Utilizator sau fraierit al (de) serviciilor Blue Air?

Cu cinci ani în urmă, publicam un articol în care puneam această întrebare, după ce, în calitate de utilizator al serviciilor companiei Blue Air, avusesem o neplăcută experiență provocată de comportamentul unei angajate a acesteia. Ce-i drept, după apariția articolului, departamentul de resort al companiei a reacționat și situația a fost remediată. Ceea ce m-a făcut să cred și să sper că a fost doar un neplăcut și nedorit accident. Și iată că, o foarte recentă întâmplare mă face să revin cu aceeași întrebare cu și despre (de) serviciile companiei Blue Air.

Pe scurt, lucrurile stau așa: în ziua de joi, 6 august anul curent, eu și soția mea urma să ne întoarcem acasă după o vizită în Belgia, cu o cursă Blue Air care trebuia să decoleze din Bruxelles la orele 18.55. Spun trebuia, fiindcă nu a mai decolat! Decizie pe care, foarte probabil a fost luată în prealabil, dar despre care noi, ca utilizatori ai serviciilor(?) companiei Blue Air, nu am fost anunțați în prealabil. Asta deși soția mea, care achiziționase biletele de avion, a transmis atât numărul său de telefon cât și adresa de e mail. Ce-i drept,cu o seară înainte, atunci când am încercat să facem operațiunile de check-in, am constat că zborul respectiv nu figura pe lista decolărilor din ziua de 6 august 2020 de pe aeroportul Zaventem din capitala Belgiei. Situație în care soția mea a transmis un mesaj companiei, mesaj care a rămas fără răspuns. Am încercat să contactăm și serviciul Maxi Travel, la numărul de telefon 0032.217 7273, numai că, și în seara de 5 august și în prima parte a zilei de 6 august, telefonul a sunat în gol.

Drept pentru care, ne-am luat în inima în dinți și am decis să mergem, cu tot calabalâcul, direct la aeroport. Unde, surpriză!, zborul Bruxelles -București, al companiei Blue Air nu doar că nu era menționat ca anulat, ci, pur și simplu, nu figura! Am încercat să primim lămuriri de la biroul Blue Air din aeroport, dar fără șanse, fiindcă, la orele 16.45 – 17, acolo nu era nimeni. Am făcut,așadar, drum înapoi până la Gent, superbul oraș în care locuiesc rudele noastre, iar, de acolo, soția mea a transmis un mesaj Blue Air, relatând situația și cerând să ne fie recomandate soluții clare, respectiv în ce condiții biletele pentru zborul din 6 august pot fi utilizate pentru o altă dată. Adică pentru un zbor care să nu fie apoi anulat. Mesaj care, neprimind răspuns joi (6 august) seara, a fost repetat în aceeași seară. Tot fără succes…

Evident, singura soluție care ne-a rămas a fost aceea de cumpăra alte două bilete, pentru prima cursă Bruxelles – București, cursă programată la data de sâmbătă 8 august și având ora de decolare 10.30. Ceea ce am și făcut, plătind aproape 200 de euro pentru două bilete priority boarding locurile B și C, la rândul din față. Asta însă numai pe hârtie, pardon pe mesageria telefonului, fiindcă a doua zi, la aeroport, la ultimul filtru înaintea îmbarcării, am fost mutați, brusc și dintr-o dată, tocmai pe rândul 29! Fără ca doamna de la ultimul filtru să binevoiască a ne da răspuns la întrebarea privind motivele catapultării, răspuns care, de la personalul de bord al avionului – altimetrii tineri foarte politicoși și atenți- a constat în ceva cu… balansul pe timpul zborului. Balans pe care, fără doar și poate că l-a asigurat catapultarea noastră direct pe penultimul rând de scaune din avion!…

Cam astea ar fi, pe scurt, peripețiile mele și ale soției mele. De fapt, o nouă secvență dintr-un foarte posibil și chiar foarte serialul „ce vrăji ne-a mai făcut Blue Air-ul”? Întrebare foarte corectă de vreme ce, pe de o parte, nu este pentru prima oară când am avut parte de asemenea situații, iar, pe de altă parte, pentru că, după ce ieri la prânz am revenit acasă și, intrând pe net, am constat că nu suntem singurii românași cu care onor compania Blue Air se comportă în acest mod inadmisibil. Invocând, foarte probabil, situația creată de pandemie! Culmea, deși Blue Air a publicat încă din 27 /28 iulie lista cu cele 68 de zboruri anulate pentru perioada următoare, zborul Bruxelles-București din 6 august nu figurează aici.

Acestea au fost, pe scurt, motivele care m-au determinat să scriu cele de mai sus. Pe bună dreptate, oameni de bună credință mă vor întreba de ce am ales să scriu un articol și nu am depus petiție către compania Blue Air cerând să mi se restituie suma pentru biletele pierdute, adică cele pentru cursa din 6 august anul curent? Motivul este foarte simplu: pentru că, tot dintr-o neplăcută experiență anterioară, cunosc, în avans, răspunsul. Adică nu se va restitui în cash, suma ci ea va fi transferată într-un așa numit cont al soției mele (cea care a achitat costul biletelor), urmând să fie folosită pentru a cumpăra bilete la o altă călătorie. Călătorie efectuată, firește, cu avioane ale companiei Blue Air. Ceea ce, după această nouă dovadă a lipsei de elementar respect față de noi, amărâții de utilizatori, nu prea mi-aș mai dori să fie prea curând. Adică până când nu vom avea semnale clare și convingătoare că onor echipa managerială a companiei Blue Air a făcut efectiv ceva pentru a pune capăt unor asemenea comportamente abuzive și incorecte! Pe care le-aș numi mai degrabă (de) servicii, atât pentru utilizatori, cât și pentru prestigiul și credibilitatea companiei.

Comentarii

Invitații cristoiuTv | Adriana Vitan Balint | Eroii din linia întâi, condamnați penal, fac apologia Covidului de frica închisorii
Invitații cristoiublog
Invitații cristoiublog
Invitații cristoiublog
📹 Videoblitz 📹
Loading