Se pare că acest lucru va fi disponibil în SUA, Mercedes spunând pentru BBC că nu va fi introdus încă în Marea Britanie. Compania mai susține și că: „Acceleration Increase sporește și mai mult aceste performanțe: creșterea electronică a puterii motorului mărește, de asemenea, în mod semnificativ cuplul”, iar „Reglarea fină a motoarelor electrice crește puterea maximă a motorului [kilowați] al Mercedes-EQ-ului dumneavoastră cu 20 până la 24%, în funcție de puterea inițială din fabrică. Cuplul este, de asemenea, mărit, permițând vehiculului dvs. să accelereze vizibil mai repede și mai puternic”. Cu toate acestea, multe persoane au subliniat faptul că, întrucât este vorba de o actualizare de software și nu de hardware, mașinile au deja capacitatea fizică de a-și atinge potențialul maxim, astfel încât se pare că, în esență, acestea sunt slăbite în mod intenționat pentru a-i încuraja pe consumatori să plătească mai mult. Această mișcare vine după una similară a celor de la Tesla, care a implementat un upgrade in-app de 2.000 de dolari „Acceleration Boost”, care a redus timpul de la 0 la 100 de km/h al unor vehicule, care a fost în cele din urmă ocolit de către hackeri și care, se pare, a fost eliminat pentru unele vehicule. Mai multe detalii: https://www.iflscience.com/mercedes-benz-to-limit-car-acceleration-until-you-pay-1-200-annual-subscription-66384 Pe de o parte, pe viitor vom vedea mai multe mașini clasice, achiziționate de către oamenii cu adevărat bogați, care își și permit întreținerea acestora, dar și mai mulți consumatori proști, care efectiv vor plăti oricât, pentru a se putea bucura de un vehicul care are garanția de doar 1 an (pe când concurența oferă 5 sau chiar 10).

Acum că am rezolvat chestiunea cu motorul, sunteți dispus să plătiți 180 de euro pe an pentru scaune încălzite? 100 de euro pe an pentru un volan încălzit? 300 de euro pentru a porni pur și simplu Apple CarPlay? Bine ați venit în iadul microtransacțiunilor! BMW a lansat servicii de abonament de funcții pentru vehiculele vândute în Europa. Deși este mai mult ca sigur că mașina dumneavoastră vine deja cu aceste caracteristici instalate, va trebui să plătiți un abonament de rulare, sau o taxă fixă de câteva sute de dolari, pentru a putea beneficia de aceste mici avantaje. Producătorul auto a lansat deja servicii de abonament pentru caracteristici în mașinile vândute în Belgia. Proprietarii belgieni de BMW plătesc rate lunare sau anuale pentru a beneficia de control de croazieră activ digital, suspensie sport, asistență la faza lungă, scaune încălzite și cameră de bord. În mod firesc, serviciul de abonament s-a confruntat cu batjocura și indignarea utilizatorilor de pe Twitter. Consumatorii sunt furioși că sunt forțați să plătească pentru funcții deja instalate în mașină. BMW descrie microtranzacțiile drept fiind „adăugarea de funcții ale vehiculului”. Merge la pachet cu indicatorul de „check engine”. Pe magazinul de microtranzacții al BMW din Belgia, producătorul auto afirmă că, dacă este disponibilă opțiunea de a achiziționa add-on-ul, atunci utilizatorii au funcția „deja instalată din fabrică” în mașinile lor „în mod gratuit”. Consumatorii au deja tot hardware-ul necesar în mașinile lor, dar BMW a blocat serviciile în mod digital pentru a încuraja utilizatorii să facă plăți recurente. Adică ai totul dar este blocat până plătești. Mai multe detalii: https://www.brusselstimes.com/257605/bmw-asks-consumers-to-pay-subscription-for-features-already-installed-in-car

Iar cel mai interesant, șoferii care au achiziționat Volvo pentru calitatea suedeză, ar putea fi surprinși să afle că modelele Volvo nu mai sunt fabricate în Suedia. Volvo este deținută în prezent de Zhejiang Geely Holding Group, o companie chineză care deține peste 15 alți producători de autovehicule. Cu sediul în Hangzhou, care se află în provincia Zhejiang din sud-estul Chinei, Zhejiang Geely Holding Group și-a lansat afacerea auto în 1997. Aceștia au preluat controlul mărcii suedeze Volvo în 2010. Așadar, Zhejiang Geely Holding Group deține marca, dar cine produce automobilele Volvo? „Unii șoferi din zona Laurel sau Shepherd își pot aminti că, pentru o scurtă perioadă, Volvo a făcut parte din Ford Motor Company, dar în prezent, toate vehiculele Volvo sunt fabricate de Geely Holding Group”. Mai multe detalii interesante: https://www.underrinervolvocars.com/who-owns-volvo.htm

Este clar că în țara noastră veneau mașini pentru lumea a treia (fără airbag, ABS), în trecut. Este și mai clar că suntem o piață de desfacere cu dublu standard. Ce nu este clar este de ce nu pot exista companii care să facă autoturisme și vehicule cât mai „românești” (vezi lăudabilul proiect IRUM). Totodată, pe mai multe canale influente auto din România s-a vorbit despre mafia R.A.R., mafia programelor rabla, samsari, mașini cumpărate de noi din reprezentanțe dar cu accident și km la bord, etc. Mai demult am scris despre un proiect bun pentru noi și țara noastră, un proiect care a murit din fașă (precum aproape tot ceea ce este bun pentru stat și populație). În articolul: Coca-Cola ne fură toată apa, iar mulți nici măcar nu-și dau seama (27/11/2021), eu scriam: Problemele legate de penuria de apă la nivel global nu mai reprezintă o chestiune ipotetică, ci o realitate concretă. Însă, cu peste 2.500 de izvoare și mai mult de 60% din apele minerale din Europa, România este unul dintre statele cu cele mai bogate resurse subterane de apă, de pe Glob. Dar, din păcate, apele minerale Dorna, Poiana Negri si Izvorul Alb aduc peste 200 de milioane de euro în conturile Coca-Cola, potrivit datelor despre producție de la Societatea Națională a Apelor Minerale (SNAM). Aștept cu mare interes, prima apă minerală îmbuteliată de stat: Aqua Dacica. Sper că va fi o apă populară, autentic românească. Și vreau să o cumpăr din marile magazine. N-ar fi rău să se introducă în programul: „Laptele, cornul și mărul”, doar să nu se fure (prea mult) https://www.cristoiublog.ro/coca-cola-ne-fura-toata-apa-iar-multi-nici-macar-nu-si-dau-seama/. Chiar nu se mai poate face nimic bun pentru țara aceasta și pentru oamenii acestei țări? Chiar nu mai avem loc de ciocoi și de slugi?


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

Un comentariu pentru articolul „Industria auto a luat-o razna, chinezii i-au cumpărat pe suedezi”

  • Foarte interesant,mai ales ca la capitolul economic nu se inghesuie nimeni sa faca analize si comentarii chiar daca nu mai este vorba neaparat de economia indigena!
    Multumim,succes !