Marcel Ciolacu: De astăzi, dansul în doi s-a terminat! Decizia ca PSD și PNL să meargă cu propriii candidați la Primăria Capitalei a fost dificilă, dar este soluția corectă

Când Fermat se bucură de sprijinul ferm

Sunt foarte emoționată. Nu credeam că voi mai avea prilejul să ascult discursuri care să-mi amintească de frazele alambicate, de ghirlandele proslăvirii și de scânteierile promisiunii „pentru o viață mai bună” așa cum erau cele din vremea adolescenței mele.

Ieri, la ora 11, după vizita de lucru a lui Nicușor Dan la Ministerul Transporturilor,  a avut loc o întâlnire cu presa. Pline de o energie mobilizatoare, amintind avântul revoluționar al cincinalelor de altădată, declarațiile conținând planul realizărilor pentru următorii patru ani, se pot înscrie în ceea ce elegant (și sperăm eficient) s-ar putea numi Quadrienala lui Fermat*, sau mai corect spus Planul Cuadrienal al lui Nicușor Dan.

Încerc în cele ce urmează o redare cât mai fidelă a acelor înălțătoare momente.

Dl. Bode:
— Bună ziua, am găzduit astăzi aici la sediul Ministerului Transportului Infrastructurii și Comunicațiilor o primă întâlnire de lucru având drept obiectiv principal analiza portofoliului de proiecte de infrastructură de transport pe toate modurile de transport – rutier, feroviar, metrou, aerian, în regiunea București-Ilfov. Sigur că am vorbit despre proiectele care vor transforma Bucureștiul în Noul București, un București durabil, modern, conectat în interior și în exterior printr-un sistem integrat și eficient de transport. Pentru acest lucru, clar că este nevoie de un parteneriat, un parteneriat solid între administrația locală și cea centrală și despre o viziune comună de dezvoltare. Astăzi împreună cu directorii principalelor companii din minister, împreună cu colegii care coordonează componenta de fonduri europene din ministerul nostru, am discutat și credem noi că am dat startul unui proces de construcție, a unui proces amplu în care am setat viziunea coerentă de dezvoltare a Bucureștiului și a regiunii București Ilfov din punct de vedere a infrastructurii de transport.
În cadrul întâlnirii am prezentat stadiul pe fiecare proiect de dezvoltare a infrastructurii de transport, pe toate modurile de transport pe deoparte, și pe de altă parte am prezentat planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru următorii 10 ani cu focusare pe regiunea București-Ilfov sperând noi că a fost doar un început, un bun început. Și în continuare aceste întâlniri vor avea loc cu regularitate am și stabilit un mod de lucru imediat ce domnul primar general își va prelua mandatul.
Îi mulțumesc domnului prim ministru pentru prezență și îl rog să adreseze câteva cuvinte.

Dl. Orban, cu voce joasă, (bine scăzută, precum zacusca fiartă trei ore):
— Îl invităm întâi pe domnul primar general..

Dl. Bode, avântat (cu respectul de odinioară al președintelui de sindicat care participă ca invitat la o adunare de partid):
— Atunci, domnul primar general în ordinea în care doriți, vă rog.

Dl. Dan cu mască, panoramează audiența și zâmbind cu ochii, începe.
— Să știți că este o replică celebră Casablanca cred că este începutul unei frumoase prietenii. (râsete ) Ăă.. Bucureștiul este obligat să colaboreze cu Ministerul Transporturilor pentru că multe din lucrurile pe care trebuie să le facem în ceea ce privește mobilitatea în București ține de colaborarea cu acest minister. Trebuie să luăm presiunea pe trafic pe BucureștiCa să luăm presiunea pe trafic trebuie să avem o consolidare a transportului public și aici vorbim de metrou și de metroul de suprafață. Trebuie să avem marile parcări la intrarea în oraș pentru că spun din nou, pentru a prelua presiunea de pe trafic trebuie să avem șoseaua de centură, trebuie să avem autostrada de centură. Deci am vorbit azi cu toții împreună și de investițiile pe care Ministerul Transporturilor urmează să le facă pentru București, și de investițiile pe care urmează să le facă în imediata apropiere a Bucureștiului cu implicare pe București. Am vorbit de stadiul realizării șoselei de centură, de stadiul realizării proiectării și realizării autostrăzii de centură, de ce trebuie să facem pe infrastructura CFR unde trebuie modernizat, unde trebuie electrificat. Sunt lucruri foarte tehnice pe care echipele de specialiști le vor dezvolta în continuare. Am vorbit de extinderea Metroului am vorbit de metroul de suprafață deci de toate acele elemente de transport care să ajute la mobilitate în București pentru ca peste patru ani bucureștenii să circule mult mai bine.

Încheie și privind spre dreapta spune:
— Domnule prim ministru.

Dl Orban – vine nonșalant la microfon și zice:
— Mulțumesc domnule primar general, domnule ministru. În ultimii doisprezece ani, atât primarii generali proveniți din pe-se-de cât și guvernele pe-se-de au ținut Bucureștiul pe loc și au împiedicat realizarea marilor proiecte pentru București. Începând cu data de douăzeci și șapte septembrie odată cu votul cetățenilor din București lucrurile s-au schimbat radical în bine, avem un primar general serios, un primar general care cunoaște problemele Bucureștiului, un primar general care are soluții foarte clare, care trebuie puse în practică. De asemenea începând cu data de douăzeci și șapte septembrie chiar înainte de a depune jurământul, de a-și prelua mandatul, noul primar general, există un dialog, o analiză continuă a tuturor proiectelor la care este necesară colaborarea între Primăria Generală a Capitalei și Guvern. Reafirm hotărârea fermă de susținere a tuturor proiectelor Primăriei Generale ale Capitalei, Reafirm angajamentul nostru ca toate proiectele care țin de Guvern, cu care Guvernul este implicat și care sunt necesare pentru rezolvarea problemelor Capitalei României să fie derulate cu profesionalism, cu seriozitate și cum maximă viteză. De asemenea reafirm angajamentul de a obține finanțări pentru toate aceste proiecte. Aceste proiecte ar fi trebuit făcute poate de opt ani, de zece ani, de doisprezece ani, de cincisprezece ani, din păcate oameni preocupați mai mult de imaginea personală și de avantajele personale ale exercitării funcțiilor importante nu au făcut ceea ce ar fi trebuit să facăÎn ce ne privește, noi vom face.


Tot emoționată sunt. Ce să fac? Vreau să fie bine și tot românul să prospere. E o vorbă, știu. Cu siguranță noul primar general va face ce nu au făcut cei dinainte. Și știți de ce? Nu știți. Pentru că este un problem-solver cu diplomă! Pentru că a știut să îmbine cercetarea matematica cu spațiile verzi și mai nou toate acestea și cu redobândirea „mobilității” Bucureștiului prin preluarea presiunii pe trafic ș.a. Așadar, eu cred că atât domnul Dan are dreptate când spune ce trebuie să facem pe infrastructura CFR, dar și domnul prim ministru când spune în ce ne privește, noi vom face.


*https://ro.wikipedia.org/wiki/Pierre_de_Fermat

https://www.mediafax.ro/politic/ludovic-orban-si-nicusor-dan-au-fost-la-ministerul-transporturilor-nicusor-dan-bucurestiul-este-obligat-sa-colaboreze-cu-ministerul-transporturilor-19603672

**DAN NICUȘOR DANIEL. Problem-solver cu diplomă, bucureștean profesionist și, cu încrederea voastră, primar al Capitalei din 27 septembrie. Împreună construim Noul București!

tps://www.facebook.com/NicusorDan.ro/posts/3362513103826279

http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura2015.mp?idm=92&leg=2016&cam=2&pag=0


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

5 comentarii pentru articolul „Când Fermat se bucură de sprijinul ferm”

  • Stimate online
    asistăm cu adevărat la penibile dovezi de inadaptare la dinamica vremurilor.
    Nu văd nicăieri nici „speranță” nici „Rai”.

    • Lie,…deci io simteam nevoia sa ma cert cu tine! :)))

      Insa..stai asa!, ca io vreau sa…simt ca ma pot certa cu tine toata viata!, :))))
      Mai exact, e adevarat ca mi place tare mult cum gindeste inima ta, …o pot asculta non-stop!:)), insa nu stiam daca ma si pot certa cu tine…vesnic!:))))), ca abia cearta care se poate manifesta la orice ora da masura trainiciei unei prietenii!:)))

      ..deci ce sa zuc, s a terminat cam repede, cearta, dar…pentru inceput cred ca e n regula!:)))

      Lie, sa ai o duminica draguta!:)))

    • …si eu vad tot asa 🙂

    • Armon8a o gasesti sub Timp, dar tendinta ei e sa migreze dincolo de el:)), deci manifestarea ei pe aceasta tendinta e ceva care doar naste un zambet…din toata inima!:)))

  • am vrut …sa mai citesc o data, dar… m-am oprit…

    mi am amintit ca…parca ieri, imi trecea prim minte asta: creca pe ND il incurca ceva, in rezolvarea rapida a problemelor: faptul ca Bucurestiul e populat.
    daca n-ar fi fost,…zburda, tipu’!

    preluarea presiunii pe trafic se va face, oricum, in mod natural. a spus-o bosul de la Mercedes. nu-s de ce, dar pe-asta imi vine sa-l cred.
    astfel, discursul sefului de la Mercedes anuleaza efervescenta,
    care devine, astfel, fara sens, vizibila in conferinta de presa despre care…vorbiti.

    „Aceste proiecte ar fi trebuit făcute poate de opt ani, de zece ani, de doisprezece ani, de cincisprezece ani,”
    :))
    ăăă… intre timp se pare ca din intirziate au devenit expirate:), am ajuns la concluzia ca sint putini cei care vad asta.

    poate ca ND ar fi trebuit sa asculte discursul tatucului Mercedes, …imi dau seama ca ar fi fost cu folos.
    _________________________________
    viitorul metropolelor e fundamental in viitorul dinamicii lumii mari.
    metropola devine…cuibul in care Noua Lume se naste si se dezvolta, exenta metropolelor fiind, …mai nou, ‘unificarea dinamicilor’.
    prin urmare metropola tre sa devina…’noul stat’, iar primarul…’noul presedinte’.
    viitorul e al metropolelor autonome, prin urmare acesta e singurul sens in care energia consumata…are si un fundament pentru consum.

    investitia in proiecte expirate e ‘capcana vremurilor’.
    atunci cind toate temeliile lumii…pica, adica atunci cind toate sistemele sociale ‘se’ darama vazind cu ochii,
    …adica pe vremurile astea,
    tendinta e de a carpi temeliile care crapa…plenar.
    munca fara rost!
    __________________________________
    rezumat: in timp ce bosul Mercedes vorbeste despre…un altfel de trafic!,
    seful Bucurestiului se inhama cu talent la cizelarea ‘traficului expirat’…

    in timp ce eu vad in asta o dovada a inadaptarii la dinamica vremurilor, dumneavoastra vedeti… speranta unui soi de Rai!
    succes!:)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *