Marcel Ciolacu: De astăzi, dansul în doi s-a terminat! Decizia ca PSD și PNL să meargă cu propriii candidați la Primăria Capitalei a fost dificilă, dar este soluția corectă

Pirații nigerieni fac legea în Golful Guineei

Un petrolier danez care naviga sub pavilion liberian a fost atacat de către pirați în largul Republicii Congo-Brazzaville, în Golful Guineei, iar contactul cu echipajul, format din 16 marinari, a fost pierdut.

După atac, care a avut loc la 138 de mile marine la vest de portul Pointe-Noire, în apele internaționale, pirații au reușit să urce la bordul navei Monjasa Reformer și au deturnat-o. Din fericire, întregul echipaj s-a pus în siguranță într-un refugiu blindat al navei. Nava este lungă de 134 m și are o capacitate de 13.700 de tone. Potrivit autorităților congoleze, doar trei bărbați au atacat vasul, care se afla în zonă pentru a aproviziona navele cu combustibil. Ruta maritimă este una crucială deoarece se învecinează cu țări bogate în hidrocarburi. Golful Guineei, care se întinde pe o distanță de 5.700 km între Senegal și Angola, a fost timp de mai mulți ani noul punct negru al pirateriei mondiale.

În iunie, Consiliul de Securitate al Organizației Națiunilor Unite a adoptat în unanimitate o rezoluție care condamnă cu fermitate actele de piraterie, jafurile armate și luarea de ostatici din regiune. În mod interesant, deturnarea de față a avut loc mai la sud, într-o zonă care nu este vizată de către pirați. Golful Guineei nu duce lipsă de securitate maritimă, procesul de securitizare fiind realizat de către 18 state suverane.

Securitatea maritimă în Golful Guineea este sub asediu nu doar din cauza actelor de piraterie, ci și din cauza a unei multitudini de infracțiuni maritime. Criminalitatea maritimă poate include jafuri armate pe mare, trafic de persoane sau contrabandă cu bunuri ilicite, droguri și arme, pescuit ilegal, furt de combustibil.

Celelalte infracțiuni notabile din Golful Guineea sunt reprezentate de către: pescuitul ilegal, răpirea pentru răscumpărare, traficul de droguri și petrol-bunkering. Petrolul-bunkering ilegal constă în atacarea navelor care transportă petrol și transferul petrolului pe propria navă a piraților, după care petrolul este vândut pe piețele locale și internaționale, într-un mod extrem de profitabil pentru pirați. Răpirea pentru răscumpărare este una dintre cele mai răspândite infracțiuni maritime din regiune. Între anii 2018 și 2019, numărul membrilor de echipaj naval care au fost răpiți în Golful Guineei a crescut cu 50%, ceea ce face ca în regiune să aibă loc 90% din răpirile pe mare la nivel mondial.


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *