Din păcate, am început anul 2022 cu multe evenimente violente, chiar dramatice. De la loviri și violențe, la pierderi de vieți. Cred că nu este zi să nu auzim de acte de violență domestică sau de copii abuzați, neglijați, de acte de violență pe stradă sau accidente rutiere extrem de grave, unde de multe ori victime sunt copiii.
Ce se întâmplă cu noi? De ce, din ce în ce mai mulți oameni reacționează atât de brutal, atât de violent și fără să se gândească la consecințe? Când mă gândesc la cele două fetițe lovite în plin pe trecerea de pieton și uciderea Raisei, mă apucă tristețea, dar și furia, dorința de a se face dreptate până la capăt. Of, Doamne, dai viață unui copil, îl crești responsabil, cu iubire și dăruire, și apoi, într-o fracțiune de secundă totul devine praf și pulbere din cauza unor șoferi iresponsabili, unor oameni care nu prețuiesc nici măcar viața lor, dar altminteri viața celorlalți. Poate nu sunteți de acord cu ce voi scrie acum, însă la fel de vinovați îi consider pe toți cei care aveau și au în responsabilitatea lor să modifice legislația, s-o adapteze în raport cu nevoile și să prevină săvârșirea unor astfel de accidente rutiere. Vinovați sunt și cei care au ca și atribuții de serviciu, implementarea unor măsuri pentru siguranța și protecția noastră pe drumurile publice, și nu o fac. Nu înțeleg de ce ia luat atâta timp, inclusiv actualului ministru Lucian Bode să vadă „putregaiul” din sistem!
Mă întreb retoric, dumnealui are mustrări de conștiință, doarme liniștit noaptea. Dacă vedea tot acest haos la timp, astăzi multe vieți ar fi fost salvate si mulți părinți s-ar fi bucurat de copiii lor! Parcă am fi blestemați, în România mai întâi are loc o tragedie, ca mai apoi să se ia măsuri. Sigur, dacă sunt pe termen lung, avem o problemă deoarece se pot schimba regulile în timpul jocului și măsurile pot să fie uitate până la următoarea tragedie, și tot așa ne învârtim într-un cerc închis fără niciun rezultat.
O sa vedem ce face acum ministrul Lucian Bode, și dacă angajamentul său rămâne literă de lege.
Haideți să vedem o parte din declarația și reacția ministrului de Interne, Lucian Bode, în conferința de presă, de luni, unde a vorbit despre tragediile săptămânii trecute, din Capitală și de la Bolintin-Vale, în care au fost implicați polițiști.
Citez:
„Regret enorm această tragedie care a șocat o țară întreagă. Și dincolo de funcția ministerială, sunt tatăl unei fetițe de vârstă apropiată cu Raisa, iar sentimentul pe care îl simt este unul cutremurător. Știm că orice am spune și am face nu o putem aduce pe Raisa înapoi. Vorbim de o faptă ireparabilă. Însă pentru familia îndoliată și pentru opinia publică am obligația să dispun măsuri în limita competențelor legale și să prezint rezultatele acestor măsuri. Încă o dată, transmit condoleanțe familiei Raisei și însănătoșire grabnică Mariei”
Cu privire la cazul de la Bolintin Vale, unde un bărbat a fost omorât cu pietre în stradă de o grupare infracțională, fără ca oamenii legii să ia măsuri, ministrul MAI, a declarat:
„În ceea ce privește tragedia din Bolitin-Vale, a scos la iveală încă o dată putregaiul unui sistem care s-a degradat de la an la an în ultimii 30 de ani. Vorbim de resurse umane insuficiente, slab pregătite, cateodată în cârdășie cu puterea politică locală și cateodată în cârdășie cu infractorii de la nivel local.”
Să tragem câteva concluzii, cu privire la ce dorește să facă ministrul Lucian Bode:
Cam acestea sunt acțiunile pe care le dorește implementate ministrul de interne Lucian Bode, după cele două tragedii. Din păcate nimic nu justifică faptul că toți decidenții noștri, au tolerat și nu au făcut nimic pentru a asigura implementarea unor măsuri pentru siguranța și protecția noastră pe drumurile publice.
Sarut mana !
Legislatia noastra rutiera este anacronica si total depasita de ceea ce se intampla in tari precum Marea Britanie sau Germania, unde polititea in societate ca si in traficul rutier sunt respectate cu maxima responsabilitate de catre cetateni si nu pentru ca ar avea mai multzi neuroni – scuzati experesia, ci pentru ca legsilatia in domeniu este in asa fel conceputa incat sa descurajeze si sa sanctioneze foarte aspru abaterile la legislatia rutiera.
In comparatie cu ce este in Republica execelentei sale KWJ, la noi este un western salbatic unde un rol deosebit ii revine onor liderului de la Palatul Cotroceni, care desi este de etnie germana nu a incercat la un nivel minimal sa aduca legislatia national din orice domeniu al societatii noastre dupa modelul german sau anglo -saxon.
Sa exemplificam, sa presupunem ca sunteti in UK si in calitate de pasager nu va puneti centura de siguranta, asa la prima abatere amenda este de 500 de lire sterline adica o treime din salariul mediu net al unui muncitor. Sa luam exemplul unui tanar sofer din UK cu permis de mai putin de un an de zile, care din teribilism face un accident rutier cu victime – iar legea este extrem de simpla, acea persona va deveni un simplu piteon toata viata lui si nu va mai avea drept de conducere in veacul vecilor.
Sa luam exemplul Germaniei unde sa presupunem ca intr-un an de zile aduni dumneata ca sofer un numar de 12 puncte amenda, atunci te obliga legislatia sa platesti inainte consilierea psihologica de rigooare iar dupa ce ai trecut testul incepi ca platesti inca o data o scoala de soferi, iar pentru asta era pana in luna decembrie 2021 undeva intre 5000 si 6000 de euro distractia.
Sau sa luam ce se intampla in Italia pentru consumul de alcool la volan unde se anuleaza pe loc permisul si nu mai ai voie minim doi ani sa incepi din nou o noua scoala de soferi, si aici ma opresc.