Marcel Ciolacu: De astăzi, dansul în doi s-a terminat! Decizia ca PSD și PNL să meargă cu propriii candidați la Primăria Capitalei a fost dificilă, dar este soluția corectă

Lipsa de empatie a guvernului român față de tragedia poporului sirian dezonorează România

Guvernul român încearcă să își scuze inacțiunea neomenoasă privind trimiterea de ajutoare în Siria, respectiv semenilor noștri sirieni loviți de soartă, așa cum, altminteri, își scuză toate turpitudinile (inclusiv cele care afectează direct poporul român), aruncând cu lașitate vina pe sancțiunile la care UE a condamnat Siria (de altfel, să o spunem, fără bază în dreptul internațional) și pe obligația României, ca membru disciplinat al UE, de a aplica cu religiozitate acele sancțiuni.
Aceasta este scuza mincinoasă a unei atitudini mârșave.

Să nu confundăm “ajutorul pentru dezvoltare” (care nici acela nu intră în domeniul competențelor exclusive ale UE) cu “ajutorul umanitar”. Cel dintâi este atașat, justificat sau nu, înțelept sau nu, rațiunii (geo)politice. De aceea, la limită, ajunge în zona egoismului național. Cel din urmă are drept concept central “omenia”.

Or, niciodată, sub nici un cuvânt și nicicum nu se poate renunța la “omenie”. Nici o sancțiune nu scutește de omenie. Nici o sancțiune nu înlătură sau nu exclude omenia. Nici o sancțiune nu poate impune renunțarea la omenie. Nu există rațiune care să înlăture omenia sau care să justifice neomenia.

Niciodată UE nu și-a propus așa ceva. Cel puțin nu formal și oficial, expres și explicit, convențional și statutar. Iar dacă acum, eurocrații bruxellezi, îmboldiți de o oligofrenă coruptă, ar face-o, aceasta nu ar lega prin nimic România.

Nici un tratat al UE nu scutește de omenie sau nu impune neomenia. Știu și spun asta inclusiv ca unul dintre negociatorii Tratatului constituțional. Cine susține altceva minte și trădează însăși rațiunea nașterii UE.

Neomenia guvernului român față de Siria, greu lovită de o calamitate naturală care depășește imaginația, nu este efectul tratatelor sau politicilor europene și nu poate fi nici explicată nici scuzată prin ele. Ea este efectul slugărniciei imbecile și imbecilizante a celor care formează actualul guvern român și actuala conducere a României, în general.
Că ei sunt lipsiți de onoare nu mai este un secret. Nu putem admite, însă, ca ei să dezonoreze România.

Câtă diferență între atitudinea guvernului israelian, care a oferit fără ezitare ajutor Siriei, deși Israelul este în război cu aceasta, și guvernul generalului dr Ciucă, care (cacofonie acceptată ca reflectând o realitate detestabilă) și-a etalat indecent nemernicia și nevolnicia în raport cu o țară și un popor nefericite care au dat totdeauna României semne de prietenie și cu care România niciodată nu a avut conflicte! Aceasta este diferența dintre o națiune guvernată de elitele sale și una la conducerea căreia s-au cocoțat niște slugoi extrași din mlaștinile sale.

Tragedia siriană pune în lumină crudă, o dată în plus, distanța uriașă care separă guvernul român de poporul român, divorțul iremediabil dintre români, gata să se solidarizeze cu cei aflați în suferință, așa cum au dovedit-o și în cazul refugiaților ucraineni, și cei care îi guvernează, gata de orice ticăloșie despre care presupun că le poate mulțumi stăpânii de aiurea și astfel îi poate menține în pozițiile de putere și pradă.

Lipsa de empatie a guvernului român față de poporul sirian în nevoie, este soră geamănă cu lipsa de empatie a guvernului român față de poporul român însuși. Este în interesul vital, deopotrivă moral și existențial, al românilor să o sancționeze cu maximă severitate. Un guvern care s-a lepădat de omenie nu poate fi guvernul nostru!


Clarificare comentarii:

Toate comentariile de pe acest blog sunt moderate.
Deși autorii articolelor de pe site, precum și redactorul-șef și administratorul, încurajează libera exprimare, aceasta presupune din partea cititorilor un comportament civilizat și un limbaj civilizat. Prin urmare, vor fi șterse comentariile care se abat de la această regulă. Acestea se referă, dar nu se limitează, la: cuvinte injurioase adresate autorilor, redactorului șef, administratorului și cititorilor blogului, precum și altor persoane, mesajele xenofobe și rasiste, mesajele ce îndeamnă la ură și violență, mesaje publicitare de orice fel (în caz că se dorește aceasta, scrieți la adresa webmaster@cristoiublog.ro), mesaje cu conținut obscen ș.a.m.d.
Cititorii sunt rugați să semnaleze orice abatere mai înainte menționată. În maximum 24 de ore cele semnalate vor fi analizate și se vor lua măsuri după caz.
Toți cei care doresc să își exprime opinia pe acest blog, se presupune că au citit și că sunt de acord cu cele menționate mai sus. În caz de dezacord, sunteți rugați să nu scrieți niciun comentariu sau să părăsiți imediat acest site.
Mulțumim tuturor cititorilor pentru opiniile civilizat exprimate, precum și pentru colaborarea lor!

Comentarii

7 comentarii pentru articolul „Lipsa de empatie a guvernului român față de tragedia poporului sirian dezonorează România”

  • omenia nu mai e ceva de bun-simt, ci ceva acoperit de o lege a lumii.
    iti poti mnifesta omenia daca iti da voie ue, spre ex.
    insa atunci cind ai fost de acord cu o astfel de procedura tocmai ce ti ai definit in mod absolut lipsa de omenie.
    ________________
    procedura e clasica, pe vremurile astea, pentru ca si drepturile naturale sint unele de bun-simt. insa, …emitind o lege poti scoate in afara legii drepturile naturale, pastrand in sanul legii drepturile artificiale. procedura, extrem de dibace, nu scoate din ecuatie Natura, ci defineste o noua ecuatie, Artificiala,
    (nedumerirea mai fiind, in acest caz, de ce pe lume exista drepturi naturale, insa nu exista si drepturi artificiale:)))) )
    ( nedumerirea, totusi, nu e prea mare, pentru ca tinta nu e dualitatea drepturilor, naturale SI artificiale, nu nu, ci exclusiv anifestarea drepturilor artificiale, sa fii om, sa ti manifesti omenia, sa ti manifesti legatura cu Natura devenind ceva …Rau!:))))
    un ex e familia, care devine, incet insa implacabil, o chestie rusinoasa, pentru ca vorbeste despre existenta masculinului si femininului, or asa ceva e chiar o blasfemie, in cazul Civilizatiei, care opereaza exclusiv cu genul neutru :))))
    povestea n-a fost despre siria, ci despre omenie. unii au trecut testul altii l au picat. pe vremurile atea totul e despre …mai mult decit despre ceea ce pare la prima vedere:) )

    • domnule Severin, poate ca nu e lipsita de substanta o discutie despre nevoia de a desparti drepturile naturale de cele artificiale,
      caz in care cei care doresc artificializarea o pot implementa pe baza propriilor drepturi, la artificializare,
      lasandu le intacte pe celelalte, naturale.

      ( pentru ca amestecindu le pe cele artificiale cu cele naturale se doreste ca in final sa mai existe doar un singur fel de drepturi, ele intotdeauna fiind, in cazul civilizatiei, Artificiale.
      adica daca nu vom discuta, la nivel mondial, despre drepturile narurale SI drepturile artificiale, atunci vom sfarsi prin a discuta exclusiv despre drepturile artificiale.
      astfel, in baza drepturilor la arficializare orice om poate fi un vierme, manifestandu se ca un vierme, insa in baza drepturilor naturale orice om isi poate manifesta omenia fara oprelisti, indiferent de situatie )

      mai altfel spus nu e nicio problema daca unii oameni aleg sa fie viermi, …cine mai stie ce, …poate ca unii vor alege sa si puna aripi, spre ex,
      problema apare atunci cind ei continua sa se defineasca oameni.
      un om artificializat nu mai e om, fix pe asta se si bazeaza drepturile omului, care sint pur naturale.
      Artificializarea omului nu din povestea Naturii, prin urmare n are decit sa se manifeste, dupa cum ii e dorinta, insa pe un teritoriu diferit de cel al Naturii.
      atunci cind te apuci sa schimbi ecuatiile de miscare ale Naturii …Artificializezi. asa sa faci!, daca asta iti e dorinta, insa ceea ce faci, se cheama lipsa de Bun-Simt in Dreptul Natural :)), nimic mai mult, nimic mai putin.
      ( si nu e nicio problema daca in Dreptul Artificia procedura se numeste Bun-Simt Pur :)). sa se numeasca dupa cum doreste, insa sa o faca in curtea potrivita, in cuibul potrivit, care e pe masura potrivita, adica in curtea Drepturilor Artificiale, in curtea Drepturilor la Artificializare.
      domnule Severin, Drepturile Naturale ….nu mai sint suficiente pe vremea Artificializarii, s-ar parea ca isi cer …dreptul la viata si Drepturile Artificiale )

      • unii au ajuns sa le spuna oamenilor ca a te comporta omeneste, asa cum te a lasat Natura, e lipsit de bun-simt, plina de bun-simt fiind o manifestare fix pe dos decit e Natura.

        pai de ce asa?!
        de ce sa amestecam dinamicile?

        tot asa cum a existat o vreme a drepturilor naturale, devine drepturi ale omului, se cade sa exista si un timp al drepturilor artificiale daca a sosit vremea artificializarii.

        sa folosesti cuvinte de bun-simt in dreptul natural spre ex mama, tata, a devenit o nesimtire, de bun-simt devenind zicerile gen parinte unu, parinte doi.
        pai de ce asa?
        oare chiar nu merita sa va aplecati asupra acestei stari de fapt si sa i urmariti dinamica?

        in drepturile naturale exista ‘mama’ si ‘tata’, in drepturile artificiale putind exista fara probleme cu totul alte definitii, spre banal ex parinte 1 si parinte 2,
        bineinteles ca barbatii pot fi femei si femeile barbati, este evident ca pot fi dupa cum le e dorinta, insa pot face asta fara absolu nicio problema in baza drepturilor la artificializare.
        bineinteles ca pot exista vaccinuri care opereaza cu ‘comenzi’ externe date organismului uman, ineinteles!, insa asta se poate face fara probleme in baza drepturilor artificiale,
        si povestea poate continua, poate ca ar fi si cazul sa continue,…cine stie…

        esenta drepturilor naturale este SI. deci pot exista SI drepturi artificiale,
        daca cineva doreste artificializarea!, evident!, …si s ar parea ca tot mai multi oameni vor sa fie ‘altfel’, prin urmare tre sa aiba si mnealor drepturile lor, Drepturile Artificiale.

        domnule Severin,
        oare nu cumva a venit vremea manifestarii prin superpozitii a Drepturilor Omului,
        astfel existind Drepturi Naturale SI Drepturi Artificiale?

        • Drepturile Artificiale nu sint Drepturi Naturale, ci Drepturi ale Omului.
          deasta se si cade ca Drepturle Omului sa fie Naturale si Artificiale, daca tot se vorbeste despre transumanism cu atat efervescenta

          eu cred ca ne aflam intr o vreme in care Istoria Dreptului va suferi o metamorfoza, pentru prima data in Istoria Civilizatiilor aparand un nou set de …drepturi ale omului, Drepturile Artificiale, dreptul la artificializare

          acum Drepturile Artificiale sint o ramura a Drepturilor Naturale. or asa ceva e chiar…nedrept!:)))

          Drepturile Artificiale sint Drepturi ale Omului!, si daca asa sint …aia e!,
          sa le punem la locul potrivit, deci hai sa vorbim limba vremurilor, ca altfel nu ne intelegem:))),

          tocmai daia si zic ca aceasta tema, fundamentala in istoria Drepturilor Omului, aparitia pe Piata a Drepturilor la Artificializre, e o tema care pare a fi …pe masura anvergurii dumneavoastra :))

          • Drepturile Artificiale sint Drepturi ale Omului, nu Drepturi Naturale.

  • Tara asta va dispare.As vrea sa traiesc sa vad ce vor face securistii,politicienii,pochii si toate putorile din administratie,toti hoti si puturosi ,jigodii incurabile invatate la furat si lenevit.Aceste bestii nu ar fi ajutat nici daca nu ar fi avut motiv.Spun asta pentru ca Turcia a fost ajutata la ordin.Ca si Ucraina.

    • UE a conditionat ajutorul umanitar acordat Turciei ,de unele concesii geopolitice pe care ar trebui sa le faca guvernul turc,concesii pe care nu cred ca turcii le vor face.Pur si simplu ei sant turci,nu romani sa puna botul la santaj si sa se vanda pentru o bere si trei chiftele

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *