Sunt scandaluri pentru care mogulii primesc ordin să bată șaua, doar că armăsarul cu pricina dă uneori cu copita înapoi în ideea de binoclu. Sunt angrenate serviciile secrete, influencerii și trepădușii. Jurnalistul Ion Cristoiu a botezat fenomenul, pe înțelesul celor ce gândesc rar și prin alții, alimentarea de la jgheab. În acele situații Facebook-ul s-a transformat într-un fel de cufureală cataclismică în care porcii au jubilat tăvălindu-se în nebăgare de seamă, fără să știe că până și lupul a început să lucreze pentru Scufița Roșie. Nu vă mai lăsați copleșiți de mirosul de furaje, pe lângă textele pe care le share-uiesc dislexicii, scapă uneori texte cu adevărat valoroase. De obicei sunt texte care primesc puține like-uri, dar de o calitate net superioară. Găsiți astfel de texte și pe blogul jurnalistului Ion Cristoiu, și nu vorbesc de textele mele, eu încă plătesc împrumuturi pe care le-am contractat de la unii ziși maeștri, ci de texte bine argumentate, cu subiecte de adevărat interes, nu focuri de paie.
Îmi propusesem să mă cert cu cetățeanul Nietzsche, un șmecher care i-a pus pe Bach, pe Beethoven și pe Wagner într-un acordeon, încercând să-i declare rezistență franceză. Nietzsche a văzut în apotența, sau apetența dacă doriți, nemților pentru muzică și filosofie o formulă de națiune. Nu a luat în calcul relativitatea cititului în stele. Filosofia trasului la sorți. Nietzsche nu s-a mai ferit de latura profetică a literaturii, ci a pus mâna pe hârleț și a început să dezgroape certificatul de naștere al tragediei, în niciodată blânda cu oamenii mitologie. Nietzsche a teoretizat din artă un hamac, prinzându-i sforile la un capăt de piciorul lui Dionis, zeul vinului, pe lângă acționariate în multe alte departamente, iar la celălalt capăt de piciorul lui Apollo, zeul soarelui, pe lângă încurcături cu alte departamente. Nietzsche a considerat că omul nu poate înțelege simbioza, dar că cel ce se ține cu dinții de raționament ar putea să exploateze câteva servicii în a crea un spectacol. Filosoful a înțeles perfecțiunea artei ca pe momentul în care Apollo a început să înțeleagă despre ce vorbea Dionis. Și în timp ce striga Evrika!, și-a dat seama că atunci s-a născut și tragedia.
Mai modestă, sau poate doar modistă, eu încercam să găsesc o noimă în tragedia de la Crevedia. Se vor găsi destui oameni de științe tangențiale care vor încerca să vă vândă mașini electrice și nereciclabile panouri solare, pentru că miliardarii dezastrelor profitabile nu mai au demult rușine. Apropo, a zis televizorul că au murit zece pui de pinguini pentru că s-a topit gheața de sub ei. În fiecare vară, parte din gheața polară se topește. Numai Dumnezeu știe câți pinguini au murit pentru că au călcat greșit! Asta nu înseamnă că trebuie să mai dați bogătașilor niște bani de mers la dame. Nici nu înseamnă că tu, măi Vasile, trebuie să-ți stingi trabucul în scuipați de pisică neagră, ci că drumul spre Davos s-ar putea face cu pluta sau cu corăbii cu pânze. Nu cred că Penelopa mai țese, dar au produs chinezii destule imitații.
Pe lângă înregistrările televiziunilor și ale cetățenilor de pe site-ul România TV, am dat peste o știre de cronică deja anunțată acum vreo 2000 și 23 de ani. Preotul Mihai Sebastian Gheorghilaș de la capela Spitalului CFR Constanța s-a plâns de calitatea vinului de împărtășanie. Pe Facebook.
Preotul Gheorghilaș susține că pe el îl interesează cum se prezintă în fața lui Dumnezeu. Eu credeam că la Dumnezeu te prezinți cu sufletul, nu cu damigeana.
Isus Christos s-a născut în Orientul Apropiat, între evrei și arabi. Vinul greu, de bețivăneală, a fost adus în zonă de greci și de romani. Musulmanii săraci nu beau alcool nici în zilele noastre, respectând Coranul. Cei bogați și-au creat un iad al lor, un hur-dubai, unde cred că Allah nu-i vede. Pe vremea lui Isus, numai evreii bogați își permiteau vinuri scumpe. Când Christos și-a asemănat sângele cu vinul, alta i-a fost intenția, alta simbolistica, dar omului i-a venit la îndemână să se dea de partea băuturii, crezând că se poate scuza că l-ar sărbători pe Fiul lui Dumnezeu. Din faptul că Isus ar fi transformat apa în vin la nunta unor săraci s-au confecționat atâtea povești, unele de un absurd beckettian, de băiat dat calfă la capre. Un britanic, șmenar de miliarde, chiar l-a ocolit pe Mohamed, trimițând caprele la munte. Pe piscul cunoașterii de sine, pe uscat, uitând că bani a făcut în țara ploii. Dar memoria miliardarilor nu ține de zerouri, ci de nulități.
Eu cred că preoții ar trebui să renunțe la afacerile cu vin, că numai apa e sănătoasă pe inima goală, și să-l lase pe Isus Christos să facă El din apă vin, când și pe unde crede de cuviință.
Am mai auzit și de povestea unui miliardar român care și-a construit propria mănăstire, s-a făcut preot și a plătit să fie pictat și pe peretele ctitorului. Probabil se privește pe sine și pe nevastă când le citește enoriașilor din Evanghelie. Poate că nu ați prins povestea de la început, ci v-ați luat informațiile din zbor, Dumnezeu a făcut lumea din nimic și din sărăcie. Fiul lui Dumnezeu a fost unul dintre cei mai săraci oameni din câți au trăit vreodată. Oamenii i-au luat până și hainele, după ce l-au schingiuit și abia apoi l-au dat pe mâna morții. Opulența nu face parte din recomandările lui Dumnezeu. Eu nu știu la cine vă închinați, dar cu siguranță nu la Cel care a creat Viața. Poate, ca și Nietzsche, v-ați poticnit în mitologia greacă.
Pe-un picior de plai,
Pe-o gură de rai,
E bine să fii, nu să ai.
Cetățeanul Nietzsche a fost exact Raskolnikov din Crima si pedeapsa, care si-a scris propria morala cu care a justificat uciderea unei batrane care ii datora bani. Crezandu-se deaspra moralei traditionale.
Supararea lui pe cei trei muzicieni (un catolic si doi luterani) se incadra tot aici, ii stateau in calea teoriilor lui autoritare si simpliste.
Idei dezgustatoare si texte prost scrise, dorindu-si sa fie un fel influencer al vremurilor lui. Academic spus, un bou.
„careia ii datora bani”, am vrut sa spun, scuze!
Va salut ! Mare adevăr ! Respect !
Also sprach Zarathustra…….
Nota: pentru ca vorbim de Dionysiac va zic ca acum savurez Vinho do Porto 2019…e prea ..”abisal”.(vezi Friedrich W. Nietzsche)
Evanghelia lui Toma e …in stilul lui, se aseamana cu ‘demersul’ lui legat de Invierea lui Hristos.
…nu pune la indoiala Invierea lui Hristos, nu nenicutule, lucreaza in stil cuantic cu detaliile.
–
daia in Evanghelia lui Toma nu sint minciuni,pentru ca felul in care sint setate detaliile o pot transforma direct in antiadevar, depinde …cum privesti. fix ca in cazul fotonului, depinde de tine daca ceea ce vezi e unda sau corpusculul.
–
de asta si intaresc, in finalul opiniilor mele despre Toma si Evanghelia lui, faptul ca ‘Evanghelia dupa Toma’ e Degetul Mare, ‘a cincea Evanghelie’
–
( Iuda e …o taina mai mare decit Toma. habar n am cine e Iuda, …ce reprezinta )
@Online
Epistola sobornicească a Sfântului Apostol Iuda
Capitolul 1
1. Iuda, rob al lui Iisus Hristos şi frate al lui Iacov, celor ce sunt chemaţi, iubiţi în Dumnezeu-Tatăl şi păstraţi pentru Iisus Hristos:
2. Milă vouă şi pace şi iubirea să se înmulţească!
3. Iubiţilor, punând toată râvna să vă scriu despre mântuirea cea de obşte, simţit-am nevoie să vă scriu şi să vă îndemn ca să luptaţi pentru credinţa dată sfinţilor, odată pentru totdeauna.
4. Căci s-au strecurat printre voi unii oameni nelegiuiţi, care de mai înainte au fost rânduiţi spre această osândă, schimbând ei harul Dumnezeului nostru în desfrânare, şi care tăgăduiesc pe singurul nostru Stăpân şi Domn, pe Iisus Hristos.
5. Voiesc dar să vă aduc aminte vouă celor ce aţi ştiut odată toate acestea că Domnul, după ce a izbăvit pe poporul Său din pământul Egiptului, a pierdut, după aceea, pe cei ce n-au crezut.
6. Iar pe îngerii care nu şi-au păzit vrednicia, ci au părăsit locaşul lor, i-a pus la păstrare sub întuneric, în lanţuri veşnice, spre judecata zilei celei mari.
7. Tot aşa, Sodoma şi Gomora şi cetăţile dimprejurul lor care, în acelaşi chip ca acestea, s-au dat la desfrânare şi au umblat după trup străin, stau înainte ca pildă, suferind pedeapsa focului celui veşnic.
8. Asemenea deci şi aceştia, visând, pângăresc trupul, leapădă stăpânirea şi hulesc măririle (cereşti).
9. Dar Mihail Arhanghelul, când se împotrivea diavolului, certându-se cu el pentru trupul lui Moise, n-a îndrăznit să aducă judecată de hulă, ci a zis: „Să te certe pe tine Domnul!”
10. Aceştia însă defaimă cele ce nu cunosc, iar cele ce, – ca dobitoacele necuvântătoare, – ştiu din fire, într-acestea îşi găsesc pieirea.
11. Vai lor! Că au umblat în calea lui Cain şi, pentru plată, s-au dat cu totul în rătăcirea lui Balaam şi au pierit ca în răzvrătirea lui Core.
12. Aceştia sunt ca nişte pete de necurăţie la mesele voastre obşteşti, ospătând fără sfială împreună cu voi, îmbuibându-se pe ei înşişi, nori fără apă, purtaţi de vânturi, pomi tomnatici fără roade, de două ori uscaţi şi dezrădăcinaţi,
13. Valuri sălbatice ale mării, care îşi spumegă ruşinea lor, stele rătăcitoare, cărora întunericul întunericului li se păstrează în veşnicie.
14. Dar şi Enoh, al şaptelea de la Adam, a proorocit despre aceştia, zicând: Iată, a venit Domnul cu zecile de mii de sfinţi ai Lui,
15. Ca să facă judecată împotriva tuturor şi să mustre pe toţi nelegiuiţii de toate faptele nelegiuirii lor, în care au făcut fărădelege, şi de toate cuvintele de ocară pe care ei, păcătoşi, netemători de Dumnezeu, le-au rostit împotriva Lui.
16. Aceştia sunt cârtitori, nemulţumiţi cu starea lor, umblând după poftele lor şi gura lor grăieşte lucruri trufaşe, deşi, pentru folos, dau unor feţe mare cinste.
17. Voi, însă, iubiţilor, aduceţi-vă aminte de cuvintele zise mai dinainte de către apostolii Domnului nostru Iisus Hristos,
18. Că ei vă spuneau: În vremea de pe urmă vor fi batjocoritori, umblând potrivit cu poftele lor nelegiuite.
19. Aceştia sunt cei ce fac dezbinări, (oameni) fireşti, care nu au Duhul.
20. Dar voi, iubiţilor, zidiţi-vă pe voi înşivă, întru a voastră prea sfântă credinţă, rugându-vă în Duhul Sfânt.
21. Păziţi-vă întru dragostea lui Dumnezeu şi aşteptaţi mila Domnului nostru Iisus Hristos, spre viaţă veşnică.
22. Şi pe unii, şovăitori, mustraţi-i,
23. Pe alţii, smulgându-i din foc, mântuiţi-i; de alţii, însă, fie-vă milă cu frică, urând şi cămaşa spurcată de pe trupul lor.
24. Iar Celui ce poate să vă păzească pe voi de orice cădere şi să vă pună înaintea slavei Lui, neprihăniţi cu bucurie mare,
25. Singurului Dumnezeu, Mântuitorul nostru, prin Iisus Hristos, Domnul nostru, slavă, preamărire, putere şi stăpânire, mai înainte de tot veacul şi acum şi întru toţi vecii. Amin!
http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=44
Zi Frumoasa Online!!!
vali
🙂
…da, nu mi spune nimic.
n am pe ce motivatie sa mi bazez vreun demers prin care sa ma apuc sa o compar cu cea a lui Toma…
diferenta dintre ele tinde sa fie …infinita.
–
creca asta mi mai lipsea, sa ma apuc sa mi dau cu parerea despre Evanghelia lui Toma :)))))
–
pina la urma …asta sint si cu asta care sint defilez. n am nimic impotriva felului meu de a fi, e …ala care o fi 🙂
@Online
Mie imi spune…e practic o prefata la Apocalipsa…”Mihail Arhanghelul” apare de 2 doua ori in Biblie asa…
Epistola sobornicească a Sfântului Apostol Iuda
9.Dar Mihail Arhanghelul, când se împotrivea diavolului, certându-se cu el pentru trupul lui Moise, n-a îndrăznit să aducă judecată de hulă, ci a zis: „Să te certe pe tine Domnul!”
Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul
Capitolul 12
7.Şi s-a făcut război în cer: Mihail şi îngerii lui au pornit război cu balaurul. Şi se războia şi balaurul şi îngerii lui.
http://www.bibliaortodoxa.ro/
Zi Frumoasa Online!!!
vali
🙂
cred că războiul ..’mondial’ care s a generalizat in Creație odată cu Răstignirea și, după trei zile, Învierea lui Hristos, …trebuia ‘inceput’ de cineva
–
or …povestea cu perdantul care e cel începe războiul mondial se aplica și la nivelul Creației,
prin urmare cred că Iuda e simbolul unei lumi..care era…a celor care …bântuiau prin Creație neavând un loc al lor în care să și găsească liniștea.in final chiar acest loc fiind perdantul, ‘pe mijloc’ nemairamanand nici țipenie de om, in final, toți fiind ori în barca Adevărului, ori în barca Antiadevarului
Iuda …nici pe Hristos nu l a trădat, nici pe Antihrist nu l a avantajat, el ..in final..a golit Creația de cei care bântuiau fara să aibă un loc al lor unde sa se odihnească
–
Ar fi fost mai bine pentru el sa nu se nască, să rămână nenascut, pentru că, nasci du se, el …a împlinit, prin pierderea ‘razboiului mondial’ pe care el l a Impulsionat, chiar dispariția propriei definiții, odată cu dispariția din Creație a celor care ..o bântuie, fara să și găsească loc de odihnă
–
asta, pentru mine, suna a dăruire de sine, prin urmare și fapta lui Iuda a fost una a Dăruirii 🙂
–
eu ..așa îl văd pe Iuda, că pe unul care, nascinduse, neramanand nenascut cum era pina sa se nască, și a dăruit chiar propria definiție, daruindu se astfel celor care bântuiau Creația, aceștia gasindu și, prin dăruirea de sine a lui Iuda, …liniștea, odihna, țarina olarului…asta simbolizând ..
–
după ce am spus referitor la Toma și Evanghelia lui, iată că …văd că insist:)), cu o opinie despre Iuda :))), de parcă aia referitoare la Toma n ar fi fost suficientă :))
Iuda spânzurat e …nici Cer, nici Pământ, despre bântuitul dintre.
Iuda ..cel rupt în două l, căzut în prăpastie e despre ‘lumea bantuitorilor’ care …s a rupt în două, o parte lipindubse de cer, cealaltă de Pământ…
–
‘cei 13’, adică Hristos și Apostolii reprezintă Matricea Ireductibilă a Creației,..ea ar trebui sa fie regăsită și la nivel cuantic, nu doar la nivel macro.
fiecare dintre Apostoli avea o definiție nu doar clara cristal, ci și ireductibilă, acestea fiind simboluri absolute ale Creației,
de-asta acolo e Toma, Iuda, Petru …și toți ceilalti,
in fapt aceasta Matrice fiind o simbolizare a ‘Binelui ȘI Raului’
Vali, îți mulțumesc pentru postarea de la care practic a pornit totul, Evanghelia după Toma’, …citind ce am scris despre Iuda, mai sus, zic că ..suna bine, …pentru prima dată imi suna bine…
de fapt… cred că ar trebui sa i mulțumesc Lilianei pentru că mi a suportat comentariile… :))
„Iar Toma, unul din cei doisprezece, cel numit Geamanul,”
–
„Spuneți-mi cu ce mă asemăn.”
„Doamne, gura mea se teme să spună cu ce Te asemeni.”
„Pentru ca M-ai vazut, ai crezut! Fericiti cei ce n-au vazut si au crezut ”
–
Toma a redus ‘masura credintei’ de la ‘cei ce n au vazut si au crezut’ la ‘ai vazut, ai crezut’.
Toma a modificat suficienta unei Definitii, reducind la ‘vazut’ si ‘pipait’ ‘dovada Invierii’.
mare mester Toma… Cindva, peste o vreme, ‘vazutul’ si ‘pipaitul’ vor fi declarate ca fiind suficiente pentru ca o …altaInviere sa fie ‘crezuta’
–
tot ce a facut Toma …nu era despre Hristos, ci despre Antihrist.
pe ‘demersul’ lui Toma va sta, peste o vreme, o altaInviere
nimic, dar absolut nimic din demersul lui Toma nu avea ca tinta directa ceva legat de Hristos, ci ceva legat de Antihrist,
care in veci nu ar fi crezut daca n ar fi sa fie vazut.
–
Antihrist nu putea ‘clona’ Invierea lui Hristos avand la temelie zicerea ‘Fericiti cei ce n-au vazut si au crezut’, ca pesemne ca in ceea ce l priveste daca nu l ai vedea si nu l ai pipai, daca ti doresti si asta, …chiar n ai avea cum sa l crezi,
asa ca Toma a redus zicerea ‘Fericiti cei ce n-au vazut si au crezut’ la …e suficienta si ‘credinta bazata pe ‘vaz’ si ‘pipait’
–
Toma a stat ‘pitit’ in buricul Pietelor si din ce mi dau seama n a prea fost vazut.
la fel va sta si Antiadevarul si nici el nu prea va fi vazut …altfel decit ca fiind Adevarul.
–
treaba lui Toma a fost, din ce rezulta, una singura, sa seteze…dupa propriile nevoi, dupa nevoile lui Antihrist, ‘dovedirea unei Invieri’
treaba lui Toma n a fost de a intari Invierea lui Hristos, ceilalti Apostoli n au avut nevoie de ‘dovezi’, ci de a se ingriji de o altaInviere, care e mai aproape de vremurile astea, de fapt despre una care e fix pe masura vremurilor astea.
si atunci …cine e Iuda?!, …de fapt?!
De ce e scrisă folosind superpozitii?
cine e Iuda? cine e Toma?
oare Iuda și Toma sint ‘ in Oglinda’, tot așa cum Adevărul și Antiadevarul Sint ‘in Oglinda’?
oare ‘Evanghelia după Toma’ se exprimă prin superpozitii’ tocmai pentru ca să poată fi folosita ca referinta in Doctrina Anti, caz în care Necredinciosul dintre Apostoli este ..Toma?
și Iuda …cine e, ce reprezintă el?!
eu l am confundat pe Iuda cu Toma, acum ani de zile, ibtr o discuție, tocmai pentru că Iuda și Toma …se Oglindesc?
–
‘Evanghelia după Toma’ e scrisă cu o precizie cuantica, …folosind superpozitii, caz în care, tot așa cum, dacă privești fotonul poți vedea ba unda, ba corpusculul, fix așa dacă privești Evanghelia după Toma’ in ea poate fi vorba despre Hristos ..fix la fel cum poate fi vorba despre Antihrist, depinde ..ce vezi.
…se aduc citeva precizări care …sint extrem de delicate și care plenar ușor pot fi deturnate fix pe dos.
–
Evanghelia lui Toma e …doua. are …unda și corpuscul. e nevoie de a treia componenta a Unicului Foton pentru a desluși între ele.
însă prin chiar acest fapt e …Degetul Mare, în funcție de superpoziția pe care o vezi Mana devenind Stânga, devenind Dreapta.
….de mult n am avut la ce să mă gândesc atât de adînc:)))
intre Adevar si Antiadevar va fi tot atat de simplu de deslusit pe cit de simplu de deslusit e intre cele doua fete ale Evangheliei dupa Toma
Toma Necredinciosul o fi … Necredinciosul Toma?
adica singurul caruia ii lipsea credinta, dintre Aposoli, era Toma?
pai atunci care mai e treaba cu Iuda?!
in Evanghelia lui Toma nu exista minciuna.
insa exista, ca superpozitie, antiadevar.
–
tocmai de asta Evanghelia lui Toma este mai adanca decit celelalte patru, in adevar.
–
insa constructia e plenar migaloasa in a atinge exprimarea prin superpozitii, caz in care existenta ei a vizat in mod direct antiadevarul, adevarul fiind rezultatul indirect.
–
„Dacă vă spun măcar unul dintre cuvintele pe care mi le-a spus, veți lua pietre și veți arunca în mine; atunci un foc va ieși din pietre și vă va arde.”
doar Antiadevarului nu i te poti opune.n ai cum sa arunci cu pietre in Antiadevar pentru ca daca faci asta atunci tu insuti te dovedesti Anti, deci ‘te ai ars’, chiar piatra pe care ai aruncat o a facut asta
la un moment dat Evanhjelia lui Toma va fi folosita in stil Anti.
altfel …de ce ar fi adunat in ea cineva, cu o vadita migala si plenara atentie, atatea ziceri care pot fi folosite si in stil Anti?
dincolo de faptul ca adevarul zicerilor poate fi simtit, adevarul …inca din start e prezent in evanghelia dupa Toma, pentru ca el e temelia demersului prin care ajungi la antiadevarul din evanghelie…
–
Evanghelia lui Toma e …de inceput de incalzire:)),
sa deosebesti intre Adevar si Antiadevar e un demers desavarsit…
n am mai citit Biblia de cind am plecat dacas de la mama :))
uite ca am citit in seara asta,…dupa atatia ani, o chestie despre care tu zici ca se numeste ‘Evanghelia dupa Toma’
–
pai …io zic ca ea e Degetul Mare
:)))))))
–
insa …e scrisa prin superpozitii:)))), asa ca se prea poate ca unii sa o priceapa ..intr un fel, iar alltii fix intr altul :))))
–
deci …ce am citit, in opinia mea, e …Degetul Mare 🙂
–
gata, vi s a intind o mana. :)))) :))))))))))))))))))))
vedeti sa n o prindeti paia din Oglinda :)))))))))
pentru ca tocmai mi am exprimat o opinie despre …ceva ce nu e in Biblie, insa mai cu seama pentru ca i am mai si zic …cum i a venit sai zic, adica Degetul Mare,…ma gindesc ca si aia putini care mai citeai ce scriu paici …au devenit, creca brusc:))), lamuriti :)))))))
chiar si asa, eu …sint cum sint si …aia e,
ramane cum am zis: ce e scris mai jos si e numit Evanghelia dupa Toma e …Degetul Mare 🙂
🙂 🙂 🙂 https://youtu.be/AFABEP_KMjA?t=8
Degetul mare pleacă la plimbare
Arătătorul aduce paltonul
Mijlociul duce pardesiul
Inelarul aduce fularul
Degetul mic nu duce nimic
Degetul mic nu duce nimic
Fiindcă este cel mai mic
Fiindcă este cel mai mic
Stimata Doamna
Ati spus de Crevedia
Acest ghertoi si-a asumat ca a comandat pompierii,peste comandantul dispozitivului de pompieri din teren,de la interventie.
„Raed Arafat respinge acuzația că a aruncat pompierii în foc, în contextul exploziilor de la Crevedia: ‘Asta e meseria, din păcate, și ăsta e riscul'”
https://www.stiripesurse.ro/raed-arafat-respinge-acuzat_3045908.html
Toate Bune!!!
Vali Constantinescu
‘Fiul lui Dumnezeu a fost unul dintre cei mai săraci oameni din câți au trăit vreodată.’
–
se poate numi sarac cel caruia nu i lipseste nimic?
se poate numi sarac cel care are suficient?
–
s a spus ca …cei care au, acelora li se va da. pai …cei care au sint cei carora nu le lipseste.
si s a mai spus ca …celor care nu au acelora li se va lua si ceea ce au.
faza e ca cei care nu au sint bogatii, ca, cum spunem, cei care au sint cei carora nu le lipseste, …indiferent cit au, iar ei, chiar daca in ochii unora sint saraci, au suficient.
–
un …sarac care are suficient e mai ‘bogat’ decit un bogat care ‘nu are’ intr una, intr una ii lipseste ceva, ba o masina scumpa, ba o vila ultrascumpa, ba chiar doua trei, ba …mai apoi …un avion, un yaht, …o insula, gogatilor mai mereu le lipseste cite ceva, iar cind au terminat cu toate cele de pe Pamant …incep sa se lipseasca ceva …care se afla pe Luna.
–
‘Fiul lui Dumnezeu a fost unul dintre cei mai săraci oameni din câți au trăit vreodată.’
Isus Hristos a biruit lumea, pentru el toate au fost suficiente. a biruit o neramanand dator lumii cu …vreo dorinta.
@Online
Mai e o Evanghelie…dupa Toma…acolo zice clar Mantuitorul
„54. Iisus a spus: „Ferice de voi, cei săraci, căci a voastră este Împărăția Cerurilor.”
Asadar…nu e vorba de cei saraci cu duhul…adica prosti…ignoranti…
Seara Frumoasa Online!!!
vali
🙂
saracul e mai aproape de a cunoaste suficienta decit bogatul, care in fapt se tot departeaza de ea :)))))))))))
un sarac care si doreste sa fie bogat si …sufera ca nu e, sau ca altii sint, va gasi ceea ce cauta:)))))
un sarac care ramane asa e doar cel care are …suficient.
saracaul caruia ‘nu i lipseste’ e saracul in care se manifesta Pacea 🙂
saracului caruia nu i lipseste nimic …toate ii sint suficiente 🙂
–
un bogat caruia nu i lipseste nimic …e la fel de fericit ca saracul caruia nu i lipseste nimic 🙂
insa …arata mi un bogat caruia nu i lipseste nimic:)))))))))))))
Dumnezeu a făcut lumea din nimic și din sărăcie.
–
Dumnezeu a facut lumea din ‘Daruire de Sine’.
‘Suficient’ o fi tot una cu ‘saracie’?
‘Daruirea de sine’ …o fi nimic?
Zero e ‘Totul SI Nimicul’
@Online
Uite Evanghelia dupa Toma…de care iti spuneam…
1. El a spus: „Cel care găsește înțelesul acestor cuvinte nu va cunoaște moartea.
2. Cel care caută să caute mereu, până va găsi, și când va găsi, va fi uimit, se va minuna și va stăpâni în toate.
3. Dacă mai-marii voștri vă vor spune: ‚Iată, împărăția este în cer’, vă vor întrece păsările cerurilor. Dacă vă vor spune că e în mare, atunci peștii vă vor lua-o înainte. Dar împărăția este înăuntrul vostru și în afara voastră. Când vă veți cunoaște, atunci veți fi cunoscuți și veți ști că sunteți fiii Tatălui cel Viu. Dar dacă nu veți ajunge să vă cunoașteți, atunci veți fi în nerodire și veți fi însăși nerodirea.”
4. Iisus a spus: „Omul bătrân de zile se va grăbi să întrebe pe pruncul cel de șapte zile despre lăcașul vieții și el va trăi. Pentru că mulți dintre cei dintâi vor fi cei de pe urmă și ei se vor face unul.
5. Cunoaște ce ai înaintea ochilor și ce este ascuns ți se va arăta ție, căci nu-i nimic ascuns care să nu iasă la lumină.”
6. Ucenicii L-au întrebat: „Vrei să postim? Cum să ne rugăm? Cum să facem milostenii? Ce griji să avem în privința hranei?” Iisus a spus: „Nu vorbiți neadevăruri, nu faceți cele de care nu sunteți încredințați, pentru că totul se arată înaintea cerului. Nu-i nimic ascuns care să nu iasă la lumină și nu-i nimic atât de ascuns care până la urmă să nu fie descoperit.”
7. Iisus a spus: „Ferice de leul mâncat de om, căci leul se va face om. Dar vai de omul pe care-l mănâncă leul, căci el va deveni leu.
8. Omul este asemenea unui pescar înțelept care și-a aruncat mreaja în mare și a scos-o plină de pești. Printre ei a găsit un peste bun și mare. A aruncat în apă toți peștii mici și l-a păstrat pe cel mare. Cine are urechi de auzit, să audă!”
9. Iisus a spus: „Iată că a ieșit semănătorul. Și-a umplut mâna cu semințe și le-a semănat. Unele au căzut pe drum; au venit păsările și le-au adunat. Altele au căzut pe piatră, n-au prins rădăcină în pământ și nu și-au înălțat tulpina către cer. Altele au căzut între tufe cu spini care le-au înăbușit și au fost mâncate de viermi. Dar altele au căzut pe pământ bun și au dat roadă către cer. Câștigul semănătorului s-a înmulțit cu 60 de masuri la o măsură și cu 120 la o măsura.”
10. Iisus a spus: „Am adus un foc asupra lumii și iată că am să-l încing până va dogorî.
11. Acest cer va trece și cel de deasupra lui va trece iar cei care au murit nu trăiesc iar cei vii nu vor muri. Când veți mânca ce este mort, îl veți face să trăiască. Când veți fi în lumină, ce veți face? Când erați unul, ați dat naștere la doi; dar după ce deveniți doi, ce veți face?”
12. Ucenicii I-au spus lui Iisus: „Știm că ne vei părăsi. Cine va fi mai mare peste noi?” Iisus le-a răspuns: „De acolo de unde ați ajuns să mergeți la Iacob cel Drept: ceea ce apare în cer și din pământ el le știe.”
13. Iisus le-a spus ucenicilor: „Spuneți-mi cu ce mă asemăn.” Simon Petru I-a zis: „Semeni cu un înger al dreptății.” Matei I-a spus: „Semeni cu un învățat.” Toma I-a zis: „Doamne, gura mea se teme să spună cu ce Te asemeni.” Iisus a spus: „Eu nu sunt Domnul tău, căci tu ai băut și te-ai amețit din acel izvor clocotitor pe care Eu însumi l-am măsurat.” L-a luat cu El deoparte și i-a spus trei cuvinte. Apoi Toma, întorcându-se la ai săi, aceștia l-au întrebat: „Ce ți-a spus Iisus?” Toma le-a răspuns: „Dacă vă spun măcar unul dintre cuvintele pe care mi le-a spus, veți lua pietre și veți arunca în mine; atunci un foc va ieși din pietre și vă va arde.”
14. Iisus le-a spus: „De veți posti, veți fi pricină de smintire și de vă veți ruga, veți fi huliți. Dacă veți face milostenii, vă veți face rău vouă înșivă. Dacă veți intra într-o tară și-i veți străbate ținuturile, dacă vă vor primi, mâncați ce vă vor pune dinainte și îngrijiți-i pe bolnavi. Căci nu ceea ce intra în gură vă va spurca, ci ceea ce vă iese din gură.”
15. Iisus a spus: „Când veți vedea pe cel ce n-a fost făcut din femeie, închinați-vă înaintea Lui și slăviți-l, căci acela este Tatăl vostru.
16. Poate că oamenii cred că am venit să aduc pace pe pământ, dar ei nu știu că am venit să aduc dezbinare pe pământ, foc, sabie și lupte. Căci unde vor fi cinci într-o casă, trei se vor ridica împotriva a doi și doi împotriva a trei; tatăl împotriva fiului și fiul împotriva tatălui și ei se vor lupta unul cu altul.”
17. Iisus a spus: „Vă voi arăta ceea ce ochiul n-a văzut și urechea n-a auzit; ceea ce mâna n-a atins și la inima omului nu s-a urcat.”
18. Ucenicii L-au întrebat pe Iisus: „Spune-ne care ne va fi sfârșitul.” Iisus le-a răspuns: „Ați priceput oare începutul, ca să vă îngrijiți de sfârșit? Unde este începutul, acolo este și sfârșitul. Fericit cel ce se păstrează întru început, căci el nu va gusta moartea.”
19. Iisus a spus: „Fericit cel care era înainte să fie. Dacă veți deveni ucenicii mei și veți păzi cuvintele Mele, vă vor sluji până și pietrele. Voi aveți cinci pomi în rai care nu se schimbă nici vara, nici iarna și frunzele lor nu cad. Acela care îi va cunoaște nu va gusta moartea.”
20. Ucenicii L-au întrebat pe Iisus: „Spune-ne cu ce se aseamănă Împărăția Cerurilor.” El le-a spus: „Se aseamănă cu un grăunte de muștar, cea mai mică dintre toate semințele, dar care când cade pe pământ bun face o tulpină mare și devine adăpost pentru păsările cerului.”
21. Maria L-a întrebat pe Iisus: „Cu cine se aseamănă ucenicii tăi?” El i-a spus: „Ei se aseamănă cu niște fii pribegi așezați pe un ogor care nu-i al lor. Când va veni stăpânul ogorului, el le va zice: ‚Plecați de pe ogorul meu’ și ei vor lăsa ogorul ca să i-l dea înapoi. De aceea zic: Dacă stăpânul casei ar știi că vine tâlharul, el ar veghea înainte ca acesta să sosească, ca să-l oprească să-i spargă casa din Împărăție și să-i ia lucrurile. Dar voi vegheați în fața lumii, întăriți-vă din toate puterile, ca tâlharii să nu-și facă drum la voi și să nu găsească lucrurile pe care vă bizuiți. De-ar sta între voi un om care să vegheze! Rodul fiind copt, el va veni degrabă cu securea ca să-l culeagă. Cine are urechi de auzit să audă!”
22. Iisus a văzut niște copilași și le-a spus ucenicilor săi: „Acești copilași sunt asemenea celor care vor intra în Împărăție.” Ei L-au întrebat: „Atunci noi, copilași fiind, intrăm în Împărăție?” Iisus le-a spus: „Când veți face din doi unul, înăuntrul ca și afară, cele de sus precum cele de jos, astfel încât să aduceți bărbatul și femeia într-unul singur, ca bărbatul să nu mai fie bărbat și femeia să nu mai fie femeie; când veți face un ochi în locul altui ochi, o mână în locul altei mâinii, un picior în locul altui picior și un chip în locul altui chip, atunci veți intra în Împărăție.”
23. Iisus a zis: „Vă voi culege unul dintr-o mie și doi din zece mii și aceștia se vor ridica împreună.”
24. Ucenicii I-au zis: „Arată-ne locul unde vei fi, căci va trebui să Te căutăm.” El le-a spus: „Cel care are urechi de auzit să audă! Lumina se afla înăuntrul unei ființe și ea luminează lumea întreagă. Dacă ea nu luminează, atunci este întuneric adânc.”
25. Iisus a spus: „Iubește-ți aproapele ca pe sufletul tău, ai grijă de el ca de lumina ochilor tăi.
26. Tu vezi paiul din ochiul aproapelui tău, dar bârna din ochiul tău nu o vezi. Când vei scoate bârna din ochiul tău, atunci vei vedea să scoți paiul din ochiul aproapelui.
27. Dacă nu veți posti pe lumea aceasta, nu veți afla Împărăția; dacă nu veți face din Sabat Sabat, nu-L veți vedea pe Tatăl.”
28. Iisus a spus: „M-am ridicat în mijlocul lumii, m-am arătat lor în came și oase, dar i-am găsit pe toți beți. N-am găsit printre ei pe nici unul însetat. Sufletul meu a suferit pentru fiii omului pentru că ei sunt orbi în inimile lor și nu văd că goi au venit pe lume și goi vor să plece. Dar când se vor trezi din amețeală, gândurile lor se vor schimba.”
29. Iisus a spus: „Dacă trupul a fost făcut prin mijlocirea duhului, este o minune; dacă duhul a fost făcut din pricina trupului, atunci este o minune a minunilor. Dar mă minunez de aceasta: cum poate intra atâta bogăție în atâta sărăcie!”
30. Iisus a spus: „Acolo unde sunt trei dumnezei, sunt doar niște dumnezei. Dar acolo unde sunt doi oameni, Eu sunt cu ei.
31. Un proroc nu este crezut în satul sau. Doctorul nu-i tămăduiește pe cei ce-l cunosc.”
32. Iisus a spus: „O cetate zidită pe un munte înalt este puternică și nu poate cădea, dar nici nu poate rămâne ascunsă.
33. Ceea ce șoptești la o ureche sau alta, vestește în cetate. Căci nimeni nu aprinde o lampă ca să o pună sub obroc, nici ca s-o țină la loc ascuns, ci o ridică astfel ca și trecătorii să-i vadă lumina.”
34. Iisus a spus: „Dacă un orb conduce un alt orb, amândoi vor cădea în groapă.
35. Nu-i cu putință ca unul să intre în casa celui puternic și s-o ia cu sila, decât dacă a legat mai întâi mâinile stăpânului. Abia atunci el îi va jefui casa.”
36. Iisus a spus: „Nu vă faceți griji de dimineață până seara ce o să îmbrăcați, ci de cu seară până dimineața.”
37. Ucenicii L-au întrebat: „În ce zi ni Te vei arăta și în ce zi Te vom vedea din nou?” Iisus le-a spus: „Atunci când vă veți lepăda de fățărnicie, veți lua veșmintele pe care vi le spun Eu și nu veți avea pe altul de la care să le auziți. Vor veni zile când Mă veți căuta și nu Mă veți găsi.”
38. Iisus a spus: „De multe ori ați vrut să auziți aceste cuvinte pe care vi le spun Eu, și nu ați avut pe nimeni altul de la care să le auziți. Vor veni zilele când Mă veți căuta și nu Mă veți găsi.”
39. Iisus a spus: „Fariseii și cărturarii au luat cheile cunoașterii și le-au ascuns. Nu numai că ei n-au intrat, dar nici pe cei ce voiau nu i-au lăsat să intre. Dar voi fiți atenți ca șerpii și curați ca porumbeii.
40. Un butuc de vie a fost sădit fără Tatăl și, fiind slab, va fi smuls din rădăcină și va pieri.”
41. Iisus a spus: „Celui ce are din plin i se va da; dar de la cel ce nu are se va lua chiar și puținul pe care-l are.”
42. Iisus a spus: „Fiți călători.”
43. Ucenicii L-au întrebat: „Cine ești, de ne spui asemenea lucruri?” „Din cele care vi le spun, nu aflați cine sunt? Voi sunteți ca fariseii: ei iubesc pomul și leapădă rodul; sau iubesc rodul și leapădă pomul.”
44. Iisus a spus: „Cel ce hulește pe Tatăl va fi iertat și cel ce hulește pe Fiul va fi iertat. Dar cel ce hulește Sfântul Duh nu va fi iertat nici pe pământ, nici în cer.
45. Nu culegi struguri din tufișuri cu spini și nici smochine din mărăcini, căci aceștia nu rodesc. Omul bun face binele din comori lăuntrice, iar cel stricat scoate lucruri rele din cămara lui stricată care se află în inima sa. El spune lucruri rele, căci din preaplinul inimii sale le scoate.”
46. Iisus a spus: „De la Adam până la Ioan Botezătorul, dintre toți cei născuți din femeie, nimeni nu-l întrece pe Ioan Botezătorul, pentru că ochii lui văd foarte departe. Dar Eu vă spun: acela dintre voi care va deveni prunc, va cunoaște Împărăția și-l va întrece pe Ioan.
47. Nu-i cu putință ca un om să încalece doi cai deodată sau să întindă două arcuri. Nu-i cu putință ca un servitor să slujească la doi stăpâni, decât doar să-l cinstească pe unul și să-l supere pe celălalt. Nimeni, bând vin vechi, nu dorește în același timp și vin nou. Nu pui vin nou într-o bute veche, ca să nu se spargă și nu pui vin vechi într-o bute nouă, căci se strică vinul. Nu cosi un petec vechi la o haină nouă, căci se va rupe degrabă.”
48. Iisus a spus: „Dacă doi oameni vor face pace între ei într-o casă, ei vor spune muntelui ‚mută-te’ și el se va muta.
49. Ferice de voi, singuri și aleși, pentru că voi veți găsi Împărăția; după cum din ea ați ieșit, în ea vă veți întoarce.”
50. Iisus a spus: „De vă vor întreba: ‚De unde sunteți?’, spuneți-le: ‚Venim din lumină, de acolo de unde s-a născut lumina din ea însăși.’ Ea s-a făcut văzută pe chipurile voastre. De vă vor întreba: ‚Voi sunteți aceia?’, răspundeți: ‚Noi suntem fiii Săi, din aleșii Tatălui cel Viu.’ De vă vor întreba: ‚Care-i semnul Tatălui în voi?’, spuneți-le: ‚E frământare și odihnă deopotrivă.”
51. Ucenicii L-au întrebat: „În ce zi va veni odihna celor morți și în ce zi va veni lumea cea nouă?” El le-a răspuns: „Ceea ce așteptați a și venit, dar voi nu înțelegeți.”
52. Ucenicii I-au zis: „Douăzeci și patru de proroci au vorbit în Israel și toți au mărturisit despre Tine.” El le-a zis: „Voi ați lepădat pe Cel Viu care este în fața voastră și ați vorbit despre morți.”
53. Ucenicii L-au întrebat: „Tăierea împrejur este folositoare sau nu?” El a răspuns: „Dacă era folositoare, Tatăl v-ar fi născut tăiați împrejur din pântecele mamei voastre. Dar adevărata tăiere împrejur, cu adevărat folositoare, este cea în duh.”
54. Iisus a spus: „Ferice de voi, cei săraci, căci a voastră este Împărăția Cerurilor.
55. Cel ce nu-și lasă tatăl și mama nu va putea fi ucenicul Meu, și cel ce nu-și lasă frate sau soră și nu-și duce crucea precum o duc Eu nu va fi vrednic de Mine.”
56. Iisus a spus: „Cel ce a cunoscut lumea a găsit un stârv și pentru cel ce a găsit un stârv, lumea nu mai este vrednică de el.
57. Împărăția Tatălui seamănă cu un om care a semănat grâu bun. Vrășmașul său a venit noaptea și a semănat neghina printre grâu. Omul n-a vrut să smulgă neghina, de teamă să nu smulgă și grâul odată cu ea. Într-adevăr, la vremea culesului, neghina se va deosebi bine și atunci va fi smulsă și arsă.”
58. Iisus a spus: „Ferice de omul care s-a supus încercării; el a găsit viața.
59. Priviți spre Cel Viu atât timp cât trăiți, ca nu cumva să muriți și încercând să-L vedeți, să nu-L puteți vedea.”
60. Ei văzură un samarinean ducând un miel și intrând în Iudeea. El îi întrebă pe ucenici de ce umbla acela cu mielul. Ei au răspuns: „Ca să-l taie și să-l mănânce.” El le-a zis: „Atât timp cât mielul e viu, el nu-l va putea mânca, decât dacă-l taie întâi și-l omoară.” Ei au spus: „Altfel nici nu poate face aceasta.” El le spuse: „Și voi să căutați un loc de odihnă pentru voi, ca nu cumva să muriți și să fiți mâncați.”
61. Iisus a spus: „Doi se vor odihni într-un pat: unul va muri și altul va trăi.” Salomeea L-a întrebat: „Cine ești tu, omule? Oare ieșind din Unul, tu ai stat pe patul meu și ai mâncat la masa mea?” Iisus a spus: „Eu sunt Cel ce este, ieșit din Cel asemeni; mi-a fost dat ceea ce vine de la Tatăl Meu.” „Eu sunt ucenica Ta.” „Despre asta Eu spun: când ucenicul e gol, el se va umple de lumină. Dar când este împărțit, el se va umple de întuneric.
62. Eu îmi spun tainele celor ce sunt vrednici de ele. Ce face mâna ta dreaptă, stânga să nu știe.”
63. Iisus a spus: „Era un om bogat care stăpânea o avere mare. El își spunea: ‚Îmi voi folosi mereu averea ca să semăn, să culeg, să-mi umplu hambarele cu grâne și să nu duc lipsă de nimic’. Așa gândea în sinea lui; și în noaptea aceea el muri. Cine are urechi de auzit să audă!
64. Un om a invitat oaspeți și, după ce a pregătit bucatele, a trimis un rob să-i cheme. Robul a mers la primul și i-a spus: ‚Stăpânul meu te cheamă.’ Acesta a răspuns: ‚Am bani pentru negustori și aceștia trebuie să vina la mine deseară ca să le dau porunci. Nu pot să vin la ospăț. Servitorul merse la altul și-i spuse: ‚Stăpânul meu te așteaptă.’ Acesta îi răspunse: ‚Prietenul meu se însoară iar eu trebuie să-i gătesc masa. Nu pot veni. Iertați-mă pentru ospăț.’ Merse la altul și-i spuse: ‚Stăpânul te așteaptă.’ Acesta îi răspunse: ‚Am cumpărat un ogor și merg să iau câștigul. Nu pot veni. Mă iertați.’ Robul s-a întors și i-a spus stăpânului: ‚Cei pe care i-ai chemat la masă s-au scuzat’. Stăpânul îi spuse: ‚Ieși în drum și pe oricine vei găsi, să-l aduci la masă.’ Cămătarii și negustorii nu vor intra acolo unde este Tatăl Meu.”
65. El a spus: „Un om harnic avea o vie. El o dădu lucrătorilor ca s-o îngrijească și să primească de la ei rodul. Își trimise apoi robul ca să ia de la lucrători rodul viei. Aceștia puseră mâna pe robul acela și-l bătură mai să-l omoare. Acesta plecă și a povesti stăpânului. Stăpânul își zise: ‚Poate că nu l-au cunoscut.’ Trimise un alt rob; lucrătorii îl loviră și pe acesta. Atunci stăpânul își trimise fiul, zicându-și: ‚Poate pe fiul meu îl vor cinsti.’ Cum lucrătorii știau că fiul este moștenitorul viei, puseră mâna pe el și-l omorâră. Cine are urechi de auzit să audă!”
66. Iisus a spus: „Arătați-Mi piatra pe care au lepădat-o zidarii. Ea este piatra din capul unghiului.
67. Cel care cunoaște întregul, dacă este lipsit de sine însuși, este lipsit de întreg.
68. Ferice de voi când vă vor izgoni, când vă vor ocărî și când nu se va mai găsi loc în care să nu fiți prigoniți.
69. Ferice de cei prigoniți până în inima lor, căci aceia L-au cunoscut cu adevărat pe Tatăl. Fericiți flămânzi, căci ei vor sătura pe oricine.”
70. Iisus a spus: „Când veți naște acest lucru în voi, ceea ce se va găsi în voi vă va mântui. Dar dacă nu se va găsi nimic în voi, această lipsă vă va pierde.
71. Voi dărâma această casă și nimeni n-o va putea zidi la loc.”
72. Un om I-a spus: „Vorbește cu frații mei să împartă averea tatălui cu mine.” El i-a răspuns: „Omule, cine m-a pus pe Mine împărțitor?” S-a întors spre ucenicii Săi și le-a spus: „Sunt Eu oare un împărțitor?”
73. Iisus a spus: „Iată holdele sunt bogate, dar lucrătorii sunt puțini. Cereți dar Domnului să trimită lucrători pentru holde.
74. Doamne, sunt mulți în jurul fântânii, dar nimeni în fântână!
75. Sunt mulți cei ce stau în fața ușii, dar numai cei singuri vor intra în casa nuntii.”
76. Iisus a spus: „Împărăția Tatălui e asemenea unui negustor care avea o povară. El a văzut apoi un mărgăritar. Acel negustor era înțelept: a vândut povara și a cumpărat mărgăritarul. Asemenea și voi, îngrijiți de comoara care nu moare și care se găsește acolo unde molia nu ajunge s-o roadă și nici viermele s-o mănânce.”
77. Iisus a spus: „Eu sunt lumina de deasupra lor, Eu sunt întregul. Întregul a ieșit din Mine și la Mine s-a întors. Despicați copacii: sunt acolo; ridicați pietrele: Mă veți găsi și acolo.
78. De ce cutreierați pământurile? Ca să găsiți o trestie bătuta de vânt sau un om îmbrăcat cu haine subțiri? Acolo se află cârmuitorii și mai-marii voștri; ei au haine subțiri și nu vor putea cunoaște adevărul.”
79. O femeie din mulțime I-a zis: „Fericit pântecele care Te-a purtat și țâța care Te-a hrănit.” El a zis: „Fericite cele care au auzit cuvântul Tatălui și l-au urmat ca pe adevăr! Căci vor fi zile când veți zice ‚Fericit pântecele care n-a rodit și țâțele care n-au dat lapte!’”
80. Iisus a spus: „Cel care a cunoscut lumea a găsit doar carne, iar pentru cel care a găsit carne lumea nu-i vrednică de el.
81. Cel care a ajuns bogat să devină împărat și cel care are puterea să renunțe la ea.
82. Cel care stă aproape de Mine stă aproape de foc și cel care-i departe de Mine este departe de Împărăție.
83. Chipurile se arată omului, dar lumina din ele este ascunsă. El se va arata în chipul Tatălui și chipul său va fi ascuns de lumina Sa.
84. În ziua când veți vedea cu cine semănați vă veți bucura. Dar când veți vedea lucrurile care erau la început în voi, care nici nu mor, nici nu se văd, ce veți trăi atunci!
85. Adam a ieșit dintr-o mare putere și dintr-o mare bogăție și n-a fost vrednic de voi. El era vrednic să nu guste moartea.”
86. Iisus a spus: „Vulpile au vizuină și păsările cerului au cuib; dar fiii omului n-au un loc unde să-și culce capul și să doarmă.”
87. Iisus a spus: „Vai de sufletul care ține de trup.”
88. Iisus a spus: „Trimișii vor veni la voi cu tălmaci și vă vor da ce este al vostru. Voi, la fel, dați-le din ce aveți. Spuneți-vă: ‚În ce zi vor veni să primească ce li se cuvine?’
89. De ce spălați paharul pe dinafară? Nu pricepeți că Acela care a făcut partea dinăuntru a făcut-o și pe cea dinafară?”
90. Iisus a spus: „Veniți la Mine căci jugul Meu este bun. Asprimea Mea este blândă și vă veți găsi odihna.”
91. Ei I-au zis: „Spune-ne cine ești, ca să credem în tine.” El le-a zis: „Voi cercetați fața cerului și a pământului, dar pe Cel care este în fața voastră nu L-ați cunoscut și nu știți să cântăriți această împrejurare.
92. Căutați și veți găsi. Dar lucrurile despre care M-ați întrebat zilele trecute și pe care nu vi le-am zis, țin să vi le spun acum, dar voi nu vă mai îngrijiți de ele.
93. Nu dați lucruri curate la câini, ca să nu le arunce la gunoi. Nu aruncați mărgăritare la porci, ca să nu le murdărească.
94. Cel ce caută va găsi și celui ce bate i se va deschide.
95. Dacă se întâmplă să aveți bani, nu-i dați cu camătă, ci puneți-i în ceea ce nu aduce câștig.”
96. Iisus a spus: „Împărăția Tatălui este asemenea femeii care a luat puțin aluat, l-a pus în frământătură și a făcut pâini mari. Cel care are urechi să audă!
97. Împărăția Tatălui este asemenea femeii care ducea un vas de lut plin cu făină. În timp ce mergea pe drum, vasul a crăpat de la toartă și făina s-a risipit în spatele ei pe drum. Cum ea n-a știut nimic, nu s-a mâhnit. Ajunsă acasă, a pus vasul jos și l-a găsit gol.
98. Împărăția Tatălui este asemenea omului care voia să omoare un om de seamă. El a scos sabia din teacă acasă și a străpuns peretele, ca să știe dacă are mâna sigură. Apoi l-a ucis pe omul de seamă.”
99. Ucenicii I-au zis: „Frații Tăi și mama Ta sunt afară.” El le-a zis: „Cei ce fac voia Tatălui, aceia sunt frații Mei și mama Mea și ei vor intra în Împărăția Tatălui.”
100. Ei I-au arătat lui Iisus un ban de aur și I-au spus: „Oamenii Cezarului ne cer birul.” El le-a spus: „Dați Cezarului ce este al Cezarului, lui Dumnezeu ce este al lui Dumnezeu și Mie ce este al Meu.
101. Cine nu-și lasă tatăl și maica, ca Mine, nu va putea fi ucenicul Meu și cel ce nu-și iubește Tatăl și Maica, ca Mine, nu va putea fi ucenicul Meu. Căci maica M-a născut, dar adevărata Maică Mi-a dat viața.”
102. Iisus a zis: „Vai de farisei! Ei seamănă cu un câine care doarme în ieslea boilor: nici ei nu mănâncă, nici pe boi nu-i lasă să mănânce.
103. Fericit omul care știe pe unde vor intra tâlharii, căci se va ridica, își va aduna puterile și își va chema ajutoare înainte ca ei să sosească.”
104. Ei I-au zis: „Vino, astăzi să ne rugăm și să postim.” Iisus zise: „Cu ce am greșit și în ce am fost dovedit? Când va ieși mirele din casa nuntii, atunci să postiți și să vă rugați!”
105. Iisus a spus: „Cel ce-și va cunoaște Tatăl și Maica va fi numit ‚fiul unei desfrânate.’
106. Când veți face din doi unul, atunci veți fi Fiul omului și dacă veți zice: ‚Munte, mută-te!’, el se va muta.
107. Împărăția este asemenea unui păstor care avea o sută de oi. Una dintre ele, cea mai mare, s-a pierdut. El le-a lăsat pe cele nouăzeci și nouă și s-a îngrijit numai de aceea, până a găsit-o. Deoarece truda i-a fost mare, i-a zis acelei oi: ‚Mă bucur de tine mai mult decât de celelalte nouăzeci și nouă.”
108. Iisus a spus: „Cel care va bea din gura Mea va deveni ca Mine și Eu voi fi întru el.
109. Împărăția este asemenea unui om care avea o comoară îngropată în ogorul său, dar el nu știa. După moartea sa, ogorul a rămas fiului, dar nici acesta nu știa. El a luat în stăpânire ogorul și l-a vândut. Cel care l-a cumpărat, lucrându-l, a găsit comoara și a început să dea bani cui voia.”
110. Iisus a spus: „Cel care a găsit lumea a devenit bogat. Acela să lase lumea.
111. Cerurile se înfășoară ca și pământul înaintea voastră și Cel Viu, ieșit din Cel Viu, nu va cunoaște nici moartea, nici frica. Cel ce se găsește pe sine nu este pentru lumea aceasta.
112. Vai de carnea care este legată de suflet! Vai de sufletul care este legat de carne!”
113. Ucenicii I-au zis: „În ce zi va veni Împărăția?” „Ea nu ține de așteptare. Nu se va zice: ‚Iată, este aici!’ sau ‚Iată, este acolo!’ Împărăția Tatălui se întinde pe pământ, dar oamenii nu o văd.”
114. Simon Petru le-a zis: „Să iasă Maria dintre noi, căci femeile nu merită acea viață!” Iisus i-a zis: „Iată că Eu am îndemnat-o să se facă asemenea vouă, ca să devină și ea un duh viu asemenea bărbaților. Căci orice femeie care se va face bărbat va intra în Împărăția cerurilor.”
Seara Frumoasa Online!!!
vali
🙂
ps.mi-am schimbat poza…aici eram mai tanar acum 9 ani
daca Toma era necredinciosul, iar pe alții credința i a mântuit, cine era Toma?
evanghelia lui Toma se aseamana cu …o substanta de contrast, care e atrasa …de dincolo de zid pentru a inunda plenar toate canalele prin care se poate ajunge la pina la granita de dincolo a zidului, mai cu seama toate vasele capilare.
–
atunci cind acestea sint inundate plenar …fix in acel moment poate fi proiectata o imagine in Oglinda, dincolo de zid, dincolo …de Oglinda, generindu se in stil Anti imaginea din Oglinda, Antiadevarul
–
Evanghelia lui Toma e ‘matematic riguroasa’, inclusiv in stilul de exprimare. de asta si e cea mai adinca dintre toate evangheliile.
–
faptele lui Iuda sint …despre Olar, asemenea tarinii pe care a primit o pentru cei 30 de arginti.
sărutul lui Iuda?
o mulțumire ….din toată inima. Iuda a rezolvat ‘treaba ‘ pe care o avea de făcut cu privire la …Olar( habar n am ce reprezintă el )
–
la Cina cea de taina e vorba despre …doi Iuda. unul a întins cu el în castron, altuia i a întins el …o îmbucătură.
e vorba despre Iuda și …Geamănul.
Joia Mare e …taina mare.
Cele două feluri in care a murit Iuda și t de fapt cele două feluri in care au murit …cei doi Iuda, că sint doi…
între care Iuda…despre care s a tot vorbit pina sa zic io că sint doi e cel legat de țarina Olarului
celălalt Iuda e cel care se regăsește spânzurat între Cer și Pământ, acolo unde se regăsește și Adevărul….