Cine vrea să înțeleagă „școala online” ar trebui să caute pe internet filmulețe cu sesiuni la care participă mai multe persoane – o duzină, să zicem – pentru a scanda ceva împreună sau pentru a cânta în cor. Dar nu sesiuni „aranjate” electronic, ci în direct. Chiar și pentru profesioniști e dificilă sincronizarea. Nu se aud în timp util și, în general, nu se „simt” unii pe ceilalți ca atunci când sunt toți într-o încăpere. Rezultatul este un delir cacofonic major, caraghios, poate, dar cu totul diferit de scopul avut în vedere.
„Experții” care spun că între școala obișnuită și cea online sunt diferențe minore au mari deficiențe de înțelegere a conceptului „școală”. În primul rând, își imaginează că școala se rezumă la instruirea necesară pentru a deprinde alfabetul și socotelile, ori pentru a asculta o poveste tâmpă despre daci și romani sau lectura insipidă a unei lecții deșucheate din manual, pe care „pacienții” ar fi putut s-o citească și singuri. E drept, se mai întâmpla și asta la școală, dar în același timp aveau loc multe alte evenimente și procese care nu s-au mai desfășurat. E vorba despre un ansamblu delicat care contribuie la formarea unor abilități esențiale pentru percepție și câteva – cele mai importante – tipuri de gândire. Specialiștii în dezvoltarea inteligenței le numesc „funcții senzorio-motorii”, respectiv „funcții executive”. La acest proces de formare „școala online” contribuie exclusiv negativ, prin întârziere.
În al doilea rând, își imaginează că elevii sunt un soi de ciubere trimise de nevinovații părinți „la alimentat”: vine porfirogenetul, se așază cumințel în bancă și profesorul îi toarnă cunoștințe în cap. Doar de aia îi mai zicem capului „troacă” uneori, nu? Problema cu băgatul la troacă e ceva mai complicată, dar e minusculă pe lângă cele apar atunci când luăm în calcul faptul că, în timp ce stă la educat, copilul crește. Asta înseamnă, printre altele, că are și alte nevoi, cărora trebuie să le aloce, mai mult sau mai puțin conștient, o cantitate însemnată de resurse: energie, atenție, timp etc. În multe cazuri nevoile de acest fel sunt împlinite sau sprijinite de simpla prezență în comunitate, care asigură formarea unor deprinderi de comportament și învățare elementare.
Deficitul de atenție – oricum în vogă în zilele noastre –, perturbările de asimilare (soldate cu dislexie sau discalculie), formarea inhibițiilor și fobiilor, la care se adaugă o gamă de alte „problemuțe” ale tineretului dopat de tehnologia formării „păstăilor” încep să se manifeste prompt. Desigur, pentru copiii „sclipitori” (care sunt mult mai puțini decât le place părinților să-și imagineze) sincopa în dezvoltare o să fie relativ redusă, poate chiar nesemnificativă dacă au norocul să beneficieze de prezența și atenția unui adult inteligent și sensibil. Dar ceilalți?! Să nu ne amăgim. Printre catastrofele sociale provocate de psihopații angajați care decimează populația cu scuza că o protejează de gripă o să numărăm la loc de frunte cel puțin o duzină de producții-record de elevi-păstaie: indivizi alimentați (mai mult sau mai puțin artificial), disciplinați, devitalizați și prostiți – absolut artificial. Un fel de produse agricole cu CNP și alocație.
Este pentru a doua oara ca va citesc concomitent, pe dv. si pe Steliana Huhulescu si este pentru a doua oara ca-mi vin în minte aceleasi imagini, as zice, sugestive: un vulcan si un lac linistit (lac vulcanic sau de orice fel). Incredibil de diferiti, si totusi prieteni…
Felicitari ca ati convins-o pe prietena dv. sa publice pe acest blog!
Exista nenumarate studii care arata ca izolarea elevilor afecteaza fizic si psihic dezvoltarea lor. Dar cine sa le citeasca? Ai zice ca toti decidentii sunt sterili si nu au parte de copii de a caror sanatate mintala si fizica sa se îngrijeasca. Partea cu reusita scolara este si ea importanta, dar, deocamdata, o putem trece în plan secund.
.
Ar trebui facut urgent un referendum al persoanelor în vârsta cu urmatoarea întrebare: sunteti de acord ca nepotii dv. sa fie sacrificati, pentru ca dv. sa aveti, PROBABIL, parte de o viata mai lunga?
Vezi, intrebarea ta se incadreaza perfect in termenul de Eugenie. Adica vreti sa muriti voi (intelectual, ca oameni) ca sa traiesc eu? Bravo, vezi ca se poate! Lumii, cat mai multi roboti!
Este ca nu ai copii sau nepoti la scoala?
scoala online nu poate fi inteleasa fara o diferentiere, intre inteligenta si desteptaciune, intre Inteligenta si Desteptaciune
–
ar mai fi fost la moda, printre oameni, ‘desteptul’…daca el dadea semne ca e om! :)))
insa el da semne clare ca n-o sa mai fie om, ca cea mai desteapta chestie de pe planeta, zic io ca din Univers, o sa tinda sa fie Inteligenta Artificiala,
caz in care vorbim deja de Desteptaciune
–
pentru ca cu ‘desteptii’ am rezolvat-o,
ei vor fi…Artificial Inteligenti,
rezulta ca ‘scoala’ care se refera la oameni mai poate fi doar cea care se refera la Inteligenta.
–
pentru ca suma dintre inteligenta si desteptaciune e o constanta absoluta,
si pentru ca omul nu mai e Desteptul,
ce mai poate omul sa fie e doar…un Inteligent.:))
–
insa Inteligenta e un dar al Naturii, prin urmare nici aici nu prea mai are ce face omul, ca darul…e dar!, si in general nu se cauta la dinti:))
–
de unde rezulta ca omul mai are la dispozitie doar bibliotecile scrijelite pe peretii Inimii, ca in rest e depasit cu totul la capitolul…Stiinte, seful pe taramul asta fiind Inteligenta Artificiala.
–
deci care e faza cu scoala online, pina la urma?!
pai care sa fie alta decit ca…pina se face trecerea de la ‘om’ la ‘inteligenta artificiala’…se tin si copii, tinerii, ocupati cu ceva!, sa n-o ia razna, …adica sa se faca si ei ca scriu!:)))
–
scoala online. prin urmare, nu tre sa creeze mari emotii, ca ea e ca si cind n ar fi!:))), ca oricum e cineva care invata pentru toti elevii la un loc!, numele cinevaului fiind chiar Inteligenta Artificiala.
singurii oameni care mai conteaza, insa in mod absolut!, pe acest taram al Inteligentei si Desteptaciunii mai sint doar…geniile.
–
adica plenar inteligentii
adica Inteligentii
…adica Prostii.( pentru ca suma dintre inteligenta si desteptaciune e o constanta absoluta )
atunci cind omul s-a apucat sa genereze propria creatie,
deci una diferita de Creatia care e…natura,
el…a inceput sa si caute propria contradictie,
–
pentru ca un produs al Naturii, care e omul, nu poate duce la bun sfarsit un produs artificial, care e Civilizatia,
insa va preda stafeta!
cui?
pai…Desteptului!, adica Inteligentei Artificiale!
ca artificialul…la Artificial, trage!